Gjerne si fra når du har prøvd fenikkelte en stund om du syns det hjelperMinifom får han og fenikkelte sitter jeg og drikker nå...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gjerne si fra når du har prøvd fenikkelte en stund om du syns det hjelperMinifom får han og fenikkelte sitter jeg og drikker nå...
Hvor selger de dette i fysiske butikker?Sniker innom. Vi hadde kolikk i 6mnd og har prøvd det meste. Det eneste som hjalp var pysventil fra windi. Lykke til.
Apotek i Sverige har det ellers har de også hatt det i lilleprinsen i Bærum. De har også nettbutikk, men usikker på om de har det nå. Men på apoteket i Sverige vet jeg de har for jeg så dem i gårHvor selger de dette i fysiske butikker?
Gjerne si fra når du har prøvd fenikkelte en stund om du syns det hjelper
Hei.det ser ut til av din lille sliter med luft i magen akkurat som min.og tro meg jeg har prøvd alt nå.tom manuellterapaut.ingen låsninger her... Men et tips som funker for oss noen ganger er hjelp til å få ut luften.har snakket med helsestasjonen og de sa det var greit.jeg masserer magen med hånden mot klokka.setter tuppen på et febertermometer i rumpa og snurrer litt.både avføring og luft kom ut her....og en unge som var fornøyd.samt at jeg gir tillegg og har nettopp byttet til nan ha 1.den apoteket fører.jeg både ammer og gir tillegg.har nå bestillt en Pysventil fra Windi.jollyroom fører de.har vært desperat og prøvd alt men eneste som kunne stoppe gråt her.nå skal vi til fotsoneterapi i morgen pga har fått anbefalt det av ei som har hatt kolikkbarn.kan si etterpå hvordan det gikk.ellers er det beste rådet å holde ut uansett hvor sliten man er.det går heldigvis over...Jeg er fryktelig, fryktelig redd for at lillegutten vår har kolikk.. Det startet så smått sist uke, med at han fikk plutselige skrikeanfall på kveldstid. Amming, bæring og vugging i vogn hjalp han til å roe seg, og han sovnet.
Nå, siden mandag, har han skreket fælt (og plutselig) hver gang han må ligge for seg selv. Det eneste som trøster er pupp (kan gjerne sovne ved puppen og være stille), bæring/byssing og trille tur. Han blir helt rødsprengt i ansiktet når han hyler, og jeg ser/kjenner at han spenner fælt i magen. Han har mange lyder fra magen også, og promper myyye. Ser jo at gutten har luftplager..
I tillegg har lillegutten vår torticollis. Fikk dette påvist av barnelege på sykehuset 2 dager etter han ble født Fått henvisning til fysio, og hadde vår første time der på tirsdag. Vi har fått mange øvelser vi skal gjøre hjemme, men det er veldig vanskelig å trene en liten baby som skriker i smerte.. Umulig å tøye ut den stive siden i nakken når han spenner seg.. Av det jeg har lest, så er kolikk et vanlig symptom på torticollis. Vi prøvde derfor kiropraktor på mandag som var. Føler han ble verre etter dette. Kiropraktoren satt og holdt et fast trykk på nakkemuskelen hans hele timen, ingenting annet. Sjekket jo selvfølgelig også assymmetrien hans.
Helsesøster ga meg i går forslag om å gi 15ml fennikel-te til lillegutt 5-6 ggr/dag, enten før eller etter amming. Hun ga meg også beskjed om å prøve Minifom.
Jeg har siden i går formiddag gitt gutten Minifom før hvert måltid, og ga han 3x15ml fennikel-te i går. Det er vanskelig å få han til å drikke det (sprøyte, spruter ut igjen), dessuten er jeg litt skeptisk til å gi han teen. Jeg har derfor drukket litt selv i håp om at det går over i melken min.
Jeg har kuttet ut all frukt/bær (i over en uke), det samme med nesten alt av grønnsaker/belgfrukter. Det er vel kun isbergsalat, avokado og agurk jeg spiser av grønt. Melkeprodukter kuttet jeg helt ut i går også, sammen med kullsyre, koffein og kunstig søtning. Dette vil jeg prøve en ukes tid, for å se om det hjelper med magesmerten hans..
Han er forøvrig 4 uker på lørdag. Sover vanligvis maks 2 timer av gangen på natt. 2 timer søvn, så mat. 2 timer søvn, så mat. Nå har det blitt til 10min søvn, skriking og hyling, mat, etc..
Jeg har lest at manuellterapeut er gratis, men hvordan fungerer dette? Er alle terapeutene det, eller bare noen? Må man ha henvisning?
Vi er veldig desperate (selv om det ikke har gått mer enn nesten en uke)... Får vondt av å se han lide sånn.
Tusen takk for tips.er nå bestilltSniker innom. Vi hadde kolikk i 6mnd og har prøvd det meste. Det eneste som hjalp var pysventil fra windi. Lykke til.
Husk å følg instruksjonen med magemassasjen nøye så får du en voldsom effekt Av og til kan det også komme avføring i full fart så det kan være lurt å holde et papir i enden som vender mot degTusen takk for tips.er nå bestillt
Så bra det fungerte for dere melkesyrebakterier fungerte ikke for oss dessverre.Sniker... har dere prøvd semper-dråper? Fungerte godt på magen til mini her, er vel det eneste hjelpemiddelet som har beviselig effekt på kolikk... Selges på apotek
Det blir vel litt samme effekt som med et termometer i stumpen? Men tenker det er lettere med denne ventilen da det er hull så luften passerer bedre?Husk å følg instruksjonen med magemassasjen nøye så får du en voldsom effekt Av og til kan det også komme avføring i full fart så det kan være lurt å holde et papir i enden som vender mot deg
Jo, men termometer er ikke så bra å bruke så ofte nettopp pga det ikke er det hullet (sa legen min). Hvis du vasker dem godt (steriliserer) dem kan du bruke dem flere gangerDet blir vel litt samme effekt som med et termometer i stumpen? Men tenker det er lettere med denne ventilen da det er hull så luften passerer bedre?
Så godt å høre det går bedre du kan vel egentlig aldri gi han for mye pupp, roer han seg med det så tenker jeg at du bare skal fortsette med det så sant det ikke gir han andre plagerOppdatering:
Siden fredag/lørdag har lillegutt skreket/hylt mye mindre! Onsdag forrige uke begynte jeg med diett uten melkeprotein, frukt og grønt, samt Minifom og noe fennikel-te. Sluttet fort med fennikel-te. Minifom og diett fri for melkeprotein/frukt/grønt har jeg holdt vedlike til den dag i dag. Jeg har drukket en del farris og kaffe, uten at det har gitt han plager.
De gangene han gråter nå, så er det ikke like ille som det har pleid å være. Det funker fint å trøste han med å bære i sjal, trille i vogn, holde på brystkassa, gi pupp. Han ser ikke ut til å knipe/ha sååå vondt i magen lengre, men det er fortsatt endel aktivitet der. Han promper mye, og det tar litt tid før rap kommer opp. Avføringsmønsteret har endret seg også; fra bæsj i nesten hver bleie til bæsj nesten bare annenhver dag.
Om natta er han fortsatt veldig vanskeig.. Han kommer liksom aldri helt til ro, stakkar. Han bruker puppen min som smokk litt for ofte føler jeg, da han ikke spiser mye ved mating. Jeg legger han kanskje litt for hyppig til brystet, slik at han aldri er ordentlig sulten. At han bare spiser litt hver gang, og derfor sutrete og sur når han ikke har pupp i munnen hele tiden. Om natta vil han ha pupp hver time, noen få ganger annenhver time.. Lite søvn på meg med andre ord. men han har i hvertfall ikke "typisk" kolikkskriking.. Bank i bordet!
Min hadde stiv nakke sa manuellterapeuten til meg. Er din lille anspent? Jeg var sikker på kolikk og sa det. Men hun mente det var låsning i nakke og rygg.
Sniker... har dere prøvd semper-dråper? Fungerte godt på magen til mini her, er vel det eneste hjelpemiddelet som har beviselig effekt på kolikk... Selges på apotek
Jeg reagerer på melk og mel.. Under graviditeten gikk dette fint, men er blitt mye verre etter fødsel! De dagene jeg spiser noe med melk er han mer sutrete, så kan jo godt være han kjenner vondtene dine?På apoteket sa de at disse kun måtte brukes etter samråd med lege..? Fikk bare noen dråper mot gass i dag, siden jeg ikke turte å kjøpe semper.. Her har vi ikke kolikk da, men en mage som tidvis er i ulage. Kan det være fordi min er i skikkelig ulage?
Jeg reagerer på melk og mel.. Under graviditeten gikk dette fint, men er blitt mye verre etter fødsel! De dagene jeg spiser noe med melk er han mer sutrete, så kan jo godt være han kjenner vondtene dine?
På apoteket sa de at disse kun måtte brukes etter samråd med lege..? Fikk bare noen dråper mot gass i dag, siden jeg ikke turte å kjøpe semper.. Her har vi ikke kolikk da, men en mage som tidvis er i ulage. Kan det være fordi min er i skikkelig ulage?