Kleint å gå til mannlig lege..

Det tenkte jeg på en gang eller to da jeg fikk fastlegen min. Nå gir jeg helt bæng i det.

Det er jo jobben hans selv om det så er gynekologisk undersøkelse...
 
Jeg har alltid hatt mannlig lege, men jeg er aldri hos legen. Sist jeg var hos lege fordi jeg var syk, var i 2011, halsbetennelse. Var hos turnuslege ;) GU tar jeg privat hos en gyn, det er derfor vi har gyn tenker keg :)
 
Da jeg var 24 år og gravid med eldste, så fikk jeg ny fastlege. Det var en mannen gikk i klasse med på ungdomsskolen. Ett år eldre enn meg. Dét ble litt rart..
 
Jeg hadde desverre en kvinnelig lege som var vikar for min mannlige fastlege. Hun skulle ta min første celleprøve og sa "du vet aldri hva mannlige leger tenker når de ser mellom bena på deg, du er jo så ung..De eldre damene er jo så, men deg.. ".
Velger å tro at det var veldig uprofesjonelt sagt.. Men det var ubehagelig. Og det ødela en del. Frister lite å ta gyn. undersøkelser hos min unge mannlige fastlege (som er en helt fantastisk lege og ikke aner hva vikaren hans sa).
Tro meg, eneste de tenker på er at du har det så komfortabelt som mulig. Og at prøver blir tatt riktig. Syns det var uproft av hu.
 
Nei, jeg bryr meg ikke. Fikk nylig ny lege da min forrige gikk av med pensjon. Var fastlegen min i 30 år :wideyed: han var urolig flink, profesjonell og tok meg seriøst. Han foretok også alle mine GU’er
 
Jeg har en ung, mannlig lege, og han er kjempeflink! Har ingen problemer med å ta opp ting meg ham :) meeen, jeg lurer litt på om jeg kan ha en soppinfeksjon og feigei ut av å spørre på apoteket fordi det var en mann som spurte om jeg trengte hjelp, så det er ikke helt logisk det der :p
 
Er det bare meg eller er det faktisk litt kleint/flaut at fastlegen er en ung mannlig lege? Kanskje det er bare jeg som er litt rar sånn, men jeg syns faktisk at det er litt småflaut. Byttet akkurat legesenter og valgte da den som var ledig der som selvfølgelig skulle være en ung mannlig lege:rolleyes: Andre som har det sånn?:woot: Og tør dere å ta opp alt dere har behov for? Jeg er redd for at jeg kommer til å være litt reservert og unngå til det lengste evt. å skulle gå dit for mer "sensetive" ting hvis/når det skulle dukke opp...Mon tro om de selv syns det er litt flaut de og? Greit nok at de er og skal være profesjonelle men lurer på om de strever med det når det kommer unge pasienter eller om det går veldig greit...Haha, ble noen tanker her fra meg:laughing002Interessant å høre andres tanker rundt dette og:)
Rekker opp hånda her :smiley-ashamed005 Hadde mannlig lege i noen år, ca 3 år tilbake. Turte nesten aldri å dra til han, da jeg ikke liker å kle av meg foran andre enn mannen min egentlig :oops: Nå har jeg kvinnelig lege. Det fungerer kjempefint! :p
 
Har kun hatt mannlig lege i hele mitt liv. Har en, ikke så ung nu lenger, mannlig fastlege som har vært fanilielegen våres. Han er den mest fantastiske legen som er!
 
For meg spiller det større rolle hvordan legen er enn hvilket kjønn.

Hadde en mannlig vikar i forrige svangerskap, han kunne ingen kunnskap om svangerskap, så da bytetr jeg lege

Har og vært til mannlig leke på kk som gjorde en underlivsundersøkelse til noe vondere enn selve fødselen, så der oppe vegrer jeg meg veldig om det er en mannlig lege.

Har vært til forskjellige mannlige gynekologer, de fleste har vært flinke, men en hadde rykte på seg for å være ufin og ekkel, spesielt mot unge, noe jeg også opplevde.

Også har jeg hatt fastleger som har vært mødre til barn i klassen til barnet mitt, da har jeg også byttet lege, mest av hensyn til barna mine.

Jeg velger helst kvinnelig lege, men ikke alltid det har vært suksess! :)
 
Foretrekker mannlige leger jeg, både som fastlege, og faktisk og til gynekologiske undersøkelser (går privat til gyn-sjekk) :) Har stort sett bedre kjemi med og lettere for å snakke med mannlige helsepersonell på mange ting :)
Jeg er enig i det! Altså mannlig gynekolog :)

Syns de er mer forsiktige jeg :p
 
Jeg foretrekker kvinnelig lege, for de gangene jeg må kle av meg eller snakke om intime saker. Men den beste legen jeg har hatt var en mann. Han var attpåtil fra Midtøsten, skikkelig mørk og grov type, ordentlig mannemann med masse hår. Jeg hadde sett feil på lista da jeg skulle velge lege, og navnet hans sa meg ingenting om kjønn. Så trodde jeg kom til en dame, men så satt han der :woot: Da var det litt seint å snu, så jeg tenkte jeg fikk prøve han da. Og rådyktig var han, trengte aldri «mase» på han om noe, han dobbeltsjekket alt, tok alt seriøst, fulgte opp og var nøye. Men jeg ønsket ikke å ta underlivsundersøkelser hos han. Så det ble en ekstra utgift til gynekolog. Syntes det ble pinlig å tenke på de digre, hårete hendene oppi der. En mer feminin mann hadde jeg vært mer komfortabel med.
Nå har jeg flyttet igjen, og måtte få ny lege. Skulle gjerne beholdt han gamle, men det blir for langt å reise for å gå til legen. Valgte kvinnelig lege denne gangen. Er mer komfortabel med det, i tilfelle intimproblemer. Men merker at det tar tid å bygge opp tillit til ny lege, uansett hvor gamle de er eller hvilket kjønn. Min nye lege er på min alder. Tenkte først at det var litt rart, men må jo innse at jeg begynner å bli godt voksen selv ;)
 
Bryr meg ikke om kjønn så lenge de er flinke :p
 
Fastlegen min er en ung kjekk kar. Nå er jeg litt reservert som person så jeg syns det er kjempe flaut å ta opp litt sånne intime ting. Men han er dyktig og han tar alt seriøst så jeg er veldig fornøyd med han.
 
Mange år med fertilitetsproblemer og div har gjort meg fullstendig immun, her kan hvem som helst få se på hva som helst, nesten så hvis en tilfeldig nabo spør om å få se opp i mine private områder så kjør på :hilarious:

Fastlegen min er dame, men hun hadde tilfeldigvis en ledig plass da jeg flytta hit, var ikke mer avansert enn det. Så lenge de gjør en god jobb og kan faget sitt så spiller hverken kjønn eller hudfarge eller syltetøypreferanser noen rolle for meg :)
 
Back
Topp