Kommer storken til oss?

Nå ble det veldig mye syteinnlegg fra meg altså, men jeg må bare få skrevet det ned. Hver morgen tar jeg omega 3 kapsler (2 stk), men idag ble jeg skikkelig kvalm. Dvs at jeg smaker den tranen. Går liksom å gulper på den lenge etterpå. Helt grusomt. Fiskeolje er altså ikke LITT godt engang. Kan det være alle medisinene jeg tar som krangler litt? Jeg har ikke vært plaget av dette tidligere. Kan det være overstimuleringen mon tro? Bruker metformin, fragmin, presnisolon, cyclogest, singulair (astma) og symbicort (astmaspray). I tillegg tar jeg omega 3 kapsler. Har prøvd å spise og drikke masse for å få bort smaken. Blæh!!

Ta kaplsene på kvelden isteden, rett før leggetid. Så sover du dersom smaken skulle dukke opp. Ikke godt med transmak nei.

Bare et spørsmål. Tar du metformin nå etter innsett? Jeg fikk veldig klar beskjed omn at jeg ikke måtte ta det etter uttak.

Bare et spørsmål. Tar du metformin nå etter innsett? Jeg fikk veldig klar beskjed omn at jeg ikke måtte ta det etter uttak.
Jeg tok metformin gjennom hele svangerskapet og fikk helt klar beskjed på Riksen om at all forskning viser at det ikke påvirker fosteret. Jeg tok det pga diabetes, men det gis også til de med psos da det skal forebygge abort!

Jeg tar metformin ja:) Har fått beskjed om å fortsette å ta 4x500 daglig:)

Åh, da var utdrikningslaget endelig over og det er tid for å finne noe annet å sysselsette seg med. Hehe:) Det ble altså 20 timer i farta på meg i går. Kjenner meg nesten fyllesyk enda jeg bare drakk alkoholfritt. Eller, jeg tok én corona, men tviler på at akkurat DET skal ha noe å si. Hehe:) Nå har jeg sovet i mange timer. Deilig! Også har jeg huset for meg selv frem til i kveld, og det er også veldig deilig. Meg og lille snorketrynet mitt.
b11977af2cf7c7d4e72934eac4003abb

Jeg tar metformin ja:) Har fått beskjed om å fortsette å ta 4x500 daglig:)
Oi, så rart at de sier så forskjellige ting .. Det må ha kommet ny forskning som viser at det er ok da. Både fastlegen min og klinikken i DK var så veldig opptatt av at jeg måtte stoppe etter jeg ble gravid. Vel, vel, dette må jeg høre mer om, for vil gjerne fortsette å ta, hvis jeg kan :)

Leste litt på nett nå, og det virker jo som å være enighet om at det er positivt med metformin under graviditeten. Dette skal jeg jammen meg snakke med legen min om til uka! Så godt at du nevnte dette :D

Rugedag 4: Weee...fordelen med dette forsøket er vel at jeg ikke sliter med forstoppelse! Heller det motsatte. Hehe:) Men jeg synes faktisk forstoppelse er verre altså. Man klarer jo nesten ikke å røre på seg. Fortsatt lenge igjen til 4. Juni, men det går som det går:) Da blir det tr.heim neste! Og det kan jo bli spennende det også:)

Kopierer denne som RedBushTea fant:

Fra dagen etter 3 dagers innsett.

One: The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two: The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three: The blastocyst begins to hatch out of its shell

Four: The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five: The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Six: Implantation continues

Seven: Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Eight: Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Nine: Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Ten : Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eleven: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

Regner med at "One" er rugedag 1 om innsett er rugedag 0? Så hvis jeg tok ut mandag, og satte inn onsdag, så er "One" på torsdagen...? Ja, helt sikkert :)

Rugedag 6: Da har man fått vært hos kiropraktor. Hun sa den ene låsningen har direkte kontakt med reproduksjonsorganene så det var bra jeg kom inn i dag. I morgen er det akupunktur. Nå er det bare å bruke tiden flittig fremover så tiden går fort. Blir så fort rastløs! Mamma lurte på om jeg ville være med de opp til Valdres i helgen, og må si det frister å komme seg litt vekk og bare nyte:)

Rugedag 6: Da har man fått vært hos kiropraktor. Hun sa den ene låsningen har direkte kontakt med reproduksjonsorganene så det var bra jeg kom inn i dag. I morgen er det akupunktur. Nå er det bare å bruke tiden flittig fremover så tiden går fort. Blir så fort rastløs! Mamma lurte på om jeg ville være med de opp til Valdres i helgen, og må si det frister å komme seg litt vekk og bare nyte:)
Så bra du fikk hjelp med låsningen nå da! Dette er ulidelig spennende:-) Høres ikke dumt ut med en helgetur for å få tiden til å gå fortere!

Så bra du fikk hjelp med låsningen nå da! Dette er ulidelig spennende:-) Høres ikke dumt ut med en helgetur for å få tiden til å gå fortere!
Ja, disse dagene som kommer nå kommer IKKE til å gå unna i en rasende fart ihvertfall! Hehe:)

Rugedag 7: Samme følelser som før. Progesteronen gir meg murringer og ømme pupper. Skal til akupunktur etterpå, så det blir godt. Surrer litt med babyklister og glemte å ta det før maten, men regner med at det ikke er krise:) Har som tidligere nevnt forsøkt å holde meg unna en venninne som maser veldig med dette med å teste, og dessverre begynte hun med dette igjen på tlf idag. Så nå begynner jeg seff å stresse med å teste da. Skjønner ikke hvorfor jeg er så lett påvirkelig!!! Skal prøve å holde meg unna testene, men kjenner at den stresskula setter seg rett i magen...

Nå er det ikke så lenge til testdatoen! Vær sterk og holde deg unna testing! ;)
Jeg prøver:) Reiser på hytta med foreldrene mine i morgen, så da blir jeg ihvertfall distrahert i 4 dager :) Tenkte jeg skulle teste hjemme på mandag:) Da er jeg på dag 12 og det er ihvertfall en start:)

Holder du til mandag er det flott. Er dumt at folk skal mase om sånne ting. Det er jo ikke de som får nedturene hvis de blir negative pga for tidlig testing. Synes det er lite omtenksomt. Kos deg masse på tur i helgen!

Back
Topp