Klagetråd

Jeg ble sykemeldt sist svangerskap, legen foretrakk det fremfor å ta kvalmestillende. Var invalidiserende kvalm frem til ca uke 16. Helt uaktuelt å ikke ta kvalmestillende denne gangen, har allerede nådd invalidiserende tilstander (selv om jeg vet det ikke har nådd toppen ennå), er nå i uke 7+2. Så jeg gjorde litt research på hva som er innafor å bruke og kjøpte Postafen. Kan faktisk ikke ligge i en ball i to mnd denne gangen, har jo et barn å ta vare på. Fungerer ganske bra, blir bare sinnsykt trøtt. Men heller trøtt og litt kvalm enn å kjenne på nær-oppkast-følelsen hele døgnet.
Helt samme her. Varte til uke 16-17 sist gang. Å nå har jeg ei lita på 1 år. Klarer ikke noe hjemme. Ligger bare på sofaen å prøver å holde maten nede. Så fort jeg prøver meg opp for å gjøre noe så kommer brekninger med en gang. Så frustrerende :( ble sykemeldt nå sist uke. Men føler veldig på jobb siden jeg akkurat har startet på igjen etter sist permisjon :(

Klarer ikke juble helt enda gitt. Irriterer meg over disse clearblue ukesindikator testene I følge første dag i siste mens så er jeg 7+4 i dag, men får bare 2-3 på testen. Veldig vonde brystvorter da ‍o_O

Last edited:
Klager over KONSTANT kvalme og brekninger. Er litt bedre når jeg bare ligger/sitter stille, men brekningene kommer med en gang jeg prøver å bevege meg :hungover: prøvde å ta en postafen i går, men merket ingenting til den. Må man ta de over tid for å merke bedring?

Har nå prøvd å få tak i jordmor for en prat, men kommer jo aldri gjennom på telefonen. Så må prøve på nytt igjen i morgen da. Det blir 3 dag jeg prøver. Hjelper jo ikke at jeg blir irritert for hver minste ting da

Har nå prøvd å få tak i jordmor for en prat, men kommer jo aldri gjennom på telefonen. Så må prøve på nytt igjen i morgen da. Det blir 3 dag jeg prøver. Hjelper jo ikke at jeg blir irritert for hver minste ting da
Går det ann å send ho ei meld eller mail istede? Her e det opplyst et mobilnr til hvær av (di 2) jormødrene i byen, så her kan man send meld, så tar di kontakt/svare når di blir ledig

Går det ann å send ho ei meld eller mail istede? Her e det opplyst et mobilnr til hvær av (di 2) jormødrene i byen, så her kan man send meld, så tar di kontakt/svare når di blir ledig
Er bare ett mobil nr til helsesenteret, som består av flere instanser. Har to bekjente som jobber på helsestasjonen og vil helst ikke at de skal finne ut av det enda Så prøver igjen i morgen, hvis ikke får jeg sende en mld

Så utrolig kvalm om morningen. Hjelper ikke akkurat å ha en 3 åring der munnen går i ett fra han står opp kl 05.30 :dead: Må konstant springe å hente ting, lage mat og svare på spørsmål, kjenner jeg blir sprø.. Håper virkelig kvalmen ikke varer så lenge:depressed:

Føler for å dele litt frustrasjon, og kanskje gi håp til de som trenger det: for ei uke siden (var da 5+6 på vei) fikk jeg en skarp smerte i magen og fikk rosa blod på papiret. Etter det forsvant smerten men jeg hadde litt brunt utflod hver dag de neste syv dagene. Jeg fikk målt hcg som viste lavere verdier enn forventet og som gikk ned til måling nr to tatt to dager senere. Både jeg og legen min trodde jeg hadde spontanabortert og henviste meg til gynekologisk poliklinikk. Da jeg fikk time der, ei uke etter første blødning, fikk jeg se et lite hjerte som banket ❤️ vi skjønner ikke hvorfor hcg-verdiene mine var såpass lave, men legen sa at ultralyden er viktigst og den viste at alt er i orden ❤️

Var på tul i dag, fikk beskjed om at jeg kanskje var bare 4-5 uker på vei eller at jeg har en MA. Skulle vært 9 uker ifølge gynekologen sin utregning. Skulle komme tilbake om 4 uker. Blir 4 lange uker kjenner jeg :sad015
Uff, helt forferdelig å måtte vente så lenge. Klem til deg ❤️

Var på tul i dag, fikk beskjed om at jeg kanskje var bare 4-5 uker på vei eller at jeg har en MA. Skulle vært 9 uker ifølge gynekologen sin utregning. Skulle komme tilbake om 4 uker. Blir 4 lange uker kjenner jeg :sad015
Hvorfor så lenge å vente?

Vet ikke, kanskje for å da være helt sikker på det eventuelt er stort nok til at man ser det godt. Glemte å spørre hvorfor så lenge, ble litt satt ut.
Men det kan de jo bekrefte på 2 uker?

Men det kan de jo bekrefte på 2 uker?
Det kan de helt sikkert, men han ville jeg skulle vente hele 4 uker :dontknow Han sa også at hvis jeg fikk noe blødninger mens jeg venter var heller ikke det positivt, kanskje han mener kroppen gjør seg ferdig med eventuelt MA innen de 4 ukene.

Flere som kjenner på krampe foran.. og sykt vondt i korsryggen samtidig det kommer og går.. men sykt vondt når det står på..

Det er altfor lenge å vente, de må da tenke på den psykiske helsen din oppi det hele. Jeg ville insistert på å få time etter to uker, eventuelt bestilt privat et sted. Ja det koster, men du vil få det mye bedre av at ting er avklart.

Det er altfor lenge å vente, de må da tenke på den psykiske helsen din oppi det hele. Jeg ville insistert på å få time etter to uker, eventuelt bestilt privat et sted. Ja det koster, men du vil få det mye bedre av at ting er avklart.
Det er hos privat gynekolog jeg har vært. Prøver å ikke tenke på det (lettere sagt enn gjort!) prøver å være takknemlig for den flotte gutten jeg har fra før og gjør meg ekstra opptatt med husarbeid, skolearbeid og alt annen :bag::Heartred har ikke hatt noen blødninger og graviditetstesten har blitt tydeligere, så aner ikke hva jeg skal tenke og mene. Sorry langt innlegg:smiley-ashamed008

Vært bortreist noen dager på seminar med jobb og hadde stålsatt meg for kvalme. Hadde kjøpt med Postafen, handlet diverse til å ha på hotellrommet hvis jeg ble kvalm/sulten på natt, samt snacks til å ha i vesken. Men, ingen kvalme hele oppholdet :nailbiting: FaceTimet med mannen siste kvelden og han var heldigvis rolig som alltid, og jeg fikk roet meg ned. Vi har første ultralyd i morgen. Når jeg kom hjem kom kvalmen tilbake, og jeg tror jeg forstår hvorfor. Dagene jeg var borte var det måltider og mellommåltider til fastetider. Proppet i meg mye godt :troll: Mens hjemme er jeg ikke flink til å spise ofte. Så der fant jeg ut av det. Nå skal jeg kose meg videre, kvalm på sofaen med røstipoteter med salt på.

Back
Topp