Kolibrien har leid ut hybelen for 2. gang! ❤

Altså, for å være ærlig så vet jeg med sikkerhet at hvis jeg bommer en så begynner jeg fort fast igjen. Jeg har slutta over lengre tid et par ganger før, og det er alltid sånn det starter. Jeg "turte" nå fordi jeg har trua på at jeg blir gravid før jeg kommer så langt som å kjøpe en boks selv, men angrer allerede. Suget er 1000 ganger verre når jeg bommer i ny og ne. Etter 2 uker er man ikke fysisk avhengig lenger, så hold ut! Ikke gjør som meg hehe. Jeg slutter igjen nå!
Skjønner. Da er det vel lurt å holde seg helt unna. Hos meg er det ikke et direkte fysisk sug, faktisk. Det har jeg aldri hatt, egentlig, så jeg er vel heldig der. Bare liker følelsen og "kosen" med snus. Men det er nok til å bli avhengig. :wacky: All kudos til deg som klarer å slutte med det suget! :notworthy
 
CD16 - frokostprep. til uka
Søndag er smoothie-dag, der jeg pleier å lage en stor batch for tre dager. Da slipper jeg å tenke de neste dagene. Bruker både avokado og egg i, så det metter godt.

IMG_8979.jpeg


Ellers er nok ikke EL langt unna. Har hatt en liten økning på testene, men ser ut til at det kanskje øker litt saktere denne gangen. Problemet mitt er at jeg glemmer å sjekke testen, så den blir liggende litt lenge. :wacky: Har og hatt noe utvannet urin, så vi får se om det skjer noe i dag. Må bare huske å sjekke når det nærmer seg positivt. Øm i magen i dag, og det var litt ømt under aksjelegging i går - gode tegn.
:D

Status snusslutt: dag 14
 
CD17, EL og mannen innlagt på sykehus
Søndagen ble helt annerledes enn det vi så for oss. Måtte på legevakta med mannen i går kveld, som hadde intense magesmerter. Han ble sendt videre med ambulanse til et annet sykehus, og senere operert. Det går heldigvis bra, og det er det viktigste! Syns så synd på han som hadde så store smerter i flere timer. :sorry: Og datteren som ble lei seg. :Heartred

Når det gleder prøvingen, så sier det seg selv at vi ikke får lagt inn flere aksjer denne PPen. Sånn sett så tror jeg ikke det er noen reell sjanse denne gangen, da jeg fikk positiv EL-test i dag tidlig. Siste runde aksjer ble lagt lørdag, og egget slipper vel i løpet av morgendagen. Blir litt lang tid i mellom for at det skal kunne gå. Må bare prøve å innstille meg på at det ikke blir noe denne runden, heller. Æsj, altså. :inpain:
 
Last edited:
CD17, EL og mannen innlagt på sykehus
Søndagen ble helt annerledes enn det vi så for oss. Måtte på legevakta med mannen i går kveld, som hadde intense magesmerter. Han ble sendt videre med ambulanse til et annet sykehus, og senere operert. Det går heldigvis bra, og det er det viktigste! Syns så synd på han som hadde så store smerter i flere timer. :sorry: Og datteren som ble lei seg. :Heartred

Når det gleder prøvingen, så sier det seg selv at vi ikke får lagt inn flere aksjer denne PPen. Sånn sett så tror jeg ikke det er noen reell sjanse denne gangen, da jeg fikk peak på EL-testen i dag tidlig. Siste runde aksjer ble lagt lørdag, og egget slipper vel i løpet av morgendagen. Blir litt lang tid i mellom for at det skal kunne gå. Må bare prøve å innstille meg på at det ikke blir noe denne runden, heller. Æsj, altså. :inpain:
Shit! Det hørtes dramatisk ut med mannen din! Hva var det for noe? :Heartred
Kjipt å gå glipp av en hel syklus, da. Teknisk sett er det vel en sjanse (sier jeg til meg selv også denne gangen), men om det ikke gikk får vi håpe alt er lagt til rette for neste syklusen:Heartred
 
Shit! Det hørtes dramatisk ut med mannen din! Hva var det for noe? :Heartred
Kjipt å gå glipp av en hel syklus, da. Teknisk sett er det vel en sjanse (sier jeg til meg selv også denne gangen), men om det ikke gikk får vi håpe alt er lagt til rette for neste syklusen:Heartred
Var blindtarmbetennelse, noe som visstnok kan være veldig smertefullt. Bare glad de fikk tatt den ut før den eventuelt hadde sprukket. :nailbiting:

Ja, selv om det er viktigere at mannen er frisk, så føles det veldig kjipt. :bag: Det er en sjanse, den bare føles så liten når man ikke fikk gjort det man kan. Skal sies at siste aksjer ble lagt inn ca. to dager før EL da jeg ble gravid med datteren. :Heartred Så det er fullt mulig, men jeg tror det blir nærmere tre døgn i dette tilfelle. :wacky: Håper for oss begge. :Heartred
 
CD18 og overstått EL?
Mannen kom heldigvis hjem igjen i går kveld, etter en vellykket operasjon. Lettet over at det hele er overstått, og at det gikk såpass bra. :Heartred

Lurer faktisk på om egget kan ha sluppet i natt, allerede. Hadde klassiske EL-smerter etter jeg la meg i går og ut over natta. Umulig å vite (og har ikke tempet), men regner i morgen som 1 DPO, i hvert fall. Har også selvfølgelig runda google når det gjelder EL, LH-testing og sjanse for graviditet. :pompus: Lærer stadig nye ting når man kommer over interessant forskning rundt temaet. Det viser seg blant annet at det faktisk er mye større sjanse for at det resulterer i graviditet med sex i dagene før EL enn på selve EL-dagen. Det ga meg straks litt mer håp. :joyful: Selv om det er skummelt med forhåpninger, som alltid, så må jeg bare holde fast i det som er.
 
Last edited:
10 DPO, celleprøve og blenda ultratidlig CB
Var innom legen for en celleprøve i dag. Godt å få gjort, da det er alt for lenge siden sist. Ble jo konisert i 2016, og frykten for at det skal skje igjen ligger der. Hun måtte tørke litt blod rundt livmortappen, så jeg tror TR er her om en dag eller to. Ble litt overrasket da jeg ikke hadde merket noe til det selv, og det har heller ikke kommet noe etter timen. Har dog hatt litt menssmerter, både i dag og da jeg la meg i går. Er jo ikke ute før TR er her, men føler sannsynligheten er nokså liten. Har ikke hatt noen symptomer på noe som helst, men har heller ikke kjent etter denne gangen.

Det føles overraskende greit. Kjenner ikke på de følelsene jeg gjorde sist PP, og det er godt. Tror det har mye med at forhåpningene ikke var der, og at det kun ble et halvveis forsøk denne runden. Kan godt hende det kommer litt mer følelser når TR faktisk kommer, men jeg velger å tro at det vil skje for oss når det er meningen at det skal skje. Stresser dog litt over aldersforskjell, kjenner jeg. Har hatt en forestilling om at 3 år er et fint mellomrom, men samtidig så har vi hatt så mange tøffe tak og livet skjer. Kanskje så er det best med rundt 4 års aldersforskjell for oss? Vi kan uansett ikke styre det. :) Jobber med å "la ting gå" og ikke prøve å kontrollere ting jeg ikke har mulighet for å kontrollere.


IMG_9013.jpeg
 
CD1, tanker og planen videre
Da kom mensen litt utpå dagen i dag, etter å ha spottet i 1,5 dag. Føler ingen skuffelse overhodet, og det er veldig godt! Lutealfasen min er på 11 dager, og ventet egentlig mensen i går. EL kom enten en dag senere enn beregnet, eller lutealfasen ble en dag lenger. Tviler litt på sistnevnte, og da ble det rundt 4 dager mellom siste akjselegging og EL pga. operasjonen til mannen. Velger derfor å ikke regne med denne PPen. Vi tar en ny pause fra prøvingen nå, og satser på nye giv i april. Fokuset går da over på helse/vekt og å planlegge livets første campingsesong. Det ser jeg fram til! :happy:
 
Tilbake etter en lang pause :greet025
Pausen ble litt lenger enn planlagt, men nå skal vi i gang, igjen! Har vært litt godt med en real pause, kjenner jeg. Vært en krevende periode med lillemor (og egen helse) - nok til at vi nesten revurderte hele prosjektet med nr. 2. Heldigvis har vi kommet oss litt ovenpå igjen, og føler endelig på en ny glede over å skulle prøve på nytt tilskudd. ❤️

Har begynt testingen etter EL, og er på CD 14 i dag. Har en del symptomer på at EL nærmer seg; ømme pupper, øm i magen, EL-slim og lavere/mykere livmorhals? (kjennes ut som at jeg har en tampong der inne :hilarious:). Derfor spent på om den kommer noe tidligere enn antatt, eller om symptomene bare varer litt lenger. Testene er foreløpig svake, men etter erfaring kan det fort snu. Uansett, forventer EL mellom CD 17 og 22.
 
CD 18 - EL rett rundt hjørnet
Positiv EL-test i går kveld, med påfølgende peak. Kvelden før var den veldig svak (orket ikke å legge den inn en gang), så det gjelder å følge med! Da er jo spørsmålet om egget slipper i kveld eller om det venter til i morgen.:wacky: Skulle likt å visst akkurat når det skjedde.:hilarious:

IMG_9479.jpeg
 
CD 19 - intense magekramper
Litt usikker på hva som foregår, men har hatt ganske intense magesmerter i dag. Ganske sikker på at egget nå har sluppet, i hvert fall. Bare usikker på om det var i går kveld eller nå i dag. Tror jeg velger å telle DPO fra i morgen av, på grunn av disse smertene - tross positiv test for to dager siden. Kjente veldig lite i går, egentlig. Bare litt ømhet nå og da. Fikk også en svak krampe etter aksjelegginga i går, som varte en stund. Håper det holder med aksjelegginga som er lagt inn, for det frister lite med en runde til i dag når det er så ømt inni der. :bag:

Spennende å straks være i DPO-land! :woot:
 
Gøy! Blir spennende å se :smiley-angelic001

Artig å tilfeldigvis titte innom din dagbok for første gang i dag, og så er du rett før DPO-land. Må henge her litt de neste ukene nå :smiley-angelic006
 
Gøy! Blir spennende å se :smiley-angelic001

Artig å tilfeldigvis titte innom din dagbok for første gang i dag, og så er du rett før DPO-land. Må henge her litt de neste ukene nå :smiley-angelic006
Hehe, bra timing! :joyful: Du er hjertelig velkommen til å henge. :happy: Ja, blir spennende å se om det skjer noe.:smiley-bounce012
 
1 DPO - PP5
Da var man i det minste over i den mer spennende ventefasen. Godt å være her, igjen. :smiley-bounce012 Føler meg nesten utålmodig, allerede. :wacky: Sikkert fordi gårdagen skulle vært 1 DPO i stedet for i dag, men sannsynligheten sier noe annet.

Datterskatten kom forresten med det søteste spørsmålet her i går. Jeg sa jeg ikke kunne "være hest" for henne på vei til badet pga. magevondt; "mamma, du har en liten baby i magen?" Aldri sagt noe sånt før. :hilarious: La oss håpe hun får et ja til det snart. :angelic:
 
Back
Topp