Klipp klipp....

Klippet ikke tror jeg.... Men fikk innvendig rift, grad 2....

Ble klippet med første. Merket ikke klippet med var sårt en stund etterpå. Med nr. 2 trengte jeg kun et lite sting og kunne sitte rett etterpå :P

Nei, ingen av gangene. Eldstemann ble tatt med tang, men jeg slapp heldigvis å klippes. Ikke revnet jeg heller. Håper du også slipper begge deler, men er nok befre å klippes kontrollert og med lokalbedøvelse enn å risikere å revne skikkelig :-)

Nei, revnet heller ikke.

Klippt med nr 2 for han ville ikke ut. Kom så langt ned at KS snittet kjentes ut som det skulle sprekke, så ble jeg klippt og han ble tatt med tang. Var ikke vondt å klippe, andre ting som var verre ;) Hadde vondt i 2 uker etter fødsel, men ikke problemer etter det.

nei,,men revna en del m nr 1
..en lang rift innvendig og 4 små utvendig(han ble tatt m vakuum.. 40cm i hodeomkrets)
Akkurat der og da ga eg blanke F.. lå i rier i over et døgn i forkant :-P

nr2 ,,ingen rifter :)

nei,,men revna en del m nr 1
..en lang rift innvendig og 4 små utvendig(han ble tatt m vakuum.. 40cm i hodeomkrets)
Akkurat der og da ga eg blanke F.. lå i rier i over et døgn i forkant :-P

nr2 ,,ingen rifter :)
40 cm rundt hodet? :eek: wow!

ja, han ble tatt med vakuum og jeg måtte klippes. Syns det var helt JÆVLI, spesielt å sy etter.. Alt annet før i fødselen var ikke noe særlig vondt. Men klippet og syingen var helt forferdelig!! sønnen min er 15 mnd nå og jeg har vært mye plaget av arret.. Jeg har utviklet vestibulitt og vaginose. Vondt å ha sex, gå med truser, tisse.. Gjett om jeg gleder meg til neste fødsel i mai :(

Ble ikke klipt, og revnet heller ikke noe.
Jordmor sa at det kun ble et lite skrubbsår, og det merket jeg ikke noe til.

Ble klipt med begge to. Merket overhodet ingen ting til klippet ( klippet i en rie) og måtte sy noen pyntesting etterpå. Akkurat det var ubehagelig, men heller det enn å revne ukontrollert!

Jeg revnet og ble klippet med første, måtte sy masse etterpå og klarte ikke sitte på flere mnder med nr to slapp jeg unna både klipping og revning.. Skal snart føde igjen så håper jeg slepper denne gangen også!!!

Måtte klippe pga seteleie. Har ikke peiling på antall sting det ble, men jeg tar heller et klipp enn å revne! ;-)
Kjente ikke når de klippet, fikk godt med bedøvelse, fikk enda mer bedøvelse når de skulle sy. Det er ikke godt å sitte enda (9 dager siden fødsel), men det går bedre for hver dag.

Tar uansett heller et klipp enn ks igjen, hadde hastesnitt første gang. Smertene etterpå er 1000 ganger verre med ks enn klipp!

Har ikke måtte klippe. Hode omkrets på 39 og 38 cm. Måtte sy litt når jeg fødte første, men ingenting med nr 2. Det går så fint så. :-) ingen vits å tenke på alt som kan gå gale, (var sånn selv). Absolutt alle fødsler er forskjellige. :-)

Back
Topp