Klagetråd!

Altså, når man har 2 barn fra før, så burde man jo virkelig vite hva man går til med nr 3? Etter graviditeten med minste mann, så sa jeg aldri mer, pga bekkenløsningen som var så ille. Og 6 uker etter fødsel så var jeg så møkka lei barselslivet, 6 uker med intens gråt der ingenting var godt nok. Etter kontrollen så skjønte vi jo gråtingen, og måtte begynne med erstatning ved siden av puppen, dårlig samvittighet og lite søvn, nesten ingen tid til storesøster.
Og nå, når de er 4 1/5 Og snart 2 år, så kjenner jeg at jeg blir gal til tider, storesøster er i den største trassalderen, lillebror snakker nesten ikke, eksem og astma, og masse timer på sykehuset..
Hva om nr.3 får en likens start på livet som lillebror? Hva om jeg ikke klarer å amme denne ungen? Hva om denne ungen får astma å slikt? Hoff, glede over nr.3 kommer i bølger, og blir slått over av angst for nr 3..

Dagens utblåsning.
Det er nok ikke så uvanlige tanker du har der altså... men det som er fint er at alle unger og graviditeter er forskjellige, ingen grunn til å ta sorgene på forskudd :)

Men skjønner hvordan du tenker, en del av meg liker ikke det graviditeten gjør med både kropp og psyke og ikke minst friheten... og dersom hg kommer igjen kommer jeg nok virkelig til å slite, men prøver å tenke positivt og leser endel om hvordan kvalme kan forebygges :)

Det blir uansett verdt det til slutt, det vet vi jo innerst inne :)
 
Gah, våknet rundt kl 00 av eldste sin voldsomme hosting på naborommet og har nå ligget våken i 2t uten å få sove igjen [emoji15] Jobb blir nok hardere enn først antatt altså [emoji42]
 
Plages også med nattesøvn for tia.. Våknet kl 4, ser ikke ut som at jeg skal få sove igjen :( Har heldigvis fri i det minste :facepalm:
 
Jeg hadde akkurat litt lyserosa på papiret etter dobesøk [emoji24]
 
Begynner å bli syk tror jeg Forkjølelsessymptomene kommer snikende [emoji17]
 
Har vondt i hode, og hatt det i hele dag! Måtte ta en Paracet tidligere da nakken låste seg i tillegg.
 
Vondt i hofter og korsrygg når jeg står, sitter og ligger.. Klarer ikke å finne en komfortabel stilling på noen måte [emoji30] glad det er helg!
 
Vondt i hofter og korsrygg når jeg står, sitter og ligger.. Klarer ikke å finne en komfortabel stilling på noen måte [emoji30] glad det er helg!
Føler med deg. [emoji173] kjenner at det sniker seg på her også. Heldigvis kommer og går det litt foreløpig
 
Vonde merker etter sokkene og stive fingre i kveld, måtte ta av gifteringen som i utgangspunktet er romslig:( håper det er forbigående og at vannet ikke har kommet for å bli:banghead:
 
Gravid for første gang her. Kan ikke huske at brystene noensinne har gjort så vondt?! Nå er det i alle fall helt forferdelig. I tillegg holder jeg på å sovne hver gang jeg setter meg ned. Sliter likevel med å sove om natten... Men kvalmen har ikke meldt seg (enda?), så får vel bare være ekstra lykkelig så lenge det varer :)
 
Gravid for første gang her. Kan ikke huske at brystene noensinne har gjort så vondt?! Nå er det i alle fall helt forferdelig. I tillegg holder jeg på å sovne hver gang jeg setter meg ned. Sliter likevel med å sove om natten... Men kvalmen har ikke meldt seg (enda?), så får vel bare være ekstra lykkelig så lenge det varer :)
Ja jeg har alt det i tillegg til kvalme nå. [emoji22][emoji22] Puppevondt kommer og går. Blir bedre når BH fyker av så fort jeg er i hus. [emoji23]
 
Vonde merker etter sokkene og stive fingre i kveld, måtte ta av gifteringen som i utgangspunktet er romslig:( håper det er forbigående og at vannet ikke har kommet for å bli:banghead:
Jeg har også begynt å få vann i kroppen. Synes det er fryktelig tidlig for akkurat Det!
 
Jeg fikk positiv test i dag, og er kjempe deppa, selv om jeg innerst inne er glad..

Jeg er så redd for alle som blir skuffa over denne graviditeten. Jeg er lærling, å skulle tatt fagprøva mi i oktober.. Familie, venner, kollegaer og sjefen kommer til å bli skuffa, sure og grinete.. blæhh..

I tilegg så er jeg ekstremt redd for å bli like dårlig som jeg ble i forrige svangerskap. Jeg spydde 24/7, hadde vondt over alt og ville bare sove.

Har en sterk fødselsangst som allerede har meldt sin ankomst, og føler meg helt alene

Samboer ligger å er syk, han bare sover, dattera mi er syk og jeg føler meg elendig. Ingen å snakke med om alt jeg føler på akkurat nå..
 
Ømme bryster innimellom (varierer veldig!), buksa er blitt skikkelig ubehagelig fordi jeg ser høygravid ut, masse luft, kvalme er det heldigvis ikke så mye av, men kommer i bølger.
 
Jeg fikk positiv test i dag, og er kjempe deppa, selv om jeg innerst inne er glad..

Jeg er så redd for alle som blir skuffa over denne graviditeten. Jeg er lærling, å skulle tatt fagprøva mi i oktober.. Familie, venner, kollegaer og sjefen kommer til å bli skuffa, sure og grinete.. blæhh..

I tilegg så er jeg ekstremt redd for å bli like dårlig som jeg ble i forrige svangerskap. Jeg spydde 24/7, hadde vondt over alt og ville bare sove.

Har en sterk fødselsangst som allerede har meldt sin ankomst, og føler meg helt alene

Samboer ligger å er syk, han bare sover, dattera mi er syk og jeg føler meg elendig. Ingen å snakke med om alt jeg føler på akkurat nå..
Har du kontaktet legen ang dette? Fagprøven kan du jo ta en annen gang om du ikke klarer det nå. Om folk blir skuffet over en graviditet så, Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si.
 
Har du kontaktet legen ang dette? Fagprøven kan du jo ta en annen gang om du ikke klarer det nå. Om folk blir skuffet over en graviditet så, Ja, jeg vet ikke hva jeg skal si.

Har ikke snakket med legen min, de har stengt i dag, og testet positivt i dag.

Jeg er egentlig en oppegående jente som har løsninger på det meste, men når det gjelder svangerskap så går jeg rett i kjelleren. Tror nok det mest er fordi denne testen kom som et sjokk. Ber til høyere makter om at jeg ikke blir like dårlig som sist
 
Har ikke snakket med legen min, de har stengt i dag, og testet positivt i dag.

Jeg er egentlig en oppegående jente som har løsninger på det meste, men når det gjelder svangerskap så går jeg rett i kjelleren. Tror nok det mest er fordi denne testen kom som et sjokk. Ber til høyere makter om at jeg ikke blir like dårlig som sist
Bestill time hos legen/jordmor når de åpner, du må få snakket med noen om angsten din.

Håper du slipper unna alt av plager denne gangen, det kan også knekke en helt. Begge barna jeg har var en overraskelse og ikke planlagt i det hele tatt, så kjenner den følelsen.
 
Bestill time hos legen/jordmor når de åpner, du må få snakket med noen om angsten din.

Håper du slipper unna alt av plager denne gangen, det kan også knekke en helt. Begge barna jeg har var en overraskelse og ikke planlagt i det hele tatt, så kjenner den følelsen.

Takk for gode tips og støttende ord! Har så vidt snakka med folk i dag, samboer er så utslått av influensa at han så vidt fikk med seg at jeg sa jeg var gravid. Håper jeg får hjelp av legen min, og at de tar fødselsangsten min seriøst. I forrige svangerskap var jeg redd for å føde, men ikke i nærheten som det jeg er nå.. Fødselen var min første tanke når jeg så testen min..

Min første var ikke planlagt hun heller, men den beste overraskelsen jeg har fått. Regner meg at jeg føler det samme for lille spire også, bare jeg får hjelp til å sortere tankene mine av legen
 
Back
Topp