Var sykt tungt og lage middag idag 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Så irriterende og hensynsløst! Kan du snakke med henne om det? Eventuelt hvordan reagerer hun?Skal ta en skikkelig utblåsning..
Vi eier leilighet i en vertikaldelt tomannsbolig. Uteområder er felles. Nå har hun som eier over oss havnet i pengetrøbbel og må leie ut boligen må Airbnb. Dette er i utgangspunktet ikke problematisk for oss. Det som derimot er problematisk er:
- Vi måtte finne ut tilfeldig at hun skulle leie ut. Det er ikke greit å la være å informere oss som eier eiendommen sammen med henne.
- Jeg er juridisk eier av husforsikringen. Siden vi fungerer som et sameie må vi ha samme forsikring.
Vi har selvfølgelig ikke utleieforsikring da det aldri har vært snakk om utleie før.
- I utleieannonsen fremstår det som om leietakere har hele huset og eiendommen for seg selv. Det står ikke ett eneste ord om at huset består av to separate enheter eller at eiendommen er fellesområde.
- Det står selvfølgelig ikke et eneste ord om vanlige stilletider, verken i boligen eller nabolaget. I natt hadde gjestene holdt den ene naboen våken kl. ett på natta ved å ake på bilveien mellom husene i boligfeltet.
Jeg blir så sint og frustrert av at det går an å være så hensynsløs overfor oss. Skal sies at dette er bare toppen av kransekaken hva gjelder hendelser med dem som vi finner svært frustrerende. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å være slik selv. Man er jo oppdratt til å ta hensyn og vise respekt for andre..
Kjenner meg litt igjen i denneJeg føler meg bare så blæææ.. kvalm hele tiden, men kaster ikke opp. Stappa og sulten om hverandre. Søvnig som en zombie og føler meg så oppblåst eller at jeg bare har est ut.. føler jeg ser 10 kg større ut over julen. Føler ikke jeg møter meg selv behagelig noe sted… gleder meg til å komme over denne kneika og få litt gnisten tilbake igjen ..![]()
Jeg har lovd meg selv når nyttårsaften er over så skal jeg ta mer vare på meg selv (og kirsebæret i magen) med tanke på kosthold og aktivitet. Ikke som et nyttårsforesett, men rutiner har dessverre sklidd ut i julen og det har ikke vært rom for å prioritere meg selv. Er det kanskje noe du kan gjøre for å føle deg bedre? Du trenger ikke å svare meg på det hvis du ikke vil, men for din egen del kan det være en ide å tenke litt på hva som skal til for at du føler deg litt bedre? 
Blir litt trist av å tenke på det! Men jeg håper formen kommer seg noenlunde snart, er i uke 9+0 i morgen så håpeeer jeg kan gjenoppta både de gode treningsrutinene og kosthold igjen. Ikke noe ålreit å føle seg chubby og sliten altså
Vi har selvfølgelig tatt det opp med henne skriftlig, men hun har ikke svart på det direkte til oss. Vi føler at vi må ta det skriftlig for å ha dokumentasjon på kommunikasjon som foregår.Så irriterende og hensynsløst! Kan du snakke med henne om det? Eventuelt hvordan reagerer hun?
Er det lov å si at det å være gravid er noe skikkelig dritt?
Haha.
Jeg skjønner godt at du synes det er noe dritt nå, masse ekstra hensyn å ta når man er på ferie. Jeg tror og håper det vil føles litt lettere når du kommer hjem igjen8+6, førstegangs. Savner så mye mat og er (allerede) lei av alle begrensningerEr det lov å si at det å være gravid er noe skikkelig dritt?
Haha.
Sushi, myke oster, charcuterie, kjøtt og sjømat som ikke alltid er fullstendig gjennomstekt, ingefærshots om morgenen, harde sirkeløkter, et glass vin i ny og ne… Hadde vært så mye greiere spesielt nå når man feirer jul og nyttår i Thailand i to uker. Skal ikke klage altså, veldig stas, men man blir hoven i hele kroppen av varmen, sliten, orker ikke oppleve alt man har planlagt som ikke-gravid, kvalm av alle lukter her, kvalm av mye matlukt, thaimat er plutselig kvalmende(?), må være superforsiktig med alt av mat - ingenting kan være skylt i springvann, ikke oppskåret frukt, ikke buffé, ikke streetfood som er BIG her i Thailand, ikke Thai massasje som jeg hadde gledet meg til. Trafikk/moped. Jeg vet jeg skal være såD) glad for at man er så heldig å bli gravid, noe jeg virkelig er etter at mine egne foreldre slet med å få barn, men det må da være lov å klage litt og innrømme at det kræsjer med bryllupsreisen man hadde lagt så mange planer for og investert så mye penger i
![]()
Lov å klage for hva enn du føler på
Skjønner deg8+6, førstegangs. Savner så mye mat og er (allerede) lei av alle begrensningerEr det lov å si at det å være gravid er noe skikkelig dritt?
Haha.
Sushi, myke oster, charcuterie, kjøtt og sjømat som ikke alltid er fullstendig gjennomstekt, ingefærshots om morgenen, harde sirkeløkter, et glass vin i ny og ne… Hadde vært så mye greiere spesielt nå når man feirer jul og nyttår i Thailand i to uker. Skal ikke klage altså, veldig stas, men man blir hoven i hele kroppen av varmen, sliten, orker ikke oppleve alt man har planlagt som ikke-gravid, kvalm av alle lukter her, kvalm av mye matlukt, thaimat er plutselig kvalmende(?), må være superforsiktig med alt av mat - ingenting kan være skylt i springvann, ikke oppskåret frukt, ikke buffé, ikke streetfood som er BIG her i Thailand, ikke Thai massasje som jeg hadde gledet meg til. Trafikk/moped. Jeg vet jeg skal være såD) glad for at man er så heldig å bli gravid, noe jeg virkelig er etter at mine egne foreldre slet med å få barn, men det må da være lov å klage litt og innrømme at det kræsjer med bryllupsreisen man hadde lagt så mange planer for og investert så mye penger i
![]()
Men vil og legge til at det er helt trygt med ingefær i visse mengder, eks en shot om dagen er nok helt uproblematisk. Har drukket selv uten problem. Samme med sushi, bare sørge for å bestille fra et sted du vet er trygt og spis maten så fersk som mulig
Og..massasje er faktisk helt trygt! Ingen massasje kan føre til abort, det er myte. Informer om graviditet, så kan de evt tilpasse. Mye av alt man «ikke skal» stemmer faktisk ikke og er helt trygt. Samme gjelder feks også boblebad og badstuer og lignende, helt trygt, så lenge du kjenner etter om du begynner å bli for varm, så går du ut.Eg har også hatt det sånn og prøver å trøste megsjølv med at det vart betre i andre trimester sist gongHer har og trening og kosthold sklidd veldig ut! Trener vanligvis x 4 i uka og spiser råvarebasert stort sett. Men etter uke 5 så har jeg vært så dårlig at jeg ikke har orket å trene eller gjøre den store innsatsen med matBlir litt trist av å tenke på det! Men jeg håper formen kommer seg noenlunde snart, er i uke 9+0 i morgen så håpeeer jeg kan gjenoppta både de gode treningsrutinene og kosthold igjen. Ikke noe ålreit å føle seg chubby og sliten altså
![]()
Me får krysse fingrane å håpe på betre form framover!