Kontroll hos fastlege eller jordmor

Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
 
Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
Høres veldig rart ut med et så dårlig tilbud om du ønsker å komme tidligere.
 
Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
Hva i alle dager :dead: kanskje du burde ringe fastlegen og få oppfølging der i stedet da?
Nå har ikke jeg vært på kontroll før, men skal man ikke få info om livsstilsendringer, veies hver gang, få svar på spørsmål ang graviditet og fødsel osv osv??
 
Hva i alle dager :dead: kanskje du burde ringe fastlegen og få oppfølging der i stedet da?
Nå har ikke jeg vært på kontroll før, men skal man ikke få info om livsstilsendringer, veies hver gang, få svar på spørsmål ang graviditet og fødsel osv osv??
Jeg ble så opprørt i etterkant av den telefonsamtalen at jeg begynte å gråte :shifty: jeg skal ta en prat med fastlegen som du sier, også prøve å bytte helsestasjon.
Kjenner ihvertfall veldig behov for nettopp den infoen du nevner. Alle bør jo få det, spesielt som førstegangsgravide og spesieeeelt når man gir tydelig uttrykk for behovet!
 
Heeelt enig! Synst dette var like rart forrige gang, så da venta jeg til etter jeg hadde vært på tul, og sett liv.. 7+5 :facepalm:
Jeg ventet til etter uke 13 en gang, da vi hadde vært på privat tul. Det var visst litt sent :p
Så føler meg nesten flink nå! Hehe ;)
 
Jeg har ikke ringt jordmor enda.. men har første helsesjekk hos legen neste uke.
Skal jeg vente da? Eller bør jeg ringe og bestille?
 
Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
Herlighet!! Det er det verste jeg har hørt.. jeg venter nummer 3 og fikk time uken etterpå!
Skift eller ring og forklar bekymringen din. Du må jo ha snakket med noen som er heeelt ute av det!! :hug003
 
Fått time hos jordmor 7+5 :)
Fastlegen min er 65 mil unna , så alle kontroller blir hos jordmor :)
 
Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
Kan hun ha ment kalenderuke 24? :) Vi er i kalenderuke 22 nå.
 
Herlighet!! Det er det verste jeg har hørt.. jeg venter nummer 3 og fikk time uken etterpå!
Skift eller ring og forklar bekymringen din. Du må jo ha snakket med noen som er heeelt ute av det!! :hug003
Ja, det var helt dust opplegg. Jeg sendte inn en bestemt mail og fikk time neste uke :laughing002 :Heartred
 
Kan hun ha ment kalenderuke 24? :) Vi er i kalenderuke 22 nå.
Min tanke og, har jo krav på time innen en uke ca ved graviditet
Åh neida :blackeye graviduke 24, 3.oktober.
Helt på bærtur dama jeg snakket med. Men det ordnet seg heldigvis, måtte bare være bestemt og ikke finne meg i det som nettopp hadde skjedd.
 
Sist fikk jeg faktisk ikke time til jordmor før i uke 24 fordi jeg også gikk til fastlegen. Tenkte å ringe jordmor etter tidlig ultralyd om 3,5 uke :)
 
Jeg også stusset på dette. :wideyed: Ringte helsestasjonen, og dem sa jeg skulle ringe til fastlegen pga måtte ta blodprøver ved en av kontrollene. Så ringte fastlegekontoret og der sa dem første kontroll var i uke 12, men jeg jobber hele den uka og legen var i ferie, så fikk i uke 9. Synes det er altfor lenge å vente til uke 12? Spesielt med tanke på ultralyd. Har bestilt privat tidlig ultralyd i uke 7 i dag, så får jeg evt. avbestille hvis jeg ombestemmer meg.
 
Uke 7 hørtes veldig riktig ut å få første time i. Jeg ringte inn til helsestasjonen og fikk ikke første time før i uke 24!! Enda jeg sa jeg er førstegangsgravid og gjerne skulle hatt time tidligere. Det mente hun «ikke var nødvendig». Veldig sært?
Spesielt!!!
 
Jeg har fått time i uke 7 hos fastlege , men det tror jeg er forseint
 
Jeg skal til fastlegen i første omgang. Har første time når jeg er 6+2. Regner med det blir en del ekstra oppfølging på sylehuset denne gangen også, og i så fall tenker jeg fastlegen er nok. Hvis jeg har kontroller på sykehuset hos jordmor eller fødselslege rundt tiden for kontroll tar de den ordinære svangerskapskontrollen også. Føler det blir i overkant med jordmor på helsestasjonen i tillegg, men gjorde det sist, og var for så vidt veldig fornøyd med henne :)
 
Back
Topp