Klementin eller mandarin?

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Klementinene er kommet i butikken. Mange har vanskelig for å skille mellom klementin og mandarin og kaller klementiner konsekvent for mandarin. At mandariner kun selges på hermetikk ser ut til å være ubetydelig. Vet du forskjellene? Hva kaller du de små, guloransje sitrusfruktene? ;)

Mandariner pleide å være mye større.

Sier begge deler, men retter meg til klementin.

Jeg har ingen problemer med å skille mellom de to. Jeg vet forskjellen. Men kaller klementiner for mandariner allikevel :)

Sier klementiner nå, men er ikke mange årene siden jeg lærte at mandariner ikke selges i fruktdisken her i Norge. Men jeg skylder på butikkene da, for sto det mandariner når jeg kjøpte de, så antok jeg jo at det var mandariner jeg hadde kjøpt

Klementiner.

Jeg sier klementin helt til jul. Når julefeiringen og nostaligien tar meg, sier jeg lett feil.

Det er klementiner, så jeg sier det.

Så skal ikke en generasjon til vokse opp og si feil
Det blir ikke rett uansett hvor mange som "alltid har sagt det". Vi sa det da vi var små, men lærte at de var feil, og har tatt det til oss.

Det er klementiner

Sa mandariner da jeg var liten, fordi det var mandariner. Nå går det i klementiner :)

Jeg har nok aldri spist mandariner annet enn fra boks så her i hus heter det klementiner.

Back
Topp