Klipp klipp....

Lille_tiger

Flørter med forumet
...Måtte dere klippe under fødselen?

ALT jeg tenker på om dagen er fødselen.
Jeg tok keisersnitt i narkose med førstemann og jeg er livredd for at nr 2 ikke vil komme ut og at jeg må klippe der nede.

*HYYYYL*

Og nei, jeg ønsker ikke ta keisersnitt engang til :P

Nei, det måtte jeg ikke.

Sydde bare to sting.

MEN leste endel om det der, og kom frem til at det er bedre å bli klippet kontrollert enn at man revner ukontrollert!!!

Når jordmor klipper så gjøres det på en måte som skader underlivet minst mulig. Revner man naturlig kan det gå alle veier og lage mye skade.

Ja og merket ikke det, jeg hadde ikke bedøvelse annet enn den man setter rett før klippet. Grodde raskt og fint etterpå ;)

Jeg måtte ikke, sdde bare to sting. Men så gikk det seks timer fra de tok vannet til hun var ute. :P Ble satt igang.

MEN leste endel om det der, og kom frem til at det er bedre å bli klippet kontrollert enn at man revner ukontrollert!!!

Når jordmor klipper så gjøres det på en måte som skader underlivet minst mulig. Revner man naturlig kan det gå alle veier og lage mye skade.

Dette har jeg også hørt.

Nei, men revnet noe. Tror ikke du vil tenke på det der og da, du er så klar for å få babyen ut etter fler timer med rier og jobbing. Å revne var iallfall ikke såå vondt som jeg hadde sett for meg, mye annet som var vondere:p :)

Nei. Ett sting med 1. og ingen med nr 2.

Måtte klippe med nr 1, sydde 2-3sting. Men heller det enn å revne :-P fikk bedøvelse først, kjente lite

Jeg måtte klippes med første. Ikke noe problem i det hele tatt, jeg fikk ikke med meg at jeg ble klipt engang, det var mannen min som fortalte det etter fødsel. :p Ble sydd en del, men var så godt bedøvd og rusa på nyfødt baby, så det plaget meg fint lite. ;)

Ja, med første.
Merket ikke noe til det da, men i etterkant i stingene, da det ble infeksjon. Klarte ikke sitte normalt på 1 mnd da :-( :-(

Ble klippet. Men det var pga hjerterytmen sank og de måtte inn med tang :) men bedre å bli klipt enn å revne vil jeg tro :)

Ble ikke klipt men fikk noen sting etter fødsel men alle "utvendig"

Nei ikke måtte jeg sy heller

Back
Topp