Mulig siden dette er tredje gang, men svangerskapstrettheten og bekkensmertene flyttet inn allerede for fire-fem dager siden. Jeg er veldig takknemlig for å få oppleve dette for tredje gang, men blir helt svetttt av tanken på en ny graviditet:’(
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Håper alt går bra.Tårene sitter så løst i dag og jeg føler meg helt ræva. Var i bryllup i går og den nye, fine kjolen min gikk sund. Den var dyr også så er skikkelig dritt, og det er så kjipt å bruke enda mer penger på den for å få den fiksa hos skredder. Så i morgest våkna jeg med småblødninger og menssmerter. Har hatt det i svangerskapene til flere av barna så prøver å være realistisk, men er allikevel redd det ikke går veien da vi har mista flere spirer enn vi har levendefødte barn
Takk, det går bedreHåper alt går bra.
Herregud så utrolig dårlig! Har du prøvd å ta kontakt med en eventuelt jordmor? Siden legene ikke ønsker å sjekke?Min klage (for i dag) er hvor lite hjelp man får tidlig i svangerskapet. Jeg har blødd litt i tre dager nå. Skjønte jo at ingen ville hjelpe i helga, men har i tilsammen snakka med tre forskjellige legekontor. Nr. 1 sa fastlegen var den eneste som kunne hjelpe, nr 2 (gynekolog) er på ferie til 21. august og 3 (fastlege) sa jeg like gjerne kunne ta en hjemmetest som å komme dit for å sjekke hcg.
Skjønner at de ikke kan gjøre noe hvis dette går galt. Men skulle så gjerne visst om det går galt eller om det bare er noen skumle, små blødninger
Skader ikke å ta kontakt og forklare situasjonen. Er mange som bare går til jordmor, og kun til fastlegen for blodprøver og slikt gjennom svangerskapet. Har ikke stor erfaring selv, men planen min er å gå mest mulig til jordmor siden de er der for deg, og ikke alle «kropper og behov»Nei, har ikke prøvd det. Har ikke vært hos jordmor enda (5+0 i dag). Men kanskje det er en mulighet..?
Jeg gjore som du sier her. Jordmora har jo spesialisert seg i dette vs fastlegen som kan litt om alt. Føler di lytter litt mer og har bedre tidSkader ikke å ta kontakt og forklare situasjonen. Er mange som bare går til jordmor, og kun til fastlegen for blodprøver og slikt gjennom svangerskapet. Har ikke stor erfaring selv, men planen min er å gå mest mulig til jordmor siden de er der for deg, og ikke alle «kropper og behov»
Min klage (for i dag) er hvor lite hjelp man får tidlig i svangerskapet. Jeg har blødd litt i tre dager nå. Skjønte jo at ingen ville hjelpe i helga, men har i tilsammen snakka med tre forskjellige legekontor. Nr. 1 sa fastlegen var den eneste som kunne hjelpe, nr 2 (gynekolog) er på ferie til 21. august og 3 (fastlege) sa jeg like gjerne kunne ta en hjemmetest som å komme dit for å sjekke hcg.
Skjønner at de ikke kan gjøre noe hvis dette går galt. Men skulle så gjerne visst om det går galt eller om det bare er noen skumle, små blødninger
Bekkenet har jeg slitt med veldig på slutten. Håper det holder seg unna leeenge nå. Men hjelper ikke hvis ryggen tar knekken på meg førstJepp. Er omtrent det eneste symptomet jeg har ( litt murringer og stikninger i livmor bare). Den ryggen tar livet av meg. Vondt å ligge, vondt å sitte, vondt å stå. Stråler i perioder ned i ene foten. Mener å minnes at jeg hadde det slik hele svangerskapene. Jeg har slitt med både rygg og bekken hver gang jeg har vært gravid
Det var grunnen til at jeg nesten forventa å ikke få noe hjelp- jeg blødde også med storesøster. Hun er 10 nå og alt er bra. Men blir likevel redd og usikker. Hadde i alle fall trodd jeg skulle få sjekka hcg…Har opplevd det samme med blødninger i tidligere svangerskap.
Med første ble jeg fortalt av legen at det mest sannsynlig var en SA uten å ta meg inn til undersøkelse eller noe. Ble jo helt knust.
Men blødningene gav seg og resultatet er nå ei jente på 5 år.
Det var grunnen til at jeg nesten forventa å ikke få noe hjelp- jeg blødde også med storesøster. Hun er 10 nå og alt er bra. Men blir likevel redd og usikker. Hadde i alle fall trodd jeg skulle få sjekka hcg…
Ja, man føler seg slett ikke bra. Blir bare mer usikker. Får bare håpe det går over…Skjønner godt at du blir redd og usikker. Hadde jeg også blitt.
Skikkelig kjipt å ikke bli tatt seriøst.
Jeg liker heller ikke kaffe nå, og er vant til å storkose med cappuccinoen min. Det er sykt kjipt! (På skalaen over småklager, hvertfall )Store og små klager innafor? I så fall klager jeg over at kaffe og sjokolade smakte … rart i dag. Egentlig praktisk, da er det lettere å ikke drikke den, men jeg drikker ikke mer enn det som er innafor, og jeg er jo vanligvis såååå glad i kaffe! Men dette var ett av de første tegnene sist, så håper det bare er positivt, selv om jeg kommer til å savne den gleda og kosen med den lille kaffekoppen hver morgen.
Sender en stor klem din veiKjenner jeg ikke klarer å gjøre noe konstruktivt i kveld. Tankene går helt bananas. I morgen er jeg 5+0. SAen startet 5+1 og når jeg hadde en MA så hadde fosteret stoppet utviklingen rundt 5+0. Kjenner jeg bare vil gråte, skrike, sove, løpe... og alt jeg ender med er å sitte i sofaen som en zombie. Måtte den neste uken gå fort! Ny HCG måling i morgen.
Det er såå slitsomt og altoppslukende når tankekjøret setter inn, sender deg en klem og krysser fingrene for deg og lille spireKjenner jeg ikke klarer å gjøre noe konstruktivt i kveld. Tankene går helt bananas. I morgen er jeg 5+0. SAen startet 5+1 og når jeg hadde en MA så hadde fosteret stoppet utviklingen rundt 5+0. Kjenner jeg bare vil gråte, skrike, sove, løpe... og alt jeg ender med er å sitte i sofaen som en zombie. Måtte den neste uken gå fort! Ny HCG måling i morgen.