Klagetråden

Det var skummelt. Måtte krangle med føden for å bli lagt inn og tatt seriøst. De ble bare sure på meg for at jeg hadde målt blodtrykk hjemme
Nei herregud? :arghh: Bra du ble innlagt og fikk hjelp til slutt da! De burde jo bare være glad for at du hadde målt hjemme og kom inn!

Nei herregud? :arghh: Bra du ble innlagt og fikk hjelp til slutt da! De burde jo bare være glad for at du hadde målt hjemme og kom inn!
Var innlagt i 10 dager.. naboen min er sykepleier og det var hun som skjønte at det var noe galt med blodtrykk.

Hun løp hjem og hentet måleren og ringte tvert til sykehuset. Da jeg ble satt over til føden så fikk jeg bare sånn surt «hvorfor i ALL VERDEN sitter du hjemme å overvåker blodtrykket ditt?? - det er ganske vanlig å være overveldet når man er førstegangsfødende» bla bla bla

Så hun brøyt inn i samtalen og bare; HALLO! Jeg er sykepleier og DETTE ER IKKE OK! Vi kommer inn nå!

De var like sure da jeg kom fram til føden helt til de målte blodtrykket mitt selv på sin maskin.. da ble det slått full alarm

Var innlagt i 10 dager.. naboen min er sykepleier og det var hun som skjønte at det var noe galt med blodtrykk.

Hun løp hjem og hentet måleren og ringte tvert til sykehuset. Da jeg ble satt over til føden så fikk jeg bare sånn surt «hvorfor i ALL VERDEN sitter du hjemme å overvåker blodtrykket ditt?? - det er ganske vanlig å være overveldet når man er førstegangsfødende» bla bla bla

Så hun brøyt inn i samtalen og bare; HALLO! Jeg er sykepleier og DETTE ER IKKE OK! Vi kommer inn nå!

De var like sure da jeg kom fram til føden helt til de målte blodtrykket mitt selv på sin maskin.. da ble det slått full alarm
Åh det er så typisk helse Norge! Håper du slipper samme runde denne gangen.. helt sykt at man faktisk må være sterk og krangle for å være syk.. det er noe som er feil en plass.
Sto på legevakta på sykehuset (rett attmed arbeidsplass) med skikkelig hjertebank, kvalm, svimmel å bleik. Men de var ikke åpnet enda så måtte kjøre hjem, skulle omentrent ikke kommet meg hjem. Fikk ikke sitte der å vente til det åpnet 30min senere heller

Åh det er så typisk helse Norge! Håper du slipper samme runde denne gangen.. helt sykt at man faktisk må være sterk og krangle for å være syk.. det er noe som er feil en plass.
Sto på legevakta på sykehuset (rett attmed arbeidsplass) med skikkelig hjertebank, kvalm, svimmel å bleik. Men de var ikke åpnet enda så måtte kjøre hjem, skulle omentrent ikke kommet meg hjem. Fikk ikke sitte der å vente til det åpnet 30min senere heller
Ja det er desverre ikke første gangen heller.. jeg tok dette opp med jordmor og hun lurte på om jeg ville velge et annet sykehus.

Jeg sa det får vi ta en vurdering på når vi ser hvordan svangerskapet går og hvordan jeg blir tatt i mot denne gangen.

Det er jo tross alt 6 år siden så mye har nok skjedd.

Ja det er desverre ikke første gangen heller.. jeg tok dette opp med jordmor og hun lurte på om jeg ville velge et annet sykehus.

Jeg sa det får vi ta en vurdering på når vi ser hvordan svangerskapet går og hvordan jeg blir tatt i mot denne gangen.

Det er jo tross alt 6 år siden så mye har nok skjedd.
Sattser på at det går bedre denne gangen! Ja forhåpentligvis har mye skjedd på 6 år! Kjenner jeg gleder meg til fødsel

Forbaskade sukkermaur har flyttet inn hos oss! Er så lei, tar jo sånn tid å bli kvitt...

Forbaskade sukkermaur har flyttet inn hos oss! Er så lei, tar jo sånn tid å bli kvitt...
Vi har god erfaring med å strø kanel der de går. Må byttes ut hver 2.-3. dag og holde på i 1-2 uker vel. Holdt her hvertfall :happy:

Vi har god erfaring med å strø kanel der de går. Må byttes ut hver 2.-3. dag og holde på i 1-2 uker vel. Holdt her hvertfall :happy:
Har skaffet maurbokser som vi har hatt hell med tidligere. Så håper disse tullingene tar også med giften til dronningen. Hvis ikke så blir kanel neste :D Må bare holde robotstøvsugeren borte fra de områdene da, hehe

27 varmegrader og stekende sol ute. Jeg har feber, hodepine, tett nese og sår hals :sorry:

God bedring til deg :Heartred Kvalme og varme går ikke spesielt godt sammen så klarer ikke nyte disse sommerdagene jeg heller.
Ganske tungt å gå sånn hele tiden.. nå er det meste av hodepine mildere men er så tett!

Har så mye hormonsvingninger om dager. Er på ferie sammen med familie som enda ikke vet om graviditeten. Er irriterende å ikke kunne gi de noen forklaring på hvorfor humøret mitt er litt opp og ned om dagen.

Hadde som mål å bare være takknemlig og ikke skrive i klagetråden, men.. denne kvalmen er ikke tull altså! Det gikk fra å være litt på ettermiddag/kveld til å nå være hele dagen, og skikkelig ille. Ingen oppkast, men dette er helt grusomt.

I går kveld lå jeg på sofaen og slappet av mens 2-åringen tok kveldsbadet, fordi jeg var så trøtt og sliten. Plutselig så jeg noen som sto og kikka inn stuevinduet. Det var bare svigermor, men kjente jeg ble mektig irritert over dette. Syns rett og slett det var skikkelig frekt gjort. Hjalp ikke at de kom uanmeldt akkurat i leggetida til 2-åringen! :mad:

Sånn. Da var det ute :hilarious: Jeg har veldig hyggelige svigerforeldre altså, og vi har et godt forhold. Men her ble det behov for ei utblåsning :shy:

27 varmegrader og stekende sol ute. Jeg har feber, hodepine, tett nese og sår hals :sorry:
Er helt grusomt å være syk når det er så varmt. Jeg har vært syk i en uke nå. Først var det vond hals,så tett nese og i dag begynte jeg å hoste å bli skikkeli hæs. Imårgen våkner jeg sikkert uten stemme :hilarious:

Er helt grusomt å være syk når det er så varmt. Jeg har vært syk i en uke nå. Først var det vond hals,så tett nese og i dag begynte jeg å hoste å bli skikkeli hæs. Imårgen våkner jeg sikkert uten stemme :hilarious:
Samme.. i morgen er jeg inne i uke 2 med sykdom.. har valgt å glemme at jeg hadde det sånn sist :hilarious: Brukte nesespray flere ganger daglig i hele svangerskapet..

Samme.. i morgen er jeg inne i uke 2 med sykdom.. har valgt å glemme at jeg hadde det sånn sist :hilarious: Brukte nesespray flere ganger daglig i hele svangerskapet..
Er så slitsomt :hilarious: jeg er avhengi av nesepray,skulle liksom prøve å slutte med den i første svangerskap, men jeg ble jo bare mere å mere tett for hver uke som gikk. Og på slutten av svangerskapet var jeg påtte tett. Da hjalp ikke nesesprayen heller :hilarious:

Sov i hele går. Var våken for å lage frokost og middag, eller så sov jeg for det meste på sofaen. Helt krise, håper inderlig det gir seg snart :P

Ufattelig slitsom å være syk og gravid... Mannen har nettopp vært syk, og nå tror jeg 2-åringen holder på å bli syk også. Jeg orker ikke å være hjem med sykt barn nå!

Back
Topp