Koffein

Koffein pleier å ordne seg selv når kvalmen kommer. Da frister ikke kaffe lenger. Dilemmaet er når jeg samtidig er kvalm og stuptrøtt, men må holde meg våken til jobb f.eks.

Uff, i dag rykter nok grenseverdien for koffein. Kjedet meg så mye i sofaen at jeg lagde meg en stor kopp kaffe til. Og jeg som ikke en gang liker smaken av kaffe når det blir for mye!

Avhengig av 1 energidrikk om dagen, men har kuttet det helt ut nå (dvs. 5 dager uten :hilarious:). Ordentlig trøtt om dagene men er usikker på om det er grunnet koffeinen eller den lille. Skal innrømme at lysten er stor her også..

I dag er første dagen hvor jeg ikke har så lyst på brus. Spent på fortsettelsen…

Jeg mista smaken på alle lightprodukter i første svangerskap, pleide å drikke 1.5l om dagen med cola zero/Pepsi Max. Kaffe mister jeg lysta på så fort hcg stiger over ca 10, så den er gone allerede, veldig handy! Men drikker koffeinfri for å skjule graviditet.

Drikker et par bokser med Cherrycoke (lightbrus Lidl fører her) om dagen.

Drikker ikke kaffe, men elsker pmax og hvit monster:arghh: går greit med pmax, drikker deg litt nå og då. Men med hvit monster har det vært minst 1 boks daglig før positiv. Overrasket at jeg har klart å kutte ned så mye nå, drikker ikke hver dag, og kan ha en boks hjemme i kjøleskapet som jeg super av i to dager. Men kan også gå en hel boks på jobb, då får jeg ikke åpne ny boks hjemme neste dag osv.

Elsker kaffe , men har trappa ned litt . Bare jeg får mårra kaffen så er det greit . Drikker kanskje en til to kopper . Er ofte igjen en slump også . Så blir sjeldent en hel full kopp .

Har kuttet ut pepsi max, drikker Farris og sprite zero i steden.
Redbull er drakk jeg hver dag før :angelic: nå 0-3 ganger i uka. Alt etter behov på jobb.

Kaffen er helt ute. Bli kvalm av bare tanken. Har nesten ikke hatt noe cola heller i det siste :laughing002

Jeg forholder meg stort sett til anbefalingen om 1-2 kopper kaffe om dagen, kanskje litt mer! Har vært ganske glad i pepsi max, men har byttet det ut med Villa Champagnebrus (lett) i stedet. Fungerer supert!

Har de siste 2 ukene ikke hatt noe lyst på energidrikk, gjelder også annen drikke å en del matvarer, synes alt smaker så rart

Jeg klarer ikkje å drikke kaffe, byr meg fullstendig i mot denne graviditeten. Har ikke vært så ille før. Klarer til nød hjemmelaget iskaffe. Uke 8 nå. Sukkerfri brus styrer jeg unna, skal jeg først ha cola drikker jeg med sukker. Kunstig søtning (aspertam) er ikkje bra for kroppen.

Back
Topp