Knøttet vårt!

sirali

Forelsket i forumet
Trenger å få noen av alle tankene ut av hodet. Håper at dette kan være løsningen.

Jeg driver for meg selv og hadde en veldig hektidk periode i vår i tillegg var sønnen min veldig syk i flere uker. Resultatet var at jeg ikke fikk tid (glemte det vel oppi alt maset også) til å komme meg til legen for å få ny resept på P-plaster.
Tok det egentlig helt med ro siden jeg er 37 år og sjangsen for å bli gravid så kjapt er (etter hva jeg har lest) minimal. Men skjønte jo ganske raskt at noe ikke stemte helt.
Fikk bekreftet følelsen av at noe var på gang ganske fort. 2 tydelige streker lyste mot meg sekunder etter at jeg hadde tatt testen. Følelsene og tankene har gått helt rundt for meg siden da!

"hvordan kunne jeg være så dum?", "så kos dette skal bli", "å hærregud, hva vil sambo si!", "så heldig jeg er som skal oppleve dette en gang til"

Det går fortsatt rundt oppi hodet.

Har vært hos legen i dag for å se om alt er i orden. I forhold til de andre to svangerskapene er jeg uforskammet opplagt. Ingen kvalme og ikke så veldig trøtt. Har tenkt at det kan være kroppen som spiller meg et puss. Overgangsalderen?? Har hørt at mye kan skje da. Tanken på at det egentlig ikke er noe inni der har streifet meg. Men der var det en liten "sak" med et lite hjerte som slo for fult.

Utifra det jeg så i dag, tror jeg at jeg trygt kan bli her hos februar jentene. Det får heller bli litt ekstra mas og en ny runde med bleier og såre brystvorter! Jeg klarer ikke å ikke gi dette en sjangse.

Ønsk meg lykke til når jeg skal fortelle sambo at det ikke blir late dager uten skrik og mas annen hver uke mer!
 
Nå har det vært veldig mye å gjøre i salongen min og veldig lite tid til dagbok, men jeg er her fortsatt. [:)]
 
I morgen er jeg ti uker! Det er fortsatt litt rart og fremmed. 21 juli skal jeg på ul for å sjekke om det kan være noe galt med fosteret. Siden jeg ikke er helt ny har vi bestemt oss for å sjekke det før vi bestemmer oss helt. Derfor går jeg enda rundt og ikke er sikker på hva dette blir til. veldig frustrerende.
 
Heldigvis har ikke magen vokst noe særlig. Hvis det ikke blir noe av vil jeg ikke at de andre barna skal vite om det. Syns at det er grusomt nok å lese om hvor mye som har skjedd med nurket i magen og vite at det fortsatt kan bli til at vi tar det bort. [:(]
 
Det er ikke noe godt å ikke kunne glede seg, planlegge, snakke med noen eller kose seg med at noe bra skal skje. Bare gå rundt å late som ingen ting. Sambo og jeg snakker neste ikke om det når vi er alene en gang. Det er som om det ikke har skjedd. Lurer på om han kommer til å være så fraværende resten av tiden.
Selv tror jeg ikke det er noe galt med barnet. Å gå å vente på den testen før det blir bestemt føles bare som å pine seg selv. Jeg blir helt gal i hodet av det.
 
Egentlig hjelper det litt å skrive om frustrasjonene mine. [:)]
 
I dag er jeg så trøtt. Klarer ikke å komme meg igang. Har masse jobb som må gjøres og ikke ork til å gjøre noe.
Nå er det bare 2 timer til jeg skal hente jentene på Aktiv Sommer og lage middag. Får veldig dårlig samvittighet når jeg er sånn. Det er lissom ikke meg å ikke ta ansvar å gjøre det jeg må.
Til nå har det gått ganske greit. Ikke vært plages noe særlig av noe som helst.
Trøttheten er den greia som har vært typisk for meg de andre gangene, men da jobbet jeg ikke for meg selv og kunne ta det litt mer med ro.
Håper at det er en blanding av været (som er veldig trykkende) og graviditeten. Får satse på at det blir fint vær og trøttheten forsvinner.
12 uker er ikke en milepæl når det gjelder trøtthet, kvalme, svimmelhet ol. De andre gangene varte det til jeg var nesten 6 mnd på vei.
Så jeg satser på at det er været. Litt mer oppløftende enn å tenke på at jeg ikke skal komme til meg selv igjen før om en 3 mnd tid!
 
Det skal i alle fall bli bra lørdag og søndag! [:D]
 
 
 
Ble ikke gjort stor i dag.
 
Har gått i søvnmodus hele dagen. Dupper av hver gang jeg setter meg ned. Ganske plagsomt.
 
Sønnen (6) min og jeg kjøpte bordtennis sett som vi satte opp på spisebordet i stua. Litt trim må man jo ha! Ganske gøy egentlig. Tror at det kan bli stående der en stund. I alle fall så lenge været er så dårlig.
 
Nå skal jeg opp å slite ut sofaen igjen. [:)]
 
God natt alle sammen.
 
Fikk gjort masse på lørdag og føler at jeg er i rute. Enda godt. Kjolene må være klar til den store dagen og jeg orker ikke å jobbe om natten mer. Må bare sove.
 
På lørdag var vi på hage fest. Det ble en kald opplevelse. Tror at det har noe med stoffskiftet mitt å gjøre. Har lavt stoffskifte og det kjennes ut som om det har blitt værre nå. Blir jeg kald klarer jeg ikke å få igjen varmen i kroppen. Satt med to fleece jakker på uten at det ble noe bedre. Hadde fortsatt gåsehud på hele kroppen. Var i seng klokka 3 på natta og våknet igjen klokka 8 nesten like kald. Bare fryser og fryser. Jeg vil ha tilbake sommeren! NÅ!
Må få tatt en test for å finne ut av om jeg må øke doseringen av levaxin.
Trøttheten kan også ha noe med dette å gjøre. Jeg sovner med en gang jeg setter meg i en stol. Veeeeldig plagsomt. Akkurat som om alt er blitt satt på sakte fart.
 
Nå får jeg begynne på neste kjole. Skal gå fint siden det ennå er 2 uker igjen til bryllupet! [:)]
 
10 uker i dag. [:)]
 
Nå er det bare 6 dager igjen til vi skal på UL for å sjekke om alt står bra til der inne. Det vil si at det er 6 dager igjen til alt er slutt eller eventyret endelig kan starte.
 
Det skal bli deilig å få et svar. Er det noe galt er vi enige om å avslutte svangerskapet, men er alt i orden står vi løpet ut. Akkurat nå er jeg så lei av å gå å late som ingen ting at samme hva resultatet er skal det egentlig bli godt. Håper jo at alt er i orden.
Jeg selv har jo begynt å venne meg til tanken. Klarer ikke helt å ikke planlegge litt. Men sambo og jeg snakker ikke om det. Vi lar det bare ligge til alt er bestemt. Det er ikke så hyggelig å snakke om det så lenge vi ikke vet hvordan det kommer til å gå.
 
Barna vet heller ingen ting, ikke foreldrene våres heller. Bare noen få venner har fått vite det.
 
Det skal bli godt å få det overstått.
 
I dag har vi vært på UL for å sjekke at alt er i orden. (siden jeg er 37 år og vi har 2 barn hver fra før syntes vi at det var viktig før vi tok avgjørelsen) Nå har sjangsen for at det skal være noe galt gått fra 1:227 til 1:954. Så da er det endelig bestemt at vi skal gå løpet ut.
 
Det er nesten som å finne ut at man er gravid på nytt. Vi har gått i 3 mnd å ventet med å tenke på at vi skal barn.
Endelig er avgjørelsen gjort og man kan tenke fremover. Det er lov å glede seg og bekjymre seg så mye man vil. Jeg slipper å holde magen inne. (noe som har vært utrolig slitsomt de siste ukene) Kan slappe av!
 
Siden jeg har vært så utrolig lite kvalm og dårlig har jeg ofte tenkt at det sikkert ikke er noe der inne mer. Men inni magen var det veldig aktivt. Full fart. [:D]
 
Så nå har vi informert besteforeldrene om at noe er på gang og heldigvis ble de glad for beskjeden. Har gruet meg litt til det også siden dette ikke kommer til å bli lett i forhold til firma mitt. Og foreldrene mine er veldig innvolvert i fremgang og motgang i firma også. De legger ned både tid og penger på at jeg skal klare det. Så jeg var redd for at de kom til å syns at dette var fryktelig uansvarlig.
 
Neste på lista som skal få beskjed nå er bestemor. Får håpe hun tar det bra. Hun er 95år og har alt 16 oldebarn fra før av. Tror ikke det var meg hun ventet at kom til å få neste oldebarn. (har to unge kusiner som ennå ikke har startet å tenke å få famile.)
 
 
 
 
Tusen takk. Håper også at det blir bra.
Føler meg kjempe mye lettere i dag. [:D] Det har ligget å murret i bakgrunn så lenge.
 
Nå ble jeg glad på dine vegne!! Nyt tida!!!!!!![:D]
 
Hyggelig å høre. Takk for oppmuntringene snickers og slikkepinn. [:D]
 
 
Nå har hele familien fått høre nyheten.

Gruet litt til å fortelle det til oren min, men hun tok det veldig fint. Tror faktisk hun syns at det var hyggelig. Det hadde jeg vikke ventet. Hun pleier å være for fornuftig til å overse sånne ting som at jeg har startet eget firma og ikke kommet dit ennå at jeg har økonomien helt på stell.

Hun har vært å sett på barnevogner på vei hjem fra ferien i sverige!!!! Uten at jeg har bedt om det. Og ordnet med at moren til svigeriennen min kan ta med utstyr fra USA når hun kommer i september. Det var bare å si ifra hva jeg trengte!!!!!!!
Så nå har jeg vært på sidene til evenflo og graco for å se på travelingsystems og vippestoler med masasje og soothing sounds!! Ganske sykt hvor mye billigere det er der. Den dyreste vogna med bilsete koster 1750,- NOK. Det er mindre enn de tar for et bilsete her i Norge!

Siden jeg driver for meg selv har jeg faktisk lurt på om jeg bør ta inn "baby stuff" og selge på nettsiden min. Hvis ikke det er tollen som gjør det så dyrt, men det at butikkene syns at de kan ta den prisen de tar burde det være mulig å selge sånne ting mye rimeligere enn i vanlige butikker.

Nok om det. Ellers går det bra med formen min. Kan ikke se grine filmer mer, ser ikke for bare tårer. Blir alltid super sentimental når jeg er gravid.
Syns magen endrer seg lite. Den er fortsatt ikke spes synlig. Litt rart siden det er 3dje ungen. Kan hende det er fordi det er 5 år siden sist. Ser ut som om alle sit up'sene har gitt avkastning. [:)] 
 
Nå har svineinfluensa angsten lagt seg litt og de vanlige bekymringene tatt over. Regninger som skal betales, fakturaer som skal sendes, kjoler som skal syes og alt for lite tid.
 
I dag har jeg betalt regninger for ca 35 000,-!!!! Føler at jeg aldri klarer å komme meg ovenpå. Anbefaler ingen å starte for seg selv bare fordi det ikke fins jobber som passer utdanningen der man bor. Bedre å flytte eller få seg et nytt yrke. Men kan ikke gi meg nå som jeg har holdt på så lenge og kommet meg så langt som jeg har. Men blir det ikke lettere i løpet av neste år tror jeg ikke jeg klarer mer.
 
Får heller aldri tid til å komme meg til legen eller jordmor.Det er alltid jobb som må gjøres først.
 
Jeg har i alle fall bestemt meg for å ta en time på Meg og Magen og se om kjemien med jordmor stemmer. De har sagt seg villige til å ta på seg hjemmefødsel for meg. Min forrige jordmor har pensjonert seg og dermed måtte jeg ut på jakt etter ny. Det er super viktig at jeg trives med jordmoren som skal hjelpe meg.
De fleste tror sikkert at jeg er veldig alternativ, men det er ikke derfor jeg føder hjemme. Jeg tørr ikke dra på sykehuset.
Magen knyter seg og jeg kjenner at jeg er på nippet til å hyperventilere bare av å tenke på å dra opp å se på avdelingene.
Jeg var med på ei venninnes fødsel for 19 år siden. Vi var veldig unge! Og vi var alene på rommet nesten hele tida. Det var så vidt de gadd å stikke nesa inn når vi ringte på de. I tillegg ble hun "lenka" til senga med en masse apparater og drypp som tikka og gikk. Hun fikk nok smertestillende til å legge en hest i bakken og toppa det hele med sinnsyke mengder lystgass. Til slutt var hun rett å slett drita.
Jeg syns at det var fryktelig skremmende.
Nå har jeg født to ganger og man skulle tro at jeg var så pass dreven at det ikke betydde noe mer, men jo mer jeg tenkte på å prøve meg på en sykehusfødsel desto værre blir magefølelsen.
 
Hjemme er jeg sammen med samme jordmor hele tiden. Hun går ingen steder før barnet er født og jeg har full kontroll over meg selv og det som skjer rundt meg.
Så nå får jeg håpe at jeg klarer å få tatt meg en tur til Meg og Magen og sjekket ut om dette kan bli en bra løsning på problemet mitt. [:D]
 
Også har jeg sendt med bilder og info om de varene mamman til svigerinna mi skal ta med fra USA i september. Skal bli morsomt. Jeg har jo gitt bort alt babyutstyret jeg hadde siden jeg ikke skulle ha flere barn. Nå må starte helt på nytt.
Så nå er vippestol, travelsystem (trille m/bilsete), brystpumper, stelleveske og en vugge/musikk/stol dings (som vi streng tatt sikkert ikke trenger) snart på vei! [:D]
 
Jeg får jobbe litt igjen og få meg den timen hos jordmor.
 
 
 
 
Kan jeg spørre hva slags butikk det er du driver??
 
Håper det ordner seg-  Må bare face frykten- men du er tøff som tør å føde hjemme--- det hadde ikke jeg turt!!!!!
 
Jeg driver også for meg selv:-)
 
Jeg driver en brudesalong ( http://www.sjuls.com) og en nettside med trekk til babier med hoteleddsdysplasi (http://www.frejkas.no ).
Egentlig er jeg utdannet designer og modellør v/ESMOD Oslo. Planen var å drive mitt eget brudemerke og selge til andre butikker, men nå blir det mer og mer butikk og mindre og mindre design. [:(] I år har jeg ikke klart å få ferdig en ny kolleksjon en gang. Så da blir det ikke neon tur til Køben med kjoler i år.
 
Hva driver du med Snickers?
 
Hvis ikke jeg hadde bodd så nærme sykehuset og blitt så skremt når jeg var med på fødselen til vennina mi hadde jeg nok født på sykehuset jeg og. Syns ikke selv at jeg er så veldig tøff.
Slipper jo stresset med å flytte meg fra et sted til et annet med smerter/rier også har jeg en jordmor som er der helt til jeg og babien har kommet oss til rette etter fødselen. trenger ikke forholde meg til fremmede folk og har vante omgivelser rundt meg. Hun kommer også tilbake noen dager senere å ser til oss.
Det er også mindre risk for smitte siden det ikke er "fremmede"/syke der.
Også har jeg alltid aliert meg med ei vennine som passer på at vi har mat og drikke og alt annet som man kunne ønske seg under fødselen.
Moren min har jobbet som sykepleier på føden og barsel tidligere, så hun tar nattskiftet de første 2/3 nettene.
Servicen er med andre ord helt på topp.
 
Også kan jeg se opp til fødeavdelingen fra huset mitt. Så skulle alt gå fryktelig galt er jeg på opperasjonstua til de har klart å preppe den!
 
I Nederland føder man bare på sykehus hvis man er i riskiogruppen. Alle friske gravide føder hjemme. Du går bare på apoteket og kjøper/henter (tror ikke det koster noe) en hjemmefødselpakke også er alt klart. Barnedødligheten der er ikke større enn her. Ligger på omtrent den samme, tror faktisk at den er litt mindre.
Barn som er født hjemme går heller ikke ned i vekt etter fødsel.
 
Det er mange fordeler med begge typer fødsler. Det viktigste er å føle seg trygg. Hvis man gjør det er det lettere for oss å føde naturlig og det blir færre komplikasjoner.
 
Lærte mange triks av min forrige jordmor om naturlig fødsel. Ting jeg ikke lærte på svangerskapskurset. 1 eksempel er at å ta vannet er å gripe inn i fødselens forløp og at det kan føre til komplikasjoner. Derfor utsatte hun alltid det til det lengste.
ett annet eksempel er at hvis du sitter på huk (tror det blir det samme på knærne) når du føder får du opp til 4cm større plass i bekkenet. Grunnen er at da kan bekkenet åpne seg i alle rettninger. ligger du på ryggen i senga eller sakkosekk presses bekkenet sammen bak og det blir mindre plass.
Hun hadde hauger med triks og tips som jeg tror at de "glemmer" for å få ting unna på sykehuset. Det kan jo virke mye lettere å ta vannet og sette drypp og få ting unna enn å bruke litt mer tid. Men konsekvensene kan være at det ikke er helt klart og ting stopper helt opp, eller at man revner en hel masse fordi det går for fort.
Jeg var ikke så tillhenger av dette før etter min første fødsel. Alt er veldig logisk ved det. Man kan forholde seg til og forstå det som skjer rundt deg uten å ha medisinks bakgrunn.
 
Jeg mener ikke å omvende noen. Det er ikke helt min greie. men jeg vil gjerne at andre skal skjønne at vi ikke er iskalde monstere som ikke bryr oss om hvordan det går med barna. Noen mener at vi som føder hjemme er det. Har fått masse kjeft og dritt av andre mødre pga av at jeg ikke torte å føde på sykehus.
 
Nok om det.
 
Det jeg egentlig skulle skrive om i dag er at bekkenet mitt har begynt å tulle! Ikke gøy, men jeg har jo vært veldig heldig så langt i graviditeten. Ingen kvalme eller andre fryktelige symptomer. Så nå var det vel min tur.
Skal til fysio til tirsdag. Så får vi se om han kan hjelpe meg. Håper det.
 
 
utrolig spennende dagbok å lese [:)]
syns det er kjempe bra at du føder hjemme, selv om du egentlig kunne vært på sykehuset om du haddet turt det..
jeg skjønner deg kjempe godt, jeg HATER sykehus, har aldri vært innlagt på sykehus og lurer på hvordan dette skal gå..
syns de har så masse skumle apparater osv.. føler meg syk med engang jeg kommer inn på sykehuset jeg, selv om jeg bare skal på besøk til noen som nettopp har fødd eller lignende..

Jeg er en person som MÅ ha kontroll.. må vite hva de skal gjøre med meg for å si det sånn.. så det blir spennende å se..

kjempe masse fine kjoler du har =) kanskje jeg kontakter deg til neste år da jeg skal gifte meg [:)]
 
Nå har jeg endelig vært flink å bestilt time hos jordmor. Onsdag 12 august kl 12 skal jeg på min første kontroll. Skal bli spennende å se hvordan hun er og hva hun sier om magen. [:D]
 
 
Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har litt problemer med sykehus. Og det er kjempe deilig at ikke noen har kommet med stygge kommentarer ang. hjemmefødsel. Har vært litt redd for å bli hakket på pga av det. Vurderte nøye om jeg skulle si noe om det eller ikke. I forhold til en del andre forum jeg har vært innom og tittet tror jeg vi er veldig heldig med jentene her i februar 2010. Alle virker kjempe hyggelige og omsorgsfull.
 
Hvis du finner noe du liker er det bare å si ifra. Jeg vil ikke bruke denne plassen som salgskanal for kjoler, men jeg regner med at det er mange som går med bryllupstanker her inne og har tenkt at jeg kan være litt ekstra grei hvis det er noen av februar 2010 jentene som har lyst på noe av det jeg kan tilby.
 
Til uka er det motemesse og tid for shopping. [:D] Nå skal alle forhandlerene vise frem de nye modellene sine. Litt trist at jeg ikke har klart å få klar en egen kolleksjon i år. [:(] Pleier å stille ut på CIFF (Copenhagen International fashion Fair) hver høst. Men denne sesongen har jeg konsentrert meg om salongen. Får satse på at jeg er klar igjen om ett eller 2 år. Ser jo ut som om det kan bli litt ekstra for meg neste år også. [;)] Har hørt rykter om at babier ikke tar hensyn til at mamma må jobbe!
I september blir det mest sannsynlig tur til Brudemessen i Harrogate. Det gleder jeg meg til. Håper at det blir neste messe jeg stiller ut kolleksjonen min på.
 
 
 
Må bare skrive litt til i dag.
 
Er så super spent på et prosjekt jeg har holdt på med lenge. jeg lager trekk til babier med hofteleddsdysplasi og har en nettside hvor jeg legger ut info til foreldre og selger trekkene. har i løpet av de 5 åra (tror det har blitt 5 alt) siden har vært ofte blitt spurt om vogner og bilseter som er trygge og passer til disse bebisene.
Nå tror jeg at jeg endelig har funnet en leverandør som kan løse problemet. Krysser fingrene for at de vil la meg selge varene deres på siden min.
Ikke bare fordi at jeg brenner litt for putebarnsaken, men fordi jeg skal bli mamma igjen selv og trenger alt nytt. [;)]
Jeg har jo gitt bort alt jeg hadde, siden jeg var ferdig med sånne små.
 
Skrev til dem for 2 dager siden og syns at de er kjempe trege med å svare. Vet jo av erfaring at det alltid tar litt tid, men nå vil jeg at det skal gå fort.
Har satt opp en liste med varer jeg vil teste på "putedukkebebisen" min for å se om dette kan funke. (Sammarbeider med ansatte på SiV når jeg har noe nytt på gang. Hvis de ikke syns at det er bra nok må jeg lete videre)
i listen er det bagvogn hvor bagen kan brukes istedet for bilsete de første 3 mnd. Sportsvogn insats, 2 forskjellige bilseter, bæresele, stelleveske, fleecepose mm.
Det beste hadde vært om dette kunne brukes til de barna, men kan det ikke det er jeg plutselig godt utstyrt igjen! [:D]
Kan de ikke bare svare snart da!!!!!????
 
Jeg har alt en avtale med en leverandør av kult ammeundertøy. Så der skal jeg bare sette opp en liste. Mange av brudene i salongen min er gravide eller blir det snart, så det kommer jeg til å selge både i salongen og på nettet.
 
Syns at det er så genialt at det faktisk fins fine, moderne, raffinerte saker for gravide og ammende. Sånn var det ikke sist. Da fikk jeg OK bh fra USA. Var der med dattera mi når hun var 3 uker, ellers hadde jeg aldri funnet ut at det fantes noe annet enn svart eller hvit ammebh for kjærringer. Alt var så ufikst og kjærringaktig sist. nå som jeg egentlig er ei "kjærring", er det endelig mulig å få tak i ting som ser bra ut. Så da er det vel bare å slutte med cola og snop og ta en halvtime med pilates og en oppstrammende ansiktsmaske for å freshe opp den "gamle skrotten" før de sexy kreasjonene blir levert. [;)]
 
 
 
I morgen skal jeg på min første jordmor time. Så nå har jeg funnet frem alle papirene fra de to siste svangerskapene og fødslene. Ingen av papirene ligger jo på sykehuset siden jeg har født hjemme. Og hvis det blir sånn at denne jordmoren skal ta imot dette lille nurket også, er det greit at hun vet hva hun kan forvente seg.
 
Har også forsøkt å finne ut om sambo er R- eller R+. Men han har ikke peiling. Prøvde mamman hans, men hun husket det heller ikke. Hun mente at jeg burde ringe eksen hans og sjekke!! Føler at det blir litt rart! [&:] 
 
Har vært hos fysio i dag også. (Går hver 6 uke for å holde nakken i sjakk.) Men i dag måtte han ta bekkenet. På høyre side og ved halebeinet var det stramt og vondt. [:(] Men han regnet med at behandlingen kom til å gjøre det bedre. Og det ble bedre. Helt til jeg gikk for å kjøpe nye omega3 kapsler. Nå er det like ille igjen. Så jeg får vel ringe han å si at det ikke var så enkelt å fikse som vi håpet på. Dritt. Det er alt for tidlig å bli sånn. Hvis ikke vi får bukt med det kommer jeg snart til å vagge rundt som om jeg var høygravid. [:@]
 
I går hadde jeg min første ordentlige "gravide-dag"! Var helt grønn og kvalm hele dagen i tillegg til at hoftene var vonde. I dag er kvalmen heldigvis borte igjen. Kan jo ha vært noe annet også. Men følte meg veldig gravid for første gang i dette svangerskapet.
 
Nå syns magen godt når jeg ligger på ryggen om morgenen. Ser konturene av livmoren helt tydlig. [:D] Den når nesten opp under navelen. Ser på de gamle korta mine at jeg ligger litt over kurven hele tida. Skal bli morsomt å se om kurven blir lik nå eller om alt blir helt annerledes. Håper at ungen blir litt mindre og at jeg ikke går 2 uker over tida. Syns det er skummelt å gå å vente så lenge. Greit å ha det overstått. Føding er ikke favoritt aktiviteten min. Har bestemt meg for å ikke tenke så mye på det før det nærmer seg. Men nå skal vi sikkert snakke om det i morgen og da kommer tankene boblende opp til overflata.
 
 
Det verste er jo at jeg husker ingenting fra fødselen til Petter Erik.
Husker vi gikk i trapper opp og ned, og så husker jeg lystgassen og saccosekken.
Og såvidt at jeg har en liten knall rosa og lang baby oppe på magen/brystet mitt.
Hehe, og at du ble omtalt som pappa !!!
Moren min ville jo ikke kjøre meg til sykehuset en gang, så hun sendte meg i taxi.
Følte meg veldig ensom frem til du kom og holdt meg i hånden.
Og at fordi jeg bare var 17 år så måtte jeg være på sykehuset nesten en hel uke !!!

Gudskjelov så gikk de andre svangerskapene mine bra.
Skal jo nå føde for 5 gang og denne gangen blir det nok hjemme.
Må bare overtale mannen min litt mer først.
 
Ja, det er litt rart at vi  har så forskjellige minner fra det. Men det var veldig godt å høre når du sa at du følte deg trygg fordi jeg var der. Er litt stolt av det egentlig. [:D]
 
Så du skal "tøffe" deg litt nå på sine "eldre dager"!!?[;)] Spennende. Det ligger noen hjemme pappa fødsels historier på nettet. Tror de har et par her! Husker ikke helt. Få han til å lese de, så tenker jeg at han er på gli! [:)]
 
På onsdag var jeg hos jordmor for første gang og fikk fylt ut helsekortet, tatt urin og blodprøver, hørt hjertelyd og fikk rekvisisjon til fysio.
Ganske så effektivt. [:)]
Hun var veldig behagelig og virket kjempe kompetent. Hun tok både stoffskifte mitt, rhesus neg og bekkenet mitt alvorlig.
 
Håper at de finner noe ang stoffskiftet på prøvene. Jeg fryser så kriminelt mye for tida! Går med konstant gåsehud på hele kroppen. Ikke kult. I tillegg blir jeg trøttere for hver dag som går. Føler meg helt utmatta og tom. Heller ikke kult. [:(]
 
Vi har gått igjennom de to forrige fødslene og jeg regner med at det blir hjemme denne gangen også. Hun sa at hun var litt mer bestemt enn Grete hadde vært, men alike vel mild. Vet ikke helt hvordan det blir i samme suppa, men det finner vi jo ut. Mild er bra og når det trengs er bestemt også bra. Men jeg følte at Grete også var det når det trengtes. Vi får se. Har trua på at det blir bra. [:D]
 
 
 
Back
Topp