Klagetråd :)

Sniker fra november

Klager over å ha blitt satt tilbake én uke på forrige TUL. Skulle vært 8+noe idag, men er nå bare 7+1. Har ikke hatt noe blødning eller noe, men livredd for å oppdage MA på ny TUL nå på fredag. Bah. Aldri opplevd MA før, men hadde en SA i november(første graviditet). Dette er min andre graviditet ever så alt er nytt og skummelt og tiden går såååå sakte.

Føler veldig med deg, når har det gått over med forrige? Eller har du hatt det hele svangerskapet? Håper inderlig det går over for deg snart!!

Har vart til uke 13 og uke 20 med jentene.. takk:Heartred

Føler meg egentlig litt dritt for tiden. Var på 10 mnd kontroll hos helsesøster her om dagen, og selvsagt var det en vikar der. Lille hadde gått ned 25g, og som tredjegangs så er jeg ikke det minste bekymret, siden hen trives og er fornøyd, spiser godt og er veldig aktiv. Men helsesøster skulle da belære meg om kosthold og få meg til å fete opp ungen. Problemet her er at jeg holder på å miste melken (slik jeg gjorde da jeg ble gravid forrige gang) samt at lille ikke er interessert i å drikke melk fra pupp eller flaske, uavhengig av om det er morsmelk/mme. Hen vil bare ha mat.
Hen er akkurat som meg, spiser og spiser men går ikke opp. Æsj, kjenner jeg blir irritert altså.

Føler meg egentlig litt dritt for tiden. Var på 10 mnd kontroll hos helsesøster her om dagen, og selvsagt var det en vikar der. Lille hadde gått ned 25g, og som tredjegangs så er jeg ikke det minste bekymret, siden hen trives og er fornøyd, spiser godt og er veldig aktiv. Men helsesøster skulle da belære meg om kosthold og få meg til å fete opp ungen. Problemet her er at jeg holder på å miste melken (slik jeg gjorde da jeg ble gravid forrige gang) samt at lille ikke er interessert i å drikke melk fra pupp eller flaske, uavhengig av om det er morsmelk/mme. Hen vil bare ha mat.
Hen er akkurat som meg, spiser og spiser men går ikke opp. Æsj, kjenner jeg blir irritert altså.

Jeg har et sånt intenst mislik for helsesøstre generelt. (Joda, det finnes mange som er gode også, men.. helt generelt..) Dette her er en av grunnene; mangelen på å se hele 'pasienten', kun tallene på skjermen. Hadde hun hatt noe som fungerte mellom ørene, så hadde hun kanskje skjønt at en på 10 mnd KAN plutselig få en aktivitetsspurt, og vekten flate ut. 25g vil jeg si er flate ut, ikke "gå ned" (for vekten kan jo variere fra tid på dagen og alt)..

Jeg har hatt skikkelig leamus i en stor muskel på låret de siste dagene, og jeg blir gaaaal. Rykker ujevnt og tar aldri pause. Noen flere med leamus?

Det verste i hele verden... KJØLESKAP. Hvorfor lukter det så innmari mye?? Ikke alltid det lukter vondt men det er bare så mange lukter blandet. greier ikke å åpne døra engang. :depressed:

og en liten ting til. Hvorfor lukter salami så himla godt?? Aldri tenkt over det før men fy søren det savner jeg!

Drittlei HG.. Kan ikke spise, drikke eller fungere på ett normalt vis :( dette er min tredje, og har aldri vært så dårlig før i hele mitt liv :o

Drittlei HG.. Kan ikke spise, drikke eller fungere på ett normalt vis :( dette er min tredje, og har aldri vært så dårlig før i hele mitt liv :eek:

Uff, sliter med HG selv også. Er det dit første svangerskap der du har HG? Er helt jævlig:( Sender deg en stor klem:Heartred

Det verste i hele verden... KJØLESKAP. Hvorfor lukter det så innmari mye?? Ikke alltid det lukter vondt men det er bare så mange lukter blandet. greier ikke å åpne døra engang. :depressed:

og en liten ting til. Hvorfor lukter salami så himla godt?? Aldri tenkt over det før men fy søren det savner jeg!

Kjøp grilstad sin "fersk salami". Den er strengt tatt spesiallaget for oss gravide :P den er kokt, og derfor trygg - står til og med på pakken :P

Enig i at kjøleskapet lukter for mye.

Ja, er første svangerskap med HG, håper at det gir seg snart, men er bare i uke 10 :eek:
Stor klem til deg også <3

Hatt det med alle 5, men med nr 4 var det mildere.. er bare i uke 10+5 jeg også.. så kan vare ei stund til..

Alt ubehaget!
Korsryggen, energinivået, ubehag i livmoren, av og til sterkere smerter, heldigvis ingen fersk blødning, bare bitteliten missfarging av utflod nå og da. Magekniper, dobehov, dårlig søvn, skal lista stoppe noen steder?

11+6

Ugggh! Plutselig etter ei ganske god uke, så bråsnur formen. Kjennes ut som om skallen krymper rundt hjernen, kvalm som i uke 8 og trøtt som om jeg har gått ei uke uten søvn. Og ryggen har vrengt seg helt. :arghh::dead::sick009

Jeg har lyst til å ligge i hi... Føler jeg er trøtt og sliten hele tiden, og om jeg prøver pushe kroppen til å GJØRE noe, så blir jeg dårlig. Føler liksom at jeg blir verken i bedre form av å gjøre ingenting, eller av å prøve gjøre NOE.

Mistenker at jeg aldri skal få tatt blodprøvene jeg trenger (eller få tatt en svangerskapskontroll for den saks skyld). Har time på mandag, er da 16+0. Blodprøvene skal tas mellom 6-12 uker. Nå skal sønnen (IGJEN) testes for korona, og jeg begynner selvsagt også å få vondt i halsen. Pluss at det plutselig ble et gigantisk utbrudd her og rødt nivå. Jeg har utsatt og utsatt denne timen nettopp på grunn av karantene og testing før, og det ser dessverre ut til at jeg igjen må utsette timen. Da blir sikkert neste ledige anledning om et par uker. Er vel heldig om jeg får tatt den før ungen kommer. Må bare sutre litt, for jeg er så SINNSYKT lei korona!!! :banghead::banghead:

Mistenker at jeg aldri skal få tatt blodprøvene jeg trenger (eller få tatt en svangerskapskontroll for den saks skyld). Har time på mandag, er da 16+0. Blodprøvene skal tas mellom 6-12 uker. Nå skal sønnen (IGJEN) testes for korona, og jeg begynner selvsagt også å få vondt i halsen. Pluss at det plutselig ble et gigantisk utbrudd her og rødt nivå. Jeg har utsatt og utsatt denne timen nettopp på grunn av karantene og testing før, og det ser dessverre ut til at jeg igjen må utsette timen. Da blir sikkert neste ledige anledning om et par uker. Er vel heldig om jeg får tatt den før ungen kommer. Må bare sutre litt, for jeg er så SINNSYKT lei korona!!! :banghead::banghead:

Uff, så sinnsykt kjipt:arghh: Håper på negativ test, og at du får dratt til legen på mandag som planlagt:angel5

Jeg er møkk lei av å føle meg mislykket. Formen er grei og kvalmen har gitt seg, men jeg har fortsatt mye smerter både nederst i magen og nederst i ryggen. Jeg får ikke lov å jobbe mer enn 50% og det føles som et nederlag. Jeg føler meg som en dårlig venn, fordi jeg ikke klarer å snakke om noe annet enn babyen. Og jeg føler meg som en dårlig kjæreste fordi jeg ikke klarer å hjelpe å lage middag, ikke klarer å spise så mye middag og sovner så tidlig at vi nesten aldri får noe tid til «kos». Føler meg som et elendig menneske som ikke får til dette like lett som «alle andre». Snart uke 13 nå og føler meg dritt.... :arghh:

Back
Topp