Kontantstøtten...

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg kunne ikke VÆRT mer uenig!!!!! Å gjøre dette til et spørsmål om hvor mye bedre nordmenn er enn innvandrere viser rett og slett lite innsyn i sakens kjerne.

jer er så enig med deg[;)][:D]

Hvor mye får en "utlendingsmamma" i kontantstøtte for ett barn da?

det e bara så domt at AP vant valgkampen i år og. skulle vært FRP så vi kunne fått litt fart på ting!!!!

ORIGINAL: Oka

Hvor mye får en "utlendingsmamma" i kontantstøtte for ett barn da?

kjente jeg ble nyskjerrig jeg og....og hva er kriteriene for å få mer kontanstøtte på grunnlag av at du er utlending? ikke se norsk ut eller får svensker og mer kontanstøtte en norske mammaer?

ORIGINAL: Junemamma

sakens kjerne. eg sitter ikkje her å skriver at nordmenn er medre enn invandrere men de har ALT FOR MANGE GODER I NORGE!!!!!!!

I likhet med nordmenn da, antar jeg. Eller tror du på myten om at innvandrere vasser i penger som staten kaster nedover hodet på dem i det de trer inn over landets grenser? Tollerne står på Gardermoen og gir ut penger til alle med utenlandsk utseende (for jeg antar at svensker, vår største innvandrergruppe, ikke plager deg nevneverdig?)

eg e så FUCKINGS enige med deg oktober08

TAKK!! ... dette er ikke noe rasistisk ment, om det så er noen som ska begynne ålage en diskusjon av dette!! MEn det er MIN mening, og det er FAKTA!!..
det er jo det.. blir så sinnsykt provosert av å se på disse debattene... sist eg så, var det en utenlandsk leder i ett eller annet, å han bare satt der å klaget over utlendinger får ikke sånn, og ikke sånn, osv.. ![:@]    syns de har det ALTFOR godt.. om de gjør noe kriminelt, ja hva skjer da ? ... jo vi sender de i et varmt og godt fengsel, med "ukeslønn" med mulighet til å kjøpe seg noe, de har tv på rommet, de får severt: frokost, middag,kveld hver dag.. hva betaler de for det da? ingenting.. VÅRE skattepenger blir brukt.    om en utlending stikker ned en person vil han få all denne "luksusen" han blir ikke sendt hjem til hjemlandet sitt hvertfall, for det kan vi jo for all del ikke gjøre. For da kan han jo bli drept i landet sitt! [8|]

Hvorfor er det våres problem, det problemet de har i sitt hjemland? om folk har gjort noe gale , og rømt landet sitt pga et eller annet, og kommer til Norge, er jo Norge " pliktet?" til å beholde de her, for å beskytte de kriminelle, og kanskje gi de et gratis opphold i et av våre fengsler. og fengslene er overfylt pga utlendingene!! [:'(]    

ORIGINAL: oktober08

på toppen av det hele FÅR utenlandske kvinner mer kontantstøtte enn norske kvinner.. Fatter å begriper ikkje hvorfor det skal være sånn!!!!

syns norge har godt for langt. syns utenlandske får for mange GODER her i norge!!!!!

bare for å presisere greier eg ikkje alle utenlandske under en kamm her asså.

de får penger utlevert uten videre. kontantstøtte,norskkurs,hjelp til å få jobb,sosialhjelp,barnetrygd. OSV OSV. Det eneste de gjør er å syte. har hørt på enkelte debatter som  har gått på tv2.

Ja utlendinger er mennesker og likeverd. men hallO!?? et sted må vel grensen gå ? .. hvorfor skal norge og det norske folk bruke millioner av NORSKE skattebetalere sine penger på disse utlendingene, som allikavel bare KLAGER!! og er aldri fornøyd, eller ikke føler seg sett!...[:-][8|][:'(]

På grensen her, vel??? Kjenner du mange innvandrere, eller snakker du bare for din egen del her??? Mener du virkelig at vi har det så utrolig ille at vi ikke har råd til å hjelpe krigsutsatte til å lære norsk??? Du forventer at de skal yte for å få, men forventer samtidig at de skal klare å integrere seg uten støtte fra det offentlige???[:@] For en dobbeltmoral!!!!

litt usikker på hvor mye en utlendings mamma får pr barn. det er noe mer. samboeren min så sa det til meg for noen uker siden. han henge seg opp i all politikk.

litt usikker på hvor mye en utlendings mamma får pr barn. det er noe mer. samboeren min så sa det til meg for noen uker siden. han henge seg opp i all politikk.

litt usikker? du har jo ikke peiling i det hele tatt, bare hørt noe som samboeren din sa i forbifarten[8|] men viss noen kan grav frem noe, så er jeg fortsatt nyskjerrig.

TIDEN FLY. eg bruker ikkje kontantstøtteordningen nå. men syns det bara e litt domt at det skal være forsjellsbehandling fra utenlandske kvinner å norske kvinner:/

eg e så FUCKINGS enige med deg oktober08

TAKK!! ... dette er ikke noe rasistisk ment, om det så er noen som ska begynne ålage en diskusjon av dette!! MEn det er MIN mening, og det er FAKTA!!..
det er jo det.. blir så sinnsykt provosert av å se på disse debattene... sist eg så, var det en utenlandsk leder i ett eller annet, å han bare satt der å klaget over utlendinger får ikke sånn, og ikke sånn, osv.. ![:@]    syns de har det ALTFOR godt.. om de gjør noe kriminelt, ja hva skjer da ? ... jo vi sender de i et varmt og godt fengsel, med "ukeslønn" med mulighet til å kjøpe seg noe, de har tv på rommet, de får severt: frokost, middag,kveld hver dag.. hva betaler de for det da? ingenting.. VÅRE skattepenger blir brukt.    om en utlending stikker ned en person vil han få all denne "luksusen" han blir ikke sendt hjem til hjemlandet sitt hvertfall, for det kan vi jo for all del ikke gjøre. For da kan han jo bli drept i landet sitt! [8|]

Hvorfor er det våres problem, det problemet de har i sitt hjemland? om folk har gjort noe gale , og rømt landet sitt pga et eller annet, og kommer til Norge, er jo Norge " pliktet?" til å beholde de her, for å beskytte de kriminelle, og kanskje gi de et gratis opphold i et av våre fengsler. og fengslene er overfylt pga utlendingene!! [:'(]    

Ja, det er nok fakta at det er din mening. For virkelighetsbeskrivelsen din kunne ikke vært fjernere fra den virkeligheten jeg befinner meg i.

F.eks: Om man begår en kriminell handling og IKKE har oppholdstillatelse, så blir man sendt tilbake til hjemlandet. Om man har oppholdstillatelse, så er man jo nordmann, så da har man naturligvis samme rettighetene som alle andre nordmenn. Det er jo en selvfølge!

"Vi sender dem til et varmt og godt fengsel"????? Nei, la oss heller drite i menneskerettighetene og la dem bade i egen avføring i en kald kjeller et sted. De er jo tross alt UTLENDINGER og fortjener ikke bedre[8|]

TIDEN FLY. eg bruker ikkje kontantstøtteordningen nå. men syns det bara e litt domt at det skal være forsjellsbehandling fra utenlandske kvinner å norske kvinner:/

igjen Junemamma, viss du ikke har noen annen fakta å komme med enn noe din sambo kanskje hadde sett på tv, så har jeg ingen tro på det utsagnet. og viss det stemmer vil jeg og gjerne vite hvilke grupper og hvorfor og hvor mye de evt får i ekstra kontanstøtte

har ikke noe i mot utlendinger. men det som begynner å irretere meg er at staten tar vekk goder, fordi utlendingene ska ha det bedre.

litt lurt å ha fakta opplysninger, og ikke bare noe du 'har hørt' fra andre før du uttaler deg om det da vil jeg si.

Jeg forsvarer ikke de kriminelle handlingene, men man må mangle en utrolig mengde empati og ekstrem mangel på kunnskap dersom man tror at mennesker som kommer fra steder hvor det hersker totalt anarki og herskeri at de plutselig skjønner alt mulig i det de setter foten på norsk jord! Og forventer du færre kriminelle må man faktisk betale litt for det, enkelt og greit. Tenk så utrolig heldige vi er som ikke har levd i Somalia, Kongo, Kina og andre steder de lever under forhold svært få av oss er i stand til å fatte! Tenk deg en hverdag fylt av frykt for å bli drept, voldtatt, tortur etc, kom så og fortell meg at du med hånden på hjertet ikke hadde tatt alvorlig psykisk skade!

eg e utlending og mamma faar ikje noke mer kontantstoette!!

#kjenne eg e irreterte ja#
saa usakligt aa legga skyld paa utlendinger....

Det får være. eg gir meg. har sagt min mening. nei er ikke MIN fakta... er fakta...

de får styre på . syns bare det er synd![&o]

ORIGINAL: Tiden flyr!!!

på toppen av det hele FÅR utenlandske kvinner mer kontantstøtte enn norske kvinner.. Fatter å begriper ikkje hvorfor det skal være sånn!!!!

syns norge har godt for langt. syns utenlandske får for mange GODER her i norge!!!!!

bare for å presisere greier eg ikkje alle utenlandske under en kamm her asså.

de får penger utlevert uten videre. kontantstøtte,norskkurs,hjelp til å få jobb,sosialhjelp,barnetrygd. OSV OSV. Det eneste de gjør er å syte. har hørt på enkelte debatter som  har gått på tv2.

Ja utlendinger er mennesker og likeverd. men hallO!?? et sted må vel grensen gå ? .. hvorfor skal norge og det norske folk bruke millioner av NORSKE skattebetalere sine penger på disse utlendingene, som allikavel bare KLAGER!! og er aldri fornøyd, eller ikke føler seg sett!...[:-][8|][:'(]

På grensen her, vel??? Kjenner du mange innvandrere, eller snakker du bare for din egen del her??? Mener du virkelig at vi har det så utrolig ille at vi ikke har råd til å hjelpe krigsutsatte til å lære norsk??? Du forventer at de skal yte for å få, men forventer samtidig at de skal klare å integrere seg uten støtte fra det offentlige???[:@] For en dobbeltmoral!!!!

mye som er på grensen... har ikke noe i mot utlendinger. men det som begynner å irretere meg er at staten tar vekk goder, fordi utlendingene ska ha det bedre.

Skal utlendingene (og med det regner jeg med du mener nordmenn med utenlandsk bakgrunn, ettersom utlednigner ikke mottar kontantstøtte) få det BEDRE ved at kontantstøtten fjernes altså? trodde formålet var et helt annet jeg...

Ka, ska liksom isje de få? Alle ska få, alle ska få, alle ska fååå [:D]

De som vet så mye om hva innvandrere faktisk får bør jo kunne komme med fakta - og ikke "jeg har hørt at de får mer enn oss"-snakk[8|]

Nei, nå skal jeg jammen meg tusle meg utav denne tråden og til sengs, så kos dere med videre diskusjon...[;)]

Back
Topp