Kolibrien har leid ut hybelen for 2. gang! ❤

36+0 ❤️

Nå nærmer det seg virkelig her! Helt surrealistisk. Hun kan komme om én uke eller typ 5, liksom. Er så spent. Har prøvd å få gjort litt bekkenøvelser og positive affirmasjoner i det siste. Sliter dog veldig med det jeg nå vil kalle ekstrem utmattelse. Hjelpes.. men holder da ut på et vis. Har bare begynt å bli litt bekymret for om denne kroppen i det heletatt kommer til å klare en fødsel slik som det er nå. Må bare bli flinkere til å prioritere masse søvn fremover.

Ellers føler jeg på en del stress ifb. med «nesting» og følelsen av at det er mye som burde vært gjort. Bare unødvendig. Alt er egentlig på stell, det er bare den følelsen som har satt seg litt. Fødebagen er også delvis pakket.

Dager til termin: 31

Prosent fullført: 89 %

Neste time til JM/lege:
  • Time hos JM 25.03

Kjønn: Jente :Heartpink

Symptomer/plager/humør: det er så lite å klage på (- utmattelsen). Koser meg fortsatt med magen og alt. Det blir så trist å aldri skulle få oppleve dette igjen. Prøver å nyte! Ting føles ikke tungt heller, enda, men det kommer sikkert mer mot slutten. Har dog hatt litt mer ubehagelige kynnere, og det kjennes ut som at hun sitter mer ned i bekkenet.

Tanker om fødsel: Nå nærmer det seg veldig. Forrige opplevelse var nærmest traumatisk og veldig langvarig, med tidlig vannavgang ved 37 uker og arrvev. Har fokus på positivitet, og at det mest sannsynlig skal gå mye bedre denne gangen! Arrvev skal være borte, og kanskje er jeg heldig, at det starter med rier denne gangen. :happy090

Har ellers lyst til å prøve badekar som smertelindring. Og er klar for å sette ned foten om det trengs for å ikke bli overkjørt denne gangen. :cool: Helt utrolig nok så gruer jeg meg ikke. Tror det handler om at jeg vet hva jeg går til - det er noe betryggende med det i seg selv.

IMG_1239.jpeg

Last edited:
36+4 ❤️

I går kveld fikk jeg noen kynnere med press nederst i magen som kom hvert 10. min en times tid. Tydelig at det trenes mot fødsel. :happy090 Har også hatt litt løsere mage et par dager. Bekkenet, og andre ledd, føles mere «løst og ledig». Spennende å følge med på endringer synes jeg, selv om det mest sannsynlig er noen uker igjen. :pompus: Har også fått mer utflod den siste tiden.

Var hos JM senest på tirsdag, og hodet lå godt ned i bekkenet. Hun har ligget slik siden uke 29, og det er selvfølgelig betryggende at hun ikke har snudd seg. Fikk også satt opp time til modningsakupunktur hos JM i uke 38. Spennende! :thumleft

Så spennende! Snart får du møte babyen! :Heartred Fint å lese at du ikke har mange plager og nyter tida. Håper du får en bedre fødselsopplevelse denne gangen.

37+0 ❤️

Kjenner at jeg er litt nervøs for å nå ha passert tidspunktet for når vannet gikk sist. Var nesten redd for å stå opp fra senga i morges. :hilarious: Helt irrasjonelt - det skjer jo ikke igjen på akkurat samme tidspunkt. :wacky: Håper uansett hun holder seg inne en stund til, men det kan jo skje når som helst. :smiley-ashamed004

Tror jeg har klart å la det meste som stresser meg ligge nå. Det blir som det blir. Fokuset er å ta det med ro resten av tiden. Fikk dog enda en runde sykdom i hus med datteren i helga, og tviholder selv på formen. Vet ikke om jeg klarer en runde til så nært fødsel, så jeg krysser fingrene for at jeg selv ikke blir syk. :inpain:

Tross syk datter, har jeg følt på lykke i hele dag.✨ Har sikkert fått høyere nivåer av oxytocin nå på slutten, og gleder meg bare til fødsel. Litt skummelt og naivt, men det er visst slik hjernen min overraskende fungerer akkurat nå. :bag: :wacky: Heller det enn å gå og grue seg!

Jeg var også spent i uke 37. Fødte jo førstemann i uke 37+3 med tidlig vannavgang 37+2. Så ble fortvilet denne gangen da jeg fikk bronkitt og feber! Heldigvis fikk jeg to uker på å bli bra, sånn at jeg kunne føde uten hostekuler, hehe!

Skjønner godt at du gleder deg til å føde. Det er jo en helt mektig opplevelse som man bare får oppleve noen få ganger i livet. Selv om det er vondt som bare rakkern!

Masse lykke til i den aller siste innspurten :love7

Jeg var også spent i uke 37. Fødte jo førstemann i uke 37+3 med tidlig vannavgang 37+2. Så ble fortvilet denne gangen da jeg fikk bronkitt og feber! Heldigvis fikk jeg to uker på å bli bra, sånn at jeg kunne føde uten hostekuler, hehe!

Skjønner godt at du gleder deg til å føde. Det er jo en helt mektig opplevelse som man bare får oppleve noen få ganger i livet. Selv om det er vondt som bare rakkern!
Ikke sant! Det er noe med det når det har skjedd før. Det ligger i bakhodet. :smiley-ashamed004 Uff. Det må være et mareritt å skulle føde med fæl hoste og feber i tillegg. Bra kroppen din prioriterte å bli frisk først. :joyful:

Ja, det er jo noe helt spesielt. Øyeblikket ungen kommer ut og oppå deg osv. ❤️ Alt jeg uansett håper på er å komme meg gjennom uten å bli traumatisert - da er jeg nøyd. :smiley-ashamed004

37+3 :Heartred

Nå kan det se ut som at siste runde sykdom er på tur ut døra. Og verken jeg eller mannen har merket så veldig mye, så det ser ut til at vi slapp greit unna denne runden! :salut Litt godt at det ble bhg. igjen i dag. Kveld og natt har vært verst i det siste. Prøver å sove/slappe av litt ekstra nå, men det er ikke lett, faktisk. Ellers føler jeg at alt av småting har blitt gjort her hjemme. Har fått vasket og kokt alt av pumpeutstyr. Mannen har satt inn barnesetet, vogna er redd opp, babysenga i stua er klar, og har til og med laget påskeegget til datteren klart. :knegg: Skal få pakket inn bursdagsgavene hennes snart, så de ligger klart til den 18. Men den nestingen slipper liksom ikke. Hodet mitt leter etter ting å gjøre. :shifty:

Når det gjelder kroppslige tegn, så føler jeg nesten at kynnerne har roet seg litt de siste dagene. Var dog litt løs i magen igjen i går morges, og fikk litt diarè-smerter igjen, uten at det samsvarte med dobesøket. Har planer om å prøve meg på håndmelking til helga. Kjenner jeg kvier meg litt, da jeg er litt øm fra før, og om det eventuelt starter noen kynnere. Håper bare jeg får ut noen dråper som jeg kan ta med til sykehuset. Vil ikke bli påtvunget MME på barsel igjen som sist. :bag:

37+3 :Heartred

Nå kan det se ut som at siste runde sykdom er på tur ut døra. Og verken jeg eller mannen har merket så veldig mye, så det ser ut til at vi slapp greit unna denne runden! :salut Litt godt at det ble bhg. igjen i dag. Kveld og natt har vært verst i det siste. Prøver å sove/slappe av litt ekstra nå, men det er ikke lett, faktisk. Ellers føler jeg at alt av småting har blitt gjort her hjemme. Har fått vasket og kokt alt av pumpeutstyr. Mannen har satt inn barnesetet, vogna er redd opp, babysenga i stua er klar, og har til og med laget påskeegget til datteren klart. :knegg: Skal få pakket inn bursdagsgavene hennes snart, så de ligger klart til den 18. Men den nestingen slipper liksom ikke. Hodet mitt leter etter ting å gjøre. :shifty:

Når det gjelder kroppslige tegn, så føler jeg nesten at kynnerne har roet seg litt de siste dagene. Var dog litt løs i magen igjen i går morges, og fikk litt diarè-smerter igjen, uten at det samsvarte med dobesøket. Har planer om å prøve meg på håndmelking til helga. Kjenner jeg kvier meg litt, da jeg er litt øm fra før, og om det eventuelt starter noen kynnere. Håper bare jeg får ut noen dråper som jeg kan ta med til sykehuset. Vil ikke bli påtvunget MME på barsel igjen som sist. :bag:
Hvordan går det med deg? :love7

Ble du påtvunget MME på sykehuset? Hvorfor det? Bare lurer fordi det ikke var noe spørsmål om det de gangene jeg fødte. :oops:

Hvordan går det med deg? :love7

Ble du påtvunget MME på sykehuset? Hvorfor det? Bare lurer fordi det ikke var noe spørsmål om det de gangene jeg fødte. :oops:
Det går ganske greit her - takk som spør. :love017 Dagene ruller og går med litt kynnere her og der. :happy:

Ja, jeg føler vi ble tvunget. Hun hadde litt lavt blodsukker, men skulle fått prøvd å pumpe eller ammet mer før det ble prakket på oss, synes jeg. Fikk det til å virke som at det var det eneste valget. I tillegg fikk hun alt for mye på første flaske. MME ødela for hele ammingen, selv om jeg jobbet ræva av meg med å få det til (ble kun delamming/pumping). Det skal det ikke denne gangen.:wacky:

38+1 ❤️

Da har vi kommet oss over til ny uke. Nesten rart å ha bikket 38 uker, men det føles bra. :joyful: Kynnerne kommer og går, og i morgen skal jeg ta modningsakupunktur. Litt spent på det. :happy: Har ikke turt å håndmelke enda, men jeg skal prøve det også, snart.

Ellers har søsteren kommet på hjemmekontor her, og vi har da sikret oss barnevakt frem til lillesøster kommer ut (mamma og pappa kommer og blir over påsken). Kjenner at stresset over den biten har roet seg litt. :smiley-ashamed004

I natt hadde jeg ganske hyppige kynnere. Synes nesten de har begynt å kjennes ut som menssmerter med litt tak i ryggen. Sånn småvondt. Spennende!

IMG_1293.jpeg

38+1 ❤️

Da har vi kommet oss over til ny uke. Nesten rart å ha bikket 38 uker, men det føles bra. :joyful: Kynnerne kommer og går, og i morgen skal jeg ta modningsakupunktur. Litt spent på det. :happy: Har ikke turt å håndmelke enda, men jeg skal prøve det også, snart.

Ellers har søsteren kommet på hjemmekontor her, og vi har da sikret oss barnevakt frem til lillesøster kommer ut (mamma og pappa kommer og blir over påsken). Kjenner at stresset over den biten har roet seg litt. :smiley-ashamed004

I natt hadde jeg ganske hyppige kynnere. Synes nesten de har begynt å kjennes ut som menssmerter med litt tak i ryggen. Sånn småvondt. Spennende!

Vis vedlegget 458002
Så fin du er :Heartred

38+1 ❤️

Vis vedlegget 458002
Se den fine magen da! :love7

38+1 ❤️

Vis vedlegget 458002

Fiiine magehuset :love7 :sad010 Synes det ser ut som magen er sunket litt også?❤️

38+3 ❤️

To runder akupunktur er gjennomført, og en runde til i morgen gjenstår. Merket litt svake menssmerter under dagens, så jeg tror det modnes. :smiley-ashamed004 Det har fortsatt litt utover kvelden. Tror jeg skal prøve å håndmelke litt i morgen, også. Kanskje. Er skikkelig pysete, da jeg er redd for å starte noe. :hilarious: :whacky011 Er ikke helt redo. Litt usikker på hva jeg egentlig tenker akkurat nå. Føler meg litt utenfor meg selv, på en måte. En slags følelse av at ting ikke føles helt ekte. Drømmer også mye rart. Litt ekkelt.

Formen er ellers fortsatt fin! Har spist ganske greit de siste dagene, og da er halsbrannen så og si fraværende, også. Våkner av at jeg må på do en gang ila. natten/tidlig på morgenen. Det skal ikke klages.

39+0 ❤️

Da har man nådd enda en ny uke. :love2 Huset er pyntet til påske + bursdag og vi feiret 4-årsdag i går på forskudd.✨ Ville bare at hun skulle få en skikkelig feiring i tilfelle ting skjer før bursdagen hennes på fredag. Har dog kjørt meg selv litt i grøfta. Kakebaking, gaveordning, pynting og middagslaging, hovne/vonde føtter og utmattet så det holder. Litt frustrert på mannen som ofte havner på sofaen når foreldrene mine kommer. Han er megaflink ellers, det er bare at han dropper ansvaret litt når mormora kommer i hus. Hun gjør veldig mye, men man må da likevel ta litt ansvar for div. Da havner det på meg - selv om jeg er høygravid og fødeklar. Føler meg litt bitter og sint i dag.. jeg skal liksom ta det med ro for å kanskje samle litt krefter til fødsel. Klokka viser skyhøye stressnivå og en puls på oppmot 150.

Ble en skikkelig runde gråting i morges.:sad010Bah. Men det hjalp litt. Kanskje det er et tegn på hormonforandringer ifb. med fødsel? :wacky: Har også blitt litt hoven i ansiktet og lepper i dag. Føler det begynner å bli litt tungt nå. Å komme seg opp av gulvet osv er et eget kapittel. :smiley-ashamed004 I morgen blir datteren med foreldrene mine hjem, så vi får noen dager alene. Ska prøve å virkelig slappe av!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp