Klagetråd

Jeg blir litt koko av å ikke vite akkurat hvor langt jeg er på vei :smiley-ashamed004 Vurderer å bestille privat ultralyd, men så tenker jeg at det egentlig er bortkasta penger og at jeg bør klare å vente til OTUL :knegg:
Jeg var hos gynekolog rekvirert fra fastlege i dag og fikk se spira, det tok bare en snau uke fra jeg bestilte til jeg fikk time. Kan kanskje være en mulighet hvis du ikke vil gå privat? :D

Jeg var hos gynekolog rekvirert fra fastlege i dag og fikk se spira, det tok bare en snau uke fra jeg bestilte til jeg fikk time. Kan kanskje være en mulighet hvis du ikke vil gå privat? :D
Kan jeg spørre hva årsaken til henvisninga var? Jeg tror kanskje ikke at fastlegen min vil mene at min uvisshet er en reell grunn siden det kun kan være 1-2 uke(r) avvik i forhold til siste mens. Hadde siste mens før jeg tok ut p-stav, men hadde symptomer 4 uker etter siste mens og testa positivt 5 dager etter det. (Hadde ikke tester liggende, hadde brukt opp en 5 pk i forkant og trodde ikke det skulle gå så fort så vet ikke når jeg kunne testa positivt) :smiley-ashamed008
Jeg er så vant til å ha full kontroll så det er rart å ikke vite når befruktning skjedde denne gangen

Last edited:
Det er såå slitsomt og altoppslukende når tankekjøret setter inn, sender deg en klem og krysser fingrene for deg og lille spire :Heartred
Takk❤️ Går heldigvis litt bedre i dag. Iallfall så langt. Hjelper å være på jobb så tiden går fort. Har tatt HCG prøve nummer to i dag, det er første steg at den skal være bra.

Takk❤️ Går heldigvis litt bedre i dag. Iallfall så langt. Hjelper å være på jobb så tiden går fort. Har tatt HCG prøve nummer to i dag, det er første steg at den skal være bra.
Godt å høre at det går litt bedre av og til også :)

Kan jeg spørre hva årsaken til henvisninga var? Jeg tror kanskje ikke at fastlegen min vil mene at min uvisshet er en reell grunn siden det kun kan være 1-2 uke(r) avvik i forhold til siste mens. Hadde siste mens før jeg tok ut p-stav, men hadde symptomer 4 uker etter siste mens og testa positivt 5 dager etter det. (Hadde ikke tester liggende og trodde ikke det skulle gå så fort så vet ikke når jeg kunne testa positivt) :smiley-ashamed008
Jeg er så vant til å ha full kontroll så det er rart å ikke vite når befruktning skjedde denne gangen
Jeg sa bare at jeg ønsket å sjekke at det lå på riktig sted og var liv laga. :)

Jeg er 5+4 og hatt lysbrun utflod i 3 dager.. og idag blødde jeg når jeg skulle på do(avføring), var et par dråper og ikke mer blod, men fortsatt brun utflod..ikke smerter, men mer ubehag fordi jeg ikke får kommet meg på do… jeg blir gal av dette og ekstremt emosjonell!
Skal på tidlig ultralyd om 1 uke, så vil ikke kontakte legen før det nå…

Kjenner jeg ikke klarer å gjøre noe konstruktivt i kveld. Tankene går helt bananas. I morgen er jeg 5+0. SAen startet 5+1 og når jeg hadde en MA så hadde fosteret stoppet utviklingen rundt 5+0. Kjenner jeg bare vil gråte, skrike, sove, løpe... og alt jeg ender med er å sitte i sofaen som en zombie. Måtte den neste uken gå fort! Ny HCG måling i morgen.

Stor klem til deg! :Heartred

En av tingene jeg synes er så slitsomt med graviditeten er alle kostholdsrådene og hva man IKKE skal gjøre. Med to barn fra før skulle man tro jeg ble mer og mer avslappet, men synes jeg blir verre og verre. Gruer meg til vi skal bort for å spise og tørr ikke ta den minste sjanse når det gjelder å spise restemat eller om noe har ligget i kjøleskapet en time for lenge. Føler ikke jeg kan kjøpe noe «ferdigmat» i matbutikk eller lignende heller. Litt slitsomt altså, samtidig som jeg vet jeg er hysterisk. Noen med noen gode råd? :Heartred :sorry: Blir noen lange 8-9 måneder fremover når dette er i pannebrasken hele tiden… Skal snart en tur til jordmor bare for å få en prat rundt det.

En av tingene jeg synes er så slitsomt med graviditeten er alle kostholdsrådene og hva man IKKE skal gjøre. Med to barn fra før skulle man tro jeg ble mer og mer avslappet, men synes jeg blir verre og verre. Gruer meg til vi skal bort for å spise og tørr ikke ta den minste sjanse når det gjelder å spise restemat eller om noe har ligget i kjøleskapet en time for lenge. Føler ikke jeg kan kjøpe noe «ferdigmat» i matbutikk eller lignende heller. Litt slitsomt altså, samtidig som jeg vet jeg er hysterisk. Noen med noen gode råd? :Heartred :sorry: Blir noen lange 8-9 måneder fremover når dette er i pannebrasken hele tiden… Skal snart en tur til jordmor bare for å få en prat rundt det.
Lurt å snakke med jordmor om det, da får du faglige råd som kanskje kan få deg til å senke skuldrene litt. Er nok slitsomt med det tankesurret <3
Bama har jo trukket tilbake masse ferdigsalater nå pga mistanke om Listeria, kjenner at jeg kommer ikke til å kjøpe ferdigsalat på en stund :p

Lurt å snakke med jordmor om det, da får du faglige råd som kanskje kan få deg til å senke skuldrene litt. Er nok slitsomt med det tankesurret <3
Bama har jo trukket tilbake masse ferdigsalater nå pga mistanke om Listeria, kjenner at jeg kommer ikke til å kjøpe ferdigsalat på en stund :p
Ja må ta det opp, for er skikkelig kjedelig å være så redd for å gjøre feil. Og ja, så dukker det opp sånt som du skriver i media og da går jo kverna :p men ønsker å være litt mindre hysterisk, for skal jo være mulig å leve godt innenfor anbefalingene:happy090

Jeg er 5+4 og hatt lysbrun utflod i 3 dager.. og idag blødde jeg når jeg skulle på do(avføring), var et par dråper og ikke mer blod, men fortsatt brun utflod..ikke smerter, men mer ubehag fordi jeg ikke får kommet meg på do… jeg blir gal av dette og ekstremt emosjonell!
Skal på tidlig ultralyd om 1 uke, så vil ikke kontakte legen før det nå…
Huff. Jeg blødde også bittelitt i går, ikke nok til å få noe i trusa, men sånn at jeg så det da jeg tørket meg. Jeg er også litt forstoppa og har kanskje presset litt hardt, så lurer på om det kanskje har en sammenheng? Håper det er årsaken! Er så ufattelig vanskelig å slappe av når sånt skjer…

Dette ble en sofadag. Ikke veldig kvalm nå, men trøtt, slapp, tung i hodet og kroppen verker :dead: Sov nesten 12 timer i natt, og klarte likevel en dupp på 2 timer på sofaen. Følte meg litt bedre så skulle fikse meg litt før butikktur, men.. den turen måtte gubben ta alene :shy: gruer meg allerede til jobb på mandag

Huff. Jeg blødde også bittelitt i går, ikke nok til å få noe i trusa, men sånn at jeg så det da jeg tørket meg. Jeg er også litt forstoppa og har kanskje presset litt hardt, så lurer på om det kanskje har en sammenheng? Håper det er årsaken! Er så ufattelig vanskelig å slappe av når sånt skjer…
Det kan helt klart ha en sammenheng. Slimhinnene er skjøre og ved f.eks pressing og sex kan de briste. Jeg hadde det også sånn forgje uke, men har ikke blødd igjen etterpå :Heartred

Hadde første dag tilbake på skolebenken i dag og dette blir nok et tøffere semester enn jeg hadde tenkt. :puke_l Spent på om jeg blir avslørt neste uke når vi skal på ekspedisjon med overnatting i skogen :smiley-ashamed004

Må blåse ut litt frustrasjon her.
Bestilte meg en tidlig ultralyd i dag fordi jeg har fått mindre og mindre symptomer. Ble litt bekymret, og har følt den siste uken at graviditeten bare er «innbilt». Bestilte derfor ultralyd på en privatklinikk, og ble møtt av en gynekolog som jeg virkelig ikke matchet med. Jeg forklarte årsaken til at jeg ønsket timen, og at det kun var for å se at jeg faktisk er gravid/at det er noe der, og at det er på rett sted.

Gynekologen virket oppgitt over at jeg var der og sa flere ganger at det er jo kjempe kjempe tidlig (jeg er 6+2 idag). Jeg er selvfølgelig klar over at det er tidlig, men trengte rett å slett bare en bekreftelse på at det er noe der. Hadde ingen forventninger om å høre hjertelyd eller noe.

I tillegg sukket hun flere ganger, og sa «det her er det vi får sett i dag, så gratulerer - du skal ha en plommesekk». Forklarte meg også at graviditetstester med ukeindikator bare er tull, at det ikke er nødvendig å følge kostholdsrådene til FHI og var rett og slett lite engasjert i samtalen.

Legger til at dette er en anerkjent klinikk, og jeg har vært strålende fornøyd med andre gynekologer hos denne klinikken. Kjenner bare denne timen tok gleden bort fra meg, og å betale 2000,- for en slik behandling burde regnes som ubevæpnet ran..

Bestilte meg en tidlig ultralyd i dag fordi jeg har fått mindre og mindre symptomer. Ble litt bekymret, og har følt den siste uken at graviditeten bare er «innbilt». Bestilte derfor ultralyd på en privatklinikk, og ble møtt av en gynekolog som jeg virkelig ikke matchet med. Jeg forklarte årsaken til at jeg ønsket timen, og at det kun var for å se at jeg faktisk er gravid/at det er noe der, og at det er på rett sted.

Gynekologen virket oppgitt over at jeg var der og sa flere ganger at det er jo kjempe kjempe tidlig (jeg er 6+2 idag). Jeg er selvfølgelig klar over at det er tidlig, men trengte rett å slett bare en bekreftelse på at det er noe der. Hadde ingen forventninger om å høre hjertelyd eller noe.

I tillegg sukket hun flere ganger, og sa «det her er det vi får sett i dag, så gratulerer - du skal ha en plommesekk». Forklarte meg også at graviditetstester med ukeindikator bare er tull, at det ikke er nødvendig å følge kostholdsrådene til FHI og var rett og slett lite engasjert i samtalen.

Legger til at dette er en anerkjent klinikk, og jeg har vært strålende fornøyd med andre gynekologer hos denne klinikken. Kjenner bare denne timen tok gleden bort fra meg, og å betale 2000,- for en slik behandling burde regnes som ubevæpnet ran..
Det bør du sende klage på! Det er fader meg ikke greit å møte en urolig gravid kvinne slik! Veldig lite profesjonelt :(

Ugreit, altså! Utrolig kjedelig å bli møtt på den måten. Det er ikke hva man betaler for.

Så forferdelig useriøst. Håper du sender klage. Og klem til deg :Heartred

Back
Topp