Kolikk? Manuellterapeut?

På apoteket sa de at disse kun måtte brukes etter samråd med lege..? Fikk bare noen dråper mot gass i dag, siden jeg ikke turte å kjøpe semper.. Her har vi ikke kolikk da, men en mage som tidvis er i ulage. Kan det være fordi min er i skikkelig ulage?

https://helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/kolikk På helsedirektoratets temasider om kolikk anbefales semper-dråper av norsk barnelegeforening som behandlingsmetode for kolikk. Men det er definitivt ikke vidundermedisin... Her er det heller ikke kolikk, men litt luft her og innimellom så bruker det preventivt - anbefalt av helsesøster. Litt som å ta idoform for å hjelpe magen litt på vei, kanskje? Tror ikke det er noe å være redd for, men korriger meg gjerne om det fins gode kilder som sier det motsatte :)

Det hørtes veldig pussig ut. Det er jo bare melkesyrebakterier, er reseptfritt og ingen advarsler på pakke eller annet sted. Er vel større restriksjoner rundt bruk av minifom...?

Da kjøper vi neste gang vi er ute og kjører. Kanskje det er slik at overbruk vil svekke den lille magens utvikling til å greie jobben selv? Litt som å bruke for mye olje/krem?

Da kjøper vi neste gang vi er ute og kjører. Kanskje det er slik at overbruk vil svekke den lille magens utvikling til å greie jobben selv? Litt som å bruke for mye olje/krem?

Mulig det! Det står på pakken at man ikke skal gi mer enn anbefalt dose, 5dråper en gang i døgnet i forbindelse med måltid - så sikkert greit å holde seg til det. Syns vi har bra effekt, virker som om mini har lettere for å få lufta ut når vi gir det :)

Vet dere om sukkervann har litt samme effekt? Eller er det kun for å roe ned baby? Det fungerte kun i 10 sekund.. Vurderer de dråpene

Jeg reagerer på melk og mel.. Under graviditeten gikk dette fint, men er blitt mye verre etter fødsel! De dagene jeg spiser noe med melk er han mer sutrete, så kan jo godt være han kjenner vondtene dine?
Som å lese om meg selv.

Manuellterapiklinikken på Brynseng har fullt tilskudd og er gratis både for babyer/barn og gravide. Eirik Hauger er meget dyktig, gikk til han med sønnen min. Anbefales!

Skriver under her!! :-) Gjorde også det med mi som hadde kolikk, stiv nakke og søvnproblemer. Hun ble en annen baby etter hun fikk ordnet nakken med han! :-)

Back
Topp