Knøttet vårt!

Fikk ikke skrevet noe eller lagt inn bilde på onsdag. (16 uker) Jeg har vært så dårlig denne uka. begynte med litt hodepine og endte med masse hodepine. Kunne ikke reise meg uten at hodet føltes som om det skulle sprenges. Å gå fra en etage til en annen i huset var groteskt vondt. Snakke i telefonen var fryktelig. Begynte til slutt å grine fordi det gjorde så vondt og det gjorde selvfølgelig alt ennå værre.
Klarte ikke å komme meg til apoteket å kjøpe smertestillende, men er heldigvis fortsatt pappas jente så han ordnet opp for meg. Fikk piller og streng beskjed om å ringe legen. Etter en tur til legen viste det seg at jeg hadde bihulebetennelse.
Fikk medisiner i går og i dag er alt mye bedre. Hodet og ansiktet verker fortsatt, men jeg kan bevege meg rundt i huset og snakke med folk uten at det setter meg helt ut av spill. At det går an å bli så dårlig på grunn av noen dumme bihuler.
 
Er så lei av å alltid ha problemer med sånt. Trodde alt skulle bli bedre når jeg tok mandlene, men det er fortsatt mye tull fra halsen og opp! [:@]
 
Så nå er jeg på etterskudd med jobben igjen. Nå som ting begynte å ta seg opp og jeg trodde at jeg skulle få et normalt liv uten brudekjoler som må fikses på rappen. Jeg spyr nesten når noen bare nevner bryllup. [:'(] Håper det blir bedre snart. Hadde håpet å bli i bransjen til "the end".
Folk spør meg ofte om ikke det hadde vært hyggelig om sambo hadde fridd og vi hadde giftet oss. Ungene maser en del om det også, men jeg tror ikke jeg hadde orka. Alt det som er spesielt og romantisk med bryllup er borte. Det er bare stress og mas igjen. Vet at sambo mener at vi bør gjøre det. Han snakker en del om det, men jeg klarer ikke helt å være like ivrig. Litt rart. I de fleste andre forhold er det nok omvendt.
Men tenk for et press. Alle ville forventet mye av det siden jeg jobber i bransjen. Det ville blitt jobb og reklame for salongen. Ikke noe privat og hyggelig for oss to.
 
Nok syting for i dag. Kan hende humøret blir bedre når jeg har blitt ferdig med neste kjolen og resten av bihulene har klarnet opp. [:D]
 
Takk. Så hyggelig at du syns det! [:D]
 
Nå har jeg fått time på Active Mamma tirsdag neste uke, så da får jeg sikkert super hjelp til bekken problemet mitt. Jeg har hørt mye bra om dem. De har gode fysioterapauter, vanntrim og trening for gravide. Så jeg håper at dette ordner seg og at jeg kan gå der å få hjelp ut svangerskapet og kanskje noen mnd etter fødselen også. [:D]

Også har jeg fått time på UL tirsdag om to uker. Skal bli spennende å se hvordan det står til der inne. Sist ville ikke sambo være med inn. Tror han var litt redd for at noe skulle være galt. Vi hadde jo avtalt at hvis det var noe galt skulle vi ta det bort. Men nå er det ingen sånne ukoselige greier som henger over oss, så da håper jeg at det blir en fin opplevelse.

Det er alt tirsdag, så i morgen er det ny uke og nye bilder. Tida går veldig fort. Føles som om denne graviditeten kommer til å være over før jeg har vendt meg til at jeg er gravid.
Men jeg regner med at slutten blir desto lengre. Av en eller annen grunn har tiden begynt å snile seg avgårde når termindatoen nærmer seg. Blir vel ikke noe unntak nå. Håper bare at jeg slipper å gå så langt over termin som med de to andre. Det er skikkelig pyton. men da er det bare å fylle tiden med fødepizzaer, bitter lemon og alle de andre gode rådene for å få igang fødsler. [;)]
 
Nå er jeg også helt sikker på at det er nurket i magen jeg kjenner og ikke tarmgass! [;)] Deilig å vite at det er litt action der inne.
 
Har blitt bitt av "bygge rede basillen". Prøver å ikke vise det, men det kommer snikende på meg.
 
I dag har jeg kjøpt meg Leander vugge. har ei venninne som skulle selge sin, så da slo jeg til. Enda det er så lenge igjen til februar.
Også har jeg begynt å samle inn igjen greier jeg har lånt ut på ubestemt tid.
Så nå har jeg (som ikke skulle bruke tid og krefter på dette på lenge ennå) kjøpt vugge, arvet bilstol, fått tilbake babyslyngen og babystolen!!!
Og på loftet fant jeg strikkesettet som modern strikka til første bebisen min (trodde det var borte for lenge siden) og bitte små rosa adidas joggesko. Gamle senga som far, jeg, de andre ungene mine og sikker masse andre familiemedlemmer har sovet i stod også der oppe.
Og en reiseseng, som jeg trodde vi hadde gitt bort.
Også har foreldrene min en ny reiseseng/grind vi kjøpte i USA for 3 år siden stående som jeg også kunne få. den er super å ha ved senga. Med stellbord, heve/senkebunn og batteridrevet "masasje" funksjon (det virker som bare det! liten greie som går på batteri og gjør at senga rister. Ungene sovner før de vet ordet av det)
 
Ikke så værst for å egentlig ikke ha gjort noe ennå!!![;)]
 
Hvis det fortsetter sånn renner det snart over av baby produkter her.
 
Bekkenet mitt er ikke kult for tida. Nå gleder jeg meg veldig til tirsdag og fysio. Håper virkelig at hun kan hjelpe meg. Sykmelding er helt uaktuelt. Det går jo bare utover meg selv. Hvis ikke jeg jobber nå får jeg jo ikke inn kunder til neste brudesesong.
 
I dag er jeg 18 uker på vei. [:D]
 
I går var jeg hos fysioterapauten. Fikk masse tips om arbeidstillinger, sitte og ligge stillinger. S nå får jeg prøve å se om det hjelper. i tillegg  begynner jeg på saltrening for gravide på torsdager og baseng rening på mandager. Alt sammen ledet av fysioterapaut.
Også har vi satt opp time for masasje.
Og hjelper ikke dette nok skal vi begynne å tejpe!
Hun var utrolig proff og hyggelig, så jeg har trua på at dette skal bli bra. [:D]
 
Nå er det ikke lenge til UL heller. 6 dager! Det skal også bli spennende. Spesielt for sambo. Han ble jo ikke med inn sist fordi han var redd for at noe skulle være galt. Så da ville han ikke se!
 
Ellers er bihulene litt bedre, men kjenner at jeg er på vei til å bli forkjøla. kan vel ikke klare å komme meg utenom en høstforkjølelse. Vi har alt 2 stk i familien som er godt innsausa i snørr og gørr! [:'(]
 
Jeg kjører på med omega 3 og vitaminer og håper på det beste! [;)]
 
har akkurat brukt 2 timer på å ordne opp i eksens økonomirot. [:@] men nå tror jeg at det var siste gangen. Nå har vi ingen felles utgifter til barnehager ol. Heldigvis! Litt spes å måtte ordne opp i det 3,5 år etter at vi flyttet fra hverandre! Å ha vært gift forfølger meg stadig. hans etternavn dukker opp på brev og fakturaer på helt nye avtaler bare fordi jeg het det for 5-6 år siden. Hos tele2 bruker de den gamle infoen, selv om man må registrere seg på nytt for å få nytt abonnement! Litt spes syns jeg!
jeg hadde ikke det navnet i mer enn 1 år. Klarte ikke venne meg til det, så det ene året har satt sine spor!
jeg bytter aldri etternavn igjen. Selv om sambo og jeg skulle finne på å gifte oss vil jeg være meg! Er for gammel til å tulle med det nå. Navnet mitt er jo firma navnet mitt også, så skal noen absolutt bytte får han gjøre det. jeg er ferdig med å bli fru ditt eller datt. men jeg syns egentlig ikke han burde bytte heller. Jepp! Der fikk jeg pilosofert meg ut i perifirien igjen. [8|]
 
 
 
Sitter å venter på en kunde som skal komme å prøve skjørtet sitt kl ett, så da skriver jeg litt imens.
 
Formen er elendig. Jeg har jobba alt for mye i sommer. Jeg er som en tom balong som har vært blåst opp 14 ganger. Ingen ting er gøy. Alt er slitsomt. Til fredag reiser jeg til england på brudemesse. vet at det høres supert ut, men tanken får meg til å få lyst til å spy. Traske rundt på messe hele dagen å se glad og fornøyd ut, småprate med leverandører og skryte av alle de fine nye kjolene. Har bare lyst til å ligge i senga å sove.
Kan egentlig ikke gå så mye lenger heller. Bekkenet er ordentlig dumt for tida. I går ramla jeg på badet når jeg skulle ta på sokkene. kan ikke stå på ett ben uten at det stikker til og beina forsvinner under meg. Føler meg helt handicapet. Kan heller ikke sitte i sofaer. Spesielt de store gode. Funker ikke mer. Må sitte som om jeg har på korsett. [:@]
 
Klokka tre skal vi på UL. Gleder meg egentlig ikke til det heller. For å komme dit må jeg gå og det frister ikke i det hele tatt. Akkurat nå er det bare helt rævva å være gravid. Er bare trøtt og sliten. Og det vet jeg at ikke går over etter at bebisen er født. Da blir det bare værre. Når ungen er ca 6 mnd pleier ting å roe seg litt. Så uti juli en gang bør det bli litt lettere, men da er det høysesong i salongen igjen og den varer til september. Så da er det vel ca et år til jeg kan få sovet ordentlig ut. [&:]
 
I morgen har det gått en uke til hvis ikke terminen blir flyttet. Og det blir den nok. Syns alltid at de flytter den noen dager lenger. Får håpe det ikke blir alt for mange dager over mensermin. Skal prøve å få oppdatert senere i dag, men jeg skal ha ny kunde i kveld så det spørs om jeg rekker det. 
 
Nå har vi vært på UL og sett bebisen. Alt stod bra til. Terminen er flyttet fra 5 februar til 7 februar. Ikke galt. Da er vi jo nesten på samme sted som vi trodde.
Vi ville ikke vite hva det var, men sambo leste litt på alt det som står på skjermen og mener at det stod "female". Legen skrudde av skjermen for at vi ikke skulle se det når han målte lårbenet og da er det jo litt dumt å skrive det inn etterpå.
Jeg hadde håpet på en gutt. Sambo har 2 jenter fra før, så det hadde vært veldig hyggelig om han kunne fått en gutt. Han har vært helt sikker på at det er en jente fra dag 1 og mener at han ikke kan lage gutter. Vi får se om han har lest riktig eller bare sett syner når ungen blir født. [:D]
 
Jeg har fått svar på hvorfor jeg ikke kjenner noe ennå også. Morkaken ligger i forkant, men den ligger ikke sånn at han var bekymra for at den skulle være i veien ved fødselen. han regnet med at den kom til å krype oppover etter hvert. Men det får vi sett på neste UL.
 
Neste time er en jordmortime 15oktober.
 
Jeg har veid meg i dag også. Har lagt på meg 1 kg. Ikke dumt. Syns det er akkurat passe. Det er vel nå i 2 trimester man skal legge på seg mest. (leste det i en av svangerskapsbøkene jeg har fått) Så da er det vel bare å stålsette seg for neste gang jeg nærmer meg vekta og håpe på det beste.
 
 
 
Gratulerer med vel overstått UL, og at det gikk kjempefint. [:)] Litt dumt at det stod jente på skjermen, men dere kan jo fortsatt leve i spenning. Kanskje det kommer ut en gutt likevel. [8D] Håper formen din bedrer seg snart også. 
 
Nå er jeg tilbake fra brudemesse i England. Det har vært en laaaang tur. Er super sliten.
Først 2 dager i London med shopping. Veldig kos å få være litt sammen bare jeg og sambo. Uten telefon og mas. Deilig.
Så var det tog opp til Harrogate hvor messen er. Hyggelig det også, men det er litt slitsomt å reise så mye, gå så mye og være så sosial. Man skal treffe alle mulige leverandører, andre butikkeiere fra hele skandinavia og til en hver tid se opplagt og pigg ut. Når hoftene værker, puppene sprenger og beina er slitne er det ikke så lett. Det er alltid litt slitsomt, men nå har jeg brukt to dager bare på å komme meg litt.
Det var bra da! har fått sett mye nytt og lekkert. :) Masse fine kjoler, smykker, slør og sko. Er veldig fornøyd med leverandørene mine og det de har å by på i 2010! [:D]
har fått til noen nye avtaler som gjør at jeg får billigere varer og raskere levering. Noe som er helt supert. Ikke noe som er bedre enn det. Det er mye venting på varer i denne bransjen.
 
Har en haug med telefoner og meldigner på svareren jeg må ta meg av nå som jeg har kommet hjem! Det er vel sikkert bra det også. kan jo hende at det er noen nye kunder. [:)]
 
Det går bra med bebisen også. Jeg kjenner at den er aktiv, selv om morkaken ligger forann å ødelegger litt. Det er ikke som med de 2 andre. Det kan være stille lenge, men så kommer det et lite dunk eller press. [:D]
 
Vi skal på en UL til sent i svangerskapet og jeg skal til jm 15 okt, så da skal jeg få spurt om det som stod på skjermen bare stod der eller om det er sånn at vi skal ha en jente. Nå blei det bare kluss, så i tankene mine tror jeg at det stod der fordi at det er en jente og da er det like greit å vite. Det var litt dumt, men sånn kan det gå.
 
Vi så på masse fine bebigreier i London. veldig billige barnevogner der. også har jeg investert i en fin mamma kjole. Den er super deilig og jeg føler meg litt fin. Noe som ikke alltid er så lett når fasongen blir litt rar! [;)]
 
bekkenet mitt er ikke bra. Etter treningen på torsdag kunne jeg nesten ikke gå. Og det gjør vondt hele tida. Skal på trening igjen idag. Får prøve å være litt tidlig ute så jeg får sagt ifra til treneren/fysioterapauten før vi begynner. Håper ikke det blir sånn igjen. [&:]
 
På flyet hjem trodde jeg bihulene skulle sprenge under landingen. har bare hatt det så ille 2 ganger før. Men nå er det ikke så lenge siden sist jeg hadde bihulebetennesle. Tror at jeg skal få sjekket det ut.
 
Jeg er så trøtt og sliten. Vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg litt ovenpå igjen. Det har rett å slett vært for mye for meg i sommer. Jobb hver dag fra morgen til kveld. Ingen ferie. Gravid, men ingen mulighet til å ta hensyn til det.
Nå er det full stopp. Klarer ingen ting. Men jobben er der i alle fall. Nye ordre som skal lages og sendes. Telefoner som må taes. Regninger og moms oppgaver som må føres. Det tar bare aldri slutt.
Jeg skjønner ikke hvordan jeg kunne tro at jeg skulle klare dette.
Hjertet og hjernen er absolutt ikke på samme bølgelengde. Hadde jeg vært fornuftig og tatt det bort hadde jeg hatt det lettere fysisk. (jeg har jo barn fra før, er 37 år, driver for meg selv, hadde begynt å få tilbake muligheten til å feste og dra på ferier mm uten barn (tid til seg selv)) 
Men hjertet mitt klarer ikke å være kynisk og ta hensyn til egen helse og "voksen egotrippen". Det hadde knust hadde jeg gjort det. Noe som sikkert heller ikke hadde ført til arbeidsglede og overskudd.
 
Det er så vanskelig når man blir kasta inn i det. Når avgjørelsen må taes i etterkant. Når avgjøreslen har store konsekvenser. Nå er avgjøreslen tatt og jeg vet at det kommer til å gå bra. Det gjør somregel det. Men det betyr ikke at man ikke går å lurer på om dette var rette avgjørelsen.
 
hvis jeg ikke klarer å ta meg av jobben går det utover familien jeg alt har. Og da blir avgjørelsen plutselig egoistisk igjen. jeg har beholdt bebisen min bare fordi jeg ikke orket tanken på abort, men glemte å tenke på de jeg alt har ansvar for!!!
 
Jeg bekymrer meg mye nå. Er ikke vant til å være "lat". For det er sånn det føles. Jeg vet at jeg ikke får lov til å løfte eller skyve på tunge ting. Men jeg føler meg i alle fall lat når jeg ikke kan flytte veden ut av kjelleren og inn i vedskjulet. Eller skrape dørene og pusse opp jentenes rom. Jeg lovet dem at de skulle få nytt rom i våres! Til nå har jeg bare klart å flytte noen bøker. [:(]
 
Får håpe at denne lille nedturen går over snart. At jeg blir meg selv igjen om ikke alt for lenge. Istedet for å være bare rugekasse!
 
Bekkenet har blitt bedre etter siste besøket hos fysio. Det er super deilig å ikke ha konstant vondt. [:D]
 
men nå får jeg ikke sove. Sovner ikke før i 4 - 5 tida på morgenen. Er helt utslitt. Ble anbefalt fotsone og prøvde det i går. Men sovna ikke før etter 1 i alle fall.
Er helt svimmel av søvnmangel. har begynt å blø neseblod også. Plutselig bare renner det! [&:] Ikke gøy.
 
Syns at jeg har så mange andre slags plager enn med de to første. Er det bare fordi det er en annen pappa?! Er i alle fall helt tom for energi og ser ut som et spøkelse. [&o]
 
Hvordan går det med deg og formen din, sånn egentlig? [:)]

Jeg skjønner utifra hva du har skrevet at du har din egen butikk og dermed blir det en god del jobbing, ansvar og forpliktelser. Det er levebrødet ditt. Din på måte å forsørge deg selv og de rundt deg. Jobb er viktig, klart det, men jobb er ikke viktigere enn din egen helse. Klarer du å slappe av innimellom? Får du noen form for avlastning? Noen som jobber for deg?

Det hadde sikkert vært godt om du kunne fått en aldri så liten pause, om så bare noen dager fri. Jeg vet ikke om det lar seg gjøre. Prøv å stelle pent med deg selv fremover og bli bortskjemt i ny og ne. Det fortjener du! [:D]
 
Det hørtes akkurat ut som den "medisinen" jeg trenger. Noen dager fri uten bekymringer hadde vært veldig deilig. Men det blir mest av "må bare gjøre dette først, så skal jeg ta fri".
Håper at det blir litt lettere i november og desember. Det skal nok ordne seg, men de fleste plagene mine kommer nok av for mye jobb og stress.
Tusen takk for omtanken. [:D]

I går holdt jeg på å gi helt opp. Fikk beskjed om at en kjole som skal brukes 28 okt ikke kom før 30 okt!!!! Krise. Heldigvis lå det en mail i innboksen i dag med beskjed om at kjolen kommer til leverandøren i slutten av denne måneden og at jeg får den i tide. Har akkurat hatt samme problemet med sko agenten min. Og de skoene ligger på posten nå. Uten mulighet for inntolling fordi agenten ikke har sendt faktura. Bryllupet var for en uke siden!! Så nå har jeg sluttet å bruke han som leverandør. Orker ikke flere sånne kriser. Det er jeg som må stå der å si at de ikke får sko og høre at jeg har ødelagt dagen, gitt de psykiske varige men og har jeg ordentlig utur kommer de vel å sier at det er min feil at ekteskapet ikke varte om noen år også! [;)]
Men jeg lærer å bli hardere mot leverandørene. Sånt skal bare ikke skje.
 
 
Jeg har vært på kontroll hos legen idag. har fått ny fastlege. Hun virker helt super. Så nå skal jeg på gyn å få hjelp med medisiner til middalergien, dosering av levaxin og hjelp til å få sove. (hvis det er medisiner jeg kan ta, så har de oversikt over sånt) [:D]
Hjertelyden var på 120. Syns det var lite, men det var innafor normalen. Så da er det vel greit.
 
Til torsdag skal vi på føden å titte. JM ville at jeg skulle dra innom før vi tok siste praten angående hjemme fødsel eller ikke. Sambo er ikke så gira på hjemmefødsel og jeg er absolutt ikke gira på sykehusfødsel. Men jeg skal ta en tur å se. Skader jo ikke. Det er jo egentlig ikke hvordan det ser ut der som er greia mi. Det er tryggheten jeg føler ved å ha en JM jeg kjenner hos meg under hele fødselen som er viktig. Så jeg tror ikke det kommer til å hjelpe. Vi får se!
 
 
 
Hei på du!! Svarer bedre sent enn aldri:-) Jeg driver en frisørsalong, har gjort det i snart 7 år, nå :-)
 
Du må selvfølgelig få slappet av!!! En utkjørt og slapp mor er det ingen barn som har godt av, enten dem er i magen eller utenfor!
Jeg vet veldig godt at det er stress med egen butikk- mye som hele tiden må gjøres. Hva med å få noen andre til å føre regnskapet, hvis du ikke allerede har det, da :-)
 
Om dagene er stress, så si til resten av familien at når det blir kveld, ja, da skruer du av knappen!! Sleng deg på soff`an, og skaff deg hvilepuls :-)
 
 
Det er vel ikke så lett å være frisør når man er gravid heller. Tar vel litt på med all "ståingen". Du er flink!
 
Denne uka har jeg ikke slappet av, men jeg har gjort noe annet. Lagt alt det andre til side. Klarer ikke det hvis jeg ikke har en god unskyldning til å la være. Siden vi har flyttet salongen ut av en del av huset og ned i kjelleren i nye lokaler var de gamle litt fulle av skruehull ol. Så nå ville vi gjerne ha tilbake stua og glassverandaen som har vært salong og systue.
I går var alt ferdig. Alt er nymalt og alle lister er endelig sparklet. Det ble veldig bra. Har oså lagt merke til at bekkenet blir bedre av at jeg holder meg litt igang enn når jeg sitter forann PC eller symaskin. Så selv om det har vært mye jobb og jeg ikke har gjort spesielt mye fornuftig på jobben min har det vært en super uke. Det ser fresht ut oppe, ikke så vondt som jeg pleier, sovet litt bedre (sikkert siden både kropp og hode er sliten) og vi skal forhåpentligvis hente den nye sofaen i dag! [:D]
 
Vi var på føden på SIV i går på omvisning. Det så veldig nytt og moderne ut der. Men jeg tror ikke jeg klarer det i alle fall. Med fornuften ser jeg at det sikkert er tipp topp og at de fleste som jobber der sikkert også er flinke og hyggelige.
Men følelsene mine sa meg at jeg kommer til å være fanget inne i dette rommet sammen med folk jeg ikke kjenner og de kommer til å feste maskiner til meg og bestemme over meg helt til jeg klarer å få ungen ut.
[&:]
Jeg er så sinnsykt redd for å miste kontrollen. Sambo prøvde å trøste med at "du kan jo få lystgass!!". Men det er jo akkurat en av de tingene jeg ikke klarer. vennina mi var jo helt i ørska og hadde ikke kontroll over hva hun sa og gjorde pga av lystgass. jeg må jo være klar i hodet hvis jeg skal ha kontroll over smertene og kroppen min!
Alle blir også koblet til den måle maskinen som sjekker hjerterytmen mm til bebisen når de kommer inn. For meg er det det samme som en tvangstrøye. Så lenge den er festet på kroppen må man ligge i senga. Det er veldig vondt å ligge i senga! Mye bedre å kunne bevege seg fritt rundt.
 
De har også noe de kaller fødestue for naturlig fødsel. men den legges ned i desember!!! I tillegg så det ikke ut der. Det var gammelt, slitt og stygt. Så jeg skjønner at den skal legges ned. De hadde ikke peiling på om det kom et alternativ.
 
Jeg har kjent at jeg har fått litt murring i magen og litt høyere puls av å tenke på sykehuset. Men jeg trodde ikke at jeg kom til å reagere så sterkt. Jeg ble helt svett. Hendene ble klamme og jeg måtte dusje når jeg kom hjem. Holdt også på å begynne å grine. Måtte prøve å skjerpe meg siden det var andre der som så yngre ut og sikkert ikke har født før. Kunne jo skremt vannet av de.
Når JM spurte meg om noe var jeg helt skelven i stemmen og snakket kjempe fort. Hvis jeg hadde kommet meg opp dit og reagert sånn under fødselen hadde de vært nødt for å legge meg i full narkose.
Det var helt grusomt forferdelig fælt.
 
Hvis noen leser dette og tror at det er selve fødselen som skremmer meg så mye kan jeg forsikre om at det er det ikke. Når man først er i fødsel og man er trygg er det helt greit. Vondt, men greit. Det er redselen for å miste kontrollen og å ikke ha trygge/kjente omgivelser og mennesker rundt meg som gjør meg så dum. Så det er ingen grunn til å engste seg. Er man der hvor man føler at man er trygg så går det helt sikkert fint.
[:D] 
 
Skulle egentlig vært på trening i går også, men det ble ikke noe av siden jeg var så uttafor. Får ta det igjen til uka.
 
I dag kommer ungeflokken vår hjem igjen etter en rolig uke. Skal bli morsomt å se hva de syns om den nye stua og glassverandaen.
[;)]
 
Så moro for ungene å få tilbake litt "lekestue" igjen. Godt å høre at du oppi alt har det bra.
Vi skal til tønsberg på søndag i barnedåp. Vil du jeg skal komme en tur innom ?
Go klem
 
Jeg tror jeg har nevnt det før,men nevner det igjen, jeg- du er tøff som tør å føde hjemme!
 
Det kan jo hende du får en annen feeling på ting når du virkelig får sagt hva du mener og føler, og alle vet hva som ventes og skal gjøres om du velger å føde på sykehuset.
Skrives dere inn på forhånd der du hører til sykehus-messig?
 
Jeg selv har mine "kommer ikke på tale-greier"- og det er gamle jordmødre!!!! Jeg vil slettes ikke ha en gammel gråhåra dame som skal fortelle meg at ditt og datt under rier og etter rier og imellom dem.....det er min "ting"- og det var noe av dte første jeg sa da jeg skulle føde sist. Ingen gamel jordmor, takk!! Og det gikk bra!!!!
 
Uansett hva du velger å gjøre, så er det det riktige for deg!!!![;)]
 
jeg er ikke sikker på om vi skrives inn på forhånd. JM som hadde omvisningen ville at jeg skulle komme å ta en prat med dem alene (bare meg og sambo). Nå var det jo flere andre par der.
Skal til min JM til torsdag. Får se hva jeg gjør etter det.
 
Føler at det er litt unødvendig å mase om det siden det har vært så trygt og fint de 2 andre gangene. Men syns oggå a jeg må se på det siden sambo gjerne vil det. Men han er litt på gi nå etter at han så hvor sterkr jeg reagerte på sykehuset.
 
Jeg har jo alt jeg trenger hjemme. Til og med nattevakt. I en hel uke. [:D] moren min har vært sykepleier på føden tidligere. Hun har spart en av ferie ukene sine og fått det slik at hun kan ta fri fra den dagen jeg føder. Så jeg blir jo egentlig litt mer bortskjemt hjemme enn på sykehuset. Der må man jo stelle og ordne selv. Hjemme får jeg bare en nystelt baby inn på rommet når den trenger mat. Det er kjempe deilig. Vi har gjort det sånn de andre gangene også.
 
Men vi får se. Skader jo ikke å ta en ordentlig prat om det. jo mer mann har fått tenkt på og planlagt jo bedre.
[;)]
 
All treningen i basseng og sal og alle fysio timene begynner å gi resultater. [:D]
 
Noen dager er bekkenet så pass bra at jeg egentlig ikke plaggs veldig av det. Andre dager er det bare dritt. Men det blir i alle fall ikke bare værre. Det er så sinnsykt deilig de dagene som er bra. Blir som en liten lykkerus. Og det sier vel litt om hvor vondt det er når det er dritt.
 
Sover litt bedre også. Kan nok ha noe med at det ikke er vondt å ligge hele tida. Våkner fortsatt på natta/grytidlig av at det verker i bekkenet, men jeg sovner i alle fall på kvelden. Ser faktisk litt mer opplagt ut.
Har tatt noen hjemme krystall pealing kurer for å bli kvitt den gustne grå fargen og alle de tørre flekkene jeg fikk i ansiktet av å ikke sove. Det hjelper også på humøret.
 
De sier at man har en egen glød som gravid. Det må være den som kommer på dager som er bra. man blir bare så utrolig mye lykkeligere når man ikke har vondt over alt.
[:D]
 
Jeg kjenner også mye mer liv nå, både utenpå og inni magen. Det er deilig å slippe å bekymre seg. Forrige uke hadde jeg 2 dager uten noe respons "what so ever"! Ikke kult! Men nå er alt i orden igjen.
Barna mine har til og med kjent spark.
 
Ellers merker jeg at jeg er på vei til å få samme plagene som med de to andre. Jeg får problemer med å puste og blir veldig svimmel. Lener jeg meg for mye bakover eller ligger på ryggen svartner det og jeg ser stjerner over alt. Håper at jeg skal slippe å svime av og kaste opp like mye som med de andre. Er litt bedre forberedt og vet hva det kommer av nå, så det skal vel gå litt lettere.
 
Snakket med moren min om det her om dagen. Hun hadde det litt sånn hun og. Hun fortalte at de testet ut en sånn monitor som er helt vanlig nå den dagen hun fikk meg. Hun ble spurt om hun kunne ta den på slik at de ansatte kunne få se hvordan den funka før de kjøpte den. (Hun jobbet der selv også) Før måtte man ligge på ryggen når man målte hjertelyden til bebisen. Resultatet var at hun svima av, med rommet fult av folk som skulle se hvordan disse nymotens greiene funka! [;)]
Var selv på UL på føden pga av en liten blødning når jeg skulle ha første mann. Husker legens stemme i det fjerne når jeg våkna og at moren min sa til han at jeg ikke hørte mer siden jeg hadde svima av. Litt kjipt. Fikk ikke sett stort den dagen.
 
Nå fikk jeg utsatt regnskapet mitt litt til! [;)] Får vel sette igang, må snart hente minsten på skolen.
 
 
Back
Topp