Klagetråd

Jeg klager over at det er så mye informasjon jeg burde hatt, men ikke får. Leste i dag helt tilfeldig at man skal holde seg unna eteriske oljer, spesielt i første semester. Det har jeg ikke tenkt på engang, og bruker selvfølgelig ansiktspleie hver dag… panikk…
Ansiktsolje skulle det stå;)

Sa bare helt ut av det blå på tull til noen at jeg craver vann. Har alltid vært sen personen som bruker ordet craver selv om jeg ikke er gravid. Så kommer det ei kjerring som jeg sp vidt kjenner og roper ut «et du gravid?!» og alle snur seg mot meg. Kunne ikke akkurat si ja, men det va så jævli ukomfortabelt. Måtte bare si nei og fortelle hun at det er et ord jeg bruker en del. Men deg var bare det at hun kommenterte på det uten å ha noe filter som gjorde meg sur

Sa bare helt ut av det blå på tull til noen at jeg craver vann. Har alltid vært sen personen som bruker ordet craver selv om jeg ikke er gravid. Så kommer det ei kjerring som jeg sp vidt kjenner og roper ut «et du gravid?!» og alle snur seg mot meg. Kunne ikke akkurat si ja, men det va så jævli ukomfortabelt. Måtte bare si nei og fortelle hun at det er et ord jeg bruker en del. Men deg var bare det at hun kommenterte på det uten å ha noe filter som gjorde meg sur
Hater folk som kommenterer sånne ting. Er en del som sier "er du gravid" nesten uansett hva det er. Enten man ikke drikker, er trøtt, føler seg kvalm, er sliten, har kviser... Ting som er vanlig også UTENOM graviditeter. Frekt av henne!

Hater folk som kommenterer sånne ting. Er en del som sier "er du gravid" nesten uansett hva det er. Enten man ikke drikker, er trøtt, føler seg kvalm, er sliten, har kviser... Ting som er vanlig også UTENOM graviditeter. Frekt av henne!
Ja jeg kjente det kokte inni meg. Vi har et lite sinneproblem i familien, men jeg et å utrolig sjenert, så jeg hadde så løst å slå til henne :hilarious: Men at folk i det hele tatt kommenterer på sånne ting er idiotisk. Akkurat det samme som å gå til en kvinne som har litt ekstra fyll på magen og spørr hvor langt hun er på vei. Utrolig frekt og spesielt unødvendig!

Ja jeg kjente det kokte inni meg. Vi har et lite sinneproblem i familien, men jeg et å utrolig sjenert, så jeg hadde så løst å slå til henne :hilarious: Men at folk i det hele tatt kommenterer på sånne ting er idiotisk. Akkurat det samme som å gå til en kvinne som har litt ekstra fyll på magen og spørr hvor langt hun er på vei. Utrolig frekt og spesielt unødvendig!
Husker at farmor gjorde det til mamma en gang, og da var mamma sikkert passert 50. :hilarious:

Bare vent. Som gravid eier du ikke din egen kropp. Det er helt innafor å kommentere hvor mye du har lagt på deg, at både magen og rumpa begynner å bli stor, spørre hvor mange som egentlig er der inne, og å ta på magen. Folk mister fullstendig hemninger og folkeskikk når de tror noen er gravid…

Har egentlig vært i uforskammet god form hittil. Joda, har hatt noen dager med kvalme, men ikke kastet opp noe før i dag. Jeg spydde så mye at jeg tisset meg ut! Formen er rett og slett jævlig! Nå gruer jeg meg skikkelig til å starte på jobb etter ferien. Tenk om jeg må kaste opp på der.. Må jo ha skift på jobb :arghh:

Bare vent. Som gravid eier du ikke din egen kropp. Det er helt innafor å kommentere hvor mye du har lagt på deg, at både magen og rumpa begynner å bli stor, spørre hvor mange som egentlig er der inne, og å ta på magen. Folk mister fullstendig hemninger og folkeskikk når de tror noen er gravid…
Det er ikke over når baby er ute heller. Husker jeg ble vilt provosert (overreagerte muligens litt) på svigermor som lurte på om jeg hadde nok mat til barnet mitt. Hva forventes det at man som nybakt mor i en fullstendig ny situasjon skal svare på det? Har ikke noe tett forhold til svigermor heller, så for meg var det langt over grensen for henne å stille spørsmål ved mine evner til å gi næring til barnet mitt på den måten.

Ja, og er ikke magen stor nok, så er det feil også!

Disse kommentarene alle greier å spy ut i tide og utide er så forbanna irriterende. Det som irriterer meg er at med en gang jeg forteller at jeg er litt sykemeldt nå, så er første kommentaren; spyr du? Nei, jeg er faktisk så heldig at jeg ikke er noe kvalm så langt denne gangen heller. Føler jeg liksom må forsvare meg på at selv om jeg ikke spyr, så er jeg trøtt dagen lang. Og med ei på 20 mnd som våkner minst 1 gang om natta så er det ikke så lett å gå gravid.

Klager over at jeg er så sliten hele tida. Sliter verken med søvn, kvalme eller mat, men føler meg likevel helt utslitt. Flere som har det sånn? Og vet noen når det vanligvis (og forhåpentligvis) går over?

Jeg klager over at det er så mye informasjon jeg burde hatt, men ikke får. Leste i dag helt tilfeldig at man skal holde seg unna eteriske oljer, spesielt i første semester. Det har jeg ikke tenkt på engang, og bruker selvfølgelig ansiktspleie hver dag… panikk…
Hvis det er litt trøst så bekymringen så er det de hormonforstyrrende ingrediensene som ofte er farlige for gravide, og i norge er ikke disse lov i stor nok menge for å være skadelig. Så selvom kremer har aktive ingredienser vil de sjeldent være farlig for gravide, og jeg tipper det samme gjelder med eteriske oljer etc også :) greit å ligge unna ting man vet, men synes ikke du skal beat yourself up for ting du ikke visste <3 går sikkert heeeelt fint!

Klage på at jeg er skikkelig sint i dag… sint på mannen, på jobben, på bilen, på kjøleskapet og ikke minst på trafikken. Andre i samme båt? Synes det er litt ekkelt jeg:bag::bag:

Back
Topp