Klagetråd :)

Fordi hg er teit? Er blitt langt bedre selv, men ikke topp ti nå heller :(

Akkurat den er jeg enig i... hater hyperemesis:smiley-angry002 Håper formen din blir superduper fort som fy:Heartred

Akkurat den er jeg enig i... hater hyperemesis:smiley-angry002 Håper formen din blir superduper fort som fy:Heartred
Får se hva det ender med, det beste hadde helt ærlig å få være sykemeldt fram til termin. Men det spørs hva legen synes tror jeg.
Ikke bare bare å skulle prøve å få en jobb i disse dager uavhengig av å være gravid.

Får se hva det ender med, det beste hadde helt ærlig å få være sykemeldt fram til termin. Men det spørs hva legen synes tror jeg.
Ikke bare bare å skulle prøve å få en jobb i disse dager uavhengig av å være gravid.

Håper du blir videre sykemeldt:Heartred Forstår det er en vanskelig situasjon å stå i, og spesielt nå i disse corona-tidero_O

Fikk avslag på søknaden om å få zofran på blåresept :arghh: Hater, hater disse teite reglene, og Bent Høie som mener at det finnes andre like gode alternativer til zofran.... Og at mannfolk, som aldri kan oppleve HG, skal bestemme hva som er bra nok medisin for kvinner med HG :shifty::confused:

Fikk avslag på søknaden om å få zofran på blåresept :arghh: Hater, hater disse teite reglene, og Bent Høie som mener at det finnes andre like gode alternativer til zofran.... Og at mannfolk, som aldri kan oppleve HG, skal bestemme hva som er bra nok medisin for kvinner med HG :shifty::confused:

Har ikke giddi å søkt engango_O

Ikke forlengelse av kontrakten. Og en sjef som ikke sitter i Norge som ikke kan en døyt om sykepenger, etc. så alt var bare litt bleh nå.

Men, hvis du enda er syk, kan du ikke få sykepenger av nav..?
Jeg mistet jobben av samme grunn (ikke fornyelse av kontrakt - stillingen ble utlyst offentlig, da den gikk fra vikariat til fast, og de greide finne noen bedre), i 2017. Men fortsatte likevel på sykepenger til permisjon.

Men, hvis du enda er syk, kan du ikke få sykepenger av nav..?
Jeg mistet jobben av samme grunn (ikke fornyelse av kontrakt - stillingen ble utlyst offentlig, da den gikk fra vikariat til fast, og de greide finne noen bedre), i 2017. Men fortsatte likevel på sykepenger til permisjon.
Det forutsetter jo at legen fortsetter å se grunn til å sykemelde meg :/

Fastlegen søkte for meg, og han syns han hadde argumentert godt nok. Fikk avslag for at det ikke var en spesialist som hadde søkt, og for at han ikke hadde skrevet god nok argumentasjon :mad:

Huff, er håpløst!

Det forutsetter jo at legen fortsetter å se grunn til å sykemelde meg :/

Ja, det gjør det. Men er du enda dårlig, så skal du enda ha rett på det. Fordi, på dagpenger er det krav om at du må i tiltak om de finner noen for deg, samt jobbsøking osv.
Er du enda syk, så kan du jo ikke det.
"Hei, jeg søker etter jobb; men jeg kan ikke jobbe før etter jeg er ferdig med å være gravid OG ha permisjon". ><
Så.. ja. Om du enda er dårlig, så skal du jo enda sykemeldes..

Fastlegen søkte for meg, og han syns han hadde argumentert godt nok. Fikk avslag for at det ikke var en spesialist som hadde søkt, og for at han ikke hadde skrevet god nok argumentasjon :mad:

Fastlegen min måtte konferere med spesialist for å få lov til gi meg blå resept (på noe helt annet, dog). Kan hende, hvis han hadde inkludert med en eller annen spesialist..?

Uff stakkars, kvalmen min ga seg etter 16+1, så det er enda håp, selvom den kommer av og til sigene noen dager enda, men ikke like sterkt. Men der og da trodde jeg den aldri skulle forsvinne..Hold ut:shy:

Håper det gir seg snart, for nå trenger unga mammaen sin:(

Idag klage ælitt over kvalmen.. men la nok opp til det sjøl, siden æva oppe til kl 4 inatt for å hente samboern i et lystig lag.. (var bare å tok noen øl sammen med 2 kompiser). Men jubler samtidig litt,for min kvalme et ikke like ille såm hans idag:smiley-angelic008:happy:

Fastlegen min måtte konferere med spesialist for å få lov til gi meg blå resept (på noe helt annet, dog). Kan hende, hvis han hadde inkludert med en eller annen spesialist..?
Han forhørte seg med gyn på sykehuset før han skrev resept, men er tydeligvis gyn som må skrive søknaden til helfo :oops:

Han forhørte seg med gyn på sykehuset før han skrev resept, men er tydeligvis gyn som må skrive søknaden til helfo :oops:

Rart... Min resept ordna fastlegen.. men var ikke gravidrelatert da.. ><
Og kan jo hende spesialisten ble inkludert skikkelig inn i søknaden. Vet ikke. :s

Rart... Min resept ordna fastlegen.. men var ikke gravidrelatert da.. ><
Og kan jo hende spesialisten ble inkludert skikkelig inn i søknaden. Vet ikke. :s
Altså, jeg har fått resept, men det må søkes til helfo for å få dekket prisen utover egenandel. Det er vel bare kreftpasienter som får dekket zofran, og mulig noen opererte. Og den søknaden måtte visst skrives av spesialist! En eske med 50 tbl koster nesten 1000 kr, og holder til 25 dager, så hadde vært veldig fint å få det dekket :sorry:

Altså, jeg har fått resept, men det må søkes til helfo for å få dekket prisen utover egenandel. Det er vel bare kreftpasienter som får dekket zofran, og mulig noen opererte. Og den søknaden måtte visst skrives av spesialist! En eske med 50 tbl koster nesten 1000 kr, og holder til 25 dager, så hadde vært veldig fint å få det dekket :sorry:

Jo, men min BLÅresept. Men er som sagt ikke kvalmestillende middel, så kan hende regelen er annerledes alt etter hvilke medisiner.

Er så TRØTT. Hjelper liksom ikke hvor mye jeg sover, gah :p Håper det gir seg snart

Jo, men min BLÅresept. Men er som sagt ikke kvalmestillende middel, så kan hende regelen er annerledes alt etter hvilke medisiner.
Ja det er nok det :rolleyes: Jeg så en artikkel med Bent Høye fra i fjor eller forfjor eller noe, hvor han mente at det ikke var godt nok dokumentert at zofran hjalp for gravide og at det ikke var dokumentert at det var bedre enn de andre alternativene.. Og derfor skal ikke gravide automatisk få dekket zofran. Jeg blir så frustrert over at en mann, som aldri noen gang kan kjenne på en damegreie slik som HG, skal kunne bestemme over en sånn ting :confused:

Back
Topp