Kleint å gå til mannlig lege..

*Håpefull*

Glad i forumet
Er det bare meg eller er det faktisk litt kleint/flaut at fastlegen er en ung mannlig lege? Kanskje det er bare jeg som er litt rar sånn, men jeg syns faktisk at det er litt småflaut. Byttet akkurat legesenter og valgte da den som var ledig der som selvfølgelig skulle være en ung mannlig lege:rolleyes: Andre som har det sånn?:woot: Og tør dere å ta opp alt dere har behov for? Jeg er redd for at jeg kommer til å være litt reservert og unngå til det lengste evt. å skulle gå dit for mer "sensetive" ting hvis/når det skulle dukke opp...Mon tro om de selv syns det er litt flaut de og? Greit nok at de er og skal være profesjonelle men lurer på om de strever med det når det kommer unge pasienter eller om det går veldig greit...Haha, ble noen tanker her fra meg:laughing002Interessant å høre andres tanker rundt dette og:)
 
Aldri tenkt at det er mer flaut enn andre leger.
 
Jeg har en ung, mannlig lege. Han er helt fantastisk, og litt merkelig :p, men kan snakke med han om alt. Han er råflink! :)
 
Havde hatt kvindelege fra jeg var barn til jeg flyttede hit som 20 årige, og fik fastlege som var mann på legesenter, men var en dame som havde ledige plasser så byttede til hun, synes det er ukomfortablet med menn - uanset alder :)
 
Jeg går ikke til mannlig lege( kun om jeg må hq akuttime og ikkefår annen )
 
Har en ung lege, yngre enn meg! Han er dyktig, men jeg går aldri til fastlegen med underlivsplager ;)
 
Er det bare meg eller er det faktisk litt kleint/flaut at fastlegen er en ung mannlig lege? Kanskje det er bare jeg som er litt rar sånn, men jeg syns faktisk at det er litt småflaut. Byttet akkurat legesenter og valgte da den som var ledig der som selvfølgelig skulle være en ung mannlig lege:rolleyes: Andre som har det sånn?:woot: Og tør dere å ta opp alt dere har behov for? Jeg er redd for at jeg kommer til å være litt reservert og unngå til det lengste evt. å skulle gå dit for mer "sensetive" ting hvis/når det skulle dukke opp...Mon tro om de selv syns det er litt flaut de og? Greit nok at de er og skal være profesjonelle men lurer på om de strever med det når det kommer unge pasienter eller om det går veldig greit...Haha, ble noen tanker her fra meg:laughing002Interessant å høre andres tanker rundt dette og:)
Etter de rundene jeg hadde på legevakta i høst så tror jeg ikke jeg kunne brydd meg mindre :hilarious::hilarious:

Har alltid hatt kvinnelig lege, hadde en ung mann som vikar for en kort periode og jeg opplevde han som ganske usympatisk og lite interessert i meg som pasient..

Allikevel tror jeg ikke at jeg ville vært flau over å ta opp ting :)
 
Er det bare meg eller er det faktisk litt kleint/flaut at fastlegen er en ung mannlig lege? Kanskje det er bare jeg som er litt rar sånn, men jeg syns faktisk at det er litt småflaut. Byttet akkurat legesenter og valgte da den som var ledig der som selvfølgelig skulle være en ung mannlig lege:rolleyes: Andre som har det sånn?:woot: Og tør dere å ta opp alt dere har behov for? Jeg er redd for at jeg kommer til å være litt reservert og unngå til det lengste evt. å skulle gå dit for mer "sensetive" ting hvis/når det skulle dukke opp...Mon tro om de selv syns det er litt flaut de og? Greit nok at de er og skal være profesjonelle men lurer på om de strever med det når det kommer unge pasienter eller om det går veldig greit...Haha, ble noen tanker her fra meg:laughing002Interessant å høre andres tanker rundt dette og:)

Før var det slik for meg.
Om jeg nå har ung lege så bruker jeg å være sånn "BRING IT ON" og lefser opp buksa når jeg kan, haahahah! Nesten som en slags utfordring til meg selv. Ikke spør hvorfor, men synes det er underholdende :p
 
Kjenner det ikke en plass. Hatt ganske mange forskjellige nå da pga mye tull på legesenteret mitt... Så damer, menn. Unge, gamle. Erfarne, mindre erfarne.

Så lenge de kan jobben sin, er jeg fornøyd.

Privat gynekolog går jeg til utenom :p
 
Legen jeg hadde i Norge var gynekolog også, husker den dagen jeg skulle dit å sette inn spiral :):)
Da var det en suuuuuper kjekk student som var med han akkurat den dagen. Jeg måtte jo brette ned buksa og spre beina, så der lå jeg med to menn med «hodelykt» mellom beina. Fastlegen satte inn spiralen, så spurte han meg om det var greit at studenten kjente inni for å se hvordan han hadde satt den. «Jada», sa jeg, de må jo være ute i praksis for å få se og lære.
Litt kleint var det, men sånn er nå livet tenker jeg.
Etter graviditet og fødsel så har jeg ingen hemninger lenger :p var så mye sjekk og mange som sjekka inni dåsa mi at det ble normal kost
 
Jeg har en ung, mannlig lege. Han er helt fantastisk, og litt merkelig :p, men kan snakke med han om alt. Han er råflink! :)
Samme her. Legen er 1 år eldre enn meg. Som også gjør at barna er trygge der siden legen har barn på samme alder. Og ærlig talt så bryr jeg meg ikke lengre om det er mann eller kvinne som sjekker meg, men foretrekker menn fordi jeg har vært hos kvinner før og noen av dem er alt for brutale ang underlivet.
 
Jeg opplever ofte det har vært bedre å gå til en mann enn damer... og har en mann spm er jevngammel på årstall...

Men går til gyngelog utenom og hadde gjort det uansett da jeg har opplevd meg mer ivaretatt da, helt Ok med mannlig gyngelog...
 
Har hatt mannlig lege i alle år. Han er helt super!
Går til han både til underlivssjekk og andre ting.

Har selv jobbet på sykehjem i mange år. Om jeg vasket folk nedentil var det like naturlig som å vaske ansiktet deres. Jeg tenkte kun på å hjelpe de, og gi de det de trengte.

På samme måte tenker leger. De bryr seg ikke om underlivet vårt og hvordan det ser ut, de er kun opptatt av å få tatt de prøvene som de skal
 
Min gamle fastlege var utrolig flink til å sjekke underlivet. Han var så forsiktig hele veien. De kvinnene jeg har vært borti som har sjekket underlivet mitt har vært mye røffere! Men han var en eldre mann. Det har hendt at jeg har møtt på en vikar, og noen ganger er de veeeeldig kjekke :D
Da er jeg glad for at jeg ikke skal dit med noe "kvinnelig" ^^ Husker en gang jeg var ferdig hos legen. Da måtte jeg bare sende melding til min mann og fortelle han at jeg nettopp hadde vært hos en usannsynlig kjekk lege. Han lo godt da ^^
 
Har kjekk mannlig lege som er på min alder. Eg har gått til han med alt frå når eg ikkje kjente underlivet, til at eg ikkje kjente når eg måtte tisse, livmorshalsprolaps og mykje anna.
 
At jeg har kvinnelig lege er tilfeldig Jeg valgte den som var ledig og har blitt flyttet ettersom legen reduserte listen sin etc. Det er en lege på legekontoret jeg ikke skal ha, og helst unngår hastetimer om han har vakt med mindre det haster akutt, men det er ikke fordi han er mann. En annen mann der kunne jeg glatt hatt, og har ofte vært hos med ungene (de har nesten alltid hastetimer nemlig.) det er egnethet, ikke kjønn som avgjør.

Jeg har tatt gu hos fastlegen, både en mann og med kvinne Jeg har jo også vært hos gyn i forbindelse med å få vårt yngste barn og det var en mann. Som på første kontroll ba meg gå hjem og ha sex med min mann, det var tid for El viste ul.
 
Foretrekker mannlige leger jeg, både som fastlege, og faktisk og til gynekologiske undersøkelser (går privat til gyn-sjekk) :) Har stort sett bedre kjemi med og lettere for å snakke med mannlige helsepersonell på mange ting :)
 
Har hatt mannlig lege i alle år. Han er helt super!
Går til han både til underlivssjekk og andre ting.

Har selv jobbet på sykehjem i mange år. Om jeg vasket folk nedentil var det like naturlig som å vaske ansiktet deres. Jeg tenkte kun på å hjelpe de, og gi de det de trengte.

På samme måte tenker leger. De bryr seg ikke om underlivet vårt og hvordan det ser ut, de er kun opptatt av å få tatt de prøvene som de skal
Jeg hadde desverre en kvinnelig lege som var vikar for min mannlige fastlege. Hun skulle ta min første celleprøve og sa "du vet aldri hva mannlige leger tenker når de ser mellom bena på deg, du er jo så ung..De eldre damene er jo så, men deg.. ".
Velger å tro at det var veldig uprofesjonelt sagt.. Men det var ubehagelig. Og det ødela en del. Frister lite å ta gyn. undersøkelser hos min unge mannlige fastlege (som er en helt fantastisk lege og ikke aner hva vikaren hans sa).
 
Back
Topp