Kommer storken til oss?

Starbucks

Forumet er livet
Velkommen til min dagbok:)
Litt om oss:
Mannen min og jeg møttes på nyåret i 2006. Det må ha vært den kleineste middagsdaten i manns minne. (Laaang historie!)
1 år etter flyttet vi sammen og året etter der, i august 2008, sluttet jeg på prevensjon. Vi tenkte som de fleste andre at vi ville bli gravide når det skjedde som alle andre folk tenker. Vi hadde ingen stor planlegging rundt det å bli gravid.

Året etter forlovet vi oss og året etter der giftet vi oss (2010). Alle rundt oss virket som de tenkte samme tanke. "Når man gifter seg er det jo nærmest en 'plikt' å bli gravid innen et år!".

Heldigvis var det ingen i familien som maste på oss, men venner og kollegaer hadde tydeligvis en veldig interesse i vårt privatliv, og da vi flyttet inn i rekkehus ble maset om at 'nå blir det vel en haug med unger snart??', enda større.
Det enkleste er jo å smile tilbake og si at joda, kanskje senere, men ikke nå.

Da var det 2 år siden jeg sluttet på p-pillen og jeg begynte jo selv å tenke om det kunne være noe galt med en av oss. Mistanken rettet jeg mot meg selv med én gang, men ettet å ha lest andres historier om sykluser som ble satt helt ut av spill etter mange år med pillen, så beroliget jeg meg med at det måtte være det. Jeg hadde jo hatt sykluser som ikke var regelmessig...

Ikke før i 2012 tok jeg motet til meg og sjekket meg på Volvat. Jeg var så redd for at de skulle fortelle meg at jeg ikke kunne få barn, så jeg torde ikke bestille time før. Takket være en venninne som kjeftet på meg og maste til jeg hadde bestilt time.
Jeg fikk påvist PCO (Polycystisk Ovarie) i september 2012, og jeg var utrolig "lettet". Jeg kom hjem med 10.000 spm om hva dette var, og ikke ETT av de klarte jeg å spørre gynokologen om før jeg dro. Jeg fikk med meg et lite hefte, og google ble hyppig brukt:)

Vi trodde vi endelig hadde funnet ut av det, men det var ikke før i våres at jeg gikk tilbake og begynte på Pergotime. I mellomtiden leverte mannen min en prøve på riksen. Etter 2 mnd på kur og et meget stressende sexliv fikk vi svar på prøven. Det var ikke vits i å fortsette med Pergotime...Kvaliteten var klinisk dårlig. Få og late svømmere var beskjeden. Vi måtte bare komme inn igjen for en samtale om å prøve IVF.

Etter hva som føles som et hav av prøver og samtaler fikk vi endelig et brev i posten om at søknaden var sendt til offentlig prøving. Dette var 1 uke siden, og jeg kjente meg helt varm. Endelig! Nå skal vi få prøve!:)

Så da er det vel bare å krysse alt vi har.

I mellomtiden har 6 av mine venninner blitt gravide og født barn. Jeg er overlykkelig på deres vegne, men hver gang føles likevel som et slag i bakhodet og man går fullstendig i kjelleren. Selvfølgelig når ingen andre ser. Man kan jo ikke vise sånt offentlig.... Det er jo tross alt sånn samfunnet er...

Men men. Jeg ser lyst på fremtiden, og i morgen sender vi også inn søknad til IVF-klinikken og Fertilitetssenteret:):):):):):cool::D

KRYSS FINGRENE!:cool::rolleyes::oops::D

Last edited:
Gratulerer med dagbok!! Og masse lykke til!!
Ble selv sendt til utredning i januar i år, og er nå på mitt første forsøk for ICSI. Hos oss har også samboer dårlig antall pluss at jeg har antistoff syndrom som gjør at jeg mister. Så nå håper vi på at det blir klaff :)

Da krysses det fingre!! :D
Gratulerer med dagbok og masse lykke til!!! :) :)

Kjempe spennende!
Masse lykke til, jeg krysser fingrene for dere!

Gratulerer med dagbok, og lykke til med oppstart:-) Det kjennes godt når man får noen svar på hvorfor det ikke har gått, og at man nå skal få hjelp! Klem

Tusen takk alle sammen:)

Kom hjem til brev fra OUI om at søknaden er mottatt ang. offentlig forsøk og samtidig er søknden sendt til 2 private klinikker. Dette er en stor dag!! :D Snakk om følelsesmssig berg- og dalbane!:)

Kjære Dagbok.

I dag har jeg snakket med Fertilitetssenteret og fått avtalt time til samtale til onsdag neste uke. Har fått journalen min fra Volvat og er kjempeklar for samtale!!:D
Dagen for samtalen er på dag 19 i syklusen, så jeg har et håpløst håp om oppstart på dag 20. Vet det er neste umulig, men det er vel lov å håpe?

UÆÆÆH! Samtale på klinikken i morgen:eek:

lyyyyyyykke til :D

Masse lykke til!! :D Det blir kjempebra! :D

Lykke til i dag!! :) :D

Da var vi ferdig med samtale. Får ikke oppstart før i beg. av januar. Men skal ikke ha så mye medisiner, så det er bare 8-10 dager med sprøyter (Menopur), og en UL på dag 4 for å sjekke at jeg har riktig dose. Jeg hadde visst altfor mange eggposer. Det beste er 5-7 på hver side, men jeg har dobbelt så mange så de var redd for at jeg kunne bli overstimulert av medisinene. Men han mente vi skulle komme i mål. Kanskje ikke på 1. forsøk, men vi hadde gode sjanser. Det var ihvertfall ingen problemer med mannen da. Selv om sedprøven var dårlig så var det ingen fare siden vi skal ha ICSI. Og da var det heldigvis bare én utfordring:) Men dette er spennende! Gleder meg til mensen for første gang noensinne!!:D:D:D:D

Så bra!! :D Tiden til januar går fort!! Masse lykke til!!

Så deilig å få en dato og forholde seg til! Det raser frem til jul, og etter det har du oppstart:-) Lykke til!

Altså...hva er det som skjer? Nå har en på jobben blitt gravid, og hun ville ikke engang ha barn! Den var vanskelig å svelge i dag... I tillegg torde hun ikke si noe til meg. Vet noen om et stort sort hull i Oslo - området jeg kan hoppe ned i!?!

Dessverre, skulle gjerne ha funnet det sorte hullet i oslo selv. Mange ganger jeg har hatt lyst til å hoppe neddi der.
Sender deg en stoooor bamseklem i steden :)

Som Lena sier, har også hatt lyst å hoppe oppi dette svarte hullet!!! Livet er av og til urettferdig, desverre :( :( stor klem!!

Tusen takk, jenter:) Jeg savner å ha en venninne jeg kan ringe, som forstår og ikke bare sier at min tur kommer. For det er ikke 100% sikkert og for det hjelper ikke når hun sa forteller om den lille som vokser i magen hennes. Vet jeg er egoist nå, men pokker da!!! Jeg er bare et menneske..

Jeg tror jeg er i ferd med å miste forstanden. Nå er det 3. natt på rad jeg drømmer at jeg er gravid! Og når jeg våkner opp blir jeg alltid like skuffet... Jeg vet at januar ikke er langt unna, men når man har prøvd og ventet i 5 år, så føles hvert minutt som en evighet:(

Meeeeeen, jeg skal slutte å klage. Jeg vet at det er så mange som har det vanskeligere enn meg.

En viktig ting først: Du har LOV og klage, så mye og lenge du bare vil!!
Du har lov å bli forbanna,fortvilet,frustrert,skuffet, ALT.
Skal ikke unnskylde deg selv for noe, ta en løpetur i skogen å skrik det du orker om du vil!

Denne prossesen er så beintøff at det omtrent ikke kan beskrives med ord.
Det er så enorm tapping av krefter og styrke, og man vet aldri noenting med sikkerhet.
Det å ikke vite noe sikkert er faktisk noe av den verste tortur vi mennesker kan utsettes for når det er noe vi ønsker SÅ inderlig og høyt som barn, samtidig som vi vet vi må ha hjelp for å KANSKJE få det til men at denne hjelpen ikke engang alltid er nok.
Det er russisk rulett med følelsene våre, og det er om å gjøre og holde nesa over vann lenge nok.
Men ikke fall i den fella at du ikke tillater deg å kjenne på følelsene som dukker opp, uansett hvilke følelser det er!!
Det viktige er bare å forsøke å finne noen lyspunkter hver dag, huske på de tingene som gjør at man holder ut.

Her er i Norge er vi egentlig heldige, det skal MYE til å ikke kunne få barn, men det kan ofte være vanskelig å få de biologisk.

Back
Topp