Kolibrien har leid ut hybelen for 2. gang! ❤

Ja! Helt enig. Vekta går heller opp enn ned hos meg når jeg er kvalm - nettopp pga. at det ofte er enklest å få ned usunt og å spise litt oftere.
Ikke sant! Denne gangen har ikke vektøkningen vært like brå og voldsom som sist hos meg, men synes det er nok likevel. Tror jeg er totalt 4,5 kg tyngre nå og 15 uker på vei. Har et lite håp om at det ikke blir så mye mer, men det er kanskje urealistisk.

10+0 ❤️
Tosifrede uker, allerede!

En liten evighet siden forrige oppdatering. Formen har vært elendig de siste 5 ukene, og har atpå til vært litt nede psykisk. Derav minimal aktivitet inne på forumet. Sliter med å forholde meg til graviditeten. Det kom samtidig som formen dalte, så jeg håper det kommer seg snart. Tenkte jeg skulle prøve meg på ukesoppdateringer, inspirert av andre her inne (og fylle inn resten i morgen). :love2

Kallenavn: Blåbæret:Heartblue:Heartpink

Termin:
23.04.25

Dager til termin: 213

Prosent fullført: 24,7 %

Neste time til JM/lege:
blodprøver kommende tirsdag
første jordmor-time 03.10
TUL 12.10

Kjønn: Ingen anelse

Sykemeldt: 100 %

Min aktivitet: Har virkelig vært lite aktivitet i det siste, men det har heldigvis tatt seg opp de siste dagene. Prøver meg på en tur e.l. hver dag. Er så herlig å gå i høstværet!

Symptomer/plager/humør: Er oppe hver natt og tisser, og fortsatt noe kvalme, men det har heldigvis begynt å bedre seg. Ellers utmattet som vanlig og vanvittig trøtt på ettermiddagen. Har hatt noen uker med veldig dårlig form og vært nede psykisk, så alt som har hatt med graviditet å gjøre har vært en slags trigger. Har derfor ikke hatt lyst til å se på klær/utstyr eller noe som helst. Bestilte noen gravidklær før dette kom, og har ikke klart å se på de en gang.

Cravings: Ikke hatt så mye spesielle cravings som har vedvart, bortsett fra stekt egg/eggerøre og melk. Ellers må kostholdet bedres asap!

Tanker om fødselen: Den lar jeg ligge foreløpig

Innkjøpsliste: Vi har heldigvis det meste fra første, men noe greier blir nok listet opp etterhvert.

Last edited:
10+0 ❤️
Tosifrede uker, allerede!

En liten evighet siden forrige oppdatering. Formen har vært elendig de siste 5 ukene, og har atpå til vært litt nede psykisk. Derav minimal aktivitet inne på forumet. Sliter med å forholde meg til graviditeten. Det kom samtidig som formen dalte, så jeg håper det kommer seg snart. Tenkte jeg skulle prøve meg på ukesoppdateringer, inspirert av andre her inne (og fylle inn resten i morgen). :love2

Kallenavn: Blåbæret:Heartblue:Heartpink

Termin:
23.04.25

Dager til termin: 213

Prosent fullført: 24,7 %

Neste time til JM/lege:
blodprøver kommende tirsdag
første jordmor-time 03.10
TUL 12.10

Kjønn: Ingen anelse

Symptomer/plager/humør:

Cravings:

Tanker om fødselen:

Innkjøpsliste:
Elsker kallenavnet hihi ❤️☺️ i samme gata som vårt lille jordbær :joyful:

Så trist å lese at formen både psykisk og fysisk har vært litt laber, håper det kommer seg mer nå fremover :angelic::love017

Elsker kallenavnet hihi ❤️☺️ i samme gata som vårt lille jordbær :joyful:

Så trist å lese at formen både psykisk og fysisk har vært litt laber, håper det kommer seg mer nå fremover :angelic::love017
Hihi, ja, det blir det. :joyful: :Heartred Kjøpte tilfeldigvis en bamse til mannen som jeg festet testen til i sommer. Det ble en bamse formet som et blått hjerte, derav navnet Blåbæret. :love7 Blir jo litt som jordbærbamsen du kjøpte. :happy: Takk. :Heartred Litt trist at det skulle bli sånn, men tror allerede psyken er litt på tur oppover nå. :love2 Kvalmen har i hvertfall bedret seg noe. :joyful:

Last edited:
11+3 :Heartred
Første jordmortime i morgen

Kjenner jeg er litt spent. Sist fikk jeg høre hjertelyd på første timen. Hva om det ikke er noen hjertelyd å finne? Skal bli godt å få de første timene unnagjort (denne + UL). Hadde virkelig ikke forventet å skulle "holde igjen" gleden eller være så distansert til det hele. Vil tro det kanskje løsner etter TUL om 1,5 uke. Er veldig utmattet, og klarer veldig lite for tiden (pluss at vi har fått et eller annet virus i hus). Tror det drar meg ned mer enn jeg vil innse.

Ellers elsker jeg den årstiden her! Så jeg gleder meg over at det er høst, og at vi omsider går mot jul. Det blir fint. :angelic:

Last edited:
11+3 :Heartred
Første jordmortime i morgen

Kjenner jeg er litt spent. Sist fikk jeg høre hjertelyd på første timen. Hva om det ikke er noen hjertelyd å finne? Skal bli godt å få de første timene unnagjort (denne + UL). Hadde virkelig ikke forventet å skulle "holde igjen" gleden eller være så distansert til det hele. Vil tro det kanskje løsner etter TUL om 1,5 uke. Er veldig utmattet, og klarer veldig lite for tiden (pluss at vi har fått et eller annet virus i hus). Tror det drar meg ned mer enn jeg vil innse.

Ellers elsker jeg den årstiden her! Så jeg gleder meg over at det er høst, og at vi omsider går mot jul. Det blir fint. :angelic:
Det blir bra, tenk snart over i 2. trim! Masse god bedring :Heartred

Første jordmortime unnagjort :Heartred
Og hjertelyd oppdaget!

Skuldrene mine sank et par hakk ned. Da er det i hvert fall liv der inne. :joyful::sad010Var hos en veldig trivelig jordmorstudent, og hun slet litt med å finne hjertelyden, men den kom til slutt! Nå ser jeg mest fram til TUL om en god uke, selv om det også blir litt nervepirrende. Har bestemt oss for å fortelle datter i morgen. Hun kommer til å bli så glad! :woot:

13+4 :Heartred
Og vel gjennomført TUL. :happy:

Var på UL på mandag, og det kunne ikke gått bedre. Skikkelig rart å se en liten sprellende sak der inne. Fortsatt absurd at vi fikk det til igjen, og at det ser ut til at det faktisk kommer et barn til.

Kallenavn: Blåbæret :blob3

Termin
: 23.04.25

Dager til termin: 188

Prosent fullført: 33,6 %

Neste time til JM/lege:
  • OUL 25.11
  • Time hos JM 03.12

Kjønn: Datter tror det er en gutt, og jeg føler meg påvirket :joyful:

Min aktivitet: Gikk mye forrige uke, og skal prøve å få inn en liten gåtur hver dag fremover. Kom meg på mediyoga denne uka, også.

Symptomer/plager/humør: Er fortsatt oppe nesten hver natt og tisser. Kvalmen har vært helt borte i et par uker, men kom litt tilbake den uka her. Konstant vonde pupper. Fortsatt litt tom i humøret enkelte dager, og klarer ikke helt å forholde meg 100 % til graviditeten, enda. Ble litt mer virkelig etter TUL - har bare litt rare følelser for tiden. Synes nesten det er ubehagelig å få gratulasjoner, og føler meg lett overveldet av ting i hverdagen. Har også gått opp litt for mye i vekt, etter min mening.

Cravings: Ikke noe spesielt, egentlig. Mange engangstilfeller.

Tanker om fødselen: Den lar jeg ligge, foreløpig, men fikk tatt opp en del ting på første JM-time. Hun tok meg 100 % seriøst, og vi skal sammen lage en plan, og det føles veldig godt bare det.

Innkjøpsliste:
  • Ny bagdel

15+5 :Heartred

Tror kanskje jeg har kjent noe bevegelse de siste dagene, men klarer ikke å kjenne om det faktisk er barnet eller ev. fordøyelse. :pompus: :woot:
Formen er helt som før graviditeten nå (kun "vanlig" utmattet), og det er godt å slippe kvalmen. Har prøvd å bremse vektoppgangen noe, og har ikke gått opp noe mer de siste par ukene, i hvert fall. Jeg har tross alt nok fra før.

I går feiret vi første Halloween med datter + venner. Det var så utrolig koselig. :D Datter kledde seg ut som en tiger, og sammen med "Hulken" og "Spiderman" gikk hun fra hus til hus. Hun ble litt skremt av noe pynt, men ellers gikk det veldig bra. Det blir dog siste år vi setter ut godteri mens vi er ute (har et stort skjelett som holder en skål). Var en del igjen da vi kom hjem, og tenkte at dette gikk jo bra og lot det stå. Like etter vi kom oss inn og fikk tatt av oss tøy, hørte vi mye støy utenfor døra. Da var det en gjeng ganske store gutter som hadde revet over pynt og skålen med godteri utover hele. Stakk hodet ut og de var på tur til å tømme hele greia. Alltid noen som skal ødelegge stemningen. Bortsett fra det hadde vi en kjempefin kveld!

Last edited:
19+1 :Heartred
Og OUL overstått!

Jeg er straks halvveis. Plutselig går det ganske fort. Merker lite til at jeg er gravid, egentlig. Magen har poppet, men føler meg mest tjukk enn så lenge. :hilarious: Blir mer og mer liv i magen, men det er fortsatt ganske beskjedent. Datter venter utålmodig på at hun skal kunne kjenne det utenpå.

Var veldig spent før UL, mest med tanke på kjønn denne gangen. Og jordmor var veldig sikker på at det er en liten lillesøster som ligger der inne. :love017 En jente til, altså. Ble litt satt ut, for jeg holdt en knapp på gutt. Magefølelsen min har tydeligvis tatt feil begge gangene. :hilarious: Blir uansett veldig hyggelig med en jente til. :happy::Heartred Hun var veldig aktiv der inne, så jordmor slet med målingene, stakkar. :knegg: Ellers ble terminen jeg hadde regnet fra EL stående denne gangen, også. Godt å slippe å bli flyttet på.

Kallenavn: Blåbæret :Heartblue

Termin: 23.04.25

Dager til termin: 149

Prosent fullført: 47,3 %

Neste time til JM/lege:
  • Time hos JM 03.12

Kjønn: Jente! :Heartpink

Min aktivitet: Fungerer godt med (nesten) daglige gåturer og yoga en dag i uken

Symptomer/plager/humør: Humøret/psyken er mye bedre. Endelig kan jeg glede meg over graviditeten på ordentlig. Ingen symptomer, egentlig, eller plager for den del.

Innkjøpsliste:
  • Nytt pumpeutstyr?
  • Glassflasker
  • Smokker
  • Vogn
  • Regntrekk til ny vogn
  • Newbornsete til tripp-trapp (finn)
  • Ståbrett til storesøster

IMG_0616.jpeg

Last edited:
22+4 ❤️

Har vært så stresset i det siste, men julegreier og annet. Suste hjem med toget til foreldrene mine med datteren i går, på juleferie. Føler skuldrene sang 3 hakk! :santa Deilig. Her blir vi til 4. juledag. Mannen kommer også etter i morgen.❤️

Ellers humper det og går! Ingen vondter eller plager i graviditeten så langt. Bare litt økt sult enkelte dager. Glemmer ofte at jeg er gravid.:hilarious:

Back
Topp