Takk!Klementiner!!!! Kaller ikke kirsebær for moreller heller.![]()
Jeg er fullstendig enig.
Eneste vi har av mandarin i Norge er hermetiske, om jeg ikke tar helt feil?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk!Klementiner!!!! Kaller ikke kirsebær for moreller heller.![]()
Helt korrekt. Selges ikke ferske mandariner her til lands.Takk!
Jeg er fullstendig enig.
Eneste vi har av mandarin i Norge er hermetiske, om jeg ikke tar helt feil?
Men da du var liten var det vel fortsatt mandariner i butikken da. Du er vel et par år eldre enn meg om jeg husker rettDet er klementiner, så jeg sier det.
Så skal ikke en generasjon til vokse opp og si feil
Det blir ikke rett uansett hvor mange som "alltid har sagt det". Vi sa det da vi var små, men lærte at de var feil, og har tatt det til oss.
Det er klementiner
Tror muligens man kanskje kan få tar i det i en innvandrerbutikk eller to, men det er ganske uvanligHelt korrekt. Selges ikke ferske mandariner her til lands.![]()
Ja, men jeg tror egentlig vi hadde klementiner i flere år før vi endret benevnelsen. Klementiner kom hit til lands på 60-tallet og jeg et født i79 innen den tid var nok klementiner som er søtere og i utgangspunktet ikke så mye stein, såret var nok mest det vi hadde, vil jeg tro.Men da du var liten var det vel fortsatt mandariner i butikken da. Du er vel et par år eldre enn meg om jeg husker rett![]()
Ja, men jeg tror egentlig vi hadde klementiner i flere år før vi endret benevnelsen. Klementiner kom hit til lands på 60-tallet og jeg et født i79 innen den tid var nok klementiner som er søtere og i utgangspunktet ikke så mye stein, såret var nok mest det vi hadde, vil jeg tro.
Siden så mange av vår generasjon insisterer på å si feil fordi de vil, så lærer de også ungene sine, med vilje, feil navn på frukten, og da vokser jo de også opp med "jeg kaller det mandarin, for det har jeg alltid sagt, selv om de, i likhet med sine foreldre, nok aldri har spist en mandarin.Hadde sikkert det her og, men vil tro det er derfor mange blander det. De som vokser opp nå får jo ikke noe annet, med mindre man leter så får vel tro at de ikke kaller det mandarin når de blir store![]()
Siden så mange av vår generasjon insisterer på å si feil fordi de vil, så lærer de også ungene sine, med vilje, feil navn på frukten, og da vokser jo de også opp med "jeg kaller det mandarin, for det har jeg alltid sagt, selv om de, i likhet med sine foreldre, nok aldri har spist en mandarin.
Vi får håpeJoda, men vil jo tro det blir enda litt mer utvannet å si det. Kan jo håpe ihvertfall![]()