Klagetråd!

Idag er jeg så sjukt sliten. Jeg er jo fortsatt hjemme i mammaperm med kommende storesøster, og hun er ikke i humør idag [emoji31]
Det er så slitsomt med slike dager.. Føler med deg! [emoji173] Gått hjemme med kommende storebror nå i halvannet år nesten og har virkelig hatt en håndfull til tider [emoji18]
Er det tenner som kommer eller? Voksesmerter? Evt stått opp med feil ben? Håper du får slappet av etterhvert!

Oi, nå kom det ligamentsmerter [emoji15] kjentes ut som hele magen trakk seg sammen når jeg reiste meg opp på toget, kjentes nesten ut som kynnere. Ble stående som en krok, før jeg vaklet meg ut av toget [emoji38]

Haha. Huff, jeg synes det er fælt at de er som ballonger [emoji85] Og så vonde, og ømme. Strengt tatt er det vel ikke så mye å klage over at puppene vokser, men når man ikke får på seg klær begynner det å bli en utfordring [emoji51]
Nei skal vel ikke klage så mye.

Hos meg bar de bare skikkelig vonde en dag eller to før de gikk tilbake til ømme ballonger bare. [emoji85][emoji23]

KVALM. Og bekymrer meg for jobb. Har nettopp tatt over en gymklasse og starta med å få to basketballer i magen ila økta.. hvordan skal det gå når jeg er 5 mnd på veg...? Har jeg rett på svangerskapspenger om jobb ikke kan tilrettelegge?
Om det er fare for foster og det er umulig å tilrettelegge eller omplassere så skal du ha rett til svangerskapspenger.

Det er så slitsomt med slike dager.. Føler med deg! [emoji173] Gått hjemme med kommende storebror nå i halvannet år nesten og har virkelig hatt en håndfull til tider [emoji18]
Er det tenner som kommer eller? Voksesmerter? Evt stått opp med feil ben? Håper du får slappet av etterhvert!

Det er nok både tenner og utviklingssprang på gang [emoji31] Pappan var så snill og kom hjem litt tidlig fra jobb, så jeg fikk litt pause og gå ut og lufte meg litt helt alene [emoji173]️

Utslått av kvalme nå da [emoji17] Brakk meg masse på jobb idag også... bestilt legetime til imorgen, håper på en gradert sykemelding så jeg kan ha litt rolige morgener og komme senere på jobb...

Falt ute på jobb i barnehagen i dag... Var visst glattere under snøen enn det jeg trodde. Fikk meg en liten smell i skinka, men værste var vel smerten fra symfysen og muskulaturen rundt som fikk seg en skikkelig strekk. Og ikke minst redselen for at noe kunne gå galt med fosteret...[emoji45]

Blåmandag. Måtte ta den tunge telefonen til jobb og si at jeg trengte å holde meg hjemme i dag. Min nærmeste leder vet at jeg er gravid. Det kvalmen som virkelig tok meg i helgen. Den er hele dagen igjennom, klarer å spise litt innimellom. Beste som er, er å sove. Dagens klage.

Livredd for at bekkenløsningen er på vei :( kjennes litt ut som det ved tider.... fikk det i uke 12 med yngste:nailbiting:

Vasket leiligheten akkurat nå, det skulle jeg tydeligvis ikke gjort for nå blir jeg så kvalm av grønnsåpelukten

Ganske nedfor i dag [emoji53] jeg har en jobb jeg er glad i og stortrives der, har det alltid fint på jobb. Men nå har jeg mistet all motivasjonen, kroppen er rett og slett bare alt for sliten [emoji29] føler meg skikkelig uvel hele dagen, jobber hardt for å holde meg våken på dagtid, klarer ikke konsentrere meg og sliter med å få gjort oppgavene mine.

Når jeg kommer hjem orker jeg ingen ting, bare slokner på sofaen med en gang. Har ikke energi til verken familie, hus eller hjem [emoji26] får så dårlig samvittighet for at jeg ikke gir 3-åringen min nok tid og oppmerksomhet. Vurderer å ringe legen, men det er liksom ingen vits fordi han er av typen «graviditet er ikke en sykdom!». Jeg er jo klar over det, men nå henger jeg snart ikke sammen lengre.

Dagens (lange) klage..

Ganske nedfor i dag [emoji53] jeg har en jobb jeg er glad i og stortrives der, har det alltid fint på jobb. Men nå har jeg mistet all motivasjonen, kroppen er rett og slett bare alt for sliten [emoji29] føler meg skikkelig uvel hele dagen, jobber hardt for å holde meg våken på dagtid, klarer ikke konsentrere meg og sliter med å få gjort oppgavene mine.

Når jeg kommer hjem orker jeg ingen ting, bare slokner på sofaen med en gang. Har ikke energi til verken familie, hus eller hjem [emoji26] får så dårlig samvittighet for at jeg ikke gir 3-åringen min nok tid og oppmerksomhet. Vurderer å ringe legen, men det er liksom ingen vits fordi han er av typen «graviditet er ikke en sykdom!». Jeg er jo klar over det, men nå henger jeg snart ikke sammen lengre.

Dagens (lange) klage..
Føler med deg! Men jeg bare bestilte time hos legen likevel jeg og sa at jeg var veldig kvalm om morgenen og ikke klarte å være på jobb til kl 8. Hadde på forhånd tenkt til å be om 30% sm så jeg kunne begynne kl 10, men sa at samboeren egentlig syntes jeg skulle be om 50% (noe som var sant pga erfaringer m/hg i begge to tidligere sv.skap).

Da fikk jeg 30% [emoji4] Hadde også på forhånd (både i dette og tidligere sv.skap) prøvd ut alt av råd som han prøvde å komme med (ingefær, salte kjeks, seabands, osv osv) så ble ikke så lett for han å si nei til sm akkurat [emoji28]

Fikk til og med lov å sende mld i pasientsky ved behov for endringer i sykemeldingen noe jeg måtte idag pga sengeliggende. [emoji5]

Nå er dette kvalme da, tror kanskje ikke slitenhet/trøtthet er sykemeldingsgrunn... men skader ikke å bestille en time!?

Føler med deg! Men jeg bare bestilte time hos legen likevel jeg og sa at jeg var veldig kvalm om morgenen og ikke klarte å være på jobb til kl 8. Hadde på forhånd tenkt til å be om 30% sm så jeg kunne begynne kl 10, men sa at samboeren egentlig syntes jeg skulle be om 50% (noe som var sant pga erfaringer m/hg i begge to tidligere sv.skap).

Da fikk jeg 30% [emoji4] Hadde også på forhånd (både i dette og tidligere sv.skap) prøvd ut alt av råd som han prøvde å komme med (ingefær, salte kjeks, seabands, osv osv) så ble ikke så lett for han å si nei til sm akkurat [emoji28]

Fikk til og med lov å sende mld i pasientsky ved behov for endringer i sykemeldingen noe jeg måtte idag pga sengeliggende. [emoji5]

Nå er dette kvalme da, tror kanskje ikke slitenhet/trøtthet er sykemeldingsgrunn... men skader ikke å bestille en time!?

Kan prøve å ringe legen i morgen, men spørs om det hjelper. Men verdt et forsøk [emoji4]

Jeg er så sliten og kvalm i dag! Og skikkelig vondt i hofter, haleben, rumpe og lår [emoji30]

3-åringen har fått rutine med å stå opp 20.000 ganger hver natt. Jeg eeeeeer så trøtt [emoji31]

Håper hun på magisk vis gir seg med det innen hun fyller 4. Termin er på bursdagen hennes [emoji85]

Jeg er så lei av å være konstant sengeliggende! Har tatt postafen enkelte dager og da bare sover jeg (men er kjempe ekkelt å våkne) og de andre dagene er jeg sykt kvalm og kan ikke ta meg til noe uten å brekke meg og evt spy... og spy er skummelt i mitt tilfelle, da det er fare for at jeg ikke klarer å slutte igjen hvis det først blir et par runder med det... så da er det bare å ligge da, inne i 5. døgnet nå og følger jeg tidligere svangerskap er det bare til å ligge noen uker til! [emoji24]

Gledet meg til lørdag med ekstra god mat og noe godis, men så har jeg blitt forkjølet og mistet nettopp smakssansen! Så enormt irriterende, alt smaker luft. Blæh [emoji85]

Back
Topp