Knøttet vårt!

24 uker i dag!
 
Var hos jordmor i går. Alt står bra til med bebisen. Symfysemålet er mitt på linja. Mindre enn med de to andre. [:D] Håper at det betyr at ungen blir litt mindre også!
Fikk beskjed om å ta mer jern, så jeg har kjøpt en flaske med noe som heter Jern og smaker litt solbær. Smaken var tålelig grei, så jeg tror at jeg skal klare å få i meg den.
 
Føler meg veldig sunn for tida. Ingen alkohol, tar vitaminer, mineraler, omega og jern hver dag. Husker å ta levaxin hver dag. Trener 1 til 3 gg i uka. Spiser rimelig sunt. Kuttet ned på kaffe, cola og snop. Er på vei til å bli den helsefriken jo!
 
Vi snakket også om fødselen. jeg fortalte om reaksjonen min oppe på føden og da var hun ikke i tvil om hvor jeg skulle føde. Så det blir hjemme denne gangen også.
Så nå har jeg avtalt med hun som var med å hjalp meg med alt det praktiske under den første fødselen (mat, drikke, telefoner ol) om at hun skal komme å hjelpe oss.
Også har moren min avtalt med jobben sin at hun tar en uke fri så fort ungen er født for å være nattevakt. [:D]
Så da regner jeg med at jeg kommer til å bli ordentlig bortskjemt i en hel uke!
 
JM vil gjerne at jeg begynner på svangerskapspenger (tror at det het det). Den dårlige søvnen og alle bekkenplagene gjorde henne litt bekymra. Hun er redd for at jeg kan få en svangerskaps/barseldepresjon hvis jeg ikke får kuttet ned på stresset mitt.
Så nå skal jeg gå igjennom alle tallene i firma og se om jeg har klart å tjene nok til å få utbetalt noe i det hele tatt. Siden firma er så pass nytt er utgiftene fortsatt så høye at inntektene ikke er noe å hoppe i taket av. Så det blir spennende å se hva jeg har fått til i sommer.
 
Fikk ikke oppdatert på fredag. PC'n min er ikke min venn for tiden. Den starter ikke. Nå står den der i deler og venter på en nye del. Håper at det går raskt. Får ikke gjort jobben min uten PC'n. Er helt avhengig.

Låner sambos PC i dag, men den kan jeg ikke jobbe på. Bare kose PC dette her. Så da får jeg benytte anledningen til å oppdatere litt. Tok bilde til bildetråden på søndag. Det må vente til min PC er friskmeldt igjen.

Har vært mye greier denne uka. Bekkenet hadde jo blitt så mye bedre av all treningen og fysioterapien, men på tirsdag gikk jeg rett på trynet pga av en hest der snuppa mi rir. Skulle bare hjelpe henne å følge hesten til ridehallen, men den hesten hadde sin helt egen oppfatning av hvilken vei som var den rette veien til hallen. Det var i alle fall ikke den korteste. Så da satte den avgårde for å ta runden sin og dro meg over ende så lang jeg var. Så nok ordentlig dust ut. Med sånne magemuskler som jeg har nå er det ikke lett å holde balansen. Så det gikk som det måtte. Klarte å få mesteparten av tungden på høyre kne og så litt på hendene, så magen slapp unna bakken.
Akkurat den dagen hadde vi med moren min for at hun skulle se hvor flink snuppa har blitt til å ri!!!
Hun ble helt sjokka og kom løpende med armene i været og ropte "hvordan gikk det" 14 ganger etter hverandre. Så hendelsen gikk ikke ubemerka forbi. [:D]
Strømpebuksa var hullete på knærne og det ene kneet hadde skrubbsår fra over kneskåla til ned på leggen. [:(]
Prøvde å late som ingen ting, men det svei no inni granskauen. Fikk etter hvert vasket bort en del av skiten med dopapir og vann, men jeg har hatt noen dager med litt angst for at det hadde blitt betent. Kneet har vært kjempe hovent og veldig varmt. Nå, en uke etter, er det på vei til å bli bra.

Tror ikke ungen likte karusell turen heller. Magen ble helt hard og vond, men heldigvis kjente jeg masse liv. Så mye at jeg ble kvalm og uvel av det. Og de første dagene etterpå var jeg kjempe støl under magen!

Så nå har jeg ikke fått trent på en uke og bekken plagene melder seg ganske sterkt igjen. Skal trene igjen i kveld og håper at ikke det vli ta like mye jobb å bli bedre igjen som sist.

Har lovet sambo at jeg ikke skal leke mer med hestene på rideskolen før etter at knøttet vårt er født! [;)]

På søndag var vi på Muse konsert i Spektrum. Utrolig bra. Hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle like det så godt som jeg gjorde. Det satte også fart på bebisen i magen. Hørselvern for barn har ikke den store funksjonen ennå, men fostervann og jeg lager vel litt skjerming for ørene. Det bli i alle fall mer liv enn til vanlig når konserten startet. [:D]

Har også måttet begynne å ta ekstra jern. Det er jern i de gravide vitamin, mineral, omega pillene mine, men tydligvis ikke nok. Det som er kjipt med å ta jern er at da kan man glemme å gå på do i flere dager av gangen. Så nå prøver jeg å gå over til mer flytende mat. Smoothies istedet for brød. Litt mer supper og gryter til middag og håper at det skal hjelpe. Føler meg som en helse frik for tida.
All mat må være nøye gjennomtenkt. Alle tilskuddene taes hver dag. Trening 3 dager i uka. Fysioterapi en gang i uka. Mat til faste tider etc.
I tillegg sover jeg så dårlig at jeg må lese meg i søvn flere ganger hver natt, så nå har jeg lest 4-5 bøker også.
Fysisk og intelektuell fostring på sitt ypperste! Tror nok ikke at dette kommer til å vare, men nå kan jeg skryte av at jeg har vært sunn og intelektuell en gang. [;)]

Jeg får komme meg ned i salongen og se om jeg klarer å få gjort noe fornuftig uten PC'n min.
 
Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe. PC'n min er helt død og har vært det en stund. Har lånt litt tid på en annen i dag. Heldigvis får jeg ny i morgen. Føler meg helt handicappet uten.

På mandag tok jeg vaksinen. har hatt noen "vondter" og vært litt trøtt og uvell etterpå, men ellers OK. Den har vel ikke full virkning før etter 2 uker, så hvis jeg har vært ordentlig uheldig er det svineinfluensa dattera mi har hatt nå i helga og uka. [&:] Får krysse fingrene og håpe på det beste. Syns at det er så trangt i magen nå at det er vanslig å puste uten svineriet også.

Merker at jeg fort blir svimmel hvis jeg må stå lenge (vaksine kø), sitte lenge eller ligger på ryggen. Håper at jeg skal klare meg uten å svime av denne gangen, men sjangsene er vel små. Med første svima jeg av flere ganger om dagen de siste månedene. Så jeg må vel regne med at det kommer til å skje. Føler at det er mindre plass i magen nå enn med andre mann. Sikkert fordi det er 6 år siden og kroppen har rukket å komme i form igjen.

Blir lite søvn for tida. Hoftene verker når jeg ligger for lenge. Våkner vel i alle fall hver annen time pga av smertene. Dritt! Jeg har så lyst på en god natt søvn nå at hvis jeg hadde vunnet i lotto skulle jeg betalt et sykehus for å legge meg i dyp narkose til jeg var uthvilt. Det som er rart er at folk syns at jeg ser godt ut. Kan bare ikke forstå det.

På lørdag hadde vi folk her og som vanlig går ikke folk jem før mellom 4 og 7 en gang på morgenen. Er så dritt lei det også. Gikk en tur opp å lånte pc'n til sambo for å slippe alt båket en stund og når jeg kom ned trodde de at jeg hadde lagt meg. jeg har jo sagt at jeg ikke får sove og det blir ikke lettere av at det sitter fulle folk i stua å spiller og synger så høyt de kan!!!! I tillegg syntes de det var rett og rimelig at jeg kjørte dem hjem siden jeg var våken og det var taxi kø!!! Noen ble faktisk ganske snurt når jeg sa nei.
Min nye teori om hvorfor gravide ikke har det kult på fest er vel at de blir sett på som ryddehjelper og taxisjafører. Blir ikke kos å være på fest når det føles som jobb.
Måtte bare få det ut.

I morgen skal vi på 3D UL. Skal bli spennende. Har hatt noen dager (for en tid tilbake) hvor aktiviteten i magen var veldig opp og ned. Nå er det bare opp, så jeg er i alle fall sikker på at det er liv der inne. For så mye tarmgass kan man bare ikke ha!!! [;)]
 
Nå er det avslørt. Vi skal ha ei lita tulle!
3D ulen var rett å slett for bra!

Er litt usikker på om jeg likte å få vite det. Har på en måte mista litt av spenningen med det å få barn. Og gulerot effekten som kan være grei å ha under fødselen er borte.

Hadde et lite håp om at det skulle være en liten gutt. Samboeren min har to jenter fra før og det hadde vært hyggelig om han fikk en gutt. Men vi blir garantert like glad i tulla vår.
Og sønnen min syns det var greit bare hun kunne bo på hans rom selv om det var ei jente.

Så nå er vi på navnejakt. Har kikket gjennom noen gamle slektsbøker og funnet mange fine, noen morsomme og noen helt grusome navn. Til jente er det alt for mange å ta av. Det er så mange fine.
Hadde det blitt en gutt hadde det nok blitt Caspian. Men nå har vi ei liste med sikkert forskjellige navn. Alle som er innom må krysse av for hvilke de liker. Så det kan hende at det er statisikken som avgjør hva det blir til slutt.

[:D]
 
På bildene ser det ut som om hun har en blåveis på høyre øye! Er litt redd for at det faktisk er det det er!
Jeg gikk jo på trynet så det sang for noen uker siden og hun ligger med tærna rett forann ansiktet.
Hun ble super urolig etter at jeg ramla! Lenge!
Håper at det bare er en slags skygge! Skal spørre JM til mandag om det kan være en blåveis eller om det er helt utenkelig.

Selv var jeg støl i magen i flere dager etterpå. Den ble ordentlig sammen trøkt! Og jeg har fortsatt blåmerke på kneet og arr/sår etter fallet!
Håper virkelig ikke at det er mulig. Får helt vondt inni meg av å tenke på at hun kan ha hatt det ordentlig vondt og at det var derfor hun var så veldig urolig.
 
Fikk vite i går at jeg har litt mye fostervann. Det forklarer i alle fall pusteproblemene mine. Jeg har ikke klart å komme meg gjennom en liten natta historie uten å måtte ta pustepauser en gang.
Leste litt om det her inne på babyverden og håper at det ikke blir et problem. var litt skummelt!

Hvis det er en grunn til at det er sånn håper jeg det er pga av at jeg er Rh. neg. og ikke noen av de andre grunnene.
 
Nå har det gått 28 uker! Utrolig hvor fort tida går.

Jeg har fortsatt ikke gjort i stand noen ting. Det er ikke så mange uker før JM kommer på hjemmebesøk for å se hvordan vi kan legge opp ting for fødselen heller. Må prøve å ha litt greier ferdig til da i alle fall!

Det er bare 9 uker til JM skal begynne med modningsakupunktur på meg. [:o]

Deilig at jeg mest sannsynlig ikke kommer til å gå over tida denne gangen. Det er super slitsomt, også rekker ungene å legge på seg og vokse en hel masse de siste ukene.

Ser ut som om tulla kommer til å bli mellom 700 - 500g mindre enn de andre to. [:D] Det liker jeg. Håper at hun har mindre hodeomkrets også. Akkurat når det gjelder barnefødsler lønner det seg å ha en mann med normal benbygning og størrelse. De to andre har arvet farens benbygning og var store. Noe de fortsatt er. Dattera mi er like stor som en gjennomsnitts 11 åring, men er bare 8 år! hun rager over resten av klassen foreløpig.
Denne gangen blir det nok en helt gjennomsnitts baby! [:D] Er spent på om fødselen går lettere og fortere hvis hun fortsatt holder seg sånn passe stor og ikke vokser en masse mot slutten.
 
Nå har det gått 29 uker. Helt utrolig. Det går alt for fort. Jeg har jo ikke tid til å forberede noe før etter Jul. [:o]
Det er bare masse jobb hele tida.

Tror at jeg kommer til å sove litt lettere i kveld. Brudekjolen som har vært forsinket med 20 dager kom i dag. Så nå skal jeg klare å få alt klart til lørdag om en uke. Jeg har vært oppe midt på natta å mailet leverandøren fordi jeg har tenkt så mye på den at jeg ikke har fått sove. Hva skulle jeg gjort hvis de ikke hadde klart å levere. Jeg har jo mange andre fine kjoler hengenede her, men det er ikke sikkert at hun liker dem. Og når man har bestemt seg for en kjole er det ikke så lett å ombestemme seg. I alle fall ikke når man ikke har lyst til det.
jeg er så letta over at kjolen henger klar til prøving i salongen at det kan ikke beskrives med ord.
Håper aldri jeg kommer til å oppleve noe lignende igjen.

Magen vokser stadig. Syns nesten det syns at den vokser fra dag til dag. Litt skummelt. Lurer på hvor stor jeg kommer til å bli.
Hun ligger fortsatt veldig høyt. Kjennes ut som om hun ligger klistra opp under lungene. Til tider er det nesten umulig å få puste. Veldig ubehagelig. Halsbrann, som jeg ellers aldri er plaget med, er blitt noe jeg har konstant. Heldigvis syns jeg halsbrann pillene smaker godt. Så da er det bare å knaske i vei.

Det er bare 8 uker til modningsakupunktur! 2 mnd! Tenk hvis det funker med en gang. Da er det ikke lenge til jeg treffer snuppelura! Men man vet jo aldri. Kan hende at hun er som søskna sine og venter til 2 uker etter termin selv om vi kjører på med akupunktur. Da er det 3 mnd og en uke til! I forhold til hvor klar jeg føler meg passer nok det bedre. [;)]

Har begynt å grue meg en del til fødselen også. Selv om jeg vet at jeg takler det og at det sikkert går bra, vet jeg også hvor bedritent vondt det er. [&:] Også alle greiene etterpå. Vondt i skrittet, etterrier, blødninger som bare varer og varer, verdens slappeste og ømmeste mageskinn, vonde brystvorter og melkespreng +++
Passer dårlig at det er brudeshow i Vestfold 31 januar da!!!! Stå på stand enten som helt spreng gravid eller med "filledokke anna kropp". Er ikke sikker på hva som er værst! Men den tid den sorg.

Har tatt bilde i dag og, men orker ikke mase med det ennå. har litt mer Mamut program oppdateringer som må gjøres. Får vel bare sette igang.
[:D]
 
Nå har jeg hatt alt for mye å gjøre. og sånn kommer det til å fortsette en stund til. Kjole som skal tilpasses, ny arbeidstøy kolleksjon som skal designes, prototype på et skoleprosjekt produkt som skal syes.
Heldigvis er det jentenes rom nesten helt ferdig pusset opp, så nå er det kristoffers gutte rom som gjenstår. også må vi fikse en liten krok til bebisen. Og alt sammen midt oppi Jul, bekkenløsning, lite søvn mm. Er så sliten nå at jeg ikke orker å få bebisen. Kunne ønske det var et halvt år igjen en gang til.

Ikke får jeg noe svar fra NAV heller. Håper at søknaden går igjennom. Ellers får jeg ingen permisjon i det hele tatt! [:(] hvis jeg ikke kan ta meg en liten pause rundt fødselen tror jeg det klikker fulstendig for meg. Ingen ting er fint eller moro mer. Alt er bare jobb og mas.
JEG TRENGER FRI!!!! Ser ikke ut som om det hjelper å rope. Alle bare spør når jeg skal gjøre ferdig ting for dem. har du laget det, kan du henge opp de krokene nå, skal du ikke male rommet mitt snart, når skal jeg få gardiner på senga, bla bla bla! har bare lyst til å be alle om å SHUT IT! Men det ligger ikke i min natur. Skulle gitt mye for å være litt flinkere til å si nei og å få folk til å forstå at jeg mener nei.

har ikke fått tatt magebilder de siste ukene heller. Hvis jeg får gjort det til fredag blir det spennende å se om det er stor forskjell.

Fikk kommentar fra ei venninne på tirsdag også. "Så stor du er, men du har jo blitt ganske diger med de andre også!" takk skal du f meg ha! Det meste jeg har gått opp tidligere er 8 kg og da gikk jeg 14 dager over termin!
Hvofor har folk plutselig lov til å mene en hel masse om kroppen min og ta på meg bare fordi jeg er gravid?
[:@]
Tror jeg bør begynne på all jobben istedet for å skrive så mye. Blir bare negativt det her. Får heller se om humøret letter litt i løpet av dagen. Kan jo håpe! [;)]
 
Etter en helvetes weekend er det på'n igjen. Jeg er så forkjøla at jeg ikke klarer å puste. Har problemer med pusten fra før siden bebisen ligger så høyt og med tett nese blir det bare helt uutholdelig.
har sovet dårlig i flere måneder nå og da er ikke en helg uten søvn noe å trakte etter. Trenger å tene pga av bekkenet, men vanntrimm kan jeg bare glemme nå som jeg er sausa ned i snørr.
Så nå er jeg ordentlig deppers. Alt føles svart. jeg klarer ikke å ta unna jobben min, har ikke overskudd til fritid, orker ikke spise, hoftene begynner å bli ordentlig vonde igjen +++.

Det eneste som er bra er at jeg har fått svar fra NAV ang svangerskaps penger. Det som er dumt er at de utbetaler under halvparten av det jeg tjener. Endelig etter 4-5 år har bedriften begynt å gi avkastning. jeg får lønn!!! på en måte som å ha hatt en lusen underbetalt jobb i mange år og endelig få en stilling som er OK betalt. Også finner de på NAV ut at de skal regne om på alt og utbetale på en måte som gjør at jeg er dårligere stilt enn før. [:(]
Jeg viste når jeg så utbetalingsslippen at det ikke kom til å bli som håpet. Og så lenge de betaler kan jeg ikke jobbe ved siden av. Noe som betyr at jeg får under halvparten av det jeg endelig tjener utbetalt i måneden når jeg endelig skulle få litt igjenn for å ha jobbet uten lønn i flere år.

Egentlig er jeg så sliten at når folk spørr om jeg gleder meg til det er overstått har jeg lyst til å si nei, men det kan man jo ikke. Man må jo si at man gleder seg til å få bebisen. men jeg gjør ikke det. Jeg orker ikke tanken på fødsel, etterrier, grining og hyling, bleier, vonde pupper, vondt underliv, blødninger, trening for å komme i form (så magen ikke ser ut som en potetsekk), barnedåp (noe jeg er imot, men alltid lar meg overtale til) ol. Jeg vil bare utsette hele greia til jeg er i bedre form og humør.

jeg har fått noen kommentarer på at jeg er stor i det siste også. Det gjør meg gal. Alle de dumme kroppsbilde tankene kommer tilbnake. Jeg klarer ikke spise fordi jeg er redd for å bli feit. Tok mot til meg i dag og veide meg. har gått opp ca 7 kilo. Så jeg skjønner jo at jeg ikke er stor og feit. men jeg blir helt irasjonell og klarer ikke å se det. Noen har jo sagt at jeg er stor. (på en lite hyggelig måte)
Skulle egentlig på julebord på lørdag. hele verden rakna for meg. Det begynte en time tidligere enn samboeren min hadde sagt og jeg var allerede i dårlig form og humør. Klarte å pynte meg og var klar til å dra, men taklet ikke at andre skulle se meg stor og feit. Så det endte med at jeg kjørte han ned til festen og dro hjem alene. reiv av meg finstasen og satte meg ned i pysjen og grein hele natta. [:(]
Jeg har avlyst alle fester og ting jeg kan unngå frem til fødselen. julaften og barnas julefrokoster ol kommer jeg ikke unna, men alt annet er jeg for "syk og sliten" til å være med på. Sannheten er at jeg ikke takler å vise meg gravid ute blant folk.

Vurderer sterkt å ta kontakt med psykiatrien igjen. Søvnmangelen og all jobben har gjort at jeg ikke klarer å bruke de "verktøyene" jeg fikk for å få et bedre selvbilde, slutte å tenke anorektisk, kvitte meg med alle selvmordstankene og stresse ned. Nå er alt tilbake i hodet mitt igjen. Når folk spørr hva jeg ønsker meg til Jul har jeg lyst til å svare hjerteinfarkt og en fin kiste. Men sånn sier man jo ikke.

Ingen har godt av så mye ansvar og jobb. En eller annen gang i løpet av livet må man jo få et lite pusterom. bitte litt flaks.
hvis rearkinasjon er virkelig må jeg har gjort noe helt forferdelig i mitt forrige liv. Håper at jeg blir født som mann i mitt neste, men jeg takler vel dette livet også så pass dårlig at det blir vel bare en ny runde med et skrudd kvinnehode neste gang også! [:@]

Jeg får slutte å syte og heller jobbe litt. [:(]
 
Tusen takk. Den var god. [:)]

Jeg har tatt meg helt fri fra alt en liten stund nå. Tirsdag før Jul ble jeg ordentlig dårlig og fant ut at det ikke var noe annet alternativ enn å koble helt ut. Er tilbake på kontoret i dag, men har ikke gjort stort annet enn å lese innlegg på BV. ikke helt det som var planen.

Må gå igjennom telefonmeldinger og e-poster, ha vare telling mm. [:'(]
Men jeg er fortsatt kjempe trøtt og sover dårlig. har kommet meg litt etter forrige nedtur. Den var fæl. Håper ikke det blir flere sånne. Det har skjedd 2 ganger i løpet av graviditeten og den siste runden var værst. Må være forsiktig så det ikke skjer igjen.

Har fortsatt ikke lyst til å gå ut blant folk. Føler meg utrolig grå, sliten og stygg. Så fest og morro i romjula er ikke helt min greie. Lader opp til nyttårsfest. Prøver å tenke positivt, finne frem noe jeg kan se litt OK ut i. Passe på at alt er klart på forhånd, så ikke jeg får dårlig tid og går på en smell rett før festen.


Magen har endret seg også. Ikke utseende, men følelsen. Jeg har hatt kynnere lenge, men nå er det nok å reise seg for å gå på do så trigger det. Kjenner mye press og murring ned mot bekkenet også. også har det begynt å komme mye slim. Syns at det er litt rart siden jeg har gått to uker over med de to andre. Kan ikke huske at det var sånn med de. Det skjedde liksom ikke no før fødselen var igang med de.
Jeg er 34 + 3 i dag og hvis hun har for dårlig tid med å komme ut må jeg på sykehuset å føde! Det var jo ikke planen.
Hadde spart meg for noen kroner, men jeg vil helst føde hjemme med min JM.

Nå må jeg snart komme igang med jobben. Skulle ikke være så vanskelig siden jeg har lagt inn mye allerede. Alle brudekjolene henger som perler på en snor etter at jeg ryddet opp her. De nye kjolene er super lekre. Noen er så fine at selv om jeg får litt overdose av bryllup og kjoler kunne jeg hatt lyst på de selv. [;)]
 
Selv om jeg ikke har gjort så mye som jeg håpet på, har jeg i alle fall fått telt over alle brudekjolene og smykkene. Nå gjenstår sko, selskapskjoler, undertøy ol. i salongen og alle baby trekkene og plaggene på frejkas.no. Får håpe jeg er litt raskere til å komme igang i morgen. hadde vært deilig å bli ferdig med dette og kommet igang med telefon lista og e-postene. har en del design som må gjøres ferdig også.
men nå tar jeg kvelden. [:D]
 
Nytt år og nye muligheter.
Prøver alt jeg kan å være positiv nå. Er litt redd for at de dystre tankene mine smitter over. Eldste dattera mi er akkurat som meg. Verden hennes raser fullstendig sammen hvis det blir for mye for henne. Jeg var alvorlig deprimert når jeg gikk med henne. mye værre enn de få nedturene jeg har hatt nå. Får håpe at denne lille snuppa slipper å bli sånn. At hun blir litt lettere til sinns og tar ting litt mer som de kommer. ikke går rundt å bekymrer seg for alt og at eneste utvei for å bli lykkelig er å slippe å leve.
Vi hadde en runde med snørr og tårer natt til søndag. Da skulle hun slette alle i familien fra mobilen og ta sitt eget liv. Hun er bare 8 år. Og har det vel egentlig ganske bra! Har hørt at kjemien i hjernen kan ha noe med dette å gjøre. Kan hende jeg bør få sjekket oss opp. tenk hvis det fantes en løsning på dette dumme problemet.
ikke så kult å være født pesimist.

I dag skal jeg forsøke å få lagt ut de få mage bildene jeg har fått tatt de siste ukene også. Ser på det som enda et ledd i å være en glad og positiv gravid. [;)] litt terapi.

Ellers har jeg kynnere ut av mille helvetet. Magen er hard som en kanon kule og det er nesten umulig å bevege seg. Det stikker noe grasat mellom beina. Kjennes ut som om hun prøver å grave seg ut! Også kommer det en del slimklomper. tror nesten slimproppen holder på å gå i oppløsning.
Er ikke helt forberedt på at hun kan komme før termin. Har gått over de andre gangene og har igrunn forberedt meg på å få barn i slutten av februar. Men med de andre var det ikke sånn som nå! Litt skremmende.

måtte ta klyster i natt. har hatt så store problemer med å komme meg på do i lang tid nå. Fikk nesten ikke tømt klysteret fordi det var så fult av dritt i tarmen!!! [&:]
Ble ordentlig dårlig. Kvalm, blek og svett. kroppen reagerte noe helt sinnsykt. Skulle ikke venta så lenge. Det var ikke lurt. Men føler meg litt bedre i dag. bør nok ta en runde til for å få ut resten også.
Blir litt bekymra for hvordan fødselen skal gå når jeg nesten kaster opp og besvimer av å gå på do! Men det kan vel egentlig ikke sammenlignes.

Nå skal jeg ta magebilde, legge de ut og så skal jeg jobbe masse!
 
Nå har jeg akkurat hatt besøk av en 6 uker gammel baby i butikken. veldig søt. når man ser de sånn "live" gleder jeg meg litt mer til å få svangerskapet og fødselen overstått. Særlig når de ligger å sover og er så søte som denne var.

[:)]
 
Har vært hos JM i dag. Alt stod bra til med bebisen.
Fikk masse nåler for å få det litt bedre i forhold til søvn mm. Tror de virker. Er ordentlig trøtt og tenker bare på senga.

Også er den siste blodprøven tatt. Det er litt deilig. Pga av resusfaktoren og stoffskiftet mitt har det blitt mange stikk. hvis alt går etter planen er det bare den jeg får i baken etter fødselen som står igjen. Og da kjenner man ikke så mye. Nå syns jeg alt er vondt. Føler meg helt overfølsom for smerte. Ikke så bra sånn rett før fødsel, men det endrer seg vel.

Neste fredag skal vi begynne med modningsakupunktur. Skal bli morsomt å se om det har noe for seg eller om jeg går 2 uker over denne gangen også.
hadde litt lyst til å mase om å starte med det i dag, men nå blir det jo i alle fall et heldagsmøte i Oslo til onsdag og kansje torsdag også (hvis vi får avtalen) og da er det litt skummelt å mase for mye med å få satt igang fødselen før de møtene er over.

Smertene i bekkenet og strålingen nedover på innsiden av lårene er grusome. Tror at kulda er med på å gjøre det værre. Gjør fryktelig vondt når det blir kaldt. Nå skal jeg holde meg inne resten av dagen å fyre i ovnen. [:)]
 
Føler meg "rar" i dag. Plutselig er jeg sove trøtt. har gått rundt som en zombie i flere måneder pga av at jeg ikke får sove, men i natt sov jeg tungt og i dag har jeg sovet 2 ganger på dagen. Det er akkurat som om kroppen sier at nå er det på tide å forberede seg.

har ikke tid til det ennå! Må ha alle skisseendringene klare til kunden på onsdag også må jeg ha nye skisser klare til potensiell kunde på mandag. Har egentlig ikke tid til å få barn. Skulle ønske jeg var fast ansatt i en stor bedrift og at jeg kunne gå fra jobben på fredag og ikke tenke mer på den før permisjonen var over.
Dette er veldig slitsomt og i tillegg har jeg ikke lyst til å jobbe. Hodet mitt vil bare tenke på babyting, ikke møter og presentasjoner.
 
Fikk melding i går natt fra venninna mi om at sønnen hennes som ble født i desmber har fått vannhode. han ble eller blir opperert nå i dag. Ekkelt når sånt skjer. Vi hadde besøk av dem for kort tid siden og da så alt helt normalt ut. Og nå er han plutselig veldig syk

Får håpe at alt går bra i dag, men jeg misunner dem ikke. har lest litt på nettet om det og det er ikke noe som blir borte selv om man er opperert. problemet er bare løst for en stund. Så de må belage seg på å gjøre opperasjonen flere ganger.

krysser fingrene og håper at jeg snart får en meling om at alt har gått bra.
 
Nå er det 2 uker igjen til termin. På fredag var jeg hos JM. Hun sa "også må du huske å slappe av" sikkert fjortenhundre ganger. Så nå har jeg gjort det hele helga. Føler meg ikke å mye mer uthvislt, bare stressa over alt jeg ikke har gjort. Alle meldinger og telefoner jeg ikke har tatt osv osv. Gruer meg til i morgen og alt jeg må ta igjen. [:'(]
 
Får modningsakupunktur og akupunktur for alt annet som er galt. Så jeg har faktisk sovet om natta, men det tar nok mer enn en helg å hente inn igjen flere måneder uten spes mye søvn.
 
I uka som var hadde begge ungene mine omganssyken. Av en eller annen grunn får man alltid det om natta. Noe om også betyr at mamma må være oppe hele natta. [&:] Ikke kult. Jeg hadde selv en kvalm natt, men klarte meg uten å begynne å spy. Veldig glad for det. Vet ikke om jeg hadde takla det nå. På torsdag satt jeg bare å grein av utmattelse. Trodde jeg hadde nådd bunnen for lenge siden, men det viste seg at man kunne bli enda mer sliten uten å stryke med!
Dro på legevakta på kvelden samme dag for å høre om de kunne hjelpe meg med forkjølelsen min.Høres ut som om jeg har lungebetennelse, men det er bare et standhaftig virus. Og selv om legen gjerne ville hjelpe var det ingen av medisinene han ville la meg ta nå. [:(] Så da er det bare å vente på at det skal gå over. Halspastiller og sittesoving!!
 
Så nå krysser jeg fingrene for at denne uka skal gå unna uten mer sykdom og at jeg får gjort unna de jobbene jeg ikke har fått gjort mens jeg har fulgt JM råd om å slappe av.
 
Er ikke helt sikker på om jeg vil at fødselen skal komme igang, slik at jeg får det overstått, eller om jeg vil at ungen skal vente noen uker til, slik at jeg får jobbet og gjort unnna litt mer greier. Klarer ikke helt å bestemme meg for hva som er best for meg. Når hun er født blir det jo en masse mas i tide og utide, men jeg kan få hjelp av de rundt meg. Når hun ikke er født er det "rolig", men hun gjør meg sliten, utilpass og ukonsentrert. Kan hende det er like greit å få det overstått!? Men det tar nok fortsatt tid. De to nadre kom ikke før i slutten av uke 42, så det skal vel litt til for at det skal bli veldig annerledes nå. Selv med akupunktur.
 
Alt er i alle fall klart. Var innnom moren min i kveld og fikk med meg et par rykende ferske, kjempe søte sokker til. Hun er som en liten baby strikke fabrikk for tida! [:D]
 
Denne uka har vi ikke de andre ungene her heller, så et er absolutt en god tid for meg å føde nå. Slipper å tenke på barnepass eller senskader av manglende barnepass! Har snakket en del med de om hva som skjer under en fødsel siden vi skal være hjemme, men er ikke sikker på om det har sunket helt inn.
Så hvis ikke det skjer denne uka får jeg prøve å knipe igjen neste uke til neste uke med barnefri! [;)]
 
I dag har slimproppen gått. og jeg går å lekker gugg! [&:] Ekkelt. Ikke lett å konse på å lage nye flyers når det plutselig bare tyter gørr ut av musa! [&:][&:]
Håper at fødselen setter igang snart så jeg slipper å gå sånn i flere dager.
 
Back
Topp