Klagetråd

12 timer gikk det fra jeg dro hjemmefra til jeg fikk mulighet til å gjemme meg et sted.. Får jo så vondt i magen av det og

Klarer du virkelig å holde deg så lenge? Jeg som føler jeg har satt rekord når jeg ikke har gått på do på 4t på dagtid. :hilarious:

Venter min første nå, og har foreløpig et veldig fint svangerskap hvor jeg har kunnet kose meg mye og glede meg over graviditeten og tida som kommer.
Venner og familie har vært fra seg av begeistring, men nå føler jeg egentlig at de bare skal dra frem negative ting:
Jeg har slitt veldig lite med kvalme, men "bare vent, plutselig dukker det opp, og da får du ikke gjort noooenting!".
De nettene jeg sover godt så er det "det er det snart slutt på, så nyt det mens du kan".
Jeg har begynt å få ømme pupper, men "bare vent, det blir SÅ mye verre".
Og gjengangeren er den som kommer hvis jeg er dum nok til å si at jeg synes tida går fort i svangerskapet..:
"Det gjør den ikke på slutten, det kan jeg love deg", også kommer det x antall grunner til det. Nå bare gruer jeg meg til typ mars, for alt kommer åpenbart til å bli tungt, ubehagelig, vanskelig, vondt, slitsomt, tregt og gudene vet hva. Synes det er veldig trist at det ble så vanskelig å være positiv ..

Venter min første nå, og har foreløpig et veldig fint svangerskap hvor jeg har kunnet kose meg mye og glede meg over graviditeten og tida som kommer.
Venner og familie har vært fra seg av begeistring, men nå føler jeg egentlig at de bare skal dra frem negative ting:
Jeg har slitt veldig lite med kvalme, men "bare vent, plutselig dukker det opp, og da får du ikke gjort noooenting!".
De nettene jeg sover godt så er det "det er det snart slutt på, så nyt det mens du kan".
Og gjengangeren er den som kommer hvis jeg er dum nok til å si at jeg synes tida går fort i svangerskapet..:
"Det gjør den ikke på slutten, det kan jeg love deg", også kommer det x antall grunner til det. Nå bare gruer jeg meg til typ mars, for alt kommer åpenbart til å bli tungt, ubehagelig, vanskelig, vondt, slitsomt, tregt og gudene vet hva. Synes det er veldig trist at det ble så vanskelig å være positiv ..
Prøv så godt du kan å drite i det! Sånn hadde jeg det hele mitt første svangerskap- bare en masse «bare-vent-trusler» og forståsegpåere. Det er dødsirriterende!! Prøv å bare svare med et smil: det er forskjellig for alle- jeg er nok bare heldigere enn deg!

Det er ikke sikkert det blir tungt i det hele tatt! Med første barn gikk jeg 10-15km daglig til og med dagen jeg fikk rier. Jeg gikk ned i vekt, og følte meg aldri stor og tung, sov stort sett godt, hadde få plager og smerter. Fødselen var tung, men etter den så bounca kroppen skikkelig fort tilbake! Blødde nesten ikke etter de første 2-3 dagene, bare som en mild mens. Var lite øm, første toalettbesøk for nr 2 gikk som en drøm selv med «broderi» i høna etter klipp (som jeg ikke merket at de gjorde en gang)… Kidden var sondebarn, så sov gjennom natta omtrent fra dag 1 (jeg måtte jo opp da, men da var det mer på mine premisser liksom).

Drit i de som er negative! Hadde ei venninne som var veldig sånn- alt som hun truet meg med skjedde henne da det etterhvert var hun som ble gravid- karma, hehe!

Uff, så trist å høre! Men det er faktisk mange som har et veldig flott svangerskap uten så mye plager også. Fortsett å vær positiv du, og lukk ørene og gjerne si i fra at du ikke orker å høre på sånn snakk. Kanskje er du heldig, man må bare være optimistisk og vente å se hvordan ting går. Mange synes faktisk at fødsel også går overraskende greit. Alt dette er svært individuelt!

Spørs om det er en anelse misunnelse bak det der, fra folk som har slitt sjøl. For nei, det trenger ikke bli vanskelig, vondt osv. Jeg syns det gikk greit fort også i slutten av begge svangerskapene mine, har aldri slitt voldsomt med kvalme. Litt bekkentrøbbel, men bare jeg holdt meg unna støvsuging o.l og ikke overdreiv aktivitet så gikk det fint. Jobba som normalt frem til permisjon også (jobber deltid men hadde helt fint klart heltid også, men har kontorjobb da). Klart en er ikke på topp når en er høygravid, men fælt trenger det ikke å bli. Må bare lage seg litt egne teknikker på å komme ut av senga, men det er jo ikke akkurat fælt å bare måtte endre litt på hvordan en gjør ting pga mage. Jeg var heller ikke plaget med varme. I mitt andre svangerskap var det skikkelig rekordår med høy temperatur allerede fra måneden før jeg fødte (fødte i juni). Jeg luka ugress høygravid i varmen, null stress liksom. Var ikke plaget med varme, eller mye ødemer. Så. For noen av oss så er ikke svangerskap så ille. Jeg håper jeg er like heldig nå også da.

Syns det er så dust å fokusere på noe som kanskje kan komme. En må da få lov til å ha det bra i nuet - og kanskje så går det helt fint videre også. Det finnes mange som ikke har store plager i svangerskapet. I 2 av mine 4 svangerskap hadde jeg ikke ant jeg var gravid bortsett fra uteblitt mens og voksende mage (og etterhvert litt bekkenvondt da, men med ene kom det ganske seint og var ikke ille å håndtere). I de andre to var det litt milde plagsomme symptomer i noen få uker. Ellers har jeg i grunn svært enkle svangerskap bak meg, med få plager.

Og jaggu trenger det ikke å bli fælt i nyfødttida heller. Med førstemann vi fikk med hjem fra sykehuset så var barselperioden og permisjonen helt nydelig. Mest bare kos. :Heartred

Når man akkurat er ferdig med flere dager diare på den ene ungen, så kaster den andre opp :hungover: Det var så nedtur. Og vanligvis takler jeg oppkast osv ok, men denne gang, jeg holdt på å kaste opp selv av den lukten, ikke klar for mer nå:arghh:

Både jeg og mannen har vært syk med noe luftveisinfeksjon hele uka. Og fy søren det er slitsomt å være syk samtidig som man følger opp friske barn :dead:

Ååh, finefine folk! Takk for svarene på innlegget mitt, det gjorde veldig godt å lese ❤️ Nå er jeg ved godt mot igjen ❤️

Jeg sover så dårlig om natten nå, er i uke 19.. Det gjør at jeg er helt skutt på dagtid og MÅ sove på dagen, noe som igjen gjør det vanskelig å sovne når egentlig leggetid kommer. Også våkner jeg 04:30 eller 5 hver morgen, like clockwork. Ond sirkel!!

Jeg sover så dårlig om natten nå, er i uke 19.. Det gjør at jeg er helt skutt på dagtid og MÅ sove på dagen, noe som igjen gjør det vanskelig å sovne når egentlig leggetid kommer. Også våkner jeg 04:30 eller 5 hver morgen, like clockwork. Ond sirkel!!
Samme her, kan ikke huske sist jeg sov uavbrutt en natt, våkner sikkert 30 ganger :sorry:

Huff, det er altså så slitsomt! Skjønner ikke hvordan jeg skal funke i jobben når det er sånn :dead:
Jaa samme tenker jeg, er helt i koma på dagtid, får ikke til å sove etter jobb heller, så da blir det bare en ond sirkel :arghh:
Trener du og er litt aktiv? Tror det kan hjelpe, skal starte litt smått og håper jeg får sove bedre da :happy:

Gravid med tvillinger 19 + 3 og føler meg såå tung allerde! Blir så sjukt stinn i magen etter jeg spiser, føler magen strammer skikkelig! Blir nesten litt bekymret for hvordan det skal gå når jeg føler meg sånn allerde.. :confused2

Gravid med tvillinger 19 + 3 og føler meg såå tung allerde! Blir så sjukt stinn i magen etter jeg spiser, føler magen strammer skikkelig! Blir nesten litt bekymret for hvordan det skal gå når jeg føler meg sånn allerde.. :confused2
I feel ya- 18+6 her med twins, og de siste dagene er kvalmen tilbake, og det hjelper ikke at frøknene har turnfest…

Back
Topp