Kontantstøtten...

ORIGINAL: oktober08

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

ORIGINAL: Junemamma

på toppen av det hele FÅR utenlandske kvinner mer kontantstøtte enn norske kvinner.. Fatter å begriper ikkje hvorfor det skal være sånn!!!!

syns norge har godt for langt. syns utenlandske får for mange GODER her i norge!!!!!

bare for å presisere greier eg ikkje alle utenlandske under en kamm her asså.

de får penger utlevert uten videre. kontantstøtte,norskkurs,hjelp til å få jobb,sosialhjelp,barnetrygd. OSV OSV. Det eneste de gjør er å syte. har hørt på enkelte debatter som  har gått på tv2.

Ja utlendinger er mennesker og likeverd. men hallO!?? et sted må vel grensen gå ? .. hvorfor skal norge og det norske folk bruke millioner av NORSKE skattebetalere sine penger på disse utlendingene, som allikavel bare KLAGER!! og er aldri fornøyd, eller ikke føler seg sett!...[:-][8|][:'(]

På grensen her, vel??? Kjenner du mange innvandrere, eller snakker du bare for din egen del her??? Mener du virkelig at vi har det så utrolig ille at vi ikke har råd til å hjelpe krigsutsatte til å lære norsk??? Du forventer at de skal yte for å få, men forventer samtidig at de skal klare å integrere seg uten støtte fra det offentlige???[:@] For en dobbeltmoral!!!!

mye som er på grensen... har ikke noe i mot utlendinger. men det som begynner å irretere meg er at staten tar vekk goder, fordi utlendingene ska ha det bedre.

Har ikke noe i mot utlendinger, det er det dummeste jeg har lest her inne på lang tid!

ORIGINAL: shiby

Ka, ska liksom isje de få? Alle ska få, alle ska få, alle ska fååå [:D]

He he - da fikk jeg meg en god latter før jeg tusler til sengs[:D][:D] Alle ska få - ja.....[:D]

ORIGINAL: Elimor

ORIGINAL: shiby

Ka, ska liksom isje de få? Alle ska få, alle ska få, alle ska fååå [:D]

He he - da fikk jeg meg en god latter før jeg tusler til sengs[:D][:D] Alle ska få - ja.....[:D]

Hehe, klart alle må jo få [;)]
natta

Har ikke noe i mot utlendinger, det er det dummeste jeg har lest her inne på lang tid!

så flott [:D] noen må jo komme med noe dumt! .. denne gangen meg!

TIDEN FLY. eg bruker ikkje kontantstøtteordningen nå. men syns det bara e litt domt at det skal være forsjellsbehandling fra utenlandske kvinner å norske kvinner:/

??? Som nevnt av andre... Hvis meg tall! Denne kjøper jeg ikke uten tall, sorry!

argumentene var vel at de mener innvandrere bør få seg jobb og at barna bør i barnehage tidligst mulig, slik at de lettere blir integrert.

Synest det er utrolig leit å lese noen av innleggene her. henge ut utlendinger og innvandrere, kan ikke gi dem skylda for at kontantstøtten blir redusert, evt fjernet!

hehe shiby. bara bara samboeren min så sa det til meg. kjente eg blei irritert da. orker ikkje å ha ein stor diskusjon om dette.

men men...

hehe shiby. bara bara samboeren min så sa det til meg. kjente eg blei irritert da. orker ikkje å ha ein stor diskusjon om dette.

men men...

men da sjekker du fakta neste gang før du slenger ut påstander[;)]

ORIGINAL: Elimor

De som vet så mye om hva innvandrere faktisk får bør jo kunne komme med fakta - og ikke "jeg har hørt at de får mer enn oss"-snakk[8|]

Nei, nå skal jeg jammen meg tusle meg utav denne tråden og til sengs, så kos dere med videre diskusjon...[;)]

Her er fakta: http://www.nav.no/Familie+og+omsorg/Kontantstøtte

DE får ikke mer enn OSS. Men hvis OSS henviser til norskfødte nordmenn med åtte generasjoner nordmenn - helst tilbake til vikingetiden, så føler jeg meg ikke så veldig OSS. Har en oldefar som var svensk. Jeg vil heller ikke assosieres med enkelte av meningene som kommer frem i denne tråden. Så denne DE vs OSS fremstillingen gjør meg forvirret. hvem er DE og hvem er OSS?

men men...

nei er ikke vitsi.. det får være.. ingenting vi kan gjøre med det som skjer på stortinget uansett!

blir snytt for 1 år ekstra hjemme med snuppa..  men sånn er det bare!

La gå farr... Ha ein strålene natt:) e ikkje sp ofte eg havner i diskusjoner her inne men i kveld gjorde eg hvist det...

Her er forresten noe fakta jeg fant på nettet:

Likevel er det ting å glede seg over for familiene denne gangen. Det store spørsmålet ved dette valget har for mange vært hva som skal skje med kontantstøtten. Dette er fortsatt en godt bevart hemmelighet på mange måter, men det er i alle fall helt på det rene at den vil videreføres og styrkes for ettåringene. Senterpartiet har kjempet for dette og vunnet, og selv om det ikke er offentliggjort hva “styrkes” egentlig betyr, så har de tidligere sagt at de ønsker å nesten doble støtten fra 3303 kroner til 5500 kroner i måneden.

Toåringenes fremtid hva kontantstøtte angår, er fortsatt litt ute i det blå. Det eneste vi vet, er at store endringer i kontantstøtteordningen vil varsles i god tid. Om man antar at kuttingen av støtten er en “stor endring”, så gjenstår spørsmålet om hva som regnes som “god tid”. Er tre måneder god tid, slik at den kuttes i januar? Venter de til neste barnehageår i august? Eller vil de la dagens kontantstøttemottakere få beholde den frem til barna er tre, slik det i utgangspunktet var tenkt? Dette gjenstår å se når erklæringen skal settes ut i praksis.

ORIGINAL: Fru Riskorn

Likevel er det ting å glede seg over for familiene denne gangen. Det store spørsmålet ved dette valget har for mange vært hva som skal skje med kontantstøtten. Dette er fortsatt en godt bevart hemmelighet på mange måter, men det er i alle fall helt på det rene at den vil videreføres og styrkes for ettåringene. Senterpartiet har kjempet for dette og vunnet, og selv om det ikke er offentliggjort hva “styrkes” egentlig betyr, så har de tidligere sagt at de ønsker å nesten doble støtten fra 3303 kroner til 5500 kroner i måneden.

Toåringenes fremtid hva kontantstøtte angår, er fortsatt litt ute i det blå. Det eneste vi vet, er at store endringer i kontantstøtteordningen vil varsles i god tid. Om man antar at kuttingen av støtten er en “stor endring”, så gjenstår spørsmålet om hva som regnes som “god tid”. Er tre måneder god tid, slik at den kuttes i januar? Venter de til neste barnehageår i august? Eller vil de la dagens kontantstøttemottakere få beholde den frem til barna er tre, slik det i utgangspunktet var tenkt? Dette gjenstår å se når erklæringen skal settes ut i praksis.

takk for den, nå er det natta[:)]

ORIGINAL: litla

ORIGINAL: Lilliana

argumentene var vel at de mener innvandrere bør få seg jobb og at barna bør i barnehage tidligst mulig, slik at de lettere blir integrert.

Synest det er utrolig leit å lese noen av innleggene her. henge ut utlendinger og innvandrere, kan ikke gi dem skylda for at kontantstøtten blir redusert, evt fjernet!

Argumentet enkelte bruker, er at innvandrerkvinner og barn blir for lite integrert på grunn av kontantstøtten.
Men ettersom jeg har forstått, har AP og SV vært imot kontantstøtten hele tiden fordi de mener det hemmer likestilling...
Tror forresten ikke den forsvinner helt, men reduseres med ett år? Skyt meg hvis jeg tar feil[;)]

Må si jeg reagerer på det noen sier om "utlendinger" i denne tråden, men holdningene overrasker meg dessverre ikke...[>:]

Det er det ryktene skal ha det til i alle fall[:)] Så foreløpig unngår du å bli skutt.

ORIGINAL: litla

ORIGINAL: Lilliana

Argumentet enkelte bruker, er at innvandrerkvinner og barn blir for lite integrert på grunn av kontantstøtten.
Men ettersom jeg har forstått, har AP og SV vært imot kontantstøtten hele tiden fordi de mener det hemmer likestilling...
Tror forresten ikke den forsvinner helt, men reduseres med ett år? Skyt meg hvis jeg tar feil[;)]

Må si jeg reagerer på det noen sier om "utlendinger" i denne tråden, men holdningene overrasker meg dessverre ikke...[>:]

Det er det ryktene skal ha det til i alle fall[:)] Så foreløpig unngår du å bli skutt.

Jau! og jeg mente ikke bokstavlig talt at den skulle bli fjernet, var bare for å overdrive mitt standpunkt litt [8D]

Hmm, og det vil si at den forsvinner for de som er 1år.. men vil øke til 5500, for 2 åringer?

det vil igjen si at eg ikke vil få noe før hun er 2 år?

Hmm, og det vil si at den forsvinner for de som er 1år.. men vil øke til 5500, for 2 åringer?

Omvendt. du får mer fra hun er 1 til 2 og så ingenting fra hun er 2. HVIS disse ryktene stemmer da... Ingene som har bekreftet dem fra regjeringshold enda.

Hei jenter .
Måte bare komentere deres innlegg dere har skrev om os  utlendinger.
Jeg er selv utledning og har bod her i Norge lenge ,.... har gått skole, jobber og betaler skatt som alle dere..får ikke noenting extra for at jeg er utlendning..
Synes det er urettferdig at dere tror at vi får alt servert på sølvfatt. de som får det vel, er de som kommer asyl.....for at dere skal vite det, Norge tjener masse å ha asylsøkere her .

Omvendt. du får mer fra hun er 1 til 2 og så ingenting fra hun er 2. HVIS disse ryktene stemmer da... Ingene som har bekreftet dem fra regjeringshold enda.

ja sånn ja.. okei.. men det er jo egentlig supert! så lenge det blir tredd i kraft fort [8D] og ikke neste år.. for da er hun jo 2 år[&o]  5500kr, er j o ganske mye syns eg ... kanskje folk har mulighet til å spare en del, (for de som vil jobbe litt,uten å ha barnet i Bhg) og kanskje ha lengre periode uten å være i full jobb!

ORIGINAL: *Warry*

Hei jenter .
Måte bare komentere deres innlegg dere har skrev om os  utlendinger.
Jeg er selv utledning og har bod her i Norge lenge ,.... har gått skole, jobber og betaler skatt som alle dere..får ikke noenting extra for at jeg er utlendning..
Synes det er urettferdig at dere tror at vi får alt servert på sølvfatt. de som får det vel, er de som kommer asyl.....for at dere skal vite det, Norge tjener masse å ha asylsøkere her .

Nå sikter du helt sikkert til det eg har skrevet.

ikke ta det personlig, er ikke til deg, eller dem som gjør noe for samfunnet. ville bare skrive dette til deg, og dere andre..

dette med utlendinger er en diskusjon, og kommer alltid til å være en diskusjon.. folk har sine meninger!

Back
Topp