Klype barn i kinnet

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
For å få det til å høre etter...

Hvordan stiller dere dere til det? Jeg syns det er unødvendig og mishandling.

Ei jeg kjenner klyper barnet sitt for å få det til å høre etter. Og biter uten tenner i armen. Og truer med å ta fra verdifulle ting og ødelegge det.

Hva ville dere ha sagt?
 
Kløpet denne mammaen i kinnet og spurt med streng tone om hun synes dette var noe ålreit?

Om du tar det opp så kan du jo spørre om dette er noe hun ville gjort ved henting i bhg, eller i butikken f.eks. Mye sannsynlig så ville hun ikke det fordi hun vet at det ikke er helt innafor. Om hun synes det er vanskelig å ta kampene på en god måte så er det god hjelp å få på helsestasjonen, hos en familieterapeut e.l., eller be om en veiledning i bhg.
 
Men fra spøk til alvor, nei, det høres ut som maktmisbruk i mine ører.
 
Kløpet denne mammaen i kinnet og spurt med streng tone om hun synes dette var noe ålreit?

Om du tar det opp så kan du jo spørre om dette er noe hun ville gjort ved henting i bhg, eller i butikken f.eks. Mye sannsynlig så ville hun ikke det fordi hun vet at det ikke er helt innafor. Om hun synes det er vanskelig å ta kampene på en god måte så er det god hjelp å få på helsestasjonen, hos en familieterapeut e.l., eller be om en veiledning i bhg.


Jeg tror absolutt at hun kunne ha gjort det i en butikk. Og - syns det blir dumt å forsvare det med at "sånn er det med egne barn" når hun vet at jeg venter mitt første.

Feil - tenker jeg.
 
Skjønner at man kan bli oppgitt, jeg reagerer ikke alltid riktig jeg heller, men om hun gjør dette systematisk så burde hun få veiledning i å takle barnet sitt.

Ja. Hun spurte meg - og jeg sa at det viktigste er jo å prate med barnet med en rolig stemme. Ikke heve stemmen- men hun ville ikke høre det og sa at hun visste alt av det pedagogiske.

Men man gjør jo ikke det når man truer barnet med å ta fra favoritter og ødelegge de og i tillegg bite barnet - eller late som- i armen.
 
Ja. Hun spurte meg - og jeg sa at det viktigste er jo å prate med barnet med en rolig stemme. Ikke heve stemmen- men hun ville ikke høre det og sa at hun visste alt av det pedagogiske.

Men man gjør jo ikke det når man truer barnet med å ta fra favoritter og ødelegge de og i tillegg bite barnet - eller late som- i armen.

Hun spør deg om metodene sine og så avfeier hun all kritikk?
 
For å få det til å høre etter...

Hvordan stiller dere dere til det? Jeg syns det er unødvendig og mishandling.

Ei jeg kjenner klyper barnet sitt for å få det til å høre etter. Og biter uten tenner i armen. Og truer med å ta fra verdifulle ting og ødelegge det.

Hva ville dere ha sagt?
Ville anmeldt. Tipset om gruppa forstå ditt unike barn på Facebook. Be henne melde seg på cos kurs
 
Last edited:
Veldig spesielt... Du får si at det er grunn til bekymringsmelding om hun velger å oppdra barnet sitt slik og anbefal henne å skaffe hjelp. En kliper ikke ungene sine... Jeg vet alt om frustrasjon fordi ungen ikke hører etter, men hallo...

Ja. Jeg må nesten si det neste gang.
 
Maktmisbruk.

hvis du må være voldelig mot barnet ditt har du feila som forelder, stakkars barn!
 
Nei,det er ikke greit. Klypingen tenker jeg er straffbar oppdragervold, mens truslene mm kan være en form for psykisk terror. Dette høres ut som en familie der ting har skjært seg og mor har funnet metoder for å fikse på kort sikt. Hun har havnet i et spor som er uheldig,slik det gjerne er med straff: det virker på kort sikt, men det virker jo gjennom frykt og at offeret for straffen søker å unngåubehaget de påføres- men har utallige negative konsekvenser. Bpde for barnet og for forholdet mellom foreldre og barn.

Jeg tror jeg ville gått forsiktig frem overfor mor, målet er jo at dette skal opphøre og at hun skal få en bedre måte å håndtere barna på, ikke å belære henne eller bli uvenner sånn at hun avskriver dine råd. Snakk med henne, og prøv å få frem at det finnes alternative metoder som kan ta noe tid,men som gir en mer positiv hverdag for de alle.
 
Back
Topp