Kommer storken til oss?

Sitter på venteværelset nå...ÆÆÆH!! :D

Her er innmaten:
a37a1106c867764424822128d3eeda59
Man ser jo tydelig at strekene blir sterkere og sterkere på testene dine:D Regner med at du er inne nå! Gleder meg til å lese oppdatering etter ul:D

Da har jeg vært inne! Som jeg trodde og forventet så var vi litt for tidlig ute til å se hjertetlyden, men han så plommen og antydning til fosteranlegg på 1,5 mm. Han mente alt så veldig fint ut og riktig i forhold til tidlig svangerskap. Han mente at om jeg hadde ventet et par dager kunne vi sett alt, men da hadde de jo ikke time ledig, og vi reiser til spania på tirsdag :) Vi fikk med oss usb med litt bilder og sånn også. Skal legge ut når jeg kommer hjem og får lagt det inn på pc:) Så sa han at sekken og plommen og alt var så rundt og fint:)

Fantastisk!! Men du må slutte å teste nå! Jeg mener det virkelig!! Du kommer til å beskymre deg uten noe grunn. Kos deg i Spania og tenk på den lille nurket som hold på å vokse inni deg og har det trygd og godt. Dette kommer til å gå kjempe fint!! :-)

PS. pass på hva du spiser når du er i Spania og unngå understekt kjøtt. Det er høyre forekomst av toxoplasmose der enn i Norge.

Helt fantastisk at alt var bra på UL! ❤️

Det er lurt å kjøpe sånne støttesttømper på apoteket, som du skal ha på hele reisedagen. Og så er det viktig å drikke mye vann. Og det er lurt å reise seg opp litt 1 gang i timen, det er ikke bra å sitte stille hele turen (gå litt opp og ned midtgangen eller så får du bare gå på do og late som du må tisse ofte). Det er økt risiko for blodpropp når man er gravid, så alt dette er råd for det.

Og siden du skal utenlands kan det være fint å ha antibac-våtservietter/antibac-flaske i vesken. Så kan du få renset hendene litt ekstra før måltider. Bakteriefloraen er jo gjerne litt annerledes i andre land enn vi er vant med i Norge. Og flaskevann kan være greit, selv om du reiser til "trygge land" siden man skal være litt ekstra forsiktig når man er gravid. Samme med rå grønnsaker/frukt - unngå rått, spis helst stekt/kokt mat og om det er rått så burde det være frukt/grønnsaker du kan skrelle eller skjære av skallet på. Og maten burde være stekt/kokt nylig, ikke buffet som står i timesvis på lunk (bakteriebombe). Ikke klapp katter/hunder osv. og hold deg unna fugler og avføring fra dyr. Ingen vits i å dra til zoologisk hage i utlandet når man er gravid. :) Jeg er vanligvis ikke så forsiktig når jeg reiser, siden jeg tenker litt sånn "skittau, i verste fall blir jeg litt dårlig i magen", men helt annerledes når det er med spire ombord. ❤️

God tur!!!

Fantastisk!! Men du må slutte å teste nå! Jeg mener det virkelig!! Du kommer til å beskymre deg uten noe grunn. Kos deg i Spania og tenk på den lille nurket som hold på å vokse inni deg og har det trygd og godt. Dette kommer til å gå kjempe fint!! :-)

PS. pass på hva du spiser når du er i Spania og unngå understekt kjøtt. Det er høyre forekomst av toxoplasmose der enn i Norge.
Jeg er ferdig med å teste nå:D Skulle egentlig bare ha én digital test til slik at jeg har alle i samlingen min:)) Mangler den med 3+, men venter en stund til med den:) Jepp, jeg har lagt alle forhold til rette i spania:) Vi har leilighet der, så vi lager en del mat hjemme selv, og råvarene kommer fersk fra delikatesdesjappa:)

Da har jeg vært inne! Som jeg trodde og forventet så var vi litt for tidlig ute til å se hjertetlyden, men han så plommen og antydning til fosteranlegg på 1,5 mm. Han mente alt så veldig fint ut og riktig i forhold til tidlig svangerskap. Han mente at om jeg hadde ventet et par dager kunne vi sett alt, men da hadde de jo ikke time ledig, og vi reiser til spania på tirsdag :) Vi fikk med oss usb med litt bilder og sånn også. Skal legge ut når jeg kommer hjem og får lagt det inn på pc:) Så sa han at sekken og plommen og alt var så rundt og fint:)
Åhh spennende, er det en eller to?

Så bra at alt så bra ut selv om det var for tidlig å se hjertelyden!

Kos deg på ferie! Jeg er i Spania nå, og lever tilnærmet normalt :) De fleste stedene her har god normal hygiene, og det går helst bra med alle som er gravide her i landet også ;)

Veldig fint resultat på UL i dag :)))

Kos deg på ferie! Jeg er i Spania nå, og lever tilnærmet normalt :) De fleste stedene her har god normal hygiene, og det går helst bra med alle som er gravide her i landet også ;)

Veldig fint resultat på UL i dag :)))

Husk at vi ikke kan sammenligne oss med lokalbefolkningen, vi har immunsystem som er spesialtilpasset den daglige bakteriefloraen der vi er. :) Så gravide spanjoler på ferie i Norge, burde også ta ekstra forhåndsregler. :)

Det går alltid oftes bra, men vi som har jobbet så hardt, for å komme så langt, ønsker ofte å gjøre det lille ekstra som gjør at risikoen er nærmest mulig 0 heller enn et par prosent - selv om det også betyr sjelden. :)

Herlig bilde Starbucks! ❤️

Her er bildet av lille plutt 5+3:
f2d8d173191eb0d89750908be7c7f02d
Nydelig bilde!! :D
Kos deg MASSE i Spania og gjør som Lykkeliten sier og vær forsiktig med maten og nøye med hygienen :) Mest av alt: kos dere masse og nyt graviditeten!! :D

Så herlig at alt så fint ut på UL!! :D Og kos dere masse i Spania! Vi skal også til Spania om en måneds tid. Godt med litt ferie nå som det begynner å bli mørkt og kaldt :) Nyt!

Back
Topp