Klagetråd

Ja absolutt. Denne gangen blir det en litt mer bestemt fødedame på telefonen :smiley-ashamed004 Er en mulighet jeg blir satt i gang på tirsdag så alt kan jo skje.
Man kan jo håpe at du som flergangsfødende blir mer lyttet til når du sier at fødsel er i gang, og at det gikk så raskt sist at du holdt på å føde i bilen.
Hvis du blir igangsatt på tirsdag så har de jo litt mer kontroll på det og de kan beregne kapasitet etc., så da går forhåpentligvis akkurat det fint :Heartred

Sovet dårlig flere netter pga 2åringen og bekkenet som er kjempevondt... Har lyst å grine. Gruer meg til å føde, samtidig vil jeg bare få det overstått.

2åringen tester grenser uavbrutt, så den korte lunta mi er en prøvelse. Kjenner at psyken er på tur nedover og lurer på hva jeg skal si på overtidskontroll på tirsdag for å bli igangsatt fortest mulig. Har ikke troen på at dette starter av seg selv lenger... Og føler det tryggest med igangsetting uansett.

Og hodepine.
Uff håper du slipper å gå så mye lenger! :Heartred

Jeg føler det jo likt som deg (at jeg ikke har troen på at det skal starte av seg selv), samtidig så vet vi jo at det objektivt sett er sånn at det eneste som er sikkert er at fødselen kommer - enten det er 1 dag, 2 dager, 5 dager til - og enten den starter av seg selv eller ved induksjon. Og på et eller annet tidspunkt så setter de den jo igang. Men ja, tungt å gå på overtid, og særlig med storesøsken som tester grenser, dårlig søvn, bekkensmerter etc.

Håper du får tatt deg en ettermiddagslur og skjøvet så mye av ansvaret du klarer over på mann og svigers nå! Lett for alle rundt å glemme/ ikke forstå hvor «invalid» man blir på slutten.

Ja absolutt. Denne gangen blir det en litt mer bestemt fødedame på telefonen :smiley-ashamed004 Er en mulighet jeg blir satt i gang på tirsdag så alt kan jo skje.
Kanskje du kan ringe KK og høre med dem hvordan situasjonen er og om de forventer full fødeavdelingen til uken? De vet jo hvem som har fått fødeplass og når de har termin så noe kan de vel si…

Får så dårlig samvittighet, pga blir alltid så lett dårlig stemning her hjemme og jeg klarer ikke å bidra til å dempe det, og hvertfall ikke nå. Mannen skulle ta med seg barna i bursdagsselskap nå i stad, og alt endte i hyl og skrik og grining før de fikk satt seg i bilen 1/2 forsinket. Er en kombinasjon av at mannen ikke klarer å forstå at han ikke bare kan rope «nå skal vi snart gå», yngste som er en emosjonell type og får melt down over at hun ikke finner kjolen hun vil ha på seg, jeg som blir irritert på mannen over at han planlegger dårlig, eldste som blir lei seg over at alle andre kjefter, etc etc.
tviler på at dette blir noe bedre når lillebror kommer :oops:

Får så dårlig samvittighet, pga blir alltid så lett dårlig stemning her hjemme og jeg klarer ikke å bidra til å dempe det, og hvertfall ikke nå. Mannen skulle ta med seg barna i bursdagsselskap nå i stad, og alt endte i hyl og skrik og grining før de fikk satt seg i bilen 1/2 forsinket. Er en kombinasjon av at mannen ikke klarer å forstå at han ikke bare kan rope «nå skal vi snart gå», yngste som er en emosjonell type og får melt down over at hun ikke finner kjolen hun vil ha på seg, jeg som blir irritert på mannen over at han planlegger dårlig, eldste som blir lei seg over at alle andre kjefter, etc etc.
tviler på at dette blir noe bedre når lillebror kommer :oops:
Det er litt sånn her også... jeg setter pris på at han prøver, samtidig som jeg har lært meg å blåse litt i all kaoset rundt meg. :dead:

Kanskje du kan ringe KK og høre med dem hvordan situasjonen er og om de forventer full fødeavdelingen til uken? De vet jo hvem som har fått fødeplass og når de har termin så noe kan de vel si…
Nei jeg ringer og stiller opp tenker jeg :smiley-ashamed004 Vet jeg får et svada svar om jeg ringer for å høre om kapasitet. Det kan jo endre seg fra time til time.

Sorry, føler jeg er veldig aktiv her på denne klagetråden :laughing002 Men nå er jeg altså så lei. Siden min yngste kom en uke før termin hadde jeg av en eller annen grunn innstilt meg på at jeg kom til å føde før denne gangen også. Så vanskelig å godta at dagene bare går og ingenting skjer. Ser frem til trivselskontroll på sykehuset på fredag, da får jeg hvertfall en dato for igangsettelse å forholde meg til.

Sorry, føler jeg er veldig aktiv her på denne klagetråden :laughing002 Men nå er jeg altså så lei. Siden min yngste kom en uke før termin hadde jeg av en eller annen grunn innstilt meg på at jeg kom til å føde før denne gangen også. Så vanskelig å godta at dagene bare går og ingenting skjer. Ser frem til trivselskontroll på sykehuset på fredag, da får jeg hvertfall en dato for igangsettelse å forholde meg til.
Forstår deg veldig godt :Heartred Skal på trivselskontroll i morgen og forhåpentligvis få dato for induksjon. Håper jo så klart fødsel starter av seg selv før det.

Jeg vet ikke om du allerede har født nå, men jeg fødte lørdag morgen og hadde kjempegod og tett oppfølging på KK hele veien, og også på barsel. Kjempefornøyd med opplevelsen!
Gøy du nevner det :Heartred fødte for 3 timer siden, ny styrtfødsel men var inne på sykehuset 1,5 time før han kom. Ble godt i varetatt og alt bra :love017

Ønsker å klage over ÅREKNUTER.. Høyre legg ser ikke uuuuut.. :laughing001 Heldigvis ingen smerter der.. men i FIFFI.. der er det et konstant trykk fordi blodårene har blitt så store og ømme.. Føler meg konstant hoven og øm neddi der :arghh:
Kan jeg spørre hvordan dette gikk i løpet av svangerskap og fødsel? Også fått store i fiffi, er 24+3 og det er leenge igjen. Det gjør vondt, ømt og alt som medfølger!

Back
Topp