Kommer du tidsnok?

Jeg synes det er mye verre å komme før en etter. Jeg står som regel i dusjen eller undertøyet ti minutter før om vi skal ha selskap. Blir så stresset når gjestene da kommer mens jeg er på badet. Så heller ti minutter sein enn ti minutter for tidlig :p
Er jeg mer enn 15 selv sier jeg i fra :)

Last edited:
Hvis alle er invitert kommer vi for sent, skikkelig kaos og sier ifra når vi er i bilen som regel. Er ikke mannen med kommer vi som regel 5-10 min før for jeg hater å være for sent ute og hater å alltid komme for sent pga mannen!!!

Ca 10 minutter før :) Gir beskjed om klokken kommer til å bli over 4 før vi er der.

Kommer en liten stund før (5-10 minutter). Om jeg skulle være seint ute (noe som aldri skjer da jeg hater å være seint ute) gir jeg selvfølgelig beskjed og beklager.
Samme her.

Er heller tidlig ute. Om jeg er for tidlig ute (typ 20 min) vil jeg ikke forstyrre så venter i bilen en stund før jeg går inn, så får de gjort seg ferdig uten å ha meg hengende over dem :-)

Kommer enten 5 min før eller på slaget :)
Skulle jeg være så uheldig å bli mer enn 5 min forsinket sier jeg ifra.

Kommer til angitt tidspunkt. Hater å må vente på besøket som skulle ha kommet kl 16.00. Sender mld eller ringer hvis gjestene ikke har kommet til tidspunktet. Gubben har blitt skikkelig sløv på tidspunkt. Han vet at vi spiser middag kl 16.00 (da dekker e på bordet og alt er klart) så når han dukker opp 16.30 e e sur til etter middagen. Han har fått kald middag flere ganger uten at det hjelper. Har også hendt at han har måttet spise alene, da e og guttungen vil ha varm mat.

Kommer alltid 10-15 minutter før! Verste jeg vet er å være seint ute. Sier selvfølgelig ifra om jeg blir forsinket

Jeg liker veeldig godt å være tidlig ute eller akkurat presis. Mann og barn derimot er mer bedagelig der. er det barnebursdag eller mer uformell familiegreie sier jeg ikke ifra om vi er 10-15 min for sene, men er det mer sier jeg i fra så sant jeg har nr. raskt tilgjengelig.

Er litt overrasket over hvor mange som synes det er best å komme litt før. Er det bare jeg som stresser rundt rett før gjestene kommer, og som ikke setter så stor pris på at folk kommer tidligere enn jeg har invitert dem? :p

Er litt overrasket over hvor mange som synes det er best å komme litt før. Er det bare jeg som stresser rundt rett før gjestene kommer, og som ikke setter så stor pris på at folk kommer tidligere enn jeg har invitert dem? :p
Er noe annet når jeg selv inviterer :P da kan gjerne folk komme litt seinere altså :P he he... Rart det der :P

Haha nei det er du ikke alene om! Derfor jeg venter i bilen eller tar en runde rundt nabolaget om jeg innser at jeg er FOR tidlig ute:-)

Kvart over er passe "fashionably late" :P

Kommer bestandig ca.5-10minutter før,hater å komme forsent. Svigerinna mi & co er noen som bestandig kommer en halvtime etter sagt tid,og det er irriterende. Ber du inn til en tid,så er det den tiden som gjelder liksom.
Nesten fristende å invitere de en halvtime tidligere da:)

Kommer når jeg skal så sant ikke helt spesielle omstendigheter har medført forsinkelse. Gir selvsagt beskjed dersom jeg blir for sen. Alt annet er uhøflig og utrolig irriterende for verten. Har en bror (og hans samboer) som ALLTID kommer for sent, enten det er på julaften eller bursdagsfeiring. Det er heller ikke snakk om fem min. Heller én time osv. Blir så irritert og lei, for maten er planlagt og klar til et visst tidspunkt. Utrolig respektløst gjort!
Helt enig! Det er respektløst

Back
Topp