Klargjøring!!

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
I dag er det bare 6 (!!!) uker igjen til termin.
Vi har nesten ikke gjort klart NOEN ting enda :o

I morgen starter jeg med å gjøre klart alle klærne, bytte klær i stellekommoden siden storebror har alle klærne sine i den allerede. Det siste som mangler da er å sette opp senga, og før det må vi ommøblere på soverommet, så gubben skal ta den biten når an er blitt frisk. :)

Skal å hente 3 gratispakker i morgen, og har sånn smått funnet ut hva jeg må handle inn til han kommer ut :)

Så langt har jeg:
- må kjøpe noen store gode truser
- kjøpe ammeinnlegg
- kjøpe et koseteppe til baby
- kjøpe purelan i tilfelle såre brystvorter
- kjøpe saltvannsdråper
- kjøpe paracet for å ha i tilfelle vi trenger (bor langt fra nermeste apotek)

Det meste skal pakkes i fødebaggen. Har bestilt ammeinnlegg fra lilleba, har beatilt en ammebh fra cubus (må prøve den før jeg bestemmer meg for å kjøpe flere) og nar kjøpt inn en pakke bleier.

Er det noe mer jeg må ha, som jeg har glemt?
Klarer ikke å huske :P

Hvor langt har dere kommet i forberedelsene? Kjenner stresset litt nå :P 6 uker går fort, og det kan jo faktisk skje når som helst med de fleste av oss på juniforumet nå.

42 dager igjen her. Og jeg har ikke gjort en eneste ting. IKKE EN ENESTE EN :eek:

Nå har vi en del av utstyr fra før, men er jo alltid noen småting som må på plass. Ikke vet vi kjønn heller så det begrenser shoppingen og klargjøring av klær. Men har begynt å forme små lister i hodet mitt da :P
Kanskje å få det ned på papir og ikke minst få det gjort!

42 dager igjen her. Og jeg har ikke gjort en eneste ting. IKKE EN ENESTE EN :eek:

Nå har vi en del av utstyr fra før, men er jo alltid noen småting som må på plass. Ikke vet vi kjønn heller så det begrenser shoppingen og klargjøring av klær. Men har begynt å forme små lister i hodet mitt da :P
Kanskje å få det ned på papir og ikke minst få det gjort!
Vi har også mye fra før, og vet at det blir en til gutt :) venter med det meste av innkjøp av klær til vi ser hva vi har behov for :)

36 dager igjen. Har kjøpt det meste men alt står ferdig pakket ennå.
Glemte å kjøpe bleier! Skal kjøpe idag. Ellers tror jeg at vi har kjøpt nesten alt.
Begynne å vaske babytøy og sengetøy. Mannen jobber så mye fortiden har lite tid.

Jeg har fortsatt litt tid siden jeg har snart 8 uker igjen, men mangler ikke så fryktelig mye.. Tror jeg... Vi har også det meste vi trenger av utstyr etter storesøster, så det slipper vi å ordne. Har ellers ryddet ut av stellekommoden å kjøpt inn det meste av klær som vi trenger i starten. Skal kjøpe inn mer klær når jeg ser hav vi trenger. Så nå er det vasking av hus, klær og utstyr som gjennstår og innkjøp av div praktiske ting som bleier, tørrservietter, purelan... Grur meg til husvasken, men gleder meg til den er ferdig :p

6 uker igjen her også og begynner å kjenne på det nå at det er på tide å begynne å ordne ting klart. Første maskin med babytøy er i vaskemaskinen.
Trenger å å handle inn litt små ting og må få tak i bilstol.

Hm... Jeg er 33+2 i dag og tror jeg har fryktelig god tid... Bør jeg begynne å stresse nå?
Vi holder på å rydde og vaske i hele huset, selger unna ting og tang på facebook i håp om å få et hus med lite ting og mye orden :) sikkert en form for redebygging...
Barnerommet er omtrent klart, selv om det nok ikke blir tatt i bruk før nærmere juletider. Vi mangler stellebord og tøybleier. Må vel snart få bestilt de bleiene vi trenger så jeg får vasket de før de skal tas i bruk.
Har ikke bestilt noen gratisbokser av noe slag. Tror ikke jeg vil få bruk for alt som er oppi og synes det er bortkastet å dra til gards ting man ikke trenger.
Ellers er vogn og seng i hus, samt litt klær. Kjøper mer klær ved behov. Er vel ikke så mye som trengs i begynnelsen? Er veldig newbie kjenner jeg ;)

Merker at jeg er glad for at jeg begynte tidlig, og har fordelt arbeidet og innkjøpene over 6 måneder ca, for nå begynner alt å bli tungt å drive med. For dere som mangler mye, så får dere tenke at mye kan ordnes etter fødselen også :)

Føler ting begynner å falle på plass nå endelig :) 5 uker til termin her idag! Mannen min satte opp stelleplassen for meg på badet igår, har liksom ikke funnet helt det stellebordet jeg ville ha også vil jeg ha masse plass, så han installerte en benkeplate med kommode og skittenstøykurv under så nå er jeg fornøyd :) har kjøpt noen fine oppbevaringskurver til å ha oppå benken, og skal kjøpe inn en stellematte og uro til å henge over :) fått opp vugga på soverommet vårt, funnet fram alle nøytrale klær fra storebror, vasket alle klær og tekstiler, har både enkel og søskenvogn i hus, og masse annet utstyr er gått gjennom/kjøpt inn og lagt klar :) nå mangler jeg bare et lammeskinn til, stellematte, sterilisator, brette og rydde klærne inn i kommoden, pakke fødebagen og prøve å få laget litt frysemat ;) skal prøve å bli helt ferdig i løpet av de neste to ukene så jeg bare kan ruge og vente fra uke 37 :)

Har hatt roen fram til nå, egentlig. Kjøpt inn alle de store tingene litt etter litt, og handlet litt klær, sengetøy, kluter og håndklær etc når det har vært på salg. Hatt all verdens tid. Men plutselig i helga, så kjente jeg at NÅ vil jeg ha alt klart. Mangler masse klær, vogna har ikke ankommet ennå, stellekommoden er ikke kommet på plassen sin, fødebag er ikke påbegynt. Har fem uker til termin i morgen, så har nok mest sannsynligvis god tid ennå, men skulle helst ha hatt alt klappet og klart i går kjennes det ut til i hodet mitt :p

hadde tenkt feil, er 6+6 igjen til termin, så ble litt roligere nå :P

Men har fått gjort masse i dag!! Men kjenner det godt i bekkenet nå...
Har fått hentet gratispakke fra libero og vitus apotek i dag, og kjøpt inn de tingene jeg mangla, pluss litt ekstra :P
Har vaska babyklær. så i morgen må vi vel få det lagt på plass :)
Gjør det nå mens jeg har mamma på besøk og gubben er syk :P

Har ikke gjort NOE! Det blir ikke gjort noe særlig de neste tre ukene heller. Jeg sitter midt i eksamensperioden her, og det er et heseblesende rotterace. Først om tre uker får jeg muligheten til å roe ned og forberede meg på alt det fantastiske som kommer, så lillebror bør jammen ikke komme tidlig! ;)

Har ikke gjort NOE! Det blir ikke gjort noe særlig de neste tre ukene heller. Jeg sitter midt i eksamensperioden her, og det er et heseblesende rotterace. Først om tre uker får jeg muligheten til å roe ned og forberede meg på alt det fantastiske som kommer, så lillebror bør jammen ikke komme tidlig! ;)

føler med deg!
Holder på å forbereder til (bare en) eksamen selv. Har jobba steinhardt for å klare å få levert alt som er obligatorissk før eksamen. Hoff.

Er snart med mållinja :D

men man har jo fortsatt tid til å gjøre en del etter fødselen da, man MÅ jo ikke ha ALT klart :)
Kjekt med alt som er gjort, men tror mange føler at alt er nødt til å være klart før babyen kommer.

føler med deg!
Holder på å forbereder til (bare en) eksamen selv. Har jobba steinhardt for å klare å få levert alt som er obligatorissk før eksamen. Hoff.

Er snart med mållinja :D

men man har jo fortsatt tid til å gjøre en del etter fødselen da, man MÅ jo ikke ha ALT klart :)
Kjekt med alt som er gjort, men tror mange føler at alt er nødt til å være klart før babyen kommer.
Ja, du har rett i det! Vi har heldigvis litt utstyr fra før siden han er nr to, så det viktigste (bilstol o.l.) må bare vaskes, så er det klart. Men det hadde jo vært greit å ha en seng til han. ;-)

Lykke til med eksamen! Godt å få sånt unnagjort før man får en mini i hus! :-)

Ja, du har rett i det! Vi har heldigvis litt utstyr fra før siden han er nr to, så det viktigste (bilstol o.l.) må bare vaskes, så er det klart. Men det hadde jo vært greit å ha en seng til han. ;-)

Lykke til med eksamen! Godt å få sånt unnagjort før man får en mini i hus! :-)
Lykke til selv!! :)

Jo vi har mye klart siden det er nr 2 her og, feks stelleplassen står jo klar :p

Jeg har 7 uker igjen og ting begynner å komme på plass i huset.....vasker barneklær om dagen da vi har en god del fra storesøster og fra vår 6mnd gamle niese.....kommoden er også i hus så da er det bare å fylle den opp:-)
Mangler litt små ting, men de store tingene er på plass.
Tenkte jeg skulle bake litt så jeg har litt liggende i fryseren når de besøkende kommer i barseltiden.....noen som har forslag til hva som er godt og egner seg til å fryse ned for så å tine opp igjen uten at det blir tørt?

Jeg har 7 uker igjen og ting begynner å komme på plass i huset.....vasker barneklær om dagen da vi har en god del fra storesøster og fra vår 6mnd gamle niese.....kommoden er også i hus så da er det bare å fylle den opp:)
Mangler litt små ting, men de store tingene er på plass.
Tenkte jeg skulle bake litt så jeg har litt liggende i fryseren når de besøkende kommer i barseltiden.....noen som har forslag til hva som er godt og egner seg til å fryse ned for så å tine opp igjen uten at det blir tørt?
Kanelsnurrer :D evt fylte horn også.
Jeg kommer ikke til å bake noe.. mest bare fordi at fryseren allerede er stappa, men også fordi at de fleste tar med noe godt når de kommer på besøk, så jeg ser ikke noe nødvendighet med det :)

Kanelsnurrer :D evt fylte horn også.
Jeg kommer ikke til å bake noe.. mest bare fordi at fryseren allerede er stappa, men også fordi at de fleste tar med noe godt når de kommer på besøk, så jeg ser ikke noe nødvendighet med det :)

Tenkte på kanesnurrer....takk for tipset;-)
Husker fra forrige gang at de fleste hadde med seg noe, men alltid kjekt å ha litt på lur:-)
Også er det jo kos å pusle litt med sånn de siste ukene før hun kommer:-)

Back
Topp