Klipp klipp....

Måtte klippe da hun ble tatt med sugekopp, men selve klippet kjente jeg ikke så mye til. Var ukene i ettertid som var litt ubehagelige.. Men heller kontrollert klipp enn å rivne ned til rompa altså :-)

:eek: shiiit..

Skjønner godt det blir keisersnitt neste gang. Bekkenet ditt som var for trangt da? Babyen var tydeligvis liten ?

Hodeomkretsen til mini var bare 27cm så håper ikke bekkenet mitt er så smalt :p
Jeg har ME og i papirene mine sto det at vi skulle prøve fødsel, men max 15 timer før jeg fikk hjelp, siden mini bare plutselig kom måtte vi til et annet, større sykehus og der gadd de tydligvis ikke lese papirene mine :( 35 t i fødsel hvoran 19 t i aktiv fødsel. Var så sliten på slutten og hadde besvimt ørten ganger før siste besvimelse og ikke mulig å få kontakt med store deler av tida, så hadde ikke krefter til å få henne ut :( kroppen sa rett og slett stopp..
Det gikk jo bra, men nå 8mnd senere sliter jeg fortsatt med ting og tang "down under" :p

Masse lykke til til deg! Det går nok kjempefint :Heartred

Nei, ingen av gangene.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei. Fikk sugekopp begge gangene. Men ble ikke klippa. Kun pyntesting begge gangene :)

Måtte bli klippet med nr 1. Han var stjernekikker. Pulsen hans sank og jeg hadde presset lenge, så han måtte ut. Det ble brukt vakuum og jeg ble klippet litt. Kjente ingenting av det.. Gjorde så vondt i utgangspunktet:P

Ja ble klippet med førstemann. Men revna videre og fikk nesten totalruptur :-P

Operasjonsstue neste liksom :-P
Ble planlagt ks med nr to ;-)

Ja ble klippet. Kjente ikke så mye, men ømt i en 10 dagers tid :)

Ja ble klipt første gangen. Merket ingenting til det.
Men sleit litt med stingene i ettertid
Men har sydd hver gang....

Nei, det måtte jeg ikke.

Sydde bare to sting.

MEN leste endel om det der, og kom frem til at det er bedre å bli klippet kontrollert enn at man revner ukontrollert!!!

Når jordmor klipper så gjøres det på en måte som skader underlivet minst mulig. Revner man naturlig kan det gå alle veier og lage mye skade.
Det er faktisk ikke sant.

Jeg ble klippet og revnet videre derifra og fikk graden før totalruptur.
I ettertid har kirurger som har fiksa opp der nede sagt at det er mye bedre for vevet hvis det revner naturlig, for da revner det MED lengden på muskelfibrene. Blir man klippet så klipper de over muskelfibrene, og det er mye vanskeligere å sy pent sammen og det tar lenger tid for musklene å gro sammen igjen i lengderetningen.

Det er ikke sikkert jeg hadde revna så mye hvis det hadde revna naturlig. Nå var det dessverre klippet opp en del på forhånd, og da hadde det kortere vei å revne til lukkemuskelen.

Jeg ble klipt og det var vertfall ikke bedøvd! Vondt som *****!!!! Men det måtte til for ungen måtte ut fort som fy pga dårlig hjertelyd. Heldigvis sa ikke jordmor en kjeft før hun klipte meg... Da hadde jeg reist meg og gått der i fra :p

Nei, det trengte jeg ikke;)

Ble klipt med nr to , og hun bedøvde meg først :-) Jeg hadde informert om at revne og klipping var jeg veldig redd for . Hadde keisersnitt med første . Synes i grunnen det var greit. Revnet i arret med nr 3 og litt til , gikk greit det å . Er jo ikke gøy , men har ingen plager med det i ettertid :-) Ikke var det vondt når verken det ene eller andre skjedde. Har ingen traumer for å si det sånn :-)

Det er faktisk ikke sant.

Jeg ble klippet og revnet videre derifra og fikk graden før totalruptur.
I ettertid har kirurger som har fiksa opp der nede sagt at det er mye bedre for vevet hvis det revner naturlig, for da revner det MED lengden på muskelfibrene. Blir man klippet så klipper de over muskelfibrene, og det er mye vanskeligere å sy pent sammen og det tar lenger tid for musklene å gro sammen igjen i lengderetningen.

Det er ikke sikkert jeg hadde revna så mye hvis det hadde revna naturlig. Nå var det dessverre klippet opp en del på forhånd, og da hadde det kortere vei å revne til lukkemuskelen.

Dette sa min jordmor også når jeg ytret bekymring om å bli klipt igjen. Det er i de fleste tilfeller helt unødvendig å glippe og noen ganger gjør klippingen det mye verre med revning. Min klipping var unødvendig, og påførte meg bare mye mer smerter og ubehag, det er mange sykehus som har en lang vei å gå med klipping og revning!

Måtte klippe begge ganger. 1. fødsel ble med vacuum og tang, ble da sydd mye og det var ganske smertefullt. Med tvillingene ble jeg også klippet men sydde da bare noen få sting og det sluttet å gjøre vondt etter to uker:) Du kjenner ikke klippet under fødselen altså, kun verk i etterkant mens det gror.

Hodeomkretsen til mini var bare 27cm så håper ikke bekkenet mitt er så smalt :p
Jeg har ME og i papirene mine sto det at vi skulle prøve fødsel, men max 15 timer før jeg fikk hjelp, siden mini bare plutselig kom måtte vi til et annet, større sykehus og der gadd de tydligvis ikke lese papirene mine :( 35 t i fødsel hvoran 19 t i aktiv fødsel. Var så sliten på slutten og hadde besvimt ørten ganger før siste besvimelse og ikke mulig å få kontakt med store deler av tida, så hadde ikke krefter til å få henne ut :( kroppen sa rett og slett stopp..
Det gikk jo bra, men nå 8mnd senere sliter jeg fortsatt med ting og tang "down under" :p

Masse lykke til til deg! Det går nok kjempefint :Heartred
Kjærevene! Sånt skal man ikke burde oppleve! Syns 15t hørtes lenge ut og, når man har ME.

Håper det blir bedre for deg snart!

Takk for det :) vil tro det gjør det altså, gikk mye bedre med nr 2 så! :) :)

ja måtte klippe og få han ut med tang.
andre gang ett par pyntesting bare.

Back
Topp