Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette er ikke helt logisk!
Er dette tarmgass??? 
Forstår deg kjempe godt8+6, førstegangs. Savner så mye mat og er (allerede) lei av alle begrensningerEr det lov å si at det å være gravid er noe skikkelig dritt?
Haha.
Sushi, myke oster, charcuterie, kjøtt og sjømat som ikke alltid er fullstendig gjennomstekt, ingefærshots om morgenen, harde sirkeløkter, et glass vin i ny og ne… Hadde vært så mye greiere spesielt nå når man feirer jul og nyttår i Thailand i to uker. Skal ikke klage altså, veldig stas, men man blir hoven i hele kroppen av varmen, sliten, orker ikke oppleve alt man har planlagt som ikke-gravid, kvalm av alle lukter her, kvalm av mye matlukt, thaimat er plutselig kvalmende(?), må være superforsiktig med alt av mat - ingenting kan være skylt i springvann, ikke oppskåret frukt, ikke buffé, ikke streetfood som er BIG her i Thailand, ikke Thai massasje som jeg hadde gledet meg til. Trafikk/moped. Jeg vet jeg skal være såD) glad for at man er så heldig å bli gravid, noe jeg virkelig er etter at mine egne foreldre slet med å få barn, men det må da være lov å klage litt og innrømme at det kræsjer med bryllupsreisen man hadde lagt så mange planer for og investert så mye penger i
![]()
Det er lov å kjenne på en frustrasjon selvom du er lykkelig. Det må ikke alltid være alt eller ingenting. Kan fortelle at jeg selv har spist både kjøtt (gjennomstekte biffen veldig godt selv) og sushi (valgte bare med frityr scampi) Folk må gjerne tenke det de vil om de valgene men kjente at det var riktig for meg.Samme her, puppene har tatt helt av, har levd i yogabukse og en løs sportsbh i 4 uker, vet alt vokser, men fikk hakeslepp når jeans ikke passet og fikk fire pupper når jeg skulle ta på bhHar måtte bare krype til korset og gå å kjøpe nye BH-er og bukser. Dyrt men orker ikke mer at ting ikke passer og jeg er bare 9+1 med en mage som ser ut som jeg er halvveis. Har gått opp to cup størrelser og en bånd størrelse i BH-en, jeg er så fortvilet. Hvordan skal dette ende når det er melkeproduksjon på gang?!
Spiser også biff (godt stekt) og scampi-sushi, og ser ingen problemer med det!Forstår deg kjempe godtDet er lov å kjenne på en frustrasjon selvom du er lykkelig. Det må ikke alltid være alt eller ingenting. Kan fortelle at jeg selv har spist både kjøtt (gjennomstekte biffen veldig godt selv) og sushi (valgte bare med frityr scampi) Folk må gjerne tenke det de vil om de valgene men kjente at det var riktig for meg.
Det blir spennende å se. Samme her, heldigvis er det en del salg nå. Fant noen deilig myke bher på kaphal til 50% to str. Opp. Mammaklær selges ikke lenger i fysiske butikker fant jeg fort ut.Har måtte bare krype til korset og gå å kjøpe nye BH-er og bukser. Dyrt men orker ikke mer at ting ikke passer og jeg er bare 9+1 med en mage som ser ut som jeg er halvveis. Har gått opp to cup størrelser og en bånd størrelse i BH-en, jeg er så fortvilet. Hvordan skal dette ende når det er melkeproduksjon på gang?!
Så kvalm at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg, og et hus på 7 grader inne. Herlig!Spiser også biff (godt stekt) og scampi-sushi, og ser ingen problemer med det!
Det er ingen råd til gravide som sier at man ikke skal spise kjøtt - men det må være varmebehandlet/gjennomstekt. En gjennomstekt biff er med andre ord helt i tråd med alle råd og utgjør ingen risiko.Forstår deg kjempe godtDet er lov å kjenne på en frustrasjon selvom du er lykkelig. Det må ikke alltid være alt eller ingenting. Kan fortelle at jeg selv har spist både kjøtt (gjennomstekte biffen veldig godt selv) og sushi (valgte bare med frityr scampi) Folk må gjerne tenke det de vil om de valgene men kjente at det var riktig for meg.
Godt å høre det ikke bare meg! Det ble en lite stykke røkelaks i julen her ogsåDet er ingen råd til gravide som sier at man ikke skal spise kjøtt - men det må være varmebehandlet/gjennomstekt. En gjennomstekt biff er med andre ord helt i tråd med alle råd og utgjør ingen risiko.
Det er heller ikke frarådet å spise sushi. Det er enkelte fiskeslag man skal være forsiktig med, og man skal passe på at råvarene er ferske. Spis sushi fra et seriøst sted så er su helt good. Jeg koser meg med røkelaks også, bare passer på at jeg spiser fra nyåpnet pakning og godt innenfor holdbarhetsdato.

Sykmeld deg! No-brainer. Hilsen Rømmelærer.Jeg har fått hentet ut kvalmestillende i dag etter å ha pint meg gjennom en juleferie med en ekstrem kvalme. Får nesten ikke i meg mat. Jeg er lærer i småskolen, og skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom jobbhverdagen. Er bare 7+1, så har ikke delt det med lederen min enda… What to do?![]()
Takk for refleksjoner <3 Er kontaktlærer, ja :/ derfor jeg kjenner ekstra på ansvarsfølelsen også, både overfor elevene mine, foreldrene og kollegaene. Forrige graviditet presset jeg meg til det ytterste, og ga alt for mye på jobb - men da hadde jeg ikke en liten hjemme som trengte mammaen sin. Nå når man har en liten en hjemme fra før som trenger deg, så føler jeg saken er ganske enkel. Sykemelde seg til verste kvalmen er over, håpe at bekkenet ikke begynner å tulle seg mer (det startet supertidlig med forrige også - akkurat samme sted) - hvile når lille er i barnehagen, og kunne gi det jeg klarer når hen er hjemme fra barnehagen. Er så mye enklere å skrive dette, enn å gjennomføre… men skal sende en melding til fastlegen i dag.Sykmeld deg! No-brainer. Hilsen Rømmelærer.
Okei: liten modifikasjon da: er du kontaktlærer? Hvis ikke: no-brainer. Hvis du er, ta ut egenmelding en dag eller to og se hvordan xonvea (antar jeg?) funker. Kan jo være det funker topp. Hvis de ikke fungerer, eller delvis: sykmeld deg evnt delvis. Kanskje etter 1. trimester er du mer på beina igjen.
Men jeg kjenner på ansvarsfølelsen ovenfor lærere og kollegaer altså!
Ja, da vet du hva du må gjøreTakk for refleksjoner <3 Er kontaktlærer, ja :/ derfor jeg kjenner ekstra på ansvarsfølelsen også, både overfor elevene mine, foreldrene og kollegaene. Forrige graviditet presset jeg meg til det ytterste, og ga alt for mye på jobb - men da hadde jeg ikke en liten hjemme som trengte mammaen sin. Nå når man har en liten en hjemme fra før som trenger deg, så føler jeg saken er ganske enkel. Sykemelde seg til verste kvalmen er over, håpe at bekkenet ikke begynner å tulle seg mer (det startet supertidlig med forrige også - akkurat samme sted) - hvile når lille er i barnehagen, og kunne gi det jeg klarer når hen er hjemme fra barnehagen. Er så mye enklere å skrive dette, enn å gjennomføre… men skal sende en melding til fastlegen i dag.

What?Klager over alle blåmerkene og kløen som dekker hele magen
Hehe. Går på progresteron støtte, setter en sprøyte i magen hver dagWhat?kjedelig