Klagetråd

Er uke 8 +0,idag, måtte sykemelde meg nå av flere grunner, gav beskjed til sjefen om at jeg ikke ønsker at de andre skal vite noe så får jeg en innboks melding nå om at det blir vanskelig for henne å ikke si noe til de andre ansatte siden hun nå må lyse ut stillingen min .. Skal jeg bare akseptere dette? Har ikke lyst å si det til slekt en gang før uke 12, ???! :shifty:o_O:eek:


Nei det hadde jeg ikke akseptert. Hadde sagt at hun har taushetsplikt. Grunnen til at hun lyser ut stillingen din kan det jo i utgangspunktet være en "million" grunner til.
 
Forstoppelse... altså, nå har jeg forsøkt det meste, til og med trykke i meg matvarer jeg ikke tåler som normalt hadde gjort at alt gikk «rett gjennom». jeg har seriøst ikke vært skikkelig på do siden påskeaften når jeg hadde en allergisk reaksjon sist på noe jeg ikke tålte. Da hadde ikke jeg vært på do på en uke før det igjen minst :sorry: For noe dritt :dead:
 
Nei det hadde jeg ikke akseptert. Hadde sagt at hun har taushetsplikt. Grunnen til at hun lyser ut stillingen din kan det jo i utgangspunktet være en "million" grunner til.

Takk enig! sa at hun trenger ikke si hvorfor hun lyser ut den stillingen men at det blir gjort og så kan heller de ansatte legge sammen to og to selv etterhvert :banghead:
 
Skjønner heller ikke det og hvorfor det liksom må skje idag når jeg ikke har termin før i november blir helt paff :(
Dette er IKKE greit !! Dette har hun ikke lov til... !!!!!!!!!!!
 
Er uke 8 +0,idag, måtte sykemelde meg nå av flere grunner, gav beskjed til sjefen om at jeg ikke ønsker at de andre skal vite noe så får jeg en innboks melding nå om at det blir vanskelig for henne å ikke si noe til de andre ansatte siden hun nå må lyse ut stillingen min .. Skal jeg bare akseptere dette? Har ikke lyst å si det til slekt en gang før uke 12, ???! :shifty:o_O:eek:
Hvorfor i alle dage skal hun si noe? Det har hun fakta ikke lov til. Hvor lenge er du sykemeldt? Fullstendig, eller for en periode? Om det bare er for en periode så ser jeg ikke hastverket om å lyse ut vikariat og fortelle alle på jobb om situasjonen din. Jeg er ute med sykemelding selv, men det blir nok ikke lyst ut noe vikariat før jeg velger å fortelle det til de på jobb, noe som fortsatt er noen uler til. Dette er hele ledelsen inneforstått med og vet de ikke har lov til å si noe før en selv er klar. Om du er organisert kan du ta dette med klubbledelsen om du synes det er vanskelig å stille opp mot sjefen på egenhånd :)
 
Dette er IKKE greit !! Dette har hun ikke lov til... !!!!!!!!!!!

Nei! Det syns ikke jeg heller! :mad:Så liksom ikke for meg dette scenarioet i det heletatt! Men har liksom ikke lyst å lage bråk heller!, har virkelig ikke energi til det! Godt å ha en klage tråd å kunne lufte det i, så jeg slipper å gå å tenke på det alene :arghh:
 
Nei! Det syns ikke jeg heller! :mad:Så liksom ikke for meg dette scenarioet i det heletatt! Men har liksom ikke lyst å lage bråk heller!, har virkelig ikke energi til det! Godt å ha en klage tråd å kunne lufte det i, så jeg slipper å gå å tenke på det alene :arghh:
Du bør i vertfall si til henne at pga taushetsplikt så har hun ikke lov å si noe til noen om hvorfor du er borte!! Dette er ikke greit...
 
Hvorfor i alle dage skal hun si noe? Det har hun fakta ikke lov til. Hvor lenge er du sykemeldt? Fullstendig, eller for en periode? Om det bare er for en periode så ser jeg ikke hastverket om å lyse ut vikariat og fortelle alle på jobb om situasjonen din. Jeg er ute med sykemelding selv, men det blir nok ikke lyst ut noe vikariat før jeg velger å fortelle det til de på jobb, noe som fortsatt er noen uler til. Dette er hele ledelsen inneforstått med og vet de ikke har lov til å si noe før en selv er klar. Om du er organisert kan du ta dette med klubbledelsen om du synes det er vanskelig å stille opp mot sjefen på egenhånd :)

Takk for tips og svar :happy: to uker til å begynne med, har ny legetime neste fredag, vet liksom ikke selv hvor lenge det blir, var veldig dårlig sist svangerskap så kan jo fort bli en stund, :confused005 har som sagt ikke lyst eller energi til å lage bråk, og i hvert fall når det egentlig ikke burde ha vært sånn i utgangspunktet :wtf:
 
Takk for tips og svar :happy: to uker til å begynne med, har ny legetime neste fredag, vet liksom ikke selv hvor lenge det blir, var veldig dårlig sist svangerskap så kan jo fort bli en stund, :confused005 har som sagt ikke lyst eller energi til å lage bråk, og i hvert fall når det egentlig ikke burde ha vært sånn i utgangspunktet :wtf:
Jeg blir vekke tre uker nå selv, jobber i et stort firma hvor vi er to som sitter med jobben vi gjør, noe som vil si at skal en vikar inn må vikaren(e i flertall i dette tilfelle siden begge er gravide) ha veldig grundig opplæring. Det ble avventet utlysing for vikar til kollegaen min var komfortabel med å fortelle alle det, det blir også gjort i mitt tilfelle.
Syns det blir dumt om sjefen skal fortelle det til alle uten at en har kommet seg over 12-ukers kneika eller sagt det til egen familie. Det er opp til den gravide om de vil fortelle det eller ei. Teknisk sett kunne sjefen din heller ikke visst noe ennå, det er en grunn til at en kan avvente med å si noe før 3mnd før permisjon (om jeg ikke tuller med reglene). Det har noe med at en ikke skal bli skviset ut av sin egen jobb og gå der «overflødig» frem til permisjonsstart. Det er veldig flott at jobben din er gira på å få inn vikar slik at korrekt opplæring blir gitt osv. Men det går da fint Ann å vente til du er bikket uke 12, tryggest for deg og for de. Om noe mot formodning da skulle gå gale står ikke de med en person ekstra.
 
Forstoppelse... altså, nå har jeg forsøkt det meste, til og med trykke i meg matvarer jeg ikke tåler som normalt hadde gjort at alt gikk «rett gjennom». jeg har seriøst ikke vært skikkelig på do siden påskeaften når jeg hadde en allergisk reaksjon sist på noe jeg ikke tålte. Da hadde ikke jeg vært på do på en uke før det igjen minst :sorry: For noe dritt :dead:

Huff jeg sliter også med dette Har du prøvd du duphalac? Jeg fikk anbefalt dette av legen, det skal være trygt å bruke som gravid.
 
Huff jeg sliter også med dette Har du prøvd du duphalac? Jeg fikk anbefalt dette av legen, det skal være trygt å bruke som gravid.
Jeg prøvde en del ulike greier forrige svangerskap uten hell. Da kunne jeg plutselig spise meieriprodukter og fløte alt jeg orket. Virker som om det er tilfelle nå også. På den positive siden blir det mye softis og milkshake i sommer :smiley-ashamed004
 
Er uke 8 +0,idag, måtte sykemelde meg nå av flere grunner, gav beskjed til sjefen om at jeg ikke ønsker at de andre skal vite noe så får jeg en innboks melding nå om at det blir vanskelig for henne å ikke si noe til de andre ansatte siden hun nå må lyse ut stillingen min .. Skal jeg bare akseptere dette? Har ikke lyst å si det til slekt en gang før uke 12, ???! :shifty:o_O:eek:

Det har hun ikke lov til! De ansatte kan lure på hvorfor hun lyser ut stillingen alt de vil. Hun har taushetsplikt og trenger ikke gi dem en grunn! Stå på ditt [emoji8] Og håper det går bra med deg ift sykdom, og at du føler deg bedre snart [emoji173]️
 
Jeg er så sliten. Har lagt meg nå, på samme tidspunkt som på tirsdag og onsdag. Sover alikevel utrolig lite, 3-5 timer hver natt. Også har jeg så vanvittig mye å gjøre på jobb nå, må jobbe masse i helga fordi jeg ikke orker å jobbe på kveldene.
 
Det har hun ikke lov til! De ansatte kan lure på hvorfor hun lyser ut stillingen alt de vil. Hun har taushetsplikt og trenger ikke gi dem en grunn! Stå på ditt [emoji8] Og håper det går bra med deg ift sykdom, og at du føler deg bedre snart [emoji173]️

Tusen takk :happy: godt å se at dere er enige med meg
 
Jeg var hos legen i dag fordi jeg ikke vet hvor langt på vei jeg er. Det var bare kaos. Han fylte ut helsekortet feil, ville ikke henvise meg videre. Mener jeg må vente på oul for å vite hvor langt jeg er på vei. Ringte meg etter at jeg kom hjem om at jeg kunne komme i morgen for en hcg-blodprøve. Så jeg må drasse meg kvalm til legen i morgen og. Håper mini har en fin natt og at han holder seg rolig hos legen i morgen...
 
Da startet blødningene, om dette er ennå en SA så er jeg usikker på om jeg orker flere forsøk. Kjenner jeg er bare lei og sliten å vil at kroppen skal finne ut om det skal gå veien eller ei. :banghead: Ultralyd til uken, det er, enn så lenge, ikke ferskt blod men brunt. Men jeg har krampe i magen og stråling i ryggen så jeg er tvilsom på at dette går veien...
 
Da startet blødningene, om dette er ennå en SA så er jeg usikker på om jeg orker flere forsøk. Kjenner jeg er bare lei og sliten å vil at kroppen skal finne ut om det skal gå veien eller ei. :banghead: Ultralyd til uken, det er, enn så lenge, ikke ferskt blod men brunt. Men jeg har krampe i magen og stråling i ryggen så jeg er tvilsom på at dette går veien...

Uff så leit [emoji22] Jeg hadde en stor blødning med både friskt og brunt blod som varte i over en uke med minsten. Det gikk fint. Skjønner tanken med SA-erfaring bak deg, men krysser fingrene for en ufarlig blødning. Sender deg en klem [emoji173]️
 
Da startet blødningene, om dette er ennå en SA så er jeg usikker på om jeg orker flere forsøk. Kjenner jeg er bare lei og sliten å vil at kroppen skal finne ut om det skal gå veien eller ei. :banghead: Ultralyd til uken, det er, enn så lenge, ikke ferskt blod men brunt. Men jeg har krampe i magen og stråling i ryggen så jeg er tvilsom på at dette går veien...

Krysser fingrene for deg :Heartbigred
 
Da startet blødningene, om dette er ennå en SA så er jeg usikker på om jeg orker flere forsøk. Kjenner jeg er bare lei og sliten å vil at kroppen skal finne ut om det skal gå veien eller ei. :banghead: Ultralyd til uken, det er, enn så lenge, ikke ferskt blod men brunt. Men jeg har krampe i magen og stråling i ryggen så jeg er tvilsom på at dette går veien...

Krysser fingrene for deg :Heartbigred
 
Back
Topp