Klipp klipp....

Ikke klipt. Her vil de helst man skal revne!! For at det er enklere å sy. Men med første burde de ha klipt. Revnet i alle retninger. Helt forferdelig.

Revnet litt med nr 2, men ingenting i forhold til første.

Satser på kun pyntesting nå med nr 3 :)

Eldste ble tatt med tang, så da måtte det naturlig nok klippes en del.
Med andremann ble det klippet på samme sted for å unngå flere arrdannelser der nede siden arret fra første gang var ganske stort.

Ja, ble klippet innvendig nesten helt opp. Mini var prematur og legene turde ikke prøve tang eller vakum og det var for sent med keisersnitt. Hun måtte jo ut på en eller annen måte så de klipte opp og dro henne ut med henda - jeg besvimte ganske tidlig i prosessen så husker det ikke :p
Neste gang blir det planlagt keisersnitt :p

Ikke klipt og ingen sting. Var også bekymret for det der. Men tenk det verste så blir man positivt overrasket. Var ett positivt sjokk når jordmora sa at jeg slapp å sy.

Jeg ble klipt med nummer en og det var fryktelig vondt husker jeg :(
Jeg var jo sår i ukesvis og klarte ikke å tisse på flere uker.
Med nummer to hadde jeg en fantastisk jordmor og ble ikke klipt, ikke revnet jeg heller!
Håper jeg slipper å bli klipt denne gang!

Aldri fått et eneste sting her! Men jeg lager bebiser med små hoder! 32 og 33 cm. Og det er jeg glad for kjenner jeg! ;)

Ja, ble klippet innvendig nesten helt opp. Mini var prematur og legene turde ikke prøve tang eller vakum og det var for sent med keisersnitt. Hun måtte jo ut på en eller annen måte så de klipte opp og dro henne ut med henda - jeg besvimte ganske tidlig i prosessen så husker det ikke :p
Neste gang blir det planlagt keisersnitt :p
:o shiiit..

Skjønner godt det blir keisersnitt neste gang. Bekkenet ditt som var for trangt da? Babyen var tydeligvis liten ?

Var på drypp og hun måtte tas med vakuum.. Legen skulle klippe men satt et ekstra drypp, så da plutselig kom det ei ria og ble fortalt å presse.. Etterpå fortalte legen at hu ikke fikk tid til å klippa og jeg revnet godt (grad 3b).. Skulle mye heller hatt lyst til å bli klipt da det er mye bedre enn å revne.. Blir bedøvd før de klipper så du skal ikke merke det :)

Jeg klippet ikke, men revnet litt. Jeg hadde litt angst for det med revning før fødselen, det høres så drøyt ut. Jeg kjente ikke noe til det i det hele tatt. Fikk lokalbedøvelse da de sydde, kjente ikke det heller.
Det er så intenst når pressriene står på at jeg tror de kunne ha klippet av alt der nede uten at jeg hadde merket det. :p Så ikke tenk på det. :)

Var livredd for klipp og revning. Hjertelyden ble dårlig, så de klipte. Syntes det var kjipt, og ubehagelig å sy etterpå. Vondt å sitte i over en uke etter fødsel, men ble raskt bedre. Arret var stramt og det gjorde vondt med sex i starten, men det gikk seg til. Måtte bare ta det litt rolig i starten. Tre måneder etter fødsel var jeg helt normal der nede og gjorde ikke vondt under sex. Jeg håper jeg slipper å bli klipt neste gang, men det er jo ikke krise i det hele tatt da. Hvis babyen må fort ut er det det eneste en tenker på, og du får ikke tid til å syntes det er kjipt der og da. Du vil se at når du er i fødsel er plutselig ikke ting som man tenkte mye på før ha så mye å si lengre. :)

Ble ikke klipt og revnet heller ikke...
Med nr 1 ble det sydd 2 pyntesting, og med nr 2 fikk jeg 1 pyntesting..

Nei, ble ikke klippet, men revnet myyyyye, dessverre. Fødselen gikk så ekstremt fort på slutten at det bare måtte skje.

Dei klipte med nr ein, for å hindre at eg revna, men revna likevel og sydde masse. Merka ikkje masse til at dei klipte, heller ikkje at eg revna. Men måtte sitte på badering i ein mnd tid, og det var ikkje så greit å gå på do i og med at eg hadde sydd både bak og framme;)
MEN, det nyfødde nurket betydde alt, og eg har jo født igjen etterpå, så SÅ skummelt er det jo ikkje! Andre gang sydde eg nesten ingenting, ca tjue sting, og vart ikkje klipt:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Heldigvis ikke. Måtte sy to pyntesting :)

Jeg ble ikke klippet. Begge gangene fikk jeg 3-4 pyntesting etterpå.

Back
Topp