Knip jenter!

Tja, om 30 er det optimale? Det kan aldri bli for mye!! :) Men det anbefales gjerne 3x10 fordi det er greit å huske.

Ikke så spennende treningsøvelse så her kan dere få litt variasjon/progresjon:
- det er lettest å knipe liggende, litt mer krevende sittende og mest krevende stående. Pass på at du er avslappet i setemuskulaturen og de ytre magemusklene
- tenk på bekkenbunnen som en heis; når du kniper går heisen fra 1. til 2.etg, hold litt der og ta deretter tre raske ekstraknip for å rykke heisen opp i 3.etg
- i stående kan du peke tærne litt innover for at knipet skal ta mest framme (rundt urinrørsåpning), eller utover for at knipet skal ta mer bak (rundt endetarmsåpning)
- ekstra krevende variant i stående; knip og ta en liten rolig knebøy mens du holder knipet. Ikke slapp av før du kommer opp igjen.

Kos dere med knipinga jenter (det er forresten en annen situasjon det er genialt å trene i å... ;))

Dagens nerdeinnlegg, over og ut :)

Jeg er dårlig på å knipe! var der sist og:/ får prøve å skjerpe meg!! :)

*kniiip*

Ååh det er så slitsomt å knipe men skal prøve å gjøre det til en vane ti knip på toget til jobb og ti knip på vei hjem :)

Jeg føler meg kvalm og uggen når jeg kniper :S har altid gjordt det, merkelige greier.. Snakka med en lege for mange år siden men ikke noe og gjøre med

Ååå jeg glemmer hele tiden :( og det er så slitsomt å knipe :p

Fant dette på Apotek1 :)

Velg en utgangsstilling som passer for deg med bena fra hverandre. Du skal knipe med maksimal kraft uten å bruke andre muskelgrupper samtidig. Forsøk å holde hver sammentrekning i cirka 10 sekunder. Øk antall sammentrekninger gradvis opp til 10-12 ganger. Når du klarer å holde og gjøre 12 sammentrekninger, kan du legge til 3-4 raske sammentrekninger videre innover på slutten av holdeperioden.

Gjør serier med 10-12 sammentrekninger hver dag. Det anbefales å gjøre 3 serier per dag, men du kan velge å gjøre dem på samme tidspunkt, med pause mellom, eller til ulike tidspunkt. Velg det som passer din situasjon.

Det skjer ikke noe i negativ retning med knipeøvelser når man er i starten 9-10 uker...? Er redd for og bevege for mye på livmora :P
Nei, det kan ikke ha noen negativ innvirkning :) Livmora greier vi ikke å knipe viljestyrt.

Er det kun jeg som får utrolig vondt hver gang jeg kniper? Får smerter i underlivet av det...

Kniip!! :)

Back
Topp