Kommentarer til vekttråden

Jeg er 172 cm høy og veide 73 kg da jeg ble gravid.
Nå veier jeg 68 kg men føler ikke jeg gjør annet enn å spise for å holde kvalmen i sjakk..

kan ikke si jeg merker noe da, føler meg like blautfeit som alltid :P

Nei, jeg har absolutt ingen peiling på hva som er riktig og galt. jeg bare gjør hva som virker riktig utifra hva kroppen sier :p selvfølgelig spiser jeg mer enn normalt nå, men jeg syns det er viktig å bli mett. siden dette er mitt første svangerskap så er jeg veldig spent på hvordan dette utvikler seg. :D men legen min, av alle personer, sa at jeg hadde lagt på meg for mye og at det gikk ann å bevege seg litt. Ka i svarte? han veier meg midt på dagen fullt påkledd, og når jeg går hjem og veier meg dagen etter om morgningen og veier under det han sier, og i tillegg er flink å gå mye turer i skog å fjell, så må jeg si han kan ta seg en bolle!

Vekten min kan variere med 2-3 kilo om jeg veier meg med klær og veier meg litt lengre ut på dagen.
Så jeg nekter å veie meg hos legen. Veier meg om morgenen hjemme på min egen vekt uten klær for å få riktig resultat :)

Vekten min kan variere med 2-3 kilo om jeg veier meg med klær og veier meg litt lengre ut på dagen.
Så jeg nekter å veie meg hos legen. Veier meg om morgenen hjemme på min egen vekt uten klær for å få riktig resultat :)

Ja, det er uten tvil det beste. jeg fikk lov å gjøre det samme, etter at jeg forklarte det til jordmor :)

Så lenge man spiser sunt og er så aktiv som formen tillater så kan man ikke gjøre så mye mer. Det er ikke bra om man får i seg for mye sukker og fett (diabetes) eller at man får i seg for lite næringsstoffer som baby trenger. Synes absolutt ikke man skal gi beng! Men kanskje ikke bare se på vekta men på livsstil.

Så lenge man spiser sunt og er så aktiv som formen tillater så kan man ikke gjøre så mye mer. Det er ikke bra om man får i seg for mye sukker og fett (diabetes) eller at man får i seg for lite næringsstoffer som baby trenger. Synes absolutt ikke man skal gi beng! Men kanskje ikke bare se på vekta men på livsstil.

Kunne ikke vært mer enig :)

Er du frustrert? jeg er 163 høy, og veide ca 70kg før jeg ble gravid, nå er jeg 17+2, og veier 75, både jordmor og lege sier jeg er overvektig! Og jeg har så vondt i beina mine at jeg sliter med å gå, selv om legen mener det ikke er noe problem så jeg må tvinge meg på jobb, tvinge meg på trening og tvinge meg over alt.

Jeg har funnet ut at det beste å gjøre e i å bare drite i alt, og kose seg så mye man klarer, ta vare på bebi og slappe av å følge kroppen :)
Smart tenkt! Utgangspunktet ditt og mitt er helt likt, men etter to uker med altfor mye god mat på ferie har det nok sneket på seg noen ekstra kg! Var 74 før jeg dro, gidder ikke sjekke nå :P Virker som jeg har fått endel vann i kroppen på turen, håper det forsvinner igjen! :)

De spurte meg om startvekt når jeg var på første kontroll, og da sa jeg 71 (som jeg veide på morgenen før jeg ble gravid), og så veide de meg hos legen med klær og sko til 73 langt ut på dagen. Morgenen etter veide jeg 71.8... Jeg skulle kanskje ha spurt om å få veie meg hjemme jeg også, for nå blir det jo ihvertfall ett kilo feil ut fra startvekten.

Oppdatert vekttråden og synes jeg har gått opp et par kg for mye. Er jo fremdeles veldig inaktiv pga kvalmen, men spiser nå mer fordi kvalmen ikke er så ille. Tror jeg nå må begynne å kutte ned på skokolademelk (bortsett fra når kvalmen er som værst) og så være i så mye aktivitet jeg orker. Håper på at vekta ligger stille flere uker nå! Men vet ikke om det er realistisk?

Oppdatert vekttråden og synes jeg har gått opp et par kg for mye. Er jo fremdeles veldig inaktiv pga kvalmen, men spiser nå mer fordi kvalmen ikke er så ille. Tror jeg nå må begynne å kutte ned på skokolademelk (bortsett fra når kvalmen er som værst) og så være i så mye aktivitet jeg orker. Håper på at vekta ligger stille flere uker nå! Men vet ikke om det er realistisk?

Sjokolademelk er ein versting - men verre når ein har fått cravings på det :P Må ha eit glass til frukost ellers går ikkje maten ned :/ Men godt e det :)

Sjokolademelk er ein versting - men verre når ein har fått cravings på det :P Må ha eit glass til frukost ellers går ikkje maten ned :/ Men godt e det :)
Det er det eneste som roer magen. Drikker heller litt av det enn å kaste opp. Så alt avhenger av om kvalmen snart går over.

Haha.. Man vet at man veier seg ofte når det står low batteri :p

jenta vår skal bli storesøster 3.2.14
skravler med *oida* :)

allerede gått opp nesten 5 kg, er 14 uker på vei. Men trener og spiser sunt, så tar vektøkningen med knusende ro. :) Gikk opp 23 kg sist, men de gikk vekk igjen; krysser fingrene for at det samme skjer denne gangen. ;)

ok.. hva skjer med meg?. i går veide jeg 68!! kg i da veier jeg 66,9 er det normalt? jeg har vær helt stabil frem til nå.. å nei jeg har ikke bæsja :P

ok.. hva skjer med meg?. i går veide jeg 68!! kg i da veier jeg 66,9 er det normalt? jeg har vær helt stabil frem til nå.. å nei jeg har ikke bæsja :P

Om det er lite batteri kan den faktisk vise feil! Og veier du deg alltid til samme tid? Før du har begynt "dagen"? Kanskje du hadde ete salt dagen før veiing i går? At det var litt vann i kroppen..? Eg skulle heller vært på 66 igjen :p men er vel 68.8 no :p vekta før eg blei gravid låg mellom 65-66. Året før var eg nedi 60-63, og kjempefornøyd.. Men så starta me å prøving og då auka vekta i takt med det.. Hurra.. Not! Så kjenne eg e ekstremt fokusert på vekt denne gongen.. Liker det ikkje.. Slappet meir av sist...

herregud.. jeg har tatt av meg ringene i natt, uten at jeg husker det.. kanskje jeg hadde veldig mye vann i kroppen i går..

Vei deg på morgenen med en gang du står opp. I løpet av dagen kan vekten vise veldig forskjellig. Hos meg kan den glatt hoppe opp eller ned en halv kilo-kilo på bare en dag om jeg har litt vannansamlinger i kroppen. Etter feks ha spist litt salt.

Anbefalt vektøkning i løpet av svangerskapet vist i graf.

Bmi under 20:Vis vedlegget 25358

Bmi 20-25:
Vis vedlegget 25359

Bmi over 25:
Vis vedlegget 25360
Jeg skal etter denne stå stille på vekta i 3 uker framover. Så det er mitt neste delmål. Ho ho ho... (Tar utgangspunkt i vekt fra uke 12).

Har fått fort opp nå i det siste fordi jeg har spist mer fordi kvalmen har gitt seg uten å klare å bevege meg mer. Men nå klarer jeg å være i aktivitet og begrense cravingsene jeg har hatt pga kvalmen. Er ved godt mot :D

Frustrert!!! Jeg er 14 + 2, er 167cm, å veier nå 67,7 kg!! Når kvalmen kom så holdt jeg liksom den i sjakk med å holde blodsukkeret oppe, altså spise, MYE mer og oftere enn jeg pleier. Trøtt ble jeg også, så det ble jo slutt på trening. Jeg har til nå gått opp 9kg... Å ikke kan jeg slanke meg heller for det er vist ikke bra for baby... Hva gjør jeg da da? Jeg vil jo ikke legge på meg mere nå... De to andre svangerskapene mine la jeg på meg 20 kg, jeg brukte 1 og 3 år på å komne ned i normal vekt igjen... Vil virkelig ikke gjennom det der igjen... Noen som vet om det er farlig for baby om jeg spiser sånn at vekten holder seg der den er nå? Det betyr vel at baby får det den trenger, men at jeg ikke legger mere på meg på på en måte eller?

Har to prinser født i 2005 og 2007. Lille spire ventes rundt 19. Februar <3 <3 <3

Jeg tror ikke det er farlig å forsøke stabiliserE vekten. Jeg ville spandert noen hundrelapper på en ernæringsfysiolog som kan følge deg opp. Jeg gjør det selv denne gang..lagt på meg mye i tidligere svangerskap og nå vil jeg virkelig helst unngå det! Jeg får laget ett opplegg med nok kalorier men ikke unødvendig mye. Funker topp så langt!

Back
Topp