Koffein

krølle...

Forumet er livet
August 2018
Utmarsj 2024
Hvordan ligger dere an på koffeinfronten, og er det noen som er oppdatert på siste anbefalinger? (Gidder ikke Google).

Jeg og cola zero er gode venner. Drikker sikkert nesten en liter om dagen. Prøvde å begrense det et par dager, men det funker ikke så bra foreløpig. Er det flere som bare MÅ ha litt koffein daglig, eller er dere alle superflinke?

Husker sist, da hadde jeg såååå dårlig samvittighet for at jeg drakk ett glass zero om dagen. Så ble lille født i uke 23 og fikk koffeinsitrat i en dose tilsvarende 60 kopper kaffe om dagen. Sååååeh, jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet nå.

Jeg er en kaffe-elsker og en kaffesnobb, pluss at jeg drikker en god del energidrikk oooog Cola Zero (lover at jeg egentlig ikke er så usunn som der høres ut som, hehe). Og har virkelig jobbet med meg selv den siste måneden for å kutte ned, nå er jeg på max en kopp kaffe om dagen, ingen energidrikk, og max et glass CZ om dagen, men helst bare på helg med sistenevnte. Det går jo greit, har jo motivasjon, men skulle på en måte ønske at lysten på kaffe forsvant så hadde jeg sluppet å tenke på det :laughing001

Jeg er et forferdelig luksusdyr og unner meg 1 kaffe fra kjent kjede hver morgen. Det er en iskaffe, og den kan jeg supe på i typ 4/5 timer faktisk.. Har googlet koffeininnhold i de forskjellige typene de har der, og går nå for den med minst i. Så drikker jeg kanskje 1 kopp vanlig kaffe hjemme, men det er typ 1-2 ganger i uken, maks. På helg lager jeg dalgonakaffe hjemme, 1 om dagen i så fall. Pepsi og cola liker jeg ikke, versting på iste! Så må kanskje kutte ned det litt :shy:

Her har det gått unna 1 energidrikk de dagene jeg er på jobb bare må ha! Men spørs om jeg må prøve å kutte ned på det nå.. brus drikkes på helg, dog ikke i store mengder

Har trappet kraftig ned på kaffe… prøver å holde meg til en kopp på jobb :angelic:

Drikker to kopper kaffe på morgenen. Kan hende jeg tar en iskaffe fra Tine i tillegg, men det går i perioder. Synes kaffe begynner å smake fælt når jeg tar mer enn to kopper. Det lukter så mye bedre enn det smaker! Drikker ikke så veldig mye brus, men om jeg gjør det, så er det Pepsi eller Cola uten sukker. Energidrikk... Det forbinder jeg med vodka, og det drikker jeg i hvert fall ikke nå! :hilarious:

Man skal vel drikke ganske mye før det begynner å bli skummelt.

Jeg drikker vanligvis en kaffe om dagen. Cola drikker jeg sporadisk. Kjøper det ikke selv, men drikker hvis det blir servert. Foretrekker dog Solo fremfor Cola/Pepsi.

Drikker vanligvis 5-7 kopper om dagen, kuttet til 1-1.5 maks, og droppet Pepsi maxen, drukket noe sitronlimonade i overgangsfasen, men foreløpig går det veldig fint :-)

Jeg er avhengig av Pepsi max... Drikker ca 3 liter pr dag:bag: prøver å kutte ned nå. Bytter ut noe med koffeinfri cola.. Men dette er vel det eneste som jeg skeier ut på, resten klarer jeg meg uten. Går egentlig på ritalin pga adhd, men har ikke tatt medisin siden jeg ble gravid i 2020... Har nesten vært gravid eller ammet i hele tiden etter det. Føler at koffein hjelper meg litt for å være roligere. Jeg sluttet også med røyk og snus i 2020, og har drukket betraktelig mer brus etter det.. Ikke kan jeg ta medisiner mot migrene heller, så føler meg "flink" som bare drikker brus :wtf:

Jeg er avhengig av Pepsi max... Drikker ca 3 liter pr dag:bag: prøver å kutte ned nå. Bytter ut noe med koffeinfri cola.. Men dette er vel det eneste som jeg skeier ut på, resten klarer jeg meg uten. Går egentlig på ritalin pga adhd, men har ikke tatt medisin siden jeg ble gravid i 2020... Har nesten vært gravid eller ammet i hele tiden etter det. Føler at koffein hjelper meg litt for å være roligere. Jeg sluttet også med røyk og snus i 2020, og har drukket betraktelig mer brus etter det.. Ikke kan jeg ta medisiner mot migrene heller, så føler meg "flink" som bare drikker brus :wtf:
Godt å høre at vi er flere koffein-junkies… Regner med det ordner seg når spyingen starter.

Hvem har sagt du ikke kan ta medisin mot migrenen din? Triptaner er ok. Ibux bør du unngå. Noen kan få mer og noen mindre anfall i svangerskapet.

Drikker ikke kaffe eller te men cola synes jeg er godt for kvalmen. Prøver å holde meg innenfor lovlig grense m, men er ikke alltid jeg holder meg til kun det.

Jeg kan heller ikke ta migrenemedisinen jeg bruker (Maxalt) ved graviditet og amming, så satser på at hodepinen holder seg i sjakk :dead:

Hvem har sagt du ikke kan ta medisin mot migrenen din? Triptaner er ok. Ibux bør du unngå. Noen kan få mer og noen mindre anfall i svangerskapet.
Har fått beskjed fra fastlege og føde/gynpol at jeg ikke skal ta maxalt under graviditet eller amming. Så jeg holder meg til det :smiley-ashamed004
Har mest anfall i starten av svangerskapet, og så når hormonene har stabilisert seg litt mer, så blir det mindre.

Hmm. Jeg har drukket mine vanlige to kopper i dag. Men jeg har lyst på en iskaffe - sågar en kaffemilkshake fra kiosken! Spørs om jeg "må" kjøpe det etter jeg har vært hos legen. Jeg har jo vært så "flink".

Jeg elsker kaffe!:happy: Men har kuttet drastisk ned og drikker to små kopper på morgenen. Kjøpt meg koffeinfri kaffe også, ikke spesielt godt:grumpy:

Jeg drikker en del brus, men har det siste året uavhengig av graviditet drukket koffeinfri. Tåler ikke mer enn en kaffekopp til dagen før jeg begynner å skjelve heller, så syns cola uten sukker og uten koffein er helt topp!

Drikker uansett bare én kopp kaffe om dagen, men kutter ut energidrikke helt. Prøver å drikke litt annen brus enn bare Pepsi Max. Ikke oppdatert på nye anbefalinger, så jeg er også interessert dersom noen vet mer :D

Back
Topp