Kommentarer/opplevelser som gravid

Jeg så ham bare rett i øya og sa: Nå er jo ikke eldste syk heller da.

Men han tok ikke hintet. Og begynte å legge ut om at «åh, men ikke vær redd, det kan gå sååå bra med henne selv om hun har Downs. Mange av dem kan bo nesten alene, og noen kjører til og med bil!»

Jeg får helt fnatt. Jo takk gammer’n, jeg tror jeg vet HAKKET mer enn deg om hva «sånne som henne» kan klare. :banghead: Men men- setter det på kontoen for «godt ment, idiotisk sagt» :confused005
:D«Godt ment, idiotisk sagt» - Bra du klarer å tenke på den måten! Tror du kommer best mulig ut av slike situajoner da:) Oppi alt det rare folk får seg til å si, får man prøve å tenke at de færreste sier ting for å være ekle/tankeløse, etc.
 
:D«Godt ment, idiotisk sagt» - Bra du klarer å tenke på den måten! Tror du kommer best mulig ut av slike situajoner da:) Oppi alt det rare folk får seg til å si, får man prøve å tenke at de færreste sier ting for å være ekle/tankeløse, etc.
Hehe den kontoen vokser stadig, for å si det sånn! Stadig noen som kommer med noen «gullkorn». Og så puster jeg med magen og benytter sjansen til litt voksenopplæring når folk spør «hvor mye/sterk Downs hun har» og sånne ting.
 
Sniker fra april (termin helt i slutten av mnd) o:)

Mine verste/mest irriterende kommentarer har kommet fra to venninner. Da jeg fortalte hun ene at jeg var gravid med nummer to, sa hun ikke gratulerer. Hun bare spurte om aldersforskjellen (ca 2 år og 1 mnd) og mente at DET kom til å bli travelt. Som om vi hadde gjort en tabbe.

Den andre fikk jeg i forbindelse med dette svangerskapet, da jeg fortalte ei anna venninne at vi venter nummer tre. Vi har to gutter fra før, så ho håpa veldig for meg at det nå ble en jente da, for det "fortjente" jeg. Hva i alle dager … Som om jeg ikke elsker guttene mine over alt på jord.
 
@Morelltre det kjønnsfokuset mange har er bare så blæææh!! Tror det ofte kommer fra folk som har opplevd litt lite motgang i livet, når noe så trivielt er noe de bekymrer seg for/er opptatt av :confused005

Et vennepar skal ha nr tre på tre år nå, og pappaen der sa oppgitt at han er så LEI av alle de som kommenterer: «ENDA en? Dere er gærne!» Nr 3 kom som verdens gledeligste lille overraskelse- hvorfor skal folk blande seg?
 
@Morelltre det kjønnsfokuset mange har er bare så blæææh!! Tror det ofte kommer fra folk som har opplevd litt lite motgang i livet, når noe så trivielt er noe de bekymrer seg for/er opptatt av :confused005

Et vennepar skal ha nr tre på tre år nå, og pappaen der sa oppgitt at han er så LEI av alle de som kommenterer: «ENDA en? Dere er gærne!» Nr 3 kom som verdens gledeligste lille overraskelse- hvorfor skal folk blande seg?

Kan ikke skjønne hvorfor folk skal bry seg. Og liksom overføre sine holdninger til meg. Jordmor på oul mente at det er ei jente som er i magen, men jeg synes ikke det er noe gøy å dele med folk, for veldig mange reagerer som om vi eeendelig skal få jenta vi har venta på, og at det ville vært en nedtur med en til gutt. Noe jeg så absolutt ikke synes selv. Føler de ødelegger litt gledinga for meg når de kommer med sånne kommentarer, gir meg dårlig samvittighet for å handle «jentete» ting.

Folk må bli litt tryggere i sine egne valg, og klare å glede seg på andres vegne. Selv om det passer best med to barn for en selv, så kan jo andre ha lyst på flere. Får nesten litt inntrykk av at de som er så negative egentlig er litt misunnelige, men så klarer de bare ikke godta at selv om det kanskje ikke passer med en til for dem så passer det for noen andre. Hvorfor skal de ellers ha så mye følelser rundt andres familiesammensetning? :P
 
Virker som at det eneste «riktige» er å få to barn, og da helst en av hver. Det er da ikke såå unormalt å få 3-4 barn, eller 1 for den saks skyld. Forstår virkelig ikke at folk reagerer på det :banghead:
 
Virker som at det eneste «riktige» er å få to barn, og da helst en av hver. Det er da ikke såå unormalt å få 3-4 barn, eller 1 for den saks skyld. Forstår virkelig ikke at folk reagerer på det :banghead:
Ja, virker som om «idealet» er gutt først, så jente, og så ferdig.
 
Virker som at det eneste «riktige» er å få to barn, og da helst en av hver. Det er da ikke såå unormalt å få 3-4 barn, eller 1 for den saks skyld. Forstår virkelig ikke at folk reagerer på det :banghead:
Ja, vi har fått noen kommentarer på hvorfor vi ville ha nr.3 når vi har en av hver fra før :hilarious:
 
Back
Topp