Klar for attpåklatt ❤️

5+1
Dvs jeg er vel ca 5+1, jeg vet jo ikke sikkert når jeg hadde EL, men mens termin sier nå det :)
Og godt er det.. I dag begynner hjertet til lille frø å slå, det er nesten magisk :Heartred
Tenk at inni her så har det starta å vokse et nytt lite menneske som jeg skal få gleden av å gå med i 9mnd før jeg får (forhåpentligvis) se han eller hun vokse opp og kanskje få egne barn en dag.
Dattera mi sier hu ikke skal ha barn selv, men hu er bare 12 enda, så jeg håper det snur.. For jeg tror det å ha en datter som skal ha barn er nesten like fint som å få barn selv.. Om ikke enda finere :Heartred det gjør at jeg gleder meg litt ekstra til å si det til mamma :) men det er enda noen uker til det gitt.

Et kjapt overblitt viste at jeg hadde igjen 5 tester i dag, så da måtte jeg jo svi av en til OG kjøpe meg en digital med ukeindikator som jeg skal hente på apoteket etterpå :) hehe.. Vil jo se 3+ :D
På dagens strimmel er teststreken mørkere enn kontrollstreken, juhu! :wav
Alle symptomer som jeg har kjent på den første tidlige tida er litt mildere akkurat nå, spennende å se om det roer seg helt eller om det tar seg opp igjen og blir verre..
Jeg har tenkt på mye som kan gå galt.. Men tenker at jeg kan velge å være redd for at noe skal skje eller bare nyte det her til det fulle.. Jeg velger det siste! Ingen vits at jeg skal ta sorgene på forskudd, det har jeg ingen grunn til enda.. For enn så lenge er jeg gravid og skal ha baby januar 2023 :love7
I dag er det bare 12 dager til TUL :Heartred
Den fine teststreken da! Hurra:wav :love7 Her spirer og gror det! Gratulerer igjen :Heartred
 
5+0 :wav

Deilig å runde av en ny uke, det gjør godt.
Husker jeg våkna med følelse av hovent tannkjøtt 20.april og så på det som et tegn.. Og det har jeg våkna med nå om natta de siste 4 nettene også, så kanskje det er en del av hovne slimhinner det da? :) for nesa, den er også tett.. Jeg er avhenging av nesespray fra tidligere, men nå har det blitt enda litt verre. Husker det var sånn med første også, da bruke jeg nesespray helt frem til hu ble født, da var det på magisk vis borte over natta. Håper det skjer denne gangen også :smiley-angelic001
Ellers er puppenen fortsatt ømme, de har vokst litt. Kjenner en følelse av noe rart i magen, spesielt om natta :) og trøtt da, hele tida :p... Og litt fort i dårlig humør.. Blæh.. Og litt uvel, spesielt til kvelden.
Kan ikke huske at jeg hadde andre symptomer enn ømme bryster for 13år siden.. Spennende å se om det betyr at det er et annet kjønn eller kanskje fordi jeg rett og slett nå er litt mye eldre :)

Teller det ned til TUL, under 2 uker igjen nå.
Lag en bra tirsdag :)
Åh, den tette nesa :hungover: Det er kjipe greier. Hadde også det symptomet sist graviditet og nøt virkelig å endelig kunne puste ordentlig når hun ble født. :p
 
Goood morgen, 5+5 :)

Tok en test igjen i dag, nyter å se strekene :love7

Men nå skal jeg slutte å teste. Har igjen 4 stk, de skal jeg gi til et vennepar som nok etterhvert skal starte med prøving..men de får de ikke før vi skal fortelle det til verden så klart :) men det nærmer seg!
Bare 8 dager til TUL nå og når juni kommer igang da så tror jeg kanskje nyheten henger i en tynn tråd gitt :p meningen er å holde til midten av juni, men vi gleder oss veldig begge to til å si det.. Så vi får se.

Formen er bra, kjenner at det jobber i magen. Litt trøtt og kje, treningslysta er lav og kvalmen kommer og går litt. Den er ikke så sterk, så ingen behov for kvalmestillende enda ihvertfall. Humøret kan svinge litt, men glad for å ha en kjærest som erter meg litt og ler istedet for å reagere teit på at jeg er teit :p for jeg skjønner det jo selv.

Helga har flydd avgårde og det er ekstra allright i en tid hvor jeg synes tida går så aaaaltfor sakte! Gleder meg så veldig og er spent på TUL :Heartred
Gleder meg spesielt mye til at samboer skal få se noe anna enn streker :p
Vi har tatt praten om hva vi gjør dersom det er noe galt osv senere i svangerskapet, med tester og ul.. Det er godt og skummelt på en gang, men for de aller fleste så går jo det her faktisk bra.

Klar for en dag ute på motorsykkel tur og i kveld skal jeg kose meg 1mnd gammel lita jente :Heartred
Ha en fin søndag :love2
 
Tida fløy avgårde (eller tida som gravid gikk jævelig sakte faktisk :p ) og vipps er lillegutt 5.5mnd og vi har startet jobben for en lillebror eller lillesøster :D
Sluttet med minipille for 1.5uke siden, ikke hatt mens når jeg har brukt dem.. så vanskelig å si hvordan syklusen er. Forsøkte el test 3-4dager etter slutt, den var litt sterk (men ikke like sterk som teststrek) så tok en ny de neste dagene som ble svakere. Så passa på å legge til litt aksjer, tilfelle ;)
Så om jeg tar utgangspunkt i ca den tida så er jeg vel 6dpo ish i dag og graviditetstest var blank :p ikke så rart det da.. men klarte ikke la være. :bag:
Hatt mensmurring som kommer og går litt de siste dagene , tror puppene kjennes litt anderledes ut , men det er jo fort pga amming :) spent på om det blir mensen eller to streker som kommer først.
Forhåpningene om positiv test er jo der , men samtidig så må det jo være veldig liten sjans for å klare det før vi på en måte har kommet inn i første PP :)

Gøy å være inne her og lese hvordan den første tiden var sist :D
Bare å vente i spenning her nå
 
Tida fløy avgårde (eller tida som gravid gikk jævelig sakte faktisk :p ) og vipps er lillegutt 5.5mnd og vi har startet jobben for en lillebror eller lillesøster :D
Sluttet med minipille for 1.5uke siden, ikke hatt mens når jeg har brukt dem.. så vanskelig å si hvordan syklusen er. Forsøkte el test 3-4dager etter slutt, den var litt sterk (men ikke like sterk som teststrek) så tok en ny de neste dagene som ble svakere. Så passa på å legge til litt aksjer, tilfelle ;)
Så om jeg tar utgangspunkt i ca den tida så er jeg vel 6dpo ish i dag og graviditetstest var blank :p ikke så rart det da.. men klarte ikke la være. :bag:
Hatt mensmurring som kommer og går litt de siste dagene , tror puppene kjennes litt anderledes ut , men det er jo fort pga amming :) spent på om det blir mensen eller to streker som kommer først.
Forhåpningene om positiv test er jo der , men samtidig så må det jo være veldig liten sjans for å klare det før vi på en måte har kommet inn i første PP :)

Gøy å være inne her og lese hvordan den første tiden var sist :D
Bare å vente i spenning her nå
Da er vi i like situasjon (bortsett fra at jeg gikk på minipille i fem år før jeg sluttet). Sluttet for 1,5uke siden, murret/stakk noe verre i helga og smerter, men hadde dessverre ikke eltester tilgjengelig da. Veldig ømt igår da vi hadde oss en runde, og tok en ny eltest idag som var nokså sterk. Misliker å ikke vite hvor jeg er i syklusen, også SÅ utålmodig man blir :hilarious:
Spennende å følge deg på jakt etter en liten en :Heartred
 
Da er vi i like situasjon (bortsett fra at jeg gikk på minipille i fem år før jeg sluttet). Sluttet for 1,5uke siden, murret/stakk noe verre i helga og smerter, men hadde dessverre ikke eltester tilgjengelig da. Veldig ømt igår da vi hadde oss en runde, og tok en ny eltest idag som var nokså sterk. Misliker å ikke vite hvor jeg er i syklusen, også SÅ utålmodig man blir :hilarious:
Spennende å følge deg på jakt etter en liten en :Heartred
Åå så spennende ! Håper skikkelig at jeg bare blir gravid med en gang, uten mensen først, men om den uansett skal komme så håper jeg den kommer snart altsåå.. så kan man teste og legge inn aksjer til rett tid osv :hilarious:
Tok en el test også i dag bare for å ha gjort det og den var svak , så venter liksom bare på at dagene skal gå litt. Må vel teste igjen i helga tenker jeg :)
Ja det her blir kjempespennende! Og håper det går greit fort til to gode streker for begge :D
 
Tida fløy avgårde (eller tida som gravid gikk jævelig sakte faktisk :p ) og vipps er lillegutt 5.5mnd og vi har startet jobben for en lillebror eller lillesøster :D
Sluttet med minipille for 1.5uke siden, ikke hatt mens når jeg har brukt dem.. så vanskelig å si hvordan syklusen er. Forsøkte el test 3-4dager etter slutt, den var litt sterk (men ikke like sterk som teststrek) så tok en ny de neste dagene som ble svakere. Så passa på å legge til litt aksjer, tilfelle ;)
Så om jeg tar utgangspunkt i ca den tida så er jeg vel 6dpo ish i dag og graviditetstest var blank :p ikke så rart det da.. men klarte ikke la være. :bag:
Hatt mensmurring som kommer og går litt de siste dagene , tror puppene kjennes litt anderledes ut , men det er jo fort pga amming :) spent på om det blir mensen eller to streker som kommer først.
Forhåpningene om positiv test er jo der , men samtidig så må det jo være veldig liten sjans for å klare det før vi på en måte har kommet inn i første PP :)

Gøy å være inne her og lese hvordan den første tiden var sist :D
Bare å vente i spenning her nå
Så spennende! Vi prøver også på to tette, har baby på 10 mnd. Men syklusen er så tullete, og er ikke sikker på om el er på plass ennå, men vi får se! Tror mensen kommer i slutten av uken viss ikke det har skjedd et mirakel og jeg er gravid :p Jeg fullammet til 6 mnd og ammer fortsatt på natt så mulig det er grunnen. Blir spennende og følge deg :)
 
Åå så spennende ! Håper skikkelig at jeg bare blir gravid med en gang, uten mensen først, men om den uansett skal komme så håper jeg den kommer snart altsåå.. så kan man teste og legge inn aksjer til rett tid osv :hilarious:
Tok en el test også i dag bare for å ha gjort det og den var svak , så venter liksom bare på at dagene skal gå litt. Må vel teste igjen i helga tenker jeg :)
Ja det her blir kjempespennende! Og håper det går greit fort til to gode streker for begge :D
Håper også det :happy: ikke store forventninger for positiv g-test med en gang her, har brukt 6pp på begge barna vi har, men vil bare gjerne vite hvordan jeg ligger ann :hilarious:
 
Tida fløy avgårde (eller tida som gravid gikk jævelig sakte faktisk :p ) og vipps er lillegutt 5.5mnd og vi har startet jobben for en lillebror eller lillesøster :D
Sluttet med minipille for 1.5uke siden, ikke hatt mens når jeg har brukt dem.. så vanskelig å si hvordan syklusen er. Forsøkte el test 3-4dager etter slutt, den var litt sterk (men ikke like sterk som teststrek) så tok en ny de neste dagene som ble svakere. Så passa på å legge til litt aksjer, tilfelle ;)
Så om jeg tar utgangspunkt i ca den tida så er jeg vel 6dpo ish i dag og graviditetstest var blank :p ikke så rart det da.. men klarte ikke la være. :bag:
Hatt mensmurring som kommer og går litt de siste dagene , tror puppene kjennes litt anderledes ut , men det er jo fort pga amming :) spent på om det blir mensen eller to streker som kommer først.
Forhåpningene om positiv test er jo der , men samtidig så må det jo være veldig liten sjans for å klare det før vi på en måte har kommet inn i første PP :)

Gøy å være inne her og lese hvordan den første tiden var sist :D
Bare å vente i spenning her nå
Krysser fingre og tær for deg! :love7
 
Håper også det :happy: ikke store forventninger for positiv g-test med en gang her, har brukt 6pp på begge barna vi har, men vil bare gjerne vite hvordan jeg ligger ann :hilarious:
Blir veldig spennende å følge med fremover hos deg også :) har litt mensmurring hver dag , så venter bare på at det skal sette igang .. men ..
 
Jaa , de testene brenner i skuffen :p kanskje dpo 7 .. feiret det med en el og en graviditetstest jeg .. hehe .. er i det minste to streker på en av dem si :hilarious: :bag:
Er det mulig .. jaja .. #testetøs

Har ikke gitt opp håpet helt enda da :)
 

Vedlegg

  • 20230705_100818.jpg
    20230705_100818.jpg
    1,3 MB · Visninger: 46
Så spennende! Vi prøver også på to tette, har baby på 10 mnd. Men syklusen er så tullete, og er ikke sikker på om el er på plass ennå, men vi får se! Tror mensen kommer i slutten av uken viss ikke det har skjedd et mirakel og jeg er gravid :p Jeg fullammet til 6 mnd og ammer fortsatt på natt så mulig det er grunnen. Blir spennende og følge deg :)
Ja jeg vet jo heller ikke hvordan syklusen er, om den egt er igang igjen ordentlig heller. Hadde noen dager mens eundt tiden jeg starta med minipille , ingenting etterpå . Jeg ammer jeg også, men mindre nå når han får 3 måltider ff ila dagen. Blir spennende å se , hva som kommer først av streker og mens nå :) krysser fingre for oss !
 
På vei hjem fra ferietur.. ikke testet siden fredag .. den var blank, altfor tidlig så klart. Skal teste med en gang jeg kommer hjem nå :p mensmurring kommer og går fortsatt , har litt halsbrann med jevne mellomrom.. men det kan jo være fordi jeg er halvfeit også :p
Så krysser fingrene for 2 streker i dag, hvis ikke så kan tr være snill å komme så jeg får starta første ordentlige PP :)
 
Kun en strek på testen i går , så da går jeg ut ifra at det blir tr før to streker ihvertfall. Så den synes jeg kan komme nå, så får vi starta :D
 
Fortsatt ingen tr .. heller ikke noe tegn til noe anna :/ hm .. kanskje jeg tar en test igjen i morgen , bare for å se :p
I dag og i går hadde jeg en episode med sånn "stikk/strekk" nede i magen når jeg reiste meg fra sofaen.. mener å huske jeg hadde det når jeg gikk gravid sist , og Google sier det kan hende , så nå tror jeg liksom i hodet mitt at det er et tegn til tross for at jeg ikke har et eneste symptom ellers :angelic::wacky:
Jaja , den testen lever farlig i morgen :p
 
Fortsatt ingen tr .. heller ikke noe tegn til noe anna :/ hm .. kanskje jeg tar en test igjen i morgen , bare for å se :p
I dag og i går hadde jeg en episode med sånn "stikk/strekk" nede i magen når jeg reiste meg fra sofaen.. mener å huske jeg hadde det når jeg gikk gravid sist , og Google sier det kan hende , så nå tror jeg liksom i hodet mitt at det er et tegn til tross for at jeg ikke har et eneste symptom ellers :angelic::wacky:
Jaja , den testen lever farlig i morgen :p
Så spennende! Når har/hadde du ikm?
 
Så spennende! Når har/hadde du ikm?
Vet ikke , så jeg venter i spenning .. på hva som kommer først av tr og to streker :p sluttet på minipille for 1mnd siden , fødte for 6mnd siden .. ikke hatt tr mens jeg har brukt pillene. Så ikke sikkert kroppen er tilbake i normalen heller.. men du vet, man håper jo og kjenner etter alt som er mens man prøver :angelic: :wacky:
 
Vet ikke , så jeg venter i spenning .. på hva som kommer først av tr og to streker :p sluttet på minipille for 1mnd siden , fødte for 6mnd siden .. ikke hatt tr mens jeg har brukt pillene. Så ikke sikkert kroppen er tilbake i normalen heller.. men du vet, man håper jo og kjenner etter alt som er mens man prøver :angelic: :wacky:
Spennende! Vi har to tette, jeg ble gravid igjen når storesøster var rundt 8 mnd. Krysser fingrene for to streker! Vet du når du hadde EL?

Edit: lest litt i dagbokji nå, regner med du ikke vet om EL heller og alt blir desto mer spennende :smiley-bounce012
 
Last edited:
Spennende! Vi har to tette, jeg ble gravid igjen når storesøster var rundt 8 mnd. Krysser fingrene for to streker! Vet du når du hadde EL?

Edit: lest litt i dagbokji nå, regner med du ikke vet om EL heller og alt blir desto mer spennende :smiley-bounce012
Prøvde teste etter el etter slutt, men fikk den sterkeste testen (som ikke var kjempesterk) første gang jeg testet, ellers bare vært helt lyse .. men i dag kom tr :cool05:hello2 yes!!
 
Back
Topp