Klagetråd

Svigermor hadde sagt til svigerinne at hun syns det er så vanskelig å gi oss råd (om barnet vårt).
Men det hun ikke la til er at alle disse rådene kommer UTEN AT VI HAR BEDT OM DE. og kun fordi hun er uenig i måten vi oppdrar barnet vårt på.
Ja, for hun hadde jo 5 barn alene og de lå bare rundt om i huset og gren de. Ble folk av de også. Mjaaaa, kan jo diskuteres hvor fint det egentlig gikk med de... Hun har jo innrømmet at jentene kanskje er som de er fordi de ikke fikk nok oppmerksomhet i barndommen..

Og så er liksom det mest irriterende at mange av rådene er ganske utdaterte. Idag vet vi bedre. Vi har forsket en del på 30 år.
Jeg trenger ikke å få servert historien om skrikekuren til søsterens barn hver gang vi legger barnet vårt når vi er på besøk hos henne. For det plager ikke oss at vi sitter på en stol utenfor rommet og venter til han sovner. Men det plager visst henne. Og den ferbermetoden er ganske omdiskutert i 2024 og det kunne aldri falt meg inn. Barnet sovner selv, han trenger bare å høre at vi er i nærheten.. det er ikke engang hun som legger han. aaarg denne familieeeeen!!!!
Haaaater utdaterte, «velmenende» råd. Ferber spesielt!!
 
Beklager, men jeg flirer av historiene om svigermor. Man ser det er en grunn til at alle vitsene finnes! :hilarious: For noen FOLK.

(Jeg kjørte skrikekur på første. Har ikke problemer med å innrømme det. Virket i løpet av bare noen dager. Men skjønner at der ikke passer for alle, og det virker sikkert ikke på alle barn heller.)
 
Beklager, men jeg flirer av historiene om svigermor. Man ser det er en grunn til at alle vitsene finnes! :hilarious: For noen FOLK.

(Jeg kjørte skrikekur på første. Har ikke problemer med å innrømme det. Virket i løpet av bare noen dager. Men skjønner at der ikke passer for alle, og det virker sikkert ikke på alle barn heller.)
Jeg har ikke noe i mot foreldre som velger skrikekur, jeg har noe i mot besteforeldre som skal påtvinge skrikekur :laughing025

Tenker at foreldre stort sett vest best hva de og barna trenger :Heartred
 
Jeg har ikke noe i mot foreldre som velger skrikekur, jeg har noe i mot besteforeldre som skal påtvinge skrikekur :laughing025

Tenker at foreldre stort sett vest best hva de og barna trenger :Heartred
Enig! Folk som ser ungen innimellom har ingen forutsetning for å si hva som hjelper og ikke. Vent til noen SPØR om å gi råd. Ingen unger er like. Argh.
 
Var hos legen på fredag, målte blodtrykk, tok blod- og urinprøver. Så ringte han i dag, for det var litt protein i urin så han ønska ny urinprøve og nytt blodtrykk. Blodtrykket var litt høyere enn på fredag. Det her er et risikosvangerskap, så er allerede sykemeldt, men han lurte på om det var andre ting som stressa meg. Hadde så lyst til å be om sykmelding fra svigermor! Vi var i bursdag med ho i går, og ho kritiserer alt vi gjør med 1,5-åringen! Det var 25 varmegrader, vi hadde tatt med et lite plaskebasseng han satt i, da tok ho han bare opp fordi han ble jo kaaaald! Han ble jo kjempesinna for han ville ikke opp! Så gikk han litt i bleia etterpå, og da kjefta ho på samboeren min fordi vi ikke hadde på han mer klær! I 25 varmegrader!! Satt å høylytt baksnakke oss til andre der.. Det er ikke rart en får høyt blodtrykk!
 
Var hos legen på fredag, målte blodtrykk, tok blod- og urinprøver. Så ringte han i dag, for det var litt protein i urin så han ønska ny urinprøve og nytt blodtrykk. Blodtrykket var litt høyere enn på fredag. Det her er et risikosvangerskap, så er allerede sykemeldt, men han lurte på om det var andre ting som stressa meg. Hadde så lyst til å be om sykmelding fra svigermor! Vi var i bursdag med ho i går, og ho kritiserer alt vi gjør med 1,5-åringen! Det var 25 varmegrader, vi hadde tatt med et lite plaskebasseng han satt i, da tok ho han bare opp fordi han ble jo kaaaald! Han ble jo kjempesinna for han ville ikke opp! Så gikk han litt i bleia etterpå, og da kjefta ho på samboeren min fordi vi ikke hadde på han mer klær! I 25 varmegrader!! Satt å høylytt baksnakke oss til andre der.. Det er ikke rart en får høyt blodtrykk!
Fyyyy søren hadde klikka.
Dvs.. jeg hadde klikka innvendig og bak en vegg og bedt mannen om å ta et kraftig oppgjør med sin mor.
Blir gal av besteforeldre som bare "tar seg til rette".

Og sånn helt ærlig, dette må du/mannen din ta opp med henne.
 
Var hos legen på fredag, målte blodtrykk, tok blod- og urinprøver. Så ringte han i dag, for det var litt protein i urin så han ønska ny urinprøve og nytt blodtrykk. Blodtrykket var litt høyere enn på fredag. Det her er et risikosvangerskap, så er allerede sykemeldt, men han lurte på om det var andre ting som stressa meg. Hadde så lyst til å be om sykmelding fra svigermor! Vi var i bursdag med ho i går, og ho kritiserer alt vi gjør med 1,5-åringen! Det var 25 varmegrader, vi hadde tatt med et lite plaskebasseng han satt i, da tok ho han bare opp fordi han ble jo kaaaald! Han ble jo kjempesinna for han ville ikke opp! Så gikk han litt i bleia etterpå, og da kjefta ho på samboeren min fordi vi ikke hadde på han mer klær! I 25 varmegrader!! Satt å høylytt baksnakke oss til andre der.. Det er ikke rart en får høyt blodtrykk!
For en svigermor!! Jeg hadde ikke klart å holde meg, hadde tatt igjen høylytt :facepalm:
 
Fyyyy søren hadde klikka.
Dvs.. jeg hadde klikka innvendig og bak en vegg og bedt mannen om å ta et kraftig oppgjør med sin mor.
Blir gal av besteforeldre som bare "tar seg til rette".

Og sånn helt ærlig, dette må du/mannen din ta opp med henne.
Hun blir liksom bare værre og værre. Mistet datteren sin for noen år siden, og spiller sympatikortet hver gang noen sier fra til ho. Det som er mest slitsomt er at vi har prøvd å si ifra flere ganger, og hun lover bedring, men så går det ei stund og så er det like ille igjen. Derfor er vi minst mulig med henne nå, noe som såklart også blir kommentert.
 
For en svigermor!! Jeg hadde ikke klart å holde meg, hadde tatt igjen høylytt :facepalm:
Jeg svarte ganske krasst da hun tok han opp av vannet, men ho hører ikke på det øret.. Vi har prøvd å si ifra flere ganger også, og da loves det bedring, men går bare en liten stund. Derfor er vi minst mulig med henne..
 
Hun blir liksom bare værre og værre. Mistet datteren sin for noen år siden, og spiller sympatikortet hver gang noen sier fra til ho. Det som er mest slitsomt er at vi har prøvd å si ifra flere ganger, og hun lover bedring, men så går det ei stund og så er det like ille igjen. Derfor er vi minst mulig med henne nå, noe som såklart også blir kommentert.
Huff, dette høres ut som en vanskelig og slitsom situasjon. Har en ganske slitsom svigermor selv som kommenterer og styrer fælt, men det her høres hakket verre ut så føler VELDIG med deg!
 
Huff, dette høres ut som en vanskelig og slitsom situasjon. Har en ganske slitsom svigermor selv som kommenterer og styrer fælt, men det her høres hakket verre ut så føler VELDIG med deg!
Takk❤️ Det gjør jo ikke saken bedre at jeg er gravid og full av hormoner:confused: Sånn egentlig så er det synd på dama, for det hele bunner i at ho ikke greier å gå videre etter tapet av dattera, så får det utløp i alt annet. Ho har prøvd alt av hjelp også, men når en ikke vil videre så blir det vanskelig:confused: Og det er ikke bare vi som får kritikk altså, resten av familien får også sin dose.
 
Jeg svarte ganske krasst da hun tok han opp av vannet, men ho hører ikke på det øret.. Vi har prøvd å si ifra flere ganger også, og da loves det bedring, men går bare en liten stund. Derfor er vi minst mulig med henne..
Skjønner.. Slike er det vanskelig å hanskes med på andre måter enn å begrense kontakt med dessverre så skjønner dere godt!
 
Æsj, må klage litt jeg også. I dag er jeg helt kake.. Slet med å sove i natt pga hodepine så da er jeg både uggen og sliten hele arbeidsdagen i dag. Så kommer den helsikkes mataversjonen på toppen som gjør at det er vanskelig å få i seg mat. Ikke går hodepinen over heller, men tar en paracet når det blir ille nok. Håper dagen i morgen blir bedre.
 
Denne kvalmen begynner virkelig å gå utover psyken nå. Har nærmest vært sengeliggende i 2 måneder nå. Føler meg helt isolert. Samboer må gjøre ALT i huset. Det er ekstra tungt de dagene han har andre aktiviteter på planen etter jobb for da blir det så mange timer alene sittende i dette samme. Dag inn og dag ut. Klarer ikke å glede meg over graviditeten. Klarer ikke å ivareta personlig hygiene ordentlig en gang fordi formen er aå dårlig. Savner å fungere, få input i hverdagen, treffe venner, være på jobb. I det hele tatt å kunne bevege seg fem meter uten at det føles som om magen vrenger seg. Jeg bikker snart 14 uker og holder ikke ut med dette stort lenger. Lurer på om jeg har fått en svangerskapsdepresjon, men vet at løsningen på det er å bli kvitt kvalmen. Orker ikke tilbud om samtaler hos psykolog eller lignende da alle legetimer, jordmortimer føles mest ut som et ork å komme seg til og komme seg gjennom grunnet formen.
Sånn. Nok syting. Måtte bare få det ut et sted.
 
Denne kvalmen begynner virkelig å gå utover psyken nå. Har nærmest vært sengeliggende i 2 måneder nå. Føler meg helt isolert. Samboer må gjøre ALT i huset. Det er ekstra tungt de dagene han har andre aktiviteter på planen etter jobb for da blir det så mange timer alene sittende i dette samme. Dag inn og dag ut. Klarer ikke å glede meg over graviditeten. Klarer ikke å ivareta personlig hygiene ordentlig en gang fordi formen er aå dårlig. Savner å fungere, få input i hverdagen, treffe venner, være på jobb. I det hele tatt å kunne bevege seg fem meter uten at det føles som om magen vrenger seg. Jeg bikker snart 14 uker og holder ikke ut med dette stort lenger. Lurer på om jeg har fått en svangerskapsdepresjon, men vet at løsningen på det er å bli kvitt kvalmen. Orker ikke tilbud om samtaler hos psykolog eller lignende da alle legetimer, jordmortimer føles mest ut som et ork å komme seg til og komme seg gjennom grunnet formen.
Sånn. Nok syting. Måtte bare få det ut et sted.
Fullt lov å vere lei,og fullt lov å syte eller klage akkurat så mye du vil her!
Sender deg en god klem,og håper virkelig formen din snur snart.. Får du medisiner for kvalmen?
Klarer du å snakke med samboer om dette? Høres veldig tungt ut hvis du ikke har noen å snakke med.. :Heartred
 
Denne kvalmen begynner virkelig å gå utover psyken nå. Har nærmest vært sengeliggende i 2 måneder nå. Føler meg helt isolert. Samboer må gjøre ALT i huset. Det er ekstra tungt de dagene han har andre aktiviteter på planen etter jobb for da blir det så mange timer alene sittende i dette samme. Dag inn og dag ut. Klarer ikke å glede meg over graviditeten. Klarer ikke å ivareta personlig hygiene ordentlig en gang fordi formen er aå dårlig. Savner å fungere, få input i hverdagen, treffe venner, være på jobb. I det hele tatt å kunne bevege seg fem meter uten at det føles som om magen vrenger seg. Jeg bikker snart 14 uker og holder ikke ut med dette stort lenger. Lurer på om jeg har fått en svangerskapsdepresjon, men vet at løsningen på det er å bli kvitt kvalmen. Orker ikke tilbud om samtaler hos psykolog eller lignende da alle legetimer, jordmortimer føles mest ut som et ork å komme seg til og komme seg gjennom grunnet formen.
Sånn. Nok syting. Måtte bare få det ut et sted.
Det er bare helt grusomt mens det pågår :Heartred Anbefaler krakk eller stol i dusjen, det hjelper. Sender en klem :Heartred
 
Flere som har mye mere vondt i hodet? Er ganske slitsomt
Ja,ikke hele tiden, men noen dager har jeg en del hodeverk..Jeg er sykemeldt så eneste jeg gjør er å hvile,prøver å få litt frisk luft da formen er ok.. Er nokså vanlig tidlig i svangerskapet med hodeverk..
 
Back
Topp