Klagetråd

Er så utrolig sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Kunne sikkert sovet døgnet rundt. Er 100% sykmeldt denne uken så jeg sover stort sett når 2 åringen er i barnehagen. Nå sitter jeg og lader opp til å hente henne. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare jobb neste uke. Går på maks dose xoneva så kanskje noe med det å gjøre? Føler meg også veldig gravid allerede, magen stikker ut og kondisen er helt ute å kjøre. Kan ikke huske det var så ille med første. Noen andre som kjenner seg igjen?

Er så utrolig sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Kunne sikkert sovet døgnet rundt. Er 100% sykmeldt denne uken så jeg sover stort sett når 2 åringen er i barnehagen. Nå sitter jeg og lader opp til å hente henne. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare jobb neste uke. Går på maks dose xoneva så kanskje noe med det å gjøre? Føler meg også veldig gravid allerede, magen stikker ut og kondisen er helt ute å kjøre. Kan ikke huske det var så ille med første. Noen andre som kjenner seg igjen?
Hvis du ikke kjenner deg klar for jobb, så ikke press deg. Be om forlenget sykmelding. Er det noe jeg har fått erfart selv gjennom de andre svangerskapene så er det at du aldri vinner på å presse deg og ingen takker deg for det heller. Viktigst å ta vare på helsa si nå, både for deg selv og barnet du alt har, og ikke minst lille i magen.

Hvis du ikke kjenner deg klar for jobb, så ikke press deg. Be om forlenget sykmelding. Er det noe jeg har fått erfart selv gjennom de andre svangerskapene så er det at du aldri vinner på å presse deg og ingen takker deg for det heller. Viktigst å ta vare på helsa si nå, både for deg selv og barnet du alt har, og ikke minst lille i magen.
Ja mulig jeg må gjøre det, får så dårlig samvittighet men må bare legge det fra meg

Sliter skikkelig med søvn, våkner 3-4 ganger om natten og må på do. Bruker lang tid på å sovne igjen, vil helst ligge på rygg, men er redd det skader baby senere så blir liggende å snu meg. Drikker en del om natten fordi jeg er helt tørr i munnen og føler meg dehydrert, er livredd for at baby ikke skal få nok veske.

Sliter skikkelig med søvn, våkner 3-4 ganger om natten og må på do. Bruker lang tid på å sovne igjen, vil helst ligge på rygg, men er redd det skader baby senere så blir liggende å snu meg. Drikker en del om natten fordi jeg er helt tørr i munnen og føler meg dehydrert, er livredd for at baby ikke skal få nok veske.
Søvnen er vanskelig her og, ligger ofte våken mye på natta, skikkelig slitsomt!

Å ligge på ryggen er absolutt ikke skadelig så tidlig i graviditeten. Er når babyen begynner å bli tung og kan presse på store blodkar det ikke er anbefalt over lang tid, men så tidlig er absolutt ikke farlig. Babyen får også nok veske uansett om du drikker masse på natta eller ikke, man blir jo gjerne veldig tørst bl.a. fordi blodvolumet skal øke veldig underveis:Heartpink

Har jeg blitt _enda_ verre?? Fire magetømminger i dag, fosterstilling hele dagen… :bag: :android: Mannen syntes det er lite sjarmerende at jeg syntes så synd på meg selv. Skjønner jo det, men det er litt tøffe dager nå.
Du, jeg synes du har full rett til å synes så synd på deg selv som du bare vil! Sånne menn som ikke kjenner det på kroppen selv kan ryke og reise. Eller iallefall holde munn og prøve å være hjelpsomme i steden for å kritisere. :hilarious: Håper du føler deg bedre snart!

Jeg er så tiltaksløs! Ikke egentlig sånn utrolig sliten tror jeg. Eller jeg ligger her på sofaen og har vært her hele dagen. Men jeg føler veldig på at jeg burde komme meg ut i frisk luft, pakket ut baggen min etter juleferien, gjort noe fornuftig! Er 50% sykemeldt og jobbet full dag i går så det er greit å ta en rolig jobbdag. Jeg bare strides sånn inni meg liksom, mellom rastløs og sliten og tiltaksløs og dårlig samvittighet.

Kjenner meg veldig igjen. Jeg har ei på 2 år og 3 mnd. Mer kvalm og mer sliten denne gangen. Spesielt sliten. Du er ikke alene om å føle det slik <3

Trodde formen var på vei til og bli bedre :( men nei!! Føles som den er på vei til å bli verre. I går var jeg svimmel og i dag ser jeg stjerner! Trøster meg med at det sannsynligvis bare er morkaken som jobber med å koble seg på!

Trodde formen var på vei til og bli bedre :( men nei!! Føles som den er på vei til å bli verre. I går var jeg svimmel og i dag ser jeg stjerner! Trøster meg med at det sannsynligvis bare er morkaken som jobber med å koble seg på!
Det jobbes på inni der! :Heartred Pass på at du får i deg nok mat og vann, har du vært på svangerskapskontroll og sjekket jernlager? Jeg var selv veldig mye svimmel i starten, det verste gav seg rundt uke 7.

Det jobbes på inni der! :Heartred Pass på at du får i deg nok mat og vann, har du vært på svangerskapskontroll og sjekket jernlager? Jeg var selv veldig mye svimmel i starten, det verste gav seg rundt uke 7.
Det gjør nok det ja!! :) ja jeg spiser og drikker! Så tror det er good!
Nei har en lege som ikke vil ha meg inn før uke 12… hehe. Har time 28 januar

Back
Topp