Klagetråd

Har følt med litt sliten og hengslete de siste dagene. Kom på jobb i dag å fikk vite det gikk Covid blant pasientene. Så testet meg når jeg kom hjem. Å jaggu var den ikke like positiv som graviditetstestene mine
 
Har gledet meg til en rolig helg som jeg ikke har hatt på evigheter. Og så kommer familie på spontan overnattingsbesøk Er i en situasjon der det hadde vært veldig unaturlig å si nei
 
Usj, bli vekket på denne tiden av døgnet av høyprilyden på melderen til mannen som er brannmann å er på utrykning nå. Da ble jeg selvfølgelig kvalm å måtte hilse på doskåla også, klarer virkelig ikke å bli bråvekket uten å spy virker det som :depressed: Måtte andre trimester komme fort så denne kvalmen som kommer for alt og ingenting måtte begynne å gi seg:meh::schocked028
Blir no litt skorolling på bv da til man klarer å sovne igjen:angelic:
 
Flere som blir helt utrolig fort sliten? Jobber på sykehjem, og de dagene jeg har stell på pasienter så kjennes det ut som jeg skal krepere. Ble i går sliten av å stå ved kjøkkenbenken å hakke opp salat til middagen. Måtte sette meg på sofaen etterpå for å roe ned. Kjennes likt ut som når man har influensa, med hvor raskt jeg blir sliten. Er ikke trøttere enn vanlig, bare sliten. Hadde jeg hatt en kontorjobb så hadde jeg nok ikke merket det så godt, men nå har jeg jo ikke det. Har heldigvis fått litt tilrettelegging på jobb allerede, med at jeg får være på de litt enklere pasientene og får ha flere dager «på topp» med legevisitt osv. det hjelper en del. Har liten lyst på sykemelding pga slitenhet. Men blir å nevne det på første legetime. Skal bestille til uka tenkte jeg.
 
Flere som blir helt utrolig fort sliten? Jobber på sykehjem, og de dagene jeg har stell på pasienter så kjennes det ut som jeg skal krepere. Ble i går sliten av å stå ved kjøkkenbenken å hakke opp salat til middagen. Måtte sette meg på sofaen etterpå for å roe ned. Kjennes likt ut som når man har influensa, med hvor raskt jeg blir sliten. Er ikke trøttere enn vanlig, bare sliten. Hadde jeg hatt en kontorjobb så hadde jeg nok ikke merket det så godt, men nå har jeg jo ikke det. Har heldigvis fått litt tilrettelegging på jobb allerede, med at jeg får være på de litt enklere pasientene og får ha flere dager «på topp» med legevisitt osv. det hjelper en del. Har liten lyst på sykemelding pga slitenhet. Men blir å nevne det på første legetime. Skal bestille til uka tenkte jeg.
Ja! Sliten og kvalm av å gjøre nesten ingenting. Må manne meg opp til å gjøre den minste ting :dead: Og gjerne pause i horisontalen etterpå (når jeg er hjemme vel og merke).
 
Ja! Sliten og kvalm av å gjøre nesten ingenting. Må manne meg opp til å gjøre den minste ting :dead: Og gjerne pause i horisontalen etterpå (når jeg er hjemme vel og merke).
Det har blitt såpass ille nå at jeg har tatt flere egenmeldingsdager. Fungerer bare 20%på jobb kjennes det ut. Skal ha samtale med ledern min på jobb i morgen, før jeg bestiller legetime for å høre om sykemelding. Hadde jeg hatt en kontorjobb så hadde jeg ikke hatt noe problem, men sånn som det er nå så går set ikke. Kjempesliten av små oppgaver, og tungpust av ingenting. Har bynt å lure på om jeg jernmangel, pga symptomene.
 
Klager over KONSTANT kvalme og brekninger. Er litt bedre når jeg bare ligger/sitter stille, men brekningene kommer med en gang jeg prøver å bevege meg :hungover: prøvde å ta en postafen i går, men merket ingenting til den. Må man ta de over tid for å merke bedring?
Jeg fikk anbefalt å ta Postafen til faste tider morgen og kveld i flere dager før man kan si om det virker eller ikke. Fikk også vitamin B6 av fastlege til å ta sammen med Postafen, mulig at den også har litt effekt.
 
Jeg fikk anbefalt å ta Postafen til faste tider morgen og kveld i flere dager før man kan si om det virker eller ikke. Fikk også vitamin B6 av fastlege til å ta sammen med Postafen, mulig at den også har litt effekt.
Takk :Heartred har blitt 100% sykemeldt nå, og fått både B6 og Afipran. Har hjulpet veldig mye hittil! Fortsatt kvalm, men heldigvis ikke kontante brekninger og oppkast lenger :)
 
Jeg er så lei av kvalme og oppkast! Kaster opp mellom 5-10 ganger om dagen! Helt utkjørt. Føler egentlig alt handler om å bare komme gjennom dagen
Ta kontakt med fastlegen så kanskje du får kvalmestillende og ei sykemelding. Høres ikke bra ut :(
 
Er sykemeldt til 27.11… ingenting har funket på meg. Var så dårlig hele forrige svangerskap også. Hadde helt fortrengt det
Uff, god bedring! Jeg ble lagt inn på sykehus forrige svangerskap pga kvalmen, men har klart å holde det greit denne gangen. Er noe sykemeldt denne gangen, slik at jeg kommer senere på jobb. Det funker sånn passe, men får ihvertfall kommet meg ut av senga på dagtid.
 
Back
Topp