Klagetråden

Du kan jo fint ta privat i mellom om du ønsker det :Heartred
Ja, vi vurderer det, men synes det er relativt kostbart, tror den rimeligste var 1500. Men ser når vi får dato på sykehuset først, så får vi ta en vurdering da.

Vi har hatt så mange forsøk i forkant av dette, så har brukt opp alle sparepengene, synes alt er dyrt for tiden :joyful:

I dag tidlig rakk jeg faktisk å bli litt bekymret fordi jeg ikke hadde vært kvalm i det siste. Så gjett hva jeg er i dag! Kjempe kvalm! Det er karma det :hungover:

Ikke sant! Synes spørsmålene var uprofesjonelle og på grensen til frekke. Hva har det å si for han om jeg har hatt ubeskyttet samleie eller ikke? Må han vite om det var med vilje, liksom? Altså, hallo?
Var hos fastlegen igår. Han spurte om det var planlagt eller tilfeldig :hilarious: Rart å spørre om, er det ikke? :smiley-ashamed004

Var hos fastlegen igår. Han spurte om det var planlagt eller tilfeldig :hilarious: Rart å spørre om, er det ikke? :smiley-ashamed004
Da jeg ble gravid med min datter (nummer 2) «prøvde» jeg ikke å bli gravid. Men brukte jo ikke noe prevensjon. Fikk et lignende spørsmål og svarte bare at jeg var ikke akkurat overrasket. Jeg vet tross alt hvordan barn blir til..

Føler meg så teit som er sykemeldt allerede. Ble sykemeldt for 2 uker siden da bare 30% for å kunne begynne litt senere på jobb. Jobber 12.5 time i langvaktsturnus. Nå har kvalmen tatt helt overhånd, og jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb. Jobber innen psykisk helse og rus, så det er mye triggebde lukter i omløp… føler meg liksom bare så ubrukelig…

Føler meg så teit som er sykemeldt allerede. Ble sykemeldt for 2 uker siden da bare 30% for å kunne begynne litt senere på jobb. Jobber 12.5 time i langvaktsturnus. Nå har kvalmen tatt helt overhånd, og jeg ser ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb. Jobber innen psykisk helse og rus, så det er mye triggebde lukter i omløp… føler meg liksom bare så ubrukelig…
Ikke føl deg teit for det. Du lager et menneske i kroppen din! Det er mye jobb det!

Syns det er så merkelig å spørre om, sånn, spiller det egentlig noen rolle når du er der og det er tydlig at du vil beholde?

Ikke føl deg teit for det. Du lager et menneske i kroppen din! Det er mye jobb det!
Med forrige barn var jeg i svangerskapspenger fra ganske tidlig av jobbet 60 som ble redusert til 50 ved 12 uker, å 100 ved 30 uker. Føler det var bedre for kroppen. Denne gang er jeg så sliten pga søvnproblemer, sovetabletter har ikke hatt effekt og jeg føler kombinasjonen av flere ting er med å bidra til kvalmen..

Med forrige barn var jeg i svangerskapspenger fra ganske tidlig av jobbet 60 som ble redusert til 50 ved 12 uker, å 100 ved 30 uker. Føler det var bedre for kroppen. Denne gang er jeg så sliten pga søvnproblemer, sovetabletter har ikke hatt effekt og jeg føler kombinasjonen av flere ting er med å bidra til kvalmen..
Jeg var sykemeldt 100% fra uke 5 med min forrige. Først kvalme. Deretter lungebetennelse. Deretter bekkenet. Jobbet litt redusert innimellom slagene, men da på kontor med verdens kjedeligste oppgaver.
Høres jo ut som om du egentlig trenger å være MER sykemeldt.

Den lille bønna i livmoren min er ikke planlagt overhodet hos oss. Dette visste min lege, og jeg sa det var hans feil som ga meg feilinformasjon. Men jeg ble ikke overrasket :hilarious: Vi gleder oss til nr.4 og jeg har ikke anklaget legen min for noe, det er bare humor og godt humør mellom oss. :D

Synes du det var rart at legen din sporte? Kan hende legen ikke tenkte seg om også? :happy:

Den lille bønna i livmoren min er ikke planlagt overhodet hos oss. Dette visste min lege, og jeg sa det var hans feil som ga meg feilinformasjon. Men jeg ble ikke overrasket :hilarious: Vi gleder oss til nr.4 og jeg har ikke anklaget legen min for noe, det er bare humor og godt humør mellom oss. :D

Synes du det var rart at legen din sporte? Kan hende legen ikke tenkte seg om også? :happy:
Jeg synes det var et rart spørsmål ja. Ser ikke hvorfor det er så veldig relevant for han :smiley-ashamed004

Jeg synes det var et rart spørsmål ja. Ser ikke hvorfor det er så veldig relevant for han :smiley-ashamed004
Om du ikke har et "godt" forhold til legen din skjønner jeg at det er rart. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært rart om min sporte meg. Men det er nok fordi vi nå kjenner hverandre godt og jeg "tuller" en del, så han skjønner nå når det er alvor med meg. Det er jo ikke relevant, du kan jo spørre han hvorfor han lurer på det? :smiley-ashamed004

Om du ikke har et "godt" forhold til legen din skjønner jeg at det er rart. Jeg hadde ikke syntes det hadde vært rart om min sporte meg. Men det er nok fordi vi nå kjenner hverandre godt og jeg "tuller" en del, så han skjønner nå når det er alvor med meg. Det er jo ikke relevant, du kan jo spørre han hvorfor han lurer på det? :smiley-ashamed004
Jeg er hos legen kanskje en gang annet hvert år, så vil ikke si jeg renner ned dørene der :hilarious:

Jeg er hos legen kanskje en gang annet hvert år, så vil ikke si jeg renner ned dørene der :hilarious:
Vi har mye sykdom, så har vært alt for mye. Skulle ønske vi slapp og kunne vært mye sjeldnere :hilarious:

Ja, det var rart. Eneste jeg kan tenke meg at kan være relevant med det er at ved planlagt graviditet har man gjerne tatt folat og unngått alkohol/skadelige stoffer, som kanskje kan være greit å vite? Jeg fikk ikke spørsmål om noe slikt sist jeg var gravid.

Har et veldig godt forhold til fastlegen min, så det første han spurte om var om det var IVF eller spontant gravid :joyful:

Men det har vel litt å si for utgangspunktet for graviditeten, hvilken «modus» du er i. Mye av ansvaret i svangerskapsomsorgen er pålagt den gravide selv, med avstand fra alkohol, nikotin, reduksjon av koffein, tilskudd som folat, jod, sunn mat osv. Så sikkert bare en måte for legen din å finne ut hvor mye hun/han skal informere/rådgi deg ❤️

Jeg var sykemeldt 100% fra uke 5 med min forrige. Først kvalme. Deretter lungebetennelse. Deretter bekkenet. Jobbet litt redusert innimellom slagene, men da på kontor med verdens kjedeligste oppgaver.
Høres jo ut som om du egentlig trenger å være MER sykemeldt.
Ja ble nå sykemeldt 100% i to uker til jeg finner utav litt dosering på kvalmestillende. Deretter 50%. Så får jeg bare se. Er ikke lett å unngå triggere på jobb… Var bare veldig uforventet å bli så dårlig nå.

Skal ha praksis om 20 minutter og er så svimmel og småkvalm at jeg sitter på do og gjemmer meg litt til.

Liker studiet mitt veldig godt, men er så mye fysisk jobb involvert i det, og er så sinnsykt sliten.

Back
Topp