Klagetråd

Klager på at jeg ligger rett ut med vond hals , kvalm , snørrete og drit sliten og samboeren kan ikke være hjemme fra jobb pga obligatorisk kurs :/
Heldigvis klarer snart 8 åringen å leke med snart 2 åringen så jeg kan slappe av i ca 30 min :)
 
Våkna for første gang uten kvalme i dag, tenkte yes! Nå kan jeg få spist en skikkelig frokost. Veldig kortvarig glede :arghh: Ble kvalm av å spise så fikk ikke i meg 1 brødskive en gang…
 
Ser vi er mange som sliter med kvalme om dagen:hungover: Måtte være hjemme fra jobb i dag,ikke en gang Postafen hjalp mot kvalmen. Kan ikke nyse eller hoste nå for det går rett over i brekninger:sour: Håper virkelig det blir bedre i 2 trimester!:smiley-angelic001
God bedring :Heartred Jeg gikk også hjem fra jobb i 10-tiden etter å ha kastet opp på fellesdoen hele morgenen :whacky011 Fikk du Postafen på resept fra lege? Jeg vurderer å ta kontakt med legen min dersom kvalmen ikke roer seg snart, men vet ikke helt hvor høy terskel jeg bør ha. Har ikke lyst til å bruke legemidler unødig nå, men kvalmen er så altoppslukende..
 
God bedring :Heartred Jeg gikk også hjem fra jobb i 10-tiden etter å ha kastet opp på fellesdoen hele morgenen :whacky011 Fikk du Postafen på resept fra lege? Jeg vurderer å ta kontakt med legen min dersom kvalmen ikke roer seg snart, men vet ikke helt hvor høy terskel jeg bør ha. Har ikke lyst til å bruke legemidler unødig nå, men kvalmen er så altoppslukende..
Takk i like måte :Heartred Har bare kjøpt reseptfritt foreløpig da jeg fikk det i mitt første svangerskap der jeg også var mye kvalm og kastet opp. Så har ikke gått via legen denne gang.Visste ikke om det i starten under første graviditet og gikk ned flere kilo og var helt ute å kjøre før jeg prøvde Postafen. Gikk ikke over i uke 12 heller,så gruer meg litt for om det skal bli sånn denne gangen også. Uten postafen så er jeg totalt ute av drift så føler nesten ikke jeg har et valg :oops: tror det ville endt på sykehuset til slutt. Men,tør ikke si annet til deg at du bør prate med legen evt jordmor om det. Ikke ha høy terskel for det hvertfall! Kan være vanskelig å snu en ond sirkel med kvalme og oppkast når man først er skikkelig inne i den,så ikke vent m å forhøre deg:Heartred masse lykke til!!
 
Takk i like måte :Heartred Har bare kjøpt reseptfritt foreløpig da jeg fikk det i mitt første svangerskap der jeg også var mye kvalm og kastet opp. Så har ikke gått via legen denne gang.Visste ikke om det i starten under første graviditet og gikk ned flere kilo og var helt ute å kjøre før jeg prøvde Postafen. Gikk ikke over i uke 12 heller,så gruer meg litt for om det skal bli sånn denne gangen også. Uten postafen så er jeg totalt ute av drift så føler nesten ikke jeg har et valg :oops: tror det ville endt på sykehuset til slutt. Men,tør ikke si annet til deg at du bør prate med legen evt jordmor om det. Ikke ha høy terskel for det hvertfall! Kan være vanskelig å snu en ond sirkel med kvalme og oppkast når man først er skikkelig inne i den,så ikke vent m å forhøre deg:Heartred masse lykke til!!
Tusen takk for gode tips! :Heartred Da skal jeg forhøre meg litt med legen. Har foreløpig samme vekt som før svangerskapet, men den går nok nedover hvis jeg fremdeles ikke klarer å holde ting nede. Skjønner godt at det ble nødvendig når du ble så dårlig, det hørtes ikke noe kjekt ut å gå så mye ned i vekt. Fantastisk at det finnes sånne hjelpemidler som kan lette hverdagen litt.
 
Skal vel ikke klage på at det er under 2 uker til nipt, men det er så langsomt å veeenteee…. :inpain:
 
Samme her, jeg har vært veldig dårlig i to uker nå og er såå lei. Demotivert og gråter hver dag av at jeg er så kvalm og sliten. Håper virkelig det går over om et par uker for oss alle!
Huff, føler så med deg. Jeg ga opp å være tøff i dag og fikk 50% sykemelding. Håper det hjelper med litt roligere dager og mindre dårlig samvittighet for min udugelighet på jobb
 
Sååå trøtt! Sovner omtrent når jeg setter meg ned og har fortsatt kveldsmat, bading og legging igjen før jeg kan krasje:dead:
 
Skulle strekke meg etter fjernkontrollen, og det strekker skikkelig i ene siden. Hadde glemt hvor vondt disse strekkene kan være i bråe bevegelser :arghh: Går heldigvis fort over:angelic:
 
Når jeg er på jobb så er jeg sånn som gir alt og når jeg kommer hjem så får jeg kjenne på det. Lagde middag til hele bunchen her og var helt utslitt etter det så jeg måtte legge meg å sove og har ligget på sofaen i 3 timer. Den kvalmen og maktesløsheten jeg kjenner i kroppen er så dritt. Og så er det ingen andre som skjønner det. Jeg blir så lei meg. «Ta deg sammen» jeg gjør faen meg ikke annet enn å ta meg sammen hver dag. «Det er vanlig å være kvalm når man er gravid» sa legen…. Jaaa??? Hva hjelper det meg? Og folk lurer på hvorfor jeg er sur om dagen, er det rart? Folk har omgangssjuken og er kvalme i 3 dager og klager over det mens her går vi og er kvalme i ukesvis, noen måneder. Nei unnskyld nå ble det bare svartmaling her, men derav humøret mitt i dag :arghh:
 
Når jeg er på jobb så er jeg sånn som gir alt og når jeg kommer hjem så får jeg kjenne på det. Lagde middag til hele bunchen her og var helt utslitt etter det så jeg måtte legge meg å sove og har ligget på sofaen i 3 timer. Den kvalmen og maktesløsheten jeg kjenner i kroppen er så dritt. Og så er det ingen andre som skjønner det. Jeg blir så lei meg. «Ta deg sammen» jeg gjør faen meg ikke annet enn å ta meg sammen hver dag. «Det er vanlig å være kvalm når man er gravid» sa legen…. Jaaa??? Hva hjelper det meg? Og folk lurer på hvorfor jeg er sur om dagen, er det rart? Folk har omgangssjuken og er kvalme i 3 dager og klager over det mens her går vi og er kvalme i ukesvis, noen måneder. Nei unnskyld nå ble det bare svartmaling her, men derav humøret mitt i dag :arghh:
Så unødvendig av legen!! Jeg snakket med en lege i går da jeg fikk væskebehandlign som egentlig mente det var rart at kvinner var forventet å være i arbeid i svangerskapet. Han mente ihvertfall at kvinner med kvalme eller andre påtrengende symptomer burde være sykemeldt og at det å skape ytt liv var bidrag nok til samfunnet.
 
Så unødvendig av legen!! Jeg snakket med en lege i går da jeg fikk væskebehandlign som egentlig mente det var rart at kvinner var forventet å være i arbeid i svangerskapet. Han mente ihvertfall at kvinner med kvalme eller andre påtrengende symptomer burde være sykemeldt og at det å skape ytt liv var bidrag nok til samfunnet.
Tenk at det finnes så flotte mennesker som klarer å sette seg inn i andre menneskers liv og følelser selv om man ikke har opplevd det selv. Og for all del man trenger ikke sykeliggjøre seg selv som gravid men det har noe å gjøre med at vi har liv utenom også; hus, mann, flere barn, hund, verv både her og der, krevende og veldig aktiv jobb osv. Jeg personlig liker å være på jobb som gravid fordi det får meg til å fokusere på noe annet i 8 timer, men ja, det koster!
 
Back
Topp